بهترین ماسک های عسلی برای صورت

بهترین ماسک های عسلی برای صورت


منبع: زیبامون

368

1398/10/15

18:05


اگه دوست دارید با کمک عسل و ساده ترین مواد خونگی برای پوستتون ماسک های مقوی درست کنید. این مقاله زیبامون رو از دست ندید.

بهترین ماسک های عسلی برای صورت

در این مقاله میخواهیم برای شما لیستی از ارزان ترین ماسک های خانگی با پایه عسل را اماده کنیم. اگر دنبال این هستید که با ارزان ترین مواد به زیبایی پوست خود بیافزایید با زیبامون همراه شوید.

این روزها رسیدگی و مراقبت از پوست یکی از دغدغه های اصلی اکثر خانوم هاست و متاسفانه قیمت محصولات زیبایی روز به روز بالاتر میرود و باعث میشود اکثر افراد نتوانند محصولات مورد نیازشان را تهیه کنند. در نتیجه برای شما لیستی از به صرفه ترین، در دسترس ترین، ارزان ترین و البته ساده ترین ماسک های خانگی با پایه عسل را اماده کرده ایم تا مجبور نباشید برای مراقبت از پوست خود خرید های سنگین انجام دهید.

عسل در مقایسه با سایر مواد غذایی به صرفه تر و البته مفید تر است و شما میتوانید با کمک آن ماسک های به شدت متنوع و زیادی برای پوست اماده کنید. با زیبامون همراه باشید تا مشکل مراقبت از پوست را برای همیشه برای شما حل کنیم.

ماسک صورت عسل و ماست

عسل

این ماسک بی نظیر برای تمام انواع پوست ها مناسب است و اگر حساسیت به عسل و یا مواد لبنی ندارید میتوانید خیلی راحت از آن استفاده کنید. به کمک این ماسک میتوانید التهابات پوستی و لک ها را از بین برده و پوست خود را روشن تر و زیباتر کنید.

طرز تهیه ماسک عسل و ماست

یک قاشق غذاخوری عسل را با یک قاشق غذاخوری ماست ترکیب کنید و خوب هم بزنید تا مخلوط به دست اماده کاملا یکدست شود.ماده ای که اماده کرده اید را برای ده دقیقه روی پوست صورت و گردن خود بمالید و بگذارید روی آن بماند. در این تایم ترجیحا استراحت کنید تا پوستتان ارامش بگیرد.بعد از این ده دقیقه پوست خود را با آب خنک بشویید و در نهایت با سرم آبرسان بدون الکل و یا کرم مرطوب کننده بدون عطر پوستتان را مرطوب کنید.

ماسک عسل، خیار و دارچین

عسل و خیار

این ماسک به شدت اسان که برای سفید و درخشان کردن پوست و از بین بردن لکه ها استفاده میشود یکی از ارزان ترین ماسک های خانگی است که میتوانید همین حالا به اشپزخانه رفته و آن را اماده کنید.

موارد مورد نیاز :

  • یک عدد خیار
  • یک قاشق غذاخوری عسل
  • دو قاشق غذاخوری دارچین

طرز تهیه ماسک خیار و دارچین : تنها کاری که برای تهیه این ماسک لازم است انجام دهید رنده کرده خیار و مخلوط کردن آن دارچین و عسل است. ماسک تهیه شده را برای 20 تا 25 دقیقه روی پوست خود یکنواخت پهن کنید و دراز بکشید و سپس آن را با اب ولرم یا سرد بشویید. تکرار استفاده از این ماسک به شما پوست درخشانی هدیه خواهد داد.

ماسک درخشان کننده شیر و زردچوبه و عسل

عسل زردچوبه

زردچوبه یکی از موادی است که همواره در طب سنتی ارزش بالایی داشته و یک تمیز کننده بی نظیر و به شدت قوی برای پوست است.زردچوبه توانایی آن را دارد که سلول‌های مرده را از سطح پوست پاک و لایه برداری کند و باعث درخشش و نرمی پوست شما شود.

مواد مورد نیاز برای تهیه ماسک درخشان کننده شیر و زردچوبه :  یک قاشق غذاخوری زردچوبه و مقدار کمی شیر.یک قاشق چایخوری عسل

زردچوبه و شیر را مخلوط کرده طوری که یک خمیر به شدت نرم به دست بیاید و عسل را نیز به آن اضافه کنید. ترکیب شما باید طوری باشد که بتواند روی پوست ماندگار شود. بهتر است ماسک به دست امده را بگذارید تا صبح روی صورتتان بماند و این ماسک را حداقل 3 تا 4 بار در هفته استفاده کنید تا تاثیر بهتری بگیرید.

ماسک عسل و بابونه و روغن بادام

عسل روغن بادام

مواد لازم برای تهیه ماسک :

  • دو قاشق غذاخوری عسل
  • سه قاشق غذاخوری روغن بادام
  • نیم فنجان بابونه دم کرده

طرز تهیه ماسک بابونه ، عسل و روغن بادام :

در مرحله اول باید عسل را با روغن بادام مخلوط کنید و برای آنکه نرم‌تر شود و هم زدنش راحت‌تر باشد، چند دقیقه آن را روی کتری قرار دهید تا با بخار آب جوش حرارت ببیند و نرم شود.در مرحله بعدی کمی ‌گیاه بابونه را با آب داغ در یک فنجان بریزید و روی لیوان یک درب قرار دهید تا با کمک حرارت اب جوش بابونه دم بکشد.پس از دم کشیدن بابونه را از صافی رد کنید و تفاله های آن را دور بریزید.

پس از اینکه عسل و روغن بادام نیز روان شد هر سه آنها را با هم مخلوط کرده و بگذارید سرد شوند. بعد از اینکه از سرد بودن مخلوط مطمئن شدید آن را برای 20 دقیقه تا نیم ساعت رو پوستتان قرار دهید و این روش را هفته ای سه بار انجام دهید. بابونه منافذ پوست شما را باز میکند. روغن بادام انتی اکسیدان است و پوستتان را سم زدایی میکند و در اخر عسل پوست شما را تغذیه میکند.

ماسک روشن کننده و ضدجوش عسل، زردچوبه و آبلیمو

ابلیمو عسل

مواد مورد نیاز :

  • یک قاشق چایخوری زردچوبه
  • ½ قاشق غذاخوری آبلیمو تازه و طبیعی
  • یک قاشق غذاخوری عسل.

این ماسک مخصوص و مناسب افرادی که پوست چرب دارند. آب لیمو حاوی اسید سیتریک است، که باعث میشود سلول های مرده پوست پاکسازی و لایه برداری شوند و این امر به چهره شما شادابی و شفافیت داده و پوستتان را روشن میکند. همچنین این ماسک برای حذف چربی اضافی پوست خیلی خوب عمل میکند.

ماسک آب پرتقال و عسل برای صورت رفع آکنه

این ماسک نه تنها برای درمان جوش و آکنه به شدت موثر است بلکه میتواند تیرگی های پوست را نیز برطرف کرده و پوست شما رو روشن تر کند.

مواد مورد نیاز :دو قاشق غذاخوری آب پرتقال تازه، دو قاشق آب لیمو، یک قاشق عسل

طرز تهیه ماسک اب پرتقال : خیلی راحت مواد اولیه را با هم مخلوط کنید و سپس به پوست صورت خود بمالید و سپس بعد از  20 دقیقه پوست صورت خود را با اب بشویید. حداقل هفته ای چهار بار باید این ماسک عسلی را روی پوست خود امتحان کنید.

ماسک سیب و عسل برای درمان جوش زیرپوستی

سیب و عسل

سیب و عسل بهترین ترکیب برای درمان جوش های زیرپوستی هستند. این ماسک در واقع یک مرطوب کننده به شدت قوی است. خاصیت آنتی باکتریال طبیعی دارد و پوست شما را تغذیه کرده و نرم میکند و همچنین قابلیت این را دارد که پوست شما را جوانسازی کرده و سفت تر و قوی تر کند.

مواد مورد نیاز برای تهیه ماسک عسل و سیب :

  •  یک عدد سیب
  • یک قاشق غذاخوری عسل

طرز تهیه ماسک سیب و عسل : سیب را رنده کنید و با عسل مخلوط کرده و به پوستتان بمالید و بگذارید ده دقیقه بماند و بعد با اب سرد بشورید. برای گرفتن نتیجه بهتر مخلوطتتان را دو قسمت کنید و در دو مرحله در روز اینکار را انجام دهید.

ماسک جو و عسل برای شفاف کردن پوست

مواد لازم برای تهیه ماسک جو و عسل :دو قاشق سوپ خوری بلغور جو-دو قاشق سوپ خوری آب داغ- نصف قاشق سوپ خوری عسل

طرز تهیه و استفاده :بلغور جو را اسیاب کنید تا کاملا نرم و یک دست شود سپس آن را درون کاسه ای ریخته و با آب داغ و عسل به خوبی مخلوط کنید.

صورتتان را با آب ولرم بشورید ولی خشک نکنید. همینطور که گذاشته اید پوست رطوبتش را حفظ کند، مخلوطی که درست کرده اید را روی پوست صورتتان بمالید و بعد از 15 دقیقه آن را بشویید. این ماسک پوست شما را شفاف و درخشان میکند و به آن به حد زیادی آبرسانی میکند.

ماسک جو دو سر و عسل برای از بین بردن جوش سر سیاه

مواد لازم :

  • جو دو سر
  • عسل
  • شیر

طرز تهیه و استفاده : این ماسک در واقع یک لایه بردار تمام عیار است و برای از بین بردن جوش های سر سیاه و دیگر مشکلات عمقی پوست استفاده میشود. برای اماده سازی این لایه بردار طبیعی یک چهارم فنجان پودر جوی زبر، یک قاشق غذاخوری عسل و مقدار لازم شیر چرب نیاز است. پس از آن که کلیه مواد فوق را به طور کامل با هم مخلوط کردید خمیر به دست امده را به صورت و گردن خود بمالید. ولی از مالیدن آن به پوست اطراف چشم پرهیز کنید چون حساس است. پس از قرار دادن خمیر بر روی نواحی مورد نظر پوست با انگشت اشاره شروع به ماساژ دادن دورانی بر روی خمیر و در واقع پوست کنید. پس از پایان ماساژ اجازه بدهید. خمیر همان طور بر روی پوست خشک شود. بعد از خشک شدن ماده روی پوستتان آن را به ارامی با اب بشویید.

ماسک شلغم و عسل

مواد موردنیاز برای تهیه  ماسک شلغم و عسل :

  • یک عدد شلغم متوسط
  • یک قاشق چایخوری گلاب
  • یک قاشق مربا خوری عسل

برای تهیه این ماسک سه روش وجود دارد.

روش اول برای تهیه ماسک عسل و شلغم : شلغم را از وسط نصف کنید و قسمت میانی آن را رنده کنید و سپس یک قاشق چایخوری گلاب و عسل را به آن اضافه کرده و مخلوط به دست امده را روی پوست خود کاملا پخش کنید و پس از ده الی پانزده دقیقه ابتدا با آب ولرم و سپس با آب سرد و خنک بشویید.

روش دوم برای تهیه ماسک عسل و شلغم : از بالای شلغم بدون اینکه آن را برش بدهید روی سطح آن یک سوراخ ایجاد کنید و به اندازه ی یک استوانه ی کوچک داخل آن را خالی کنید و سپس یک قاشق مرباخوری عسل را داخل آن بریزید،به همین شکل آن را در یک ظرف نسبتا گود قرار داده و در یخچال قرار دهید و نصف روز صبر کنید. درون استوانه ای که درست کرده اید آب جمع میشود و شما میتوانید آب جمع شده درون شلغم را با یک پنبه به صورت خود بمالید و بعد از 15 دقیقه بشورید. تقریبا یک هفته طول میکشد تا شلغم شما کاملا پژمرده شود و دیگر آب نداشته باشد.

روش سوم برای تهیه ماسک عسل و شلغم : شلغمتان را از وسط نصف کنید و با چاقو چند خط داخل آن بیندازید و روی این نقاط عسل بمالید و بعد از چن دقیقه آن را به حالت دورانی آرام روی تمام نقاط پوستتان مالش دهید و پس از ربع ساعت با آب سرد و خنک بشویید.

ماسک پیاز و مرطوب کننده عسلی

ماسک پیاز مخصوص از بین بردن جوش های سرسیاه پوست است و بسیار اسان اماده میشود. پوست پیازتان را بگیرید و آن را در ظرفی بپزید به طوری که اب در داخل ظرف نماند. پیاز پخته شده  را درون یک تکه پارچه  نخی نازک تمیز قرار دهید و بپیچید و روی نقاط جوش دار پوستتان بذارید. بعد از ده دقیقه صورتتان را با اب سرد شستشو دهید.

چند ساعت بعد از این روش، یک قاشق غذا خوری عسل را به آرامی حرارت دهید و روی قسمت هایی از پوست که دارای دانه های سر سیاه و اکنه است بگذارید , پس از 15 دقیقه با یک تکه پنبه و آب ولرم پوست خود را تمیز کنید و بعد بشویید. عسل قابلیت انتی اکسیدانی بالایی دارد. پوست شما را عمیقا تغذیه میکند و باعث میشود چربی ای که بخاطر ماسک پیاز پوست از دست داده با مواد مغذی جایگزین شود.

امیدواریم که توانسته باشیم به کمک ماسک های عسلی معرفی شده به حل شدن مشکلات پوستی شما کمکی کرده باشیم.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو