آکاایران: در “خانه تکانی” عید از کجا باید شروع کنیم

خانه و خانه داری, روی خط خبرگزاری ها

داشتن یک برنامه ریزی صحیح و تقسیم وظایف در هفته های باقی مانده از رموز اصلی داشتن یک خانه تمیز و نو در روز های پایانی سال است.
به گزارش خبرنگار کلینیک باشگاه خبرنگاران؛ اگر خانه تان تعداد اتاق های زیادی دارد و دقیقا هرکس اتاق و محیطی خاص برای خودش دارد باید تمیزی اصلی و داخل کمد ها و مکان های اصلی اتاق را به دست خود صاحب اتاق بسپرد و فرد موظف است تمیزی اتاق خودش را بنا بر سلیقه اش بر عهده بگیرد.

با این تقسیم وظایف تقریبا محیط و اتاق های اصلی خانه به یک تغییر و تمیزی کمی خواهند رسید، برای نظافت آشپزخانه، سرویس بهداشتی، حمام و دیوارهای خانه باید ابتدا از مکانی شروع کنید که بیشتر آلوده و کثیف است و روزانه با آن بیشتر سر و کار دارید.

بررسی ها نشان می دهند آشپزخانه از محیط هایی محسوب می شود که نظافت آن بیشتر از دیگر مکان های منزل طول می کشد و در صورت کثیفی و آلودگی بیش از حد یک فرد به تنهایی قادر به تمیزی آن نیست و احتیاج به یک هم دست دارد.

نتایج مطالعات نشان می دهند، دیوار های خانه تان را تقسیم کنید و تمیزی هر بخش از آن را به یک روز محول کنید و برای جلوگیری از خستگی و افزایش کیفیت خانه تکانی تان نباید به یک باره تمام توان و انرژی تان را برای 2 و 3 روز به کار بگیرید و با تقسیم بندی و همکاری اعضای خانواده می توانید خانه تکانی به یاد ماندنی و با کیفیتی را تجربه کنید.

.

منبع :