روش‌های درمانی سنتی و خانگی زخم معده با عسل!

منبع: روزگار

102

1398/10/16

18:32


زخم می‌تواند در بخش‌های مختلف بدن از جمله معده هم ایجاد شود که به آن زخم معده می‌گویند و علائم مختلفی هم دارد. اگر می‌خواهید زخم معده را درمان کنید، می‌توانید با ساتفاده از عسل با روش‌های مختلف زخم معده را از بین ببرید.

زخم معده بیماری بسیار شایعی است که این روزها بسیاری از افراد به آن دچار می‌شوند و در واقع یکی از زخم‌هایی است که در جداره داخلی معده بخش ابتدایی روده کوچک ایجاد می‌شود و هنگامی که این مشکل ایجاد می‌شود که اسید معده باعث تخریب پوشش معده می‌شود، افرادی که به زخم معده مبتلا می‌شوند شاید روش‌های مختلف را به منظور درمان زخم معده استفاده کرده‌اند که در حقیقت درمان زخم معده با عسل یکی از روش‌های عالی برای برطرف نمودن زخم معده می‌باشد.

درمان زخم معده با عسل طبیعی با ترکیب‌های مختلف

عسل خواص زیادی برای سلامتی دارد و در طب سنتی قدیم هم به کاربردهای زیاد این ماده اشاره شده است و بسیار پرطرفدار بوده است، امروزه عسل برای درمان زخم معده گزینه‌ای مناسب است. عسل به دلیل داشتن آهن و منگنز زیادی که دارد از ترشح اسید اضافی معده جلوگیری می‌کند و در واقع یک مرهم برای درمان زخم‌های معده می‌باشد. در ادامه چند ترکیب عسل را که می‌تواند زخم معده را درمان کند به شما معرفی می‌کنیم.

شیر و عسل

شیر و عسل گزینه‌ای خوب برای درمان زخم معده می‌باشد و می‌تواند باعث تقویت معده شود و زخم‌های معده را بهبود دهد و همچنین به نرم شدن روده هم کمک کند.

شنبلیله و عسل

عسل و شنلیله هم می‌تواند زخم معده را درمان کند و یک قاشق غذاخوری از پودر شنبلیله را بجوشانید و سپس با کمی عسل ترکیب کنید و مخلوط به دست آمده را با شکم خالی میل کنید.

تخم مرغ و عسل

در ابتدا یک فنجان شیر تازه گاو را بجوشانید و سپس اجازه دهید تا ولرم شود و حالا یک عدد تخم مرغ و عسل را با هم ترکیب کنید و مخلوط حاصل شده را به شیر اضافه کنید و سپس آن را به مدت ۱۰ روز به صورت ناشتا مصرف کنید.

عرق کاسنی و عسل

با عسل و کاسنی می‌توانید زخم معده را سریع درمان کنید فقط کافی است دو گرم از ریشه و برگ تهیه شده از گیاه کاسنی را در کمی آب در حدود ۲۰۰ سی سی بجوشانید و سپس با کمی عسل مخلوط کنید و یک ساعت پس از غذا خوردن آن را مصرف کنید. برای رسیدن به نتیجه مطلوب به مدت یک هفته از این روش استفاده کنید.

عسل و آب ولرم

برای درمان زخم معده می‌توانید ۲ ساعت قبل از میل کردن غذا و یا ۳ ساعت پس از غذا خوردن یک قاشق غذاخوری عسل را در کمی آب ولرم مخلوط کنید و سپس جرعه جرعه بنوشید.

عسل و زرد چوبه

زردچوبه و عسل هم روش خوبی برای درمان زخم معده می‌باشد و این دو ماده به دلیل داشتن خاصیت ضد التهابی باعث درمان زخم معده می‌شوند پس ۵۰ گرم زردچوبه آسیاب شده را با ۳ قاشق غذاخوری عسل و ۲۰۰ میلی لیتر آب گرم مخلوط کنید برای رسیدن به بهترین نتیجه این ترکیب را هر روز مصرف کنید.

دارچین و عسل

یکی دیگر از روش‌های خوب برای درمان زخم معده استفاده از دارچین و عسل می‌باشد پس یک قاشق عسل را با یک چهارم قاشق پودر دارچین مخلوط کنید و سپس ترکیب به دست آمده را میل کنید.

عسل و تمشک

از دیگر روش‌های درمان زخم معده این است که ۳۰ تا ۵۰ گرم از برگ تمشک را داخل یک لیتر آب جوش به مدت ۱۰ تا ۲۰ دقیقه قرار دهید تا دم بکشد بعد از سرد شدن مقداری عسل به آن اضافه کنید سپس یک فنجان از آن را نیم ساعت بعد از هر غذا بنوشید.

علائم زخم معده

احساس سوزش در ناحیه شکم و پشت قفسه سینه

سوزش سر دل

نفخ

تهوع و استفراغ

درد ناخوشایند در وسط یا بالای معده

استفراغ خونی

مدفوع سیاه رنگ

کاهش وزن

درد شدید شکم

در هنگام بهبود زخم معده با عسل باید از مصرف مواد غذایی که دارای فیبر، سبوس و یا الیاف گیاهی هستند خودداری کنید. امیدواریم که با روش‌های بالا بتوانید زخم معده را درمان کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو