جاذبه های دیدنی در کشور زیبای ارمنستان

جاذبه های دیدنی در کشور زیبای ارمنستان


منبع: تاپ تراول

272

1398/10/15

16:57


بلیط جت

تور عمان

خرید بلیط هواپیما

جاذبه های دیدنی ارمنستان

کشور زیبای ارمنستان با موقعیت جغرافیایی بسیار خوب و همچنین طبیعت بکر و عالی گردشگران بسیاری را به این مکان می کشاند همچنین طبیعت کوهستانی آن محل مناسبی برای کوهنوردان و ورزشکاران است . در این کشور زیبا آثار تاریخی فراوان نظر شما را جلب خواهد نمود و در کنار آن عاشق مردمان خوش رو و مهمان نواز آن خواهید شد و اینها همگی گردشگران بسیاری را از سراسر دنیا به این نقطه می کشاند . ما در ادامه مطلب قصد داریم برخی از جاذبه های دیدنی ارمنستان را به شما معرفی نماییم تا قبل از سفر به این کشور اطلاعات خود را تکمیل نمایید .

۱- رصد خانه کاراهونج یا استون هنج ارمنستان

این رصد خانه در تور ارمنستان یکی از قدیمی ترین ساخته های دست بشر هست که قدمت آن به سه هزار و پانصد سال پیش بر می گردد و در شهری به نام سیسیان قرار دارد .در این رصد خانه دویست و بیست و دو تکه سنگ به صورت ایستاده قرار دارد که پیرو اصول ریاضی ساخته شده است. این رصد خانه همچنین مورد توجه بسیار باستان شناسان و تاریخ نگاران است .

728 90 - جاذبه های دیدنی در کشور زیبای ارمنستان


   تبلیغات    

            | بلیط هواپیما در طاهاگشت |


 

جاذبه های دیدنی ارمنستان

۲- صومعه تاتو ارمنستان

به گزارش سفر باتو ، این صومعه باستانی در واقع بنایی مذهبی است که معماری منحصر بفردی دارد و شکل معماری زیبای آن الگویی برای ساخت کلیسا ها و صومعه های متعددی شد. صومعه تاتو بر فراز دره عمیق و صخره ای مرتفع قرار دارد. این صومعه دارای طبیعت بکر و دل انگیزی است و در گذشته علاوه بر محل زندگی راهبان مسیحی به عنوان دژ دفاعی نیز استفاده می شد . صومعه تاتو در روستایی به همین نام قرار دارد .

جاذبه های دیدنی ارمنستان

۳- صومعه خور ویراپ ارمنستان

معنی کلمه Khor Virap به معنای “گودال عمیق” هست. این صومعه برای مردم ارمنستان دارای اهمیت بسیار است و یکی از زیارتگاههای مهم مردم این کشور بشمار می آید زیرا محل زندگی گریگور مقدس است که اندیشه مسیحیت را برای اولین بار به ارمنستان آورد . این صومعه زیبا در روستایی به نام پوکر ویدی واقع است .

جاذبه های دیدنی ارمنستان

۴-  صومعه یا معبد گارنی

این معبد زیبا به عنوان نمادی از معماری و فرهنگ هلنی در ارمنستان است که میراث اشکانیان در زمان حضورشان در فلات ایران است. این معبد به دستور مهرداد سوم برای خدای مهر ساخته شد اما بعدها پیروان مسیحیت از آن برای ترویج دین خود استفاده می کردند. قرار گیری معبد در کنار دره ی رود آزات و در میان رشته کوه گقام و کوه ویولن باعث جذب گردشگران بسیاری به روستای کویتاک شده است.

جاذبه های دیدنی ارمنستان

۵- صومعه و کلیسای گغارد

بنا و معماری این کلیسا تقریبا شبیه صومعه گارنی است و به دستور گریگور روشنفکر ساخته شد. این صومعه در سی و پنج کیلومتری ایروان و در دره به نام گغارد قرار دارد که طبیعت و مناظر اطراف آن بسیار زیبا و خیره کننده است .

جاذبه های دیدنی ارمنستان

۶- موزه ماتنادران ارمنستان

موزه Matenadaran یکی از بی نظیرترین موزه های این کشور است که آثار ارزشمند بسیاری را در خود جای داده است برخی از این آثار نظیر هفده هزار نسخه خطی به هفده زبان دنیا در این مکان نگهداری می شود . این موزه در سال ۱۹۵۷ میلادی توسط شخصی به نام مارک گریکوریان طراحی شد و در ساخت آن از تمام نماد های فرهنگی و تاریخی ارامنه و شخصیت های افسانه ای این کشور استفاده شده است . از جمله داستان نبرد آوارایر و همچنین تندیس شخصیت های برجسته ای همچون مسروپ ماشتوس در آن استوار شده است . این موزه در شهر ایروان قرار دارد .

جاذبه های دیدنی ارمنستان

۷- موزه زیبای صنایع دستی ارمنستان

در این موزه Armenian Craft Museum زیبا و غنی صنایع دستی اقوام مختلف در ارمنستان به نمایش گذارده شده است . موزه صنایع دستی کلیه هنرهای کشور ارمنستان شامل کار برروی چوب، کنده کاری، کار با فلز، فرش بافی را معرفی می نماید . این موزه نیز در شهر ایروان قرار دارد .

جاذبه های دیدنی ارمنستان

۸- کاسکاد ایروان یا هزار پله ارمنستان

بنای زیبای کاسکاد ایروان (Yerevan Cascade) در سال ۱۹۸۰ میلادی و پس از  ۹ سال ساخته شد . این بنای پله ای نمادی از معماری ارمنستان است  که در واقع  یک نمایشگاه دو منظوره از هنر و معماری است . حین بالا رفتن از این بنا مناظر بسیار زیبایی از شهر ایروان دیده می شود. ارتفاع کاسکاد صد و هجده متر است .

جاذبه های دیدنی ارمنستان

۹- میدان جمهوری ایروان

میدان جمهوری در واقع نمادی برای استقلال ارمنستان از شوروی سابق است . و هم اکنون این مکان محل مناسبی  برای برگزاری انواع کنسرت های بزرگ موسیقی در ارمنستان می باشد . همچنین ساختمانهای دولتی و اصلی شهر همگی در محل این میدان قرار دارد . ساختمانهایی نظیر :گالری ملی ایروان با نمایش بیش از بیست و پنج هزار اثر هنری مختلف از هنرمندان ارمنی، روسی و اروپایی

جاذبه های دیدنی ارمنستان

جاذبه های دیدنی ارمنستان

۱۰-ساختمان وزارت دارایی

ساختمان هتل ماریوت که تنها هتل بین المللی در ارمنستان است. خانه دولت، اداره پست مرکزی، وزارت امورخارجه و وزارت انرژی و منابع طبیعی ارمنستان که همه و همه بر اهمیت این خیابان می افزایند .

 


مقالات بیتشر درباره ارمنستان بخوانید :


 


  تبلیغات   

                        | لمینت دندان |   کامپوزیت دندان | ایمپلنت | ارتودنسی |


مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو