واریز ۱۰ هزار پوند دیگر به حساب خانم نویسنده

منبع: ایران آرت

96

1398/3/25

20:31


سلی رونی ۲۸ ساله در ادامه موفقیت‌هایش توانست جایزه ۱۰ هزار پوندی "‌انکور" را هم به خانه ببرد.

ایران آرت: "سلی رونی" نویسنده رمان "آدم‌های معمولی" جایزه ۱۰ هزار پوندی "‌انکور"‌ را که به بهترین رمان دوم هر نویسنده اهدا می‌شود، از آن خود کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از بوکسلر،‌ رمان تحسین‌شده "‌آدم‌های معمولی" اثر "‌سلی رونی" نویسنده ایرلندی که داستان روابط عاطفی دو آدم معمولی را طی سال‌های متمادی روایت می‌کند از سوی "‌ادموند گوردون"‌ یکی از داوران جایزه "انکور" به عنوان یک اثر "‌کلاسیک" و "‌رمانی جذاب و فوق‌العاده"‌ توصیف شده است.

 جایزه ۱۰هزار دلاری "‌انکور"‌ که با همکاری انجمن پادشاهی ادبیات انگلستان به بهترین رمان دوم یک نویسنده اهدا می‌شود، برنده این دوره خود را طی مراسمی در سیزدهم ژوئن معرفی کرد.

سلی رونی، نویسنده ۲۸ ساله تاکنون جوایزی همچون جایزه کتاب سال بریتانیا، کتاب سال "واتراستون" و جایزه "کاستا" را در کارنامه خود ثبت کرده است. نام رمان "آدم‌های معمولی" در لیست نامزدهای اولیه جوایزی همچون ‌"بوکر"‌،‌ ادبیات داستانی زنان، "‌دیلن توماس"  و جایزه "فولیو" قرار گرفته بود.

اخیرا اعلام شد رمان "آدم‌های معمولی"  با فیلمنامه‌ای از خود "سلی رونی" به سفارش شبکه "بی‌بی‌سی" و وبسایت "هولو" در قالب یک سریال تلویزیونی ۱۲ قسمتی ساخته خواهد شد.

جایزه ادبی "‌انکور" برای اولین‌بار در سال ۱۹۹۰ به برجسته‌ترین رمان دوم یک نویسنده اهدا شد.

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو