تشخیص جنسیت از نظر ابوعلی سینا/ علائم پسر یا دختر بودن جنین!

منبع: نی نی نما

145

1398/10/13

23:58


روش ابن سینا برای تعیین جنسیت

شیخ اجل ابن سینا و شاگردان ایشان در طول بیش از یک هزار سال تجربیات گران سنگی در باره تشخیص و تعیین جنسیت جنین دختر در اختیار ابناء بشر و خصوصا ایرانیان قرار داده است و بدینوسبله شمه ای از آنها را جهت ملاحظه کاربران عزیز بشرح زیر عرضه می نمائیم :

آیا می دانید جنین دختر چه علایمی دارد؟
1- چنانچه جنین بدحال و مریض شود و احوال مادر بدتر از جنین گردد ،در اینصورت تشخیص و تعیین جنسیت جنین ، دختر می باشد.

2- اگر رنگ چهره و رخساره زوجه تیره تر شده ، میل جنسی به نزدیکی بیشتری شده و دوری وی از زوج خود کمتر شود، یکی از علایم تعیین جنسیت جنین دختر است.

3- از دیگر علائم تعیین جنسیت جنین دختر بودن در بارداری اینست که علامت آبستنی نخست در پستان چپ پدید آید و پستان چپ حجیم ‏تر از پستان راست گردد سپس سر پستان ها تیره شده و تیرگی سر پستان راست بیشتر از پستان چپ می شود.

4- مادر علاقه‏ اش به غذاهای تند بیشتر می شود و حرکت وی آرام تر می گردد.

5- چنانچه شکم کمتر برآید ، احساس سنگینی بیشتر در طرف چپ باشد، تکان خوردن جنین پس از چهار ماهگی اتفاق می افتد، روی جنین به طرف شکم مادر بوده،در اکثر حالات حرکت جنین بیشتر به جانب چپ متمایل ،جنین میل زیادی به نورس به دنیا آمدن داشته، غالبا تولدش با سختی نسبی بیشتری مواجه گردد و قدرت کمتری برای عبور از مجرای رحم را داشته باشد از علایم تعیین جنسیت جنین دختر خواهد بود.

6- اگر بعد از گذشتن یکی دو ماه از بارداری ،مادر ویار موادی چون گل ،سنگ و ذغال را پیدا می کند از نشانه های تعیین جنسیت جنین دختر است.

7- درصورتیکه از ابتداء حمل افزایش اشتها ، بیحالی و سستی به مادر دست دهد، لیکن پس از بزرگ شدن طفل این حالت رفع گردد از مشخصات تعیین جنسیت جنین دختر است. زیرا جنین دختر بیشتر از خون‏ و شیر مادر تغذیه می‏ نماید.

8- چنانچه ادرار مادر سفید تر شود، شیر مادر رقیق و جریان اندک شیر از پستانها جاری گردد، از دیگر موارد تعیین جنسیت جنین دختر است.

9- چگونه بفهمیم جنین پسر است یا دختر ؟
 در هفته‏ های آخر حاملگی، اندکی از شیر مادر را بر کف دست یا ظرفی بریزید و سپس شپشی را به داخل آن بیاندازید ، اگر شپش موفق شد خود را از داخل شیر بیرون بکشد تعیین جنسیت جنین دختر است، در غیر اینصورت تعیین جنسیت جنین پسر می باشد.

10- اگر نبض دست چپ مادر پر و متواتر بود، هرگاه بخواهد برخیزد اعتماد به دست چپ کند و با کمک آن بلند شود، پوست کف دست وی به سبزی زند، این امکان هست که دست و پای نوزاد دختر شبیه به مادرش بشود.

11- برای تشخیص و تعیین جنسیت جنین ممکن است بتوانید از تعداد ضربان قلب وی به جنسیت آن پی ببرید. اصولا ضربان قلب جنین دختر بیشتر از 140 مرتبه در دقیقه می باشد.

12- اگر مادر هنگام حرکت نخست پای چپ را حرکت دهد و حرکات چشم چپ او زودتر باشد از دیگر علایم تعیین جنسیت جنین دختر بودن است.

13- تعیین جنسیت جنین دختر یا پسر بودن بستگی به این دارد که اگر مقداری نمک روی سر زن حامله بریزید و بعد موهای او را شانه کنید ؛ چنانچه نمک در لابلای موهای زن حامله گیر کند و بیرون نریزد، دختر می ‏زاید و اگر نمک ها بیرون بریزند مادر صاحب فرزند پسر خواهد شد.

14- می توانید قبل از خواب مخلوط پودر زرآوند و عسل را در دستمال استریل سبزی ریخته و حمول (شیاف در فرج) کنید، ناشتا بوده و تا میانه روز هیچ غذائی نخورید، پس اگر آب دهان تلخ شود، نشان تعیین جنسیت جنین دختر بودن است و اگر طعمی پدید نیاید نشان آن بود که زن نازا می باشد.

15- هنگام ولادت دختر درد زایمان از ما بین ناف و فرج شروع می گردد.

- منبع: ذخیره خوارزمشاهی ج‏2 ، خلاصه التجارب ، طب اکبری ج‏2 ، راهنمای داروهای تندرستی و طب در دوره صفویه

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو