در سفر به ارمنستان به تماشای این جاذبه های گردشگری بروید

در سفر به ارمنستان به تماشای این جاذبه های گردشگری بروید


منبع: همگردی

202

1398/10/12

13:09


ارمنستان برای گردشگرانی که در جستجوی سفر به مکانی دارای فرهنگ غنی، مناظر کارت پستالی و بناهای قرون وسطایی هستند یکی از بهترین کشورهای جهان برای بازدید است. در این کشور زیبا چیزهای بسیار زیادی برای دیدن و کارهای بسیار زیادی برای انجام دادن وجود دارند؛ آنقدر که دیدن و انجام دادن تمامی آن ها در یک سفر کوتاه غیرممکن است و در نهایت بازدیدکنندگان بر سر دو راهی قرار می گیرند که کدام ها را در نظر داشته باشند و کدام ها را از برنامه سفر به ارمنستان حذف کنند. بخش های کوهستانی این کشور، آن را به یک مکان ایده آل برای انجام فعالیت های ویژه فضای باز و کوهنوردی و تپه نوردی تبدیل کرده است. کلیساها و ویرانه های باستانی آن را به یک مکان عالی برای عاشقان تاریخ مبدل می کنند و غذای محلی این کشور آنچنان خوش طعم بوده که یک بار امتحان کردن آن باعث می شود دلتان بخواهد دوباره از آن بچشید. یک حقیقت جالب دیگر در مورد راهنمای سفر به ارمنستان این است که این کشور اولین در تاریخ بوده که مسیحیت را به عنوان مذهب دولتی و رسمی خود انتخاب نموده و برخی از زیباترین کلیساهای جهان در این کشور قرار دارند. در این نوشتار قصد داریم در مورد سفر در کشور زیبای ارمنستان بنویسیم و زیباترین جاذبه های گردشگری ارمنستان را بشماریم.

سفر به ارمنستان

برخی حقایق در مورد این کشور

پایتخت ارمنستان، شهر ایروان Yerevan است. پول رایج این کشور درام نام دارد و مردم به زبان ارمنی صحبت می کنند. این کشور در اوراسیا یا همان آسیای غربی قرار گرفته است. ایروان Yerevan یکی از قدیمی ترین پایتخت های جهان بوده و گفته می شود کشتی نوح در ارمنستان و بالای کوه آرارات قرار داشته است. بهترین زمان برای بازدید از این کشور فصل های بهار و پاییز هستند، چرا که وضعیت آب و هوایی آرام بوده و مانند تابستان گرم نیست. فصل زمستان بویژه برای اسکی کردن مناسب است. مردم به وسیله تراموا، اتوبوس و مترو در پایتخت جابجا می شوند و در سمت راست جاده رانندگی می کنند.

برخی حقایق در مورد این کشور

ایروان

شهر یروان Yerevan یا همان ایروان که در کناره رود هرازدان Hrazdan River واقع شده، مهمترین شهر ارمنستان و پایتخت این کشور به شمار می رود. این شهر را همچنین با عنوان شهر صورتی می شناسند؛ چرا که رنگ سنگ های استفاده شده در بناهای این شهر صورتی رنگ هستند. برخلاف آنچه بسیاری از گردشگران تصور می کنند، این شهر بسیار مدرن و پر شور و انرژی هست. اگر می خواهید تاریخچه این شهر را از نزدیک حس کنید و با آن آشنا شوید، میدان جمهوری ایروان Yerevan Republic Square که در گذشته و در زمان استبداد جماهیر شوروی با عنوان میدان لنین Lenin Square شناخته می شد و بنای یادبود نسل کشی Genocide از مهمترین نقاط شهر Yerevan برای بازدید و آشنایی با تاریخ این شهر هستند. نقطه دیگر پایتخت که حتما باید در فهرست راهنمای سفر به ارمنستان قرار دهید، بازار کهنه فروشان ورنیساژ Vernissage است که بازدیدکنندگان می توانند آثار هنری و صنایع دستی محلی ارمنستان را ببینند و خریداری کنند.

ایروان

استپاناکرت

ناگورنو قره باغ Nagorno-Karabakh یک سرزمین فراموش شده است که از زمان فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی، مرکز درگیری سرد بین ارمنستان و آذربایجان بود. این سرزمین بخشی از آذربایجان به شمار می رود؛ اما در حقیقت تنها راه بازدید از آن و رفتن به پایتخت آنکه استپاناکرت Stepanakert نام دارد، از طریق زمینی و رد شدن از ارمنستان است. این منطقه و پایتخت آن بسیار جالب توجه هستند. این شهر کوچک به شما این امکان را می دهد که نگاهی به زندگی شهروندان قره باغی که از سایر بخش های جهان جدا افتاده اند، بیندازید. از موزه این شهر بازدید کنید تا به شما نقطه دید یکطرفه ای از تاریخچه این منطقه بدهد و در خیابان ها به گشت و گذار مشغول شوید تا شهری را که از خود ارمنستان ارمنی تر به نظر می رسد، بشناسید.

استپاناکرت

یادبود الفبای ارمنی

همانطور که حتما می دانید ارمنستان دارای الفبای مخصوص به خود است. این الفبا در سال 405 پس از میلاد، توسط مسروب ماشتوتس Mesrop Mashtots خلق شده و شامل 38 حرف زیبا هست. در حدود 1600 سال بعد، یادبودی برای زنده نگاه داشتن این الفبای منحصر بفرد خلق شده که شامل حروف آن و مجسمه مسروب ماشتوتس Mesrop Mashtots که یکی از جاذبه های گردشگری ارمنستان هست، بوده و هم اکنون در میان ناکجا آباد قرار دارد. توصیه می شود با یکی از مردم محلی که زبان ارمنی را می داند به بازدید از این الفبا بروید؛ اگر بدانید کدام حرف از الفبای ارمنی، حرف اول اسم شماست و با آن عکس بیندازید، بسیار جالب خواهد بود.

یادبود الفبای ارمنی

کنیون دبد

کنیون دبد Debed Canyon از تمامی بخش های دیگر کشور ارمنستان، تاریخچه و فرهنگ بیشتر و ملموس تری را به بازدیدکنندگان ارائه می کند. تمامی گستره این کنیون مملو از کلیساها، نیایشگاه ها و قلعه های باستانی بوده که داستان های تاریخی ارمنستان را بازگو می کنند و در حقیقت، تقریبا همه روستاهای این منطقه دارای یک کلیسا یا صومعه خانه زیبا هستند. کنیون دبد Debed Canyon جایگاه دو صومعه خانه مهم است که در فهرست میراث جهانی سازمان یونسکو جای گرفته اند؛ صومعه خانه هاقپات Haghpat و صومعه خانه ساناهین Sanahin که از مشهورترین جاذبه های گردشگری ارمنستان به شمار می روند. گردشگران می توانند در امتداد رودخانه بقایای دوره اتحاد جماهیر شوروی را ببینند و پس زمینه زیبای این بناها منظره ای است که تا ابد به یاد خواهند داشت.

کنیون دبد

منطقه حفاظت شده شیکاهق

منطقه حفاظت شده شیکاهق Shikahogh State Reserve که در جنوب کشور ارمنستان واقع شده، یکی از جاذبه های گردشگری ارمنستان به حساب می آید. این منطقه دومین جنگل حفاظت شده بزرگ در این کشور بوده و با بیش از 1100 گونه گیاهی و گونه های کمیاب جانوری مانند یوزپلنگ، خرس، افعی و جوجه تیغی که در این منطقه یافت می شوند، نقطه ای بسیار جالب برای گردشگران محسوب می شود. گفته می شود منطقه حفاظت شده شیکاهق Shikahogh State Reserve تنها نقطه کشور ارمنستان بوده که جنگل آن دست نخورده باقی مانده است و نه تنها ثروت ارزشمندی برای ارمنستان، بلکه جواهری فوق العاده با ارزش برای جهان به شمار می رود، چرا که جایگاه برخی گونه های نایاب و منحصر بفرد گیاهی نیز هست، بنابراین اگر این شانس را پیدا کردید که سفر به ارمنستان را تجربه کنید، حتما سفری به این منطقه حفاظت شده شگفت انگیز داشته باشید.

منطقه حفاظت شده شیکاهق

دریاچه سوان

دریاچه سوان Lake Sevan یکی از وسیع ترین پهنه های آبی در ارمنستان و یکی از جاذبه های گردشگری ارمنستان هست. این دریاچه در ارتفاع 1900 متر بالاتر از سطح دریا قرار دارد و به جواهر ارمنستان مشهور است، زیرا یکی از مهمترین و پر ارزش ترین جاذبه های گردشگری این کشور محسوب می شود. این دریاچه گستره وسیعی از 940 کیلومتر مربع را شامل می شود و یکی از بزرگترین دریاچه های آب شیرین و مرتفع جهان به شمار می آید. این دریاچه دارای اهمیت اقتصادی بالایی در کشور است، زیرا منبع اولیه آب و الکتریسیته ارزان قیمت بوده و می بایست آن را یکی از مهمترین جاذبه های گردشگری ارمنستان محسوب کرد.

دریاچه سوان

گوریس

گوریس Goris یک شهر کوچک در یکی از استان های جنوبی ارمنستان است. جاده های پر پیچ و خم و بی انتهایی که از کوه های سیونیک Syunik عبور می کنند و به گوریس Goris می رسند، این شهر را به یک مقصد عالی در گردشگری این کشور تبدیل کرده اند. براساس راهنمای سفر به ارمنستان باید بدانید که این شهر در دره رودخانه واراراک Vararak River قرار دارد و بخاطر سبک زیبا و جذاب محلی از معماری سنگی بناهای خود مشهور است. همچنین، بخاطر اقامتگاه های غاری شکل قرون وسطایی و صومعه خانه تاتو Tatev شهرت دارد. این شهر، شهر قلعه ها، غارها و بسیاری دیگر از شگفتی های معماری به شمار می رود.

گوریس

پارک ملی دلیجان

براساس راهنمای سفر به ارمنستان باید بدانید که این پارک زیبا بخاطر مناظر فوق العاده شگفت انگیز و آب و هوای بسیار مطبوعی که دارد، "سوئیس ارمنستان" نامیده می شود. گفته می شود در دوره اتحاد جماهیر شوروی، این مکان یک نقطه پر آرامش برای هنرمندان، نویسندگان، فیلمسازان و آهنگسازان به شمار می رفت و آن ها می توانستند با حضور در این منطقه به آرامش و خلاقیت بیشتر دست پیدا کنند. امروزه این پارک با هتل ها و مسافرخانه های شیک و عالی که یک اقامت راحت و غذای سنتی و خوش طعم ارمنی ارائه می دهند، مرکز گردشگری ارمنستان محسوب می شود. تماشای زیبایی طبیعی این پارک یکی از بزرگترین لذت هایی بوده که گردشگران در سفر به این کشور می توانند تجربه کنند. جنگل های سبز اطراف روستاها و پس زمینه فوق العاده زیبای قله های کوه ها در دوردست، منظره شگفت انگیزی برای تماشا هستند. همچنین، بناهای باقی مانده از دوره اتحاد جماهیر شوروی و سایر بناهای فوق العاده این منطقه، آن را به یک مکان عالی برای عکس گرفتن تبدیل کرده اند.

پارک ملی دلیجان

کوه آراگاتس

کوه آراگاتس Mount Aragats در ارتفاع 4090 متری از سطح دریا، مرتفع ترین نقطه کشور ارمنستان به شمار می رود. این کوه که بخاطر چشم انداز های پانورامایی خود شهرت دارد، بهشتی برای کوهنوردانی که می خواهند چهار قله آن را فتح کنند، محسوب می شود. این کوه تقریبا در تمامی طول سال، با برف پوشیده شده است، بنابراین بهترین زمان کوهنوردی در این منطقه ماه های ژوئیه، آگوست یا سپتامبر هستند. یک دریاچه در ارتفاع بالا در این کوه وجود دارد که کاری لیچ Kari Litch یا دریاچه سنگی Stone Lake نامیده می شود و مکانی محبوب برای اردو زدن کوهنوردان هست. کوه آراگاتس Mount Aragats برای علاقمندان به کوه و کوهنوردی یکی از مهمترین جاذبه های گردشگری ارمنستان بوده که حتما باید از آن بازدید کنند.

کوه آراگاتس

گارنی

اگر قصد سفر به ارمنستان را دارید، گارنی Garni می بایست در فهرست مکان های مورد بازدید شما قرار گیرد. گارنی Garni یک روستای مهم در استان کوتایک Kotayk بوده که بخاطر معبد هم نامش شهرت دارد. معبد گارنی Garni Temple تنها معبد روستایی باقی مانده در این کشور است. قدمت این معبد به قرن هشتم پیش از میلاد مسیح می رسد و یکی از با ارزش ترین بناهای ارمنستان محسوب می شود. وقتی در گارنی Garni بسر می برید، همچنین، می توانید از کلیسای ماشتوتس هایراپت Mashtots Hayrapet که قدمت آن به قرن دوازدهم میلادی می رسد و دارای کنده کاری های بسیار ظریف بر روی نمای خارجی آن است، بازدید کنید.

گارنی

پارک ملی دریاچه آرپی

پارک ملی دریاچه آرپی Lake Arpi National Park یکی دیگر از جاذبه های گردشگری مهم براساس راهنمای سفر به ارمنستان است. این پارک در اطراف دریاچه آرپیLake Arpi قرار دارد و هدف از تاسیس آن، حفاظت از تنوع زیستی منحصر بفرد در این منطقه هست. همچنین پیشرفت و توسعه جوامع محلی که در این منطقه حضور دارند. دریاچه آرپی بعد از دریاچه سوان بزرگترین دریاچه این کشور محسوب می شود و پهنه وسیعی به اندازه 220 کیلومتر مربع را می پوشاند. متاسفانه با اینکه پارک ملی دریاچه آرپی Lake Arpi National Park دارای برخی از منحصر بفردترین و نایاب ترین گونه های گیاهی بوده و فعالیت های هیجان انگیز متعددی مانند تماشای پرندگان، تماشای پروانه ها و گشت و گذار بین گیاهان را به بازدیدکنندگان ارائه می نماید، هنوز نه مردم محلی و نه گردشگران خارجی به اندازه کافی از آن بازدید نکرده و با گوشه و کنار آن آشنا نشده اند.

پارک ملی دریاچه آرپی

صومعه خانه نوراوانک

صومعه خانه نوراوانک Noravank Monastery بدون شک یکی از قابل توجه ترین و مهمترین دیدنی های ارمنستان هست. این مجموعه کلیسایی که در قرن سیزدهم میلادی ساخته شده، نمونه ای بسیار زیبا از معماری پر تزئینات آن دوره به شمار می رود. در این مجموعه سه کلیسا وجود دارند که هر کدام دارای طراحی های شیک و پر جزئیات هستند. مردی به نام مامیک Momik این بنای معماری مرمرین را طراحی کرده و ساخته است و خودش هم در همین مکان دفن شد. این مجموعه نه تنها بخاطر عظمت معماری و اهمیت تاریخی، بلکه بخاطر روشی که به وسیله آن در زیبایی محیط اطراف ترکیب شده نیز تحسین می شود.

صومعه خانه نوراوانک

گیومری

گیومری Gyumri بعد از پایتخت ارمنستان یکی از بزرگترین شهر های این کشور به شمار می رود. این شهر که زمانی در گذشته توسط عرب ها اداره می شد و سپس به دست ترک ها و ایرانی ها افتاد، امروزه یک مرکز صنعتی محسوب می شود. در سال 1988 یک زلزله مهیب این شهر را با خاک یکسان کرد و فعالیت های مربوط به بازسازی ادر این شهر همچنان در حال انجام هستند. جاذبه های گردشگری مهمی همچون کلیسای آمناپرکیچ Amenaprkich Church، موزه منطقه ای، منطقه حفاظت شده تاریخی و فرهنگی و گالری نقاشی از جمله نقاطی هستند که گردشگران را به سوی این شهر جذب می کنند.

گیومری

وانادزور

وانادزور Vanadzor سومین شهر پرجمعیت کشور ارمنستان است. بیشتر بخش های این شهر در زمان اتحاد جماهیر شوروی ساخته شده و نشانه های این دوره را می توان در وجود کارخانه های مواد شیمیایی که از آن زمان بجا مانده اند، مشاهده کرد. این شهر در یک موقعیت بسیار عالی و جذاب، در دره رودخانه پامباک Pambak River و جایی که رودخانه های تاندزوت Tandzut و وانادزور Vanadzor به رودخانه پامباک Pambak River می پیوندند، قرار گرفته است. موزه زیست شناسی لوری پامباک Lori Pambak در این شهر یکی از جاذبه های گردشگری کلیدی و یکی از مهمترین مراکز فرهنگی کشور ارمنستان به شمار می رود. سایر نقاط جالب در این شهر، کلیسای روسی Russian Church با گنبد طلایی و کلیسای کاراکیلیسا Karakilisa Church با سنگ های به رنگ سیاه و نارنجی هستند. باغ گیاهشناسی وانادزور Vanadzor در جنوب غربی شهر نیز یکی از پنج باغ گیاه شناسی مهم این کشور محسوب می شود و ارزش یک بازدید را براساس راهنمای سفر به ارمنستان دارد.

وانادزور

دژ آمبرد

دژ آمبرد Amberd Fortress یک دژ قرون وسطایی بوده که در پنجاه کیلومتری شهر ایروان Yerevan در کوهپایه جنوبی کوه آراگاتس Mount Aragats واقع شده و قدمت آن به قرن هفتم میلادی و زمانی که شاهزاده کامساراکان Kamsarakan ساخت آن را شروع کرد، باز می گردد. این شهر بر روی یک صخره در ارتفاع بالای 2100 متری و مشرف بر چشم اندازهای بسیار زیبای مناطق اطراف واقع شده است. از درون این دژ می توانید ویرانه های یک نیایشگاه، یک حمام قرن سیزدهمی و یک آب انبار را ببینید. این دژ یکی از مهمترین جاذبه های گردشگری ارمنستان برای بازدید به شمار می آید.

دژ آمبرد

تساغکادزور

تساغکادزور Tsaghkadzor یک شهر زیباست که در میان دشت های کوهستانی قرار دارد. براساس راهنمای سفر به ارمنستان باید بدانید که این شهر یکی از مهمترین جاذبه های گردشگری کشور به شمار می رود و دارای برخی از بهترین هتل های کشور است. مرکز تفریحی تساغکادزور Tsaghkadzor که یک مرکز تفریحی ویژه اسکی به شمار می رود، در فصل تابستان یک جاذبه گردشگری مهم محسوب می شود. این شهر همچنین جایگاه دو عدد از مهمترین کازینوهای کشور ارمنستان به نام های گلدن پلس سناتور Golden Palace Senator و سناتور رویال Senator Royale نیز هست. صومعه خانه کچاریس Kecharis که نمونه ای از معماری قرون وسطایی در کشور محسوب می شود، موزه یادبود برادران اوربلی Orbeli Brothers و بنای یادبود لئونید ینگیبارو Leonid Yengibarov سایر جاذبه هایی هستند که جمعیت گردشگران را به این شهر می کشانند. همچنین جنگل های نزدیک به کوهپایه برای گردشگرانی که به کوهنوردی و تپه نوردی و به طور کل طبیعت علاقمند هستند، بسیار خوشایند هست.

تساغکادزور

دره آپر آزات

دره آپر آزات Upper Azat Valley یک دره زیبا با صخره های مرتفع و چشم اندازهای خیره کننده بوده و مجموعه گغارد Geghard که در فهرست میراث جهانی یونسکو جای گرفته، در این دره قرار دارد. مجموعه Geghard نمونه ای استثنایی از صومعه خانه های قرون وسطایی ارمنستان به شمار می رود. این مجموعه که در بالاترین نقطه دره آپر آزات Upper Azat Valley واقع شده، چشم اندازهای پانورامایی بسیار زیبا از دره را به بازدیدکنندگان ارائه می دهد. این مجموعه دارای چندین کلیسا، آرامگاه و غار بوده که همگی معماری قرون وسطایی ارمنستان را به نمایش می گذارند.

دره آپر آزات

کاراهونج

زوراتس کارر یا کاراهونج Karahunj «به معنی سنگ های قادر» یک منطقه باستان شناسی ماقبل تاریخ در استان سیونیک بوده و آن را "استون هنج" ارمنستان می نامند. هر چند که 3500 سال قدیمی تر از استون هنج هست. ردیف های سنگ های مونولیتی عظیم سرخ رنگ واقع در زمینی مسطح که از جنوب به شمال امتداد می یابند، از دور قابل مشاهده هستند. فضای داخلی احاطه شده با ردیف های سنگی فوق دقیقاً یک دایره را شکل می دهد. گفته می شود مجموعه کاراهونج Karahunj در هزاره ششم (پیش از میلاد) بنا شده و بعنوان رصدخانه اخترشناسی مورد استفاده قرار می گرفت. شهر نزدیک به این مجموعه که سیسیان Sisian نام دارد، دارای یک موزه کوچک است که به یافته های این مجموعه اختصاص دارد؛ از جمله آثار هنری مربوط به عصر برنز که در این مجموعه مدفون شده بوده است.

کاراهونج

صومعه خور ویراپ

براساس راهنمای سفر به ارمنستان باید بدانید که این بنا در فاصله 30 کیلومتری جنوب پایتخت و در یک موقعیت بسیار زیبا و خیره کننده با پس زمینه کوه آرارات Mount Ararat قرار دارد. صومعه خور ویراپ Khor Virap روی یک تپه در امتداد رودخانه آراکس Araks واقع شده و برخی از بهترین منظره های رودخانه را به گردشگران بازدید کننده عرضه می کند. معنی نام این صومعه "چاه عمیق" بوده و طبق افسانه ها، سنت گرگوری St. Gregory به مدت سیزده سال در این بنا زندانی بوده است. همچنین گفته می شود که خیلی سال پیش، آرتاشات Artashat، پایتخت باستانی ارمنستان در این منطقه واقع شده بوده است. بازدیدکنندگان می توانند به بازدید از برکه های ماهی آراماش Aramash Fish Ponds در 25 کیلومتری صومعه و در نزدیکی شهر یراسخ Yeraskh بروند. این منطقه دارای تنوع عالی از پرندگان مهاجر و گونه های محلی مختلف است که در فصل های بهار و پاییز می توانید آن ها را مشاهده کنید. صومعه خور ویراپ Khor Virap یکی از بهترین نقاط براساس راهنمای سفر به ارمنستان بوده که می توانید به بازدید از آن بروید و می بایست حتما در برنامه سفرتان قرار بگیرد.

صومعه خور ویراپ

دوین

دوین Dvin که در گذشته و در اوایل قرون وسطی پایتخت ارمنستان و یک شهر تجاری شکوفا به شمار می رفت، در حال حاضر چیزی جز مشتی ویرانه نیست. بقایای کلیساها و سایر بناهای تاریخی در این شهر باستانی دیده می شوند. پایه های قصر قرن هفتمی کاتولیکوس Katholikos در نزدیکی ویرانه های کلیسا قابل مشاهده هستند. اگر علاقه دارید در تاریخچه قرون وسطایی ارمنستان تحقیق کنید، این شهر می تواند یک ایستگاه عالی برای انجام این کار باشد.

دوین

کلیسای جامع اچمیادزین

کلیسای جامع اچمیادزین Etchmiadzin Cathedral که در دره حاصلخیز رودخانه آراکس Arax واقع شده، بدون شک یکی از مهمترین و با ارزش ترین نقاط کشور ارمنستان برای بازدید است. این کلیسا مادر کلیسا های ارمنستان به شمار می رود و در شهر واغارشاپات Vagharshapat قرار دارد. گفته می شود این کلیسا قدیمی ترین کلیسای جهان است. کلیسای جامع اچمیادزین Etchmiadzin Cathedral برای بیش از هفده قرن، مرکز مذهب، فرهنگ و معنویت ارمنستان به شمار می رفته و "واتیکان ارمنستان" یا "مکه ارمنستان" نامیده می شود. کلیسای جامع اچمیادزین Etchmiadzin Cathedral یکی از باستانی ترین و زیباترین نمونه های معماری مسیحی در کشور ارمنستان محسوب می شود و توصیه می شود آن را در فهرست برنامه های سفر به ارمنستان قرار دهید.

کلیسای جامع اچمیادزین

صومعه تاتو

روستای تاتو Tatev در فاصله 35 کیلومتری از شهر گوریس Goris قرار دارد. این مورد از جاذبه های گردشگری ارمنستان بخاطر صومعه خانه قرن نهمی آن که در میان مردم با عنوان صومعه تاتو Tatev شناخته می شود، مشهور است. این بنا یک شاهکار معماری ارمنی بوده که در کناره یک گلوگاه عمیق مشرف به رودخانه وراتان Voratan قرار دارد. شهرت این صومعه بخاطر تله کابینی که در این منطقه راه اندازی شده، هست. این تله کابین بال های تاتو نامیده می شود و با پوشاندن 5.7 کیلومتر، طولانی ترین تله کابین جهان به شمار می رود. مسیرهای کوهنوردی کوتاهی در این منطقه وجود دارند که می توانید در صورت دلخواه به پیمودن آن ها مشغول شوید. مسیر کوهنوردی که به اقامتگاه سوارانتس Svarants در سوی دیگر دره منتهی می شود و مسیری که به سمت شمال و بالای کوه پتروسخاچ Petroskhatch می رود از محبوب ترین این مسیرها هستند. صومعه تاتو Tatev یکی از آن مکان هایی است که هم تاریخ و هم طبیعت را به بازدیدکنندگان خود عرضه می کند.

صومعه تاتو

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو