طرز تهیه ی مرغ مجلسی

منبع: بیتوته

94

1398/10/16

11:02


طرز تهیه ی مرغ مجلسی



 

مرغ مجلسی,طرز تهیه مرغ

طرز تهیه مرغ مجلسی

 

مواد لازم برای 4 نفر:

مرغ  4 تکه
 پیاز  1 عدد
 سیر  2 حبه
 نمک و فلفل  به میزان لازم
 زعفران (آبكرده و غلیظ)  1 قاشق چایخوری
 رب گوجه فرنگی  2-3 قاشق سوپخوری
کره  1 قاشق سوپخوری

 

طرز پخت مرغ مجلسی :
برای طرز تهیه مرغ مجلسی، ابتدا مرغ را تمیز کنید و بشویید. آن را با نمک و فلفل و زعفران و یک پیاز مزه دار کنید. و اجازه بدهید یکی دو ساعت به همین صورت باقی بمانند.

 

پیاز را ریز خرد کنید و با کمی کره و روغن تفت بدهید. سیر را هم رنده کنید و به آن اضافه کنید زمانی که سبک شدند فلفل دلمه ای نگینی خرد شده را هم اضافه کنید. و سپس مرغ ها را درون تابه ای بچینید بهتر است مرغ ها روی هم نباشند و کف تابه یا قابلمه قرار بگیرند. روی آن پیازها را بریزید و هویج ها را حلقه ای خرد کنید و لابه لای مرغ ها قرار بدهید.

 

مقداری نمک و فلفل و زردچوبه به روی آن بپاشید و درب آن را بگذارید و زیر آن را کم کنید تا به آرامی خودش آب بیاندازد و بپزد. بعد از اینکه مرغ ها کمی پخت، سس مرغ را آماده کنید برای طرز تهیه سس مرغ مجلسی رب گوجه فرنگی را داخل ظرفی دیگر بریزید و مقداری آب جوش و آب لیموترش به آن اضافه کنید و خوب هم بزنید و روی مرغ ها بریزید.

 

مقداری زغفران آب کرده روی مرغ ها بریزید و درب تابه را بگذارید تا به آرامی بپزند بعد از گذشت 10 دقیقه مقداری از سس مرغ را روی مرغ ها بریزید.

 

سپس قطعات مرغ را در ظرف سرو قرار بدهید و سس غلیظ خوشرنگ باقیمانده را هم روی مرغ ها بریزید و به همراه پلوی زعفرانی تزیین كرده و سرو نمایید.

 

مرغ مجلسی,طرز تهیه مرغ

طرز پخت مرغ مجلسی


نكاتی برای پخت مرغ مجلسی:

• همیشه چربی های اضافی مرغ را جدا كنید.

 

• همیشه قطعات مرغ را از مفاصل برش داده و به قطعات دلخواه تقسیم نمایید زیرا برش های نامناسب باعث خارج شدن مغز استخوان و بدرنگ شدن سس باقیمانده خوراک مرغ می شود.

 

• علت اضافه کردن روغن و کره این است که کره به تنهایی در حرارت می سوزد اما با روغن نمی سوزد.


• برای طرز تهیه خوراک مرغ می توانید یک قطعه چوب دارچین داخل قابلمه قرار بدهید و قبل از سرو آن را بیرون بیاندازید.

• برای پخت گوشت های سفید همیشه نمک را ابتدای طبخ اضافه کنید.

 

گردآوری: بخش آشپزی بیتوته

 

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو