نوه شهید رجایی: همه ایران به دنیا آمدیم نه کانادا!

منبع: برترین ها

84

1398/3/25

21:26


نوه دختری شهید رجایی که به مناسبت سالروز تولد پدربزرگش به برنامه صبحگاهی شبکه سه آمده بود، از زندگی معمولی خود و خانواده‌اش، اینکه از هیچ رانتی استفاده نکرده، خاطرات شهید رجایی و دلخوری مادربزرگش از برخی سیاسیون که خود را رجایی نامیده بودند، سخن گفت.

خبرآنلاین: حسین کلهر و سیدحسین حسینی مجریان برنامه «سلام صبح بخیر» شبکه سه امروز به مناسبت سالروز تولد شهید رجایی رئیس جمهور سابق ایران، میزبان حمید ملکاحمدی نوه دختری این رئیس جمهور شهید بودند.

گفتگو با ملکاحمدی درباره وضعیت زندگی اش شروع شد و او اینطور سخن گفت: متولد ۱۳۶۸ و سی ساله هستم و در پاسداران سکونت داریم. شغل آزاد دارم و گلخانهدار هستم. صیفیجات میکارم، توت فرنگی و خیار پرورش میدهم. این شغل خانواده مادر من است و من خودم این کار را دوست داشتم. مهندسی کشاورزی خواندم، در ورامین گلخانه اجاره کردم و بدون هیچ رانتی سه سال است مشغول کار شدم.

وی درباره اینکه آیا تا به حال از نوه شهید رجایی بودن استفاده کرده یا خیر، تاکید کرد: من تا امروز و تا این زمان که در اینجا در کنار شما هستم از هیچ کمک و هیچ رانتی استفاده نکردم. دلیلی هم نداشت.

نوه شهید رجایی که چند سال پس از شهادت پدربزرگ خود متولد شده، ادامه داد: ۸،۹ ساله بودم که با شخصیت ایشان آشنا شدم چرا که مادربزرگم همیشه برایم خاطرات او را تعریف میکرد. من هشت سال بعد از شهادت ایشان و در سالگرد شهادت او به دنیا آمدم و خاطرات نقل شده از مادربزرگ و پدر و مادرم باعث آشنایی با پدربزرگم شد.

نوه شهید رجایی: همه ایران به دنیا آمدیم نه کانادا!

ملکاحمدی یادآور شد: شهید رجایی یک پسر و دو دختر و نوه دارد. هیچکدام این افراد کار سیاسی انجام ندادند. دختران سراغ کار فرهنگی رفتند و داییهای من کار آزاد دارند. چند وقت پیش در شبکههای اجتماعی مطالبی عنوان شد که آنها در جنوب تهران مغازه دارند اما من اینجا از این تریبون میگویم که اینگونه نیست و آنها در حوزه شیلات و پرورش میگو مشغول هستند. بنابراین ماجرای عکس و مغازه که در فضای مجازی بیان شده واقعی نبود.

وی در نقل خاطره جذاب از پدربزرگ خود گفت: ایشان به حلال و حرام خیلی اعتقاد داشتند حتی از همان زمان کودکی مثلا وقتی در بازار دستفروشی میکردند قیمت را برای مشتری تعیین می‌کردند تا موقع چانه زدن به او تخفیف بدهند. یک روز یک مشتری چانه نمی زند و پدربزرگم خودش به او تخفیف میدهد چون بحث حلال و حرام برایشان مهم بوده است.

نوه شهید رجایی در پاسخ به اینکه چرا از خانواده شهید رجایی کسی منصب و سمتی ندارد، توضیح داد: در خانواده ما بزرگترها بر این اصل بودند که نباید از این سمت استفاده کرد و به دنبال کار سیاسی نباشیم و از توانایی و استعداد خودمان بهره ببریم. مادربزرگم به حدی حساس بودند که ترجیح می‌دادند دخترانشان در آن زمان با افراد سیاسی ازدواج نکنند، ساده بودند و هیچکس در خانواده ما فرد سیاسی و شخصیت سیاسی نیست.

ملک محمدی درباره همسر شهید رجایی گفت: مادربزرگم متولد ۱۳۲۲ هستند. ایشان خیلی علاقه‌ای ندارند که در رسانه‌ها باشند به خاطر سوء استفاده‌هایی که ممکن است انجام بشود و حرف‌ها درست منعکس نمی‌شود.
وی درباره عکس‌العمل مادربزرگش نسبت به تورم و گرانی اظهار کرد: ایشان هم مثل باقی مردم تاسف می خورند و این موضوع باعث ناراحتی‌شان می‌شود.

در ادامه نوه رجایی در پاسخ به اینکه اگر کسی پشت تریبون خود را رجایی حال حاضر بنامد مادربزرگش چه واکنشی دارد، گفت: با چنین چیزی مخالفند و اعتقاد دارند هر کسی برای خودش شأن و شخصیتی دارد و باید بر اساس توانایی‌های خودش کار را انجام دهد و خودش را با کسی شبیه‌سازی نکند. مثلا در مبارزات انتخاباتی شخصی می‌گوید من مانند شهید رجایی هستم و...

ملک‌احمدی با بیان اینکه نمی خواهد وارد سیاست بشود و به زندگی عادی خود علاقمند است، درباره موسیقی، سینما و ورزش گفت: همه نوع موسیقی گوش می دهم. اهل سینما رفتن هستم. به کشتی و جودو علاقه دارم ولی به صورت حرفه‌ای انجام نداده‌ام و بیشتر تفریحی بوده است. فوتبال دوست دارم و از طرفداران پروپاقرص پرسپولیس هستم.

وی درباره تعریف خود از مردم‌دار بودن پدربزرگش بیان کرد: به نظر من یعنی به فکر مردم بودن، مثل مردم زندگی کردن و دغدغه‌های مردم را دانستن. در این رابطه هم شنیده‌ام ایشان بعد از انقلاب که نخست وزیر می‌شوند به خاطر شرایط امنیتی مجبور می‌شوند پنجره اتاقشان را ببندند و اتاق خیلی گرم می‌شود. او به تعاونی می‌رود و برای کولر ثبت نام می‌کند. چند روز بعد کولر را به او تحویل می‌دهند اما پدربزرگ قبول نمی‌کنند می‌گویند ما مثل باقی مردم ثبت نام کردیم و در نوبت قرار گرفتیم و تا نوبت خودمان صبر می‌کنیم و نباید به خاطر پست و مقامی که دارم بدون نوبت کولر به من بدهند.

نوه شهید رجایی درباره اینکه آیا فیلم و سریالی از پدربزرگش ساخته شده یا خیر، گفت: سالها پیش در سریالی آقای هاشمی نقش ایشان را بازی کردند، ولی خیلی نه، به ایشان پرداخته نشده است.

ملک احمدی در پاسخ به اینکه آیا مادربزرگ شما مراجعه مردمی دارد و مردم به خاطر اینکه همسر شهید رجایی هستند به ایشان نامه می دهند، گفت: به آن صورت نه ولی خیلی ها شماره ایشان را پیدا می‌کنند، تماس می‌گیرند و درد و دل می‌کنند و از خاطرات‌شان استفاده می‌کنند.

وی که هنوز مجرد است از ازدواج سه تن از نوه های رجایی خبر داد و در پاسخ به اینکه آنها بچه‌هایشان را کجا به دنیا آورده‌اند ایران یا کانادا، گفت: خیر در ایران به دنیا آمدند و مشغول کارند.

برنامه صبحگاهی «سلام صبح بخیر» به تهیه کنندگی ابوالفضل صفری و کارگردانی کاوه امیری جاوید شنبه تا پنجشنبه هر روز ساعت ۷ تا ۹:۳۰ از شبکه سه سیما روی آنتن می‌رود.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو