آکاایران: ترفندهای تمیز کردن خانه در نیم ساعت

آکاایران:  سبک زندگی، سلامت روان

برای خانم‌های شاغل، حفظ تمیزی و آراستگی خانه، یکی از سخت‌ترین کارهاست. آنها در پایان یک روز کاری فشرده، به خانه می‌رسند و قبل از انجام فهرست بلند و بالای کارها از خستگی بی‌هوش می‌شوند.

 اولین نتیجه آزاردهنده این جریان تند زندگی، از دست رفتن تمیزی خانه است اما ما یک فرمول جادویی به شما می‌گوییم که می‌توانید خانه را برای 2 هفته تمیز نگه دارید. کافی است هر روز فقط نیم ساعت قبل از خارج شدن از خانه  وقت بگذارید. این فهرست را مثل دستور رژیم غذایی روی یخچال بچسبانید و اجرا کنید؛ موفقیت شما در داشتن خانه‌ای تمیز تضمین شده است.

بعد از شستن ظرف‌ها، سینک و شیر ظرفشویی را هم تمیز کنید تا اثری از لک و کثیفی روی آن نماند. برای این کار 5 دقیقه وقت بگذارید.

جارو و تی کشیدن کف خانه را می‌توانید هفته‌ای یک‌بار در آخر هفته‌ها انجام بدهید ولی هر روز نگاهی به کف خانه بیندازید و اگر لکه خاصی ایجاد شده، با استفاده از اسپری همه‌کاره و دستمال پاک کنید. این کار بیشتراز 2 دقیقه وقت شما را نمی‌گیرد.

حتی اگر دستمال‌های آشپزخانه شما تمیز است اما تصویر دستمال‌های آشپزخانه روی هم تلنبار شده، کثیفی و آلودگی را یادآوری می‌کند. 30 ثانیه وقت بگذارید؛ دستمال‌های خیس را آویزان کنید و دستمال‌های خشک را در محل خودشان قرار بدهید.

سینک دستشویی را با یک دستمال تمیز کنید. برای این کار می‌توانید از دستمال‌های یک‌بار مصرفی که به همین منظور تولید شده‌اند، استفاده کنید ولی استفاده از این دستمال‌ها صرفه اقتصادی ندارد، یک ورق دستمال معمولی نیاز شما را برطرف می‌کند. این کار 30 ثانیه از وقت شما را می‌گیرد.

آینه دستشویی را با استفاده از خمیردندان فوم تمیز کنید. اگر از این مدل خمیردندان استفاده نمی‌کنید، فوم ریش‌تراشی آقایان هم شیشه‌شوی خوبی است. با یک دستمال آینه دستشویی شما تمیز و شفاف می‌شود. تمیز کردن آینه بیش از 15 ثانیه وقت شما را نمی‌گیرد.

نگاهی به حوله‌های حمام بیندازید و در صورت کثیف بودن آنها را عوض کنید. این کار را می‌توانید در 15 ثانیه انجام دهید. اگر از دستمال حوله‌ای به جای حوله استفاده می‌کنید، این کار از برنامه شما حذف می‌شود.

اگر کف حمام یا دستشویی شما خیس است، با استفاده از حوله مخصوص این کار آنجا را خشک کنید چون خیس ماندن کاشی‌ها و حتی شیرآلات باعث لک شدن می‌شود. این کار هم حدود 2 دقیقه  زمان می‌برد.

با یک دستمال نشیمنگاه توالت فرنگی را تمیز کنید. این کار هم در 15 ثانیه انجام می‌شود.

تخت‌تان را مرتب کنید. تمرین کنید تا این کار را در 2 دقیقه انجام دهید.

وسایل پراکنده شده از شب گذشته را هم جمع کنید. امیدوارم بیش از 2 دقیقه وقت شما را نگیرد.

تشک‌های مبل را مرتب کنید. صندلی‌ها را سر جای خود قرار بدهید و در مجموع سرو سامانی به وضعیت اتاق نشمین خود بدهید. این کار را در 5 دقیقه انجام دهید.


.

منبع :

ترفندهای تمیز کردن خانه در نیم ساعت  | خانه داری