نحوه رفرنس دهی در ورد با آموزش قدم به قدم

منبع: آرگا

298

1398/3/25

15:22


فهرست منابع و ماخذ در هنگام نوشتن یک مقاله یا پایان نامه همواره از دردسرهایی است که دانشجویان چندان علاقه ای به آن ندارند. که با یادگیری نحوه رفرنس دهی در ورد می توانید این کار سخت و طاقت فرسا را به آسانی انجام دهید.

رفرنس دهی یکی از مهم ترین بخش اسناد و مقالات می باشد در برنامه مایکرو سافت ورد به طور خودکار می توانید از منابعی که برای نوشتن مقاله استفاده می کنید رفرنس ایجاد کنید، هر بار که شما یک استناد جدید ایجاد می‌کنید ورد به طور خودکار این منبع را براساس فرمت MLA، APA و غیره نمایش می‌دهد. به طور مثال با انتخاب APA: در متن نام نویسنده و بعد تاریخ انتشار مقاله یا کتاب و با انتخاب Harvard: ابتدا نام و بعد سال انتشار کتاب یا مقاله نمایش داده می‌شود. شما باید حتما به استایل توجه داشته باشید در ادامه این مطلب به شما نحوه رفرنس دهی در ورد را آموزش می دهیم.

 نحوه رفرنس دهی در ورد:

در مرحله اول از رفرنس دهی در ورد ابتدا باید از سربرگ References استفاده کنید پس از این سربرگ به گروه Citations & Bibliography نگاه کنید و حالا روی فلش کناری ابزار Style انتخاب یا کلیک کنید.

آموزش رفرنس دهی

در این مرحله از نحوه رفرنس دهی در ورد استایلی را که برای اسناد و منبع استفاده می کنید را انتخاب کنید و جمله یا عبارتی را که می خواهید نقل قول شود را کلیک کنید و سپس Insert Citation این را انتخاب و بعد Add New Source را انتخاب کنید و حالا در پنجره  Create Source باید اطلاعات مقاله یا کتابی را استفاده می کنید را وارد کنید و در قسمت  Type of Source باید مشخص کنید که منبع شما کتاب یا مقاله و یا گزارش است.

مرحله قدم به قدم رفرنس دهی

 

با انتخاب گزینه Show All Bibliography Fields پنجره زیر نمایش داده  می شود که باید تمام قسمت های ستاره دار را پر کنید برای مثال: عنوان، نام ژورنال، سال انتشار، صفحه، محل انتشار، نام نویسنده و … و سپس دکمهOK را کلیک کنید، زمانی که این مرحله را انجام دادید اگر گزینه Insert Citation را انتخاب کنیدنقل قول به لیست اضافه شده است و حالا هر وقت بخواهید به این رفرنس اشاره کنید کافی است به انتهای متن بروید و روی نقل قولی که ایجاد کرده اید کلیک کنید

آموزش رفرنس دهی

نحوه ایجاد رفرنس منابع در انتهای سند ورد:

هنگامی که می خواهید منبع خود را به طور یکجا در انتهای سند بیاورید در انتهای سند و در یک صفحه خالی کلیک کنید و حالا به سربرگ References بروید و در گروه Citations & Bibliography group ابزار Bibliography را انتخاب کنید و از منوی ظاهر شده Inser Bibliography را انتخاب کنید و حالا مانند فهرست محتوای لیست رفرنس ها به آخر سند ورد اضافه می شود.

زش

نحوه رفرنس دهی در ورد بسیار آسان می باشد فقط باید طبق مراحل گفته پیش بروید تا بتوانید رفرنس دهی در نرم افزار ورد آفیس را به خوبی انجام دهید. همچنین می توانید با مراجعه به لینک های رو به رو با نحوه ایجاد حاشیه در ورد و آموزش افزودن پاورقی در ورد آشنا شوید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو