تارت تمشک دابل چاکلت

مواد لازم

زرده تخم مرغ

1 عدد خیلی بزرگ

خامه

1 ق غ

آرد

1 و یک سوم فنجان

پودر کاکائو

یک چهارم فنجان

پودر شکر

دو سوم فنجان

نمک

نصف ق چ

کره سرد خرد شده

9 ق غ

شکلات نیمه شیرین

120 گرم

شکلات تلخ

120 گرم

کره نرم

2 ق غ

نمک

یک چهارم ق چ

خامه

1 فنجان

آب تمشک

2 ق غ

 

طرز تهیه :

در این مقاله از آکاایران شما را با طرز تهیه تارت تمشک دابل چاکلت آشنا میکنیم .

برای تهیه پوسته تارت زرده تخم مرغ و خامه را با هم مخلوط کنید . آرد ، پودر کاکائو ، شکر و نمک را در غذاساز ریخته مخلوط کنید و حین هم زدن کره را اضافه کرده یکدست که شد تخم مرغ را اضافه کرده و هم بزنید تا مواد مرطوب شوند . خمیر را در یک قالب 22 سانتی تارت با کف جدا شونده باز کرده به طوری که لبه های قالب را هم بپوشاند. یک ورق فویل را با اسپری جدا کننده بپوشانید و روی خمیر بکشید و حداقل یک ساعت در فریزر بگذارید سرد شود .

فر را با دمی 190 درجه سانتیگراد روشن کنید تا گرم شود و خمیر تارت را به مدت 20 دقیقه در فر بگذارید بپزد سس فویل را ا رویش برداشته 5 – 8 دقیقه دیگر به پختش ادامه دهید تا خودش را بگیرد و سپس کناری بگذارید خنک شود .

برای مواد میانی تارت :

شکلات ها را خرد کنید و به همراه کره و نمک مخلوط کنید . خامه را روی حرارت گذاشته هر از گاهی هم بزنید تا داغ شده از اطراف شروع به ریز جوش زدن کند سپس خامه را روی شکلات ها ریخته 5 دقیقه بگذارید بماند و سپس آب تمشک را اضافه کرده مخلوط کنید تا شکلات کاملا ذوب شود . سپس روی پوشته تارت را که سرد شده با مخلوط شکلاتی پر کنید و 2 ساعت در یخچال بگذارید تا خودش را بگیرد . قبل از سرو 15 دقیقه زودتر تارت را از یخچال بیرون بیاورید تا به دمی محیط برسد و رویش را با خامه و تمشک تازه تزئین کنید .

مترجم : سمانه طبسی

تهیه و ترجمه اختصاصی آکاایران