تداخل دارویی هیدروکسی زین؛ هیدروکسی زین با چه داروهایی ناسازگار است؟

منبع: ستاره

279

1398/10/12

06:35


مهم‌ترین تداخل دارویی هیدروکسی زین با داروهای هیدروکودون، لکساپرو، پرکوتت و ترامادول است. در صورت تجویز هیدروکسی زین، مصرف این داروها را به پزشک اطلاع دهید.

تداخل دارویی هیدروکسی زین؛ هیدروکسی زین با چه داروهایی ناسازگار است؟


ستاره |
سرویس سلامت -
 هیدروکسی زین در طبقه بندی داروهای ضد حساسیت قرار می‌گیرد و برخی از رایج‌ترین عوارض جانبی مصرف آن عبارتند از سرگیجه، دید تار، یبوست و دهان خشک. تداخل‌های دارویی نحوه عملکرد دارو را تغییر می‌دهند و خطر بروز عوارض جانبی ذکر شده را شدت می‌بخشند. در این مقاله به بررسی مهم‌ترین موارد تداخل دارویی هیدروکسی زین می‌پردازیم. با ما همراه باشید.


در این مطلب بخوانید:


هیدروکسی زین چیست؟

هیستامین شیمیایی طبیعی در بدن عامل ظهور علائم خارش یا کهیر روی پوست محسوب می‌شود. هیدروکسیزین نوعی آنتی هیستامین است که اثرات هیستامین طبیعی بدن را کاهش می‌دهد و از آن به منظور درمان واکنش های آلرژیک پوستی مانند کهیر یا درماتیت تماسی استفاده می‌شود. از آنجا که هیدروکسیزین فعالیت سیستم عصبی مرکزی را کمتر می‌کند، به عنوان یک آرام بخش برای درمان اضطراب و تنش نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. پس از مصرف در صورت بروز عوارض جانبی جدی مانند لرزش، گیجی، تشنج یا بی قراری عضلات چشم، زبان، فک یا گردن استفاده از این دارو را متوقف کرده و بلافاصله با پزشک خود تماس بگیرید.

بیشتر بدانید: آیا می‌توان از شربت هیدروکسی زین برای نوزادان استفاده کرد؟


تداخل دارویی هیدروکسی زین

برخی از مهم‌ترین داروهایی که با هیدروکسی زین تداخل دارویی دارند، عبارت‌اند از:

 

تداخل هیدروکسی زین با بیماری‌ها

هیدروکسی زین با چند بیماری تداخل دارد که باید پیش از مصرف دارو، به پزشک اطلاع داد:

 

کلام آخر

داروی هیدروکسی زین برای درمان خارش ناشی از آلرژی مورد استفاده قرار می‌گیرد و اساس کار آن، مسدود کردن عملکرد هیستامین طبیعی بدن است. در این مقاله به بررسی تداخل دارویی هیدروکسی زین پرداختیم و بیماری‌هایی که با این دارو سازگاری ندارند را معرفی کردیم. در پایان، پیشنهاد می‌کنیم با سایر داروهای ضدحساسیت مانند قرص لوراتادین، قرص آستمیزول و قرص زادیتن نیز آشنا شوید. همراهان عزیز، اگر اطلاعات بیشتری در رابطه با تداخل‌ دارویی هیدروکسی زین دارید، خواهشمندیم دانسته‌های خود را با ما و همراهان ستاره به اشتراک بگذارید. از همراهی شما سپاس‌گزاریم.

برگرفته از: drugs

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو