مهم‌ترین اسلحه تاریخ هنر حراج می‌شود

منبع: برترین ها

122

1398/3/26

10:50


هفت‌تیری که ونسان ونگوگ، نقاش مشهور هلندی، با آن به زندگی خود پایان داد در پاریس به حراج گذاشته می‌شود.

خبرگزاری ایرنا: پایگاه اطلاع رسانی روزنامه فرانسوی لوفیگارو روز شنبه گزارش داد: مهمترین اسلحه تاریخ هنر که ونسان ونگوگ ۲۷ ژوئیه ۱۸۹۰ در فرانسه خود را با آن مجروح کرد، قرار است ۱۹ ژوئن (۲۹ خرداد) در حراجی پاریس چکش بخورد. قیمت این سلاح ۴۰ تا ۶۰ هزار یورو تخمین زده می‌شود.

این هفت‌تیر در سال ۲۰۱۶ در موزه ونگوگ آمستردام به نمایش درآمد. هرچند هرگز اصالت این هفت‌تیر به شکل رسمی تأیید نشد؛ تردید چندانی در مورد آن نیز وجود ندارد.

این اسلحه کالیبر ۷ میلی متری با گلوله‌ای که به مرگ ونگوگ منجر شد، مطابقت دارد و در کنار جسم بی‌جان این نقاش در مسافرخانه «راوو» (Ravoux) در منطقه «اووِرس سور اوآز» (Auvers-sur-Oise) شمال فرانسه کشف شد و همچنان در خانواده این نقاش هلندی مانده بود.

مهم‌ترین اسلحه تاریخ هنر حراج می‌شود

ونگوگ خودکشی نکرده است

این هفت تیر نخستین بار در سال ۲۰۱۲ همزمان با انتشار کتاب آیا می‌توان اسلحه خودکشی را یافت؟ نوشته آلن روآن (Alain Rohan) نشان داده شد. نتایج بررسی این اسلحه توسط حراجی نشان داد این هفت تیر مدت‌ها روی زمین باقی مانده بوده و می‌تواند متعلق به همان تاریخ مرگ ونگوگ باشد.

محققان آمریکایی در سال ۲۰۱۱ اعلام کردند ونسان ونگوگ خودکشی نکرده است اما احتمالاً بر اثر اصابت گلوله دو جوان که با اسلحه بازی می‌کردند مجروح شده و بر اثر جراحت جان باخته است.

حراجی مالک فعلی اسلحه که آن را در مزایده به فروش می‌گذارد معتقد است این فرضیه در مورد قتل ونگوگ تردیدی در مورد اصالت اسلحه به وجود نمی‌آورد و دو جوان همین اسلحه را در باغ محل زندگی نقاش هلندی رها کرده بودند.

ونسان ونگوگ یا فینسِنت ویلم فان خوخ نقاش پسادریافتگر هلندی بود، که تأثیر شگرفی بر هنر قرن بیستم داشت. این نقاش که در ماه‌های پایانی عمر با افسردگی شدید دست و پنجه نرم می‌کرد و در سن ۳۷ سالگی بر اثر اصابت گلوله به شکمش زخمی شد و روز بعد در مهمان‌سرای محل سکونتش درگذشت. برخی که خودکشی ونگوگ را رد می‌کنند معتقدند او در اثر اصابت گلوله اتفاقی زخمی شد اما تلاشی برای درمان و بهبود نکرد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو