آکاایران: با  روش های نگهداری از لباس های جین آشنا شوید.

آکاایران: ده کاری که باعث از بین رفتن لباس های جین می شود

ده کاری که باعث از بین رفتن لباس های جین می‌شود

اختصاصیآکا ایران: 

ممکن هست شما هم از جین استفاده کنید و به اشتباه فکر کنید که آن‌ها خراب‌شدنی نیستند ولی در حقیقت هستند. نگهداری از جین ترفندهای خاصی دارد؛ و ازآنجایی‌که ما توقع داریم که جین مارک لیوایز مان حتی بیشتر از خودمان عمر کند، بهتر است که یک بار برای همیشه این ترفندها را بیاموزیم.

۱. شما جین هایتان را بیش از اندازه می‌شورید. متخصصین معتقدند که جین های نو را حداقل چهار تا شش ماه نباید شست؛ و بعد از آن هم تا جای ممکن آن‌ها را کمتر بشورید. اگر کثیف شده‌اند آن‌ها را داخل فریزر بگذارید تا باکتری‌هایشان کشته شوند.

۲. جین ها برای قد مشخص دوخته نشده‌اند. این دلیل به وجود آمدن لبه‌های تورفته و ساییده شده آزاردهنده است. بله ظاهر مهم است و این باعث غیرقابل استفاده شدن این جین ها می‌شود.

۳. وقتی که آن‌ها را می‌شورید، آن‌ها را با دست نمی‌شورید. ماشین لباسشویی نه تنها باعث خرابی و رنگ و رو رفتگی جین ها می‌شود بلکه چرخش تند آن باعث کش آمدن پارچه می‌شود. البته که کار پر زحمتی است ولی با این کار شما می‌توانید مدت زیادتری جین تان را بپوشید؛ و افراد تنبل یادشان باشد که اگر قرار است از ماشین لباسشویی استفاده کنند هرچقدر که جین جدیدتر و نوتر باشد دور ماشین باید کندتر شود. هم چنین همیشه باید از آب سرد و مایع شوینده مخصوص حفظ رنگ استفاده شود؛ و حتما جین هایتان را پشت‌ورو کنید تا حداقل آسیب به آن وارد شود.

۴. از خشک‌کن استفاده می‌کنید. همه ما می‌دانیم که وقتی جین را می‌پوشیم آزاد می‌شود؛ بنابراین وسوسه می‌شویم که آن‌ها را داخل خشک‌کن بیندازیم تا وقتی دوباره می‌پوشیمشان، تنگ و چسبان باشد. ولی نه...نه. این کار به تار و پود جین آسیب می‌زند. اگر نمی‌خواهید به شلوارتان آسیب بزنید بهترین کار آویزان کردن آن‌ها از پل کمربند در هوای آزار است.

۵. از دستگاه بخار استفاده نمی‌کنید. به جای شستن جین ها یک بخار سریع به آن بزنید. این کار نه تنها باعث از بین رفتن چین و چروک می‌شود بلکه با این کار می‌توانید از شر هرگونه بوی نامطبوعی راحت شوید.

۶. سایز مناسب را نمی‌خرید و این باعث پوشش بد می‌شود. روی زانو و پشت باسن نباید پارچه کش بیاید، هرچقدر که جذب‌تر و تنگ‌تر باشد احتمال پاره شدنش بیشتر است.

۷. به آن‌ها سفیدکننده می‌زنید. (برای جین های سفید). استفاده از سفیدکننده باعث فاسد شدن نخ می‌شود. برای جلوگیری از خراب شدن جین به جای وایتکس از مایع لباسشویی سفیدکننده مخصوصی که زردی‌ها و لکه را پاک می‌کند استفاده کنید. یا اینکه از محلول‌های محافظ برای جلوگیری از لک شدن هنگام پوشیدن استفاده کنید.

۸. آن‌ها را اشتباه داخل کمد می‌گذارید. به جای آویزان کردن آن‌ها از جالباسی، یا مچاله کردن آن‌ها در سبد لباس های کثیف، باید آن‌ها را تا کنید. این کار مانع به وجود آمدن چروک می‌شود و به حفظ شکل و فرم جین کمک می‌کند.

۹. اشیا مختلف داخل جیب‌هایتان می‌گذارید. گوشی موبایل، کارت مترو، رژ لب. مطمئنا برای همه ما این اتفاق افتاده چیزی در جیب عقب شلوارمان بگذارید و فراموش کنیم آن را برداریم. زیاد انجام دادن این کار باعث تغییر شکل جین می‌شود و علامت‌های دائمی روی آن می‌اندازد؛ و احتمال پارگی در آن نقاط بیشتر می‌شود.

10. با لکه‌ها به‌طور نامناسب برخورد می‌کنید. به جای سابیدن لکه‌ها با صابون یا مایع لباسشویی، بگذارید یک پاک‌کننده جادویی به آرامی کارش را بکند. رنگ جین را خراب نمی‌کند و این از ما به شما نصیحت، زمانی که شراب قرمز روی شلوار محبوبتان ریخته باشید، معجزه می‌کند.

مترجم: فرجی

منبع :

ده کاری که باعث از بین رفتن لباس های جین می شود  | خانه داری