آکاایران: از نان و کیک چگونه نگهداری کنیم کپک نزند؟


نان و کیک دو خوراکی  هستند که نگهداری از آنها ممکن است با مشکلاتی مانند کپک زدن و بیات شدن همراه باشد. با ما همراه شوید تا بدانید چگونه می توانید نان و کیک را برای طولانی مدت تازه نگه دارید.

نکته هایی مهم در نگهداری از نان و کیک

نگهداری از کیک

برای اینکه کیک باقیمانده در یخچال خشک نشود و تزیین آن هم به هم نخورد، بعد از برش دادن کیک، روی ناحیه برش زده نان تست بگذارید و آن را با خلال دندان ثابت کنید.

نگهداری از گوشت چرخ کرده

گوشت چرخ کرده را باید به سرعت فریزر کرد اما برای اینکه هر بار مجبور نشوید حجم زیادی از گوشت را از انجماد درآورید، توصیه می کنیم آن را در نایلون های زیپ دار بریزید و بعد از اینکه هوای آن را گرفتید تقسیم بندی کنید تا هر بار به راحتی تکه مورد نیاز را بردارید و بقیه گوشت را از انجماد خارج نکنید.

نگهدازی از پنیر

ظرف پنیر یا خامه را باید برعکس در یخچال بگذارید. این کار کمک می کند میزان جریان هوا در آن کمتر شود، باکتری وارد آن نشود و مدت بیشتری تازه بماند.

نکهداری از شیر

اگر می خواهید شیر را برای مدتی طولانی نگه دارید، بهترین کار فریزکردن آن است. به این ترتیب که آن را به بخش های کوچک تقسیم و جداگانه فریز کنید.

نگهداری از عسل

معمولا عسل فاسد شدنی نیست اما برای این که باکیفیت تر باقی بماند حتما در ظرف را محکم ببندید.

نگهداری از نان

برای نگهداری نان هرگز آن را در هوای آزاد قرار ندهید زیرا به سرعت خشک می شود. بهتر است نان را در ساک پارچه ای قرار دهید. کیسه های نایلونی اصلا مناسب نگهداری نان نیست، مگر اینکه بخواهید آن را در فریزر قرار دهید. بهترین شیوه نگهداری نان فریز کردن آن است. قبل از این کار نان باگت یا صنعتی را برش نزنید تا رطوبت داخل آن خارج نشود. اگر نانی در جریان هوا خشک شد نیز کافی است کمی آن را نمناک کنید و داخل فر بگذارید تا گرم و تازه شود.

گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
Seemorgh.com/lifestyle

.

منبع :

از نان و کیک چگونه نگهداری کنیم کپک نزند؟  | خانه داری