آکاایران: چهار روش برای تمیز کردن گل های مصنوعی

برای پاکسازی گل ها از گرد و غبار و لکه های چربی مقدار مساوی آب ولرم فاقد کلر و سرکه سفید را داخل بطری بریزید و تکان دهید تا خوب مخلوط شود سپس روی برگ ها و گل های مصنوعی را با این محلول اسپری کنید ، پس از چند دقیقه با دستمال گل ها و برگ ها را تمیز و خشک کنید.

آکاایران: چهار روش برای تمیز کردن گل های مصنوعی

1- می توانید با استفاده از گردگیر پر و حرکت دادن میان گل ها گرد و غبار روی گل ها را از بین ببرید ، بهترین پر برای این کار پر شترمرغ است، این روش برای غبار روبی هفتگی مناسب است و برای گل هایی که مدت طولانی فاقد گردگیری مانده اند روش های دیگری لازم است.
۲- برای پاکسازی گل ها از گرد و غبار و لکه های چربی مقدار مساوی آب ولرم فاقد کلر و سرکه سفید را داخل بطری بریزید و تکان دهید تا خوب مخلوط شود سپس روی برگ ها و گل های مصنوعی را با این محلول اسپری کنید ، پس از چند دقیقه با دستمال گل ها و برگ ها را تمیز و خشک کنید.
۳- روش دیگری که مناسب برای گل های پارچه است روش شست و شوی گل با آب ولرم و مایع دستشویی است ، مقداری مایع را در آب ولرم حل کنید و گل ها را ۱۰ دقیقه در آن خیس دهید سپس بسیار آرام و با دقت آبکشی و خشک کنید ( دقت کنید که گل ها در برابر رطوبت مقاوم باشند ).
۴- روش ساده و بی دردسر دیگری برای تمیز کردن گل های مصنوعی استفاده از مقداری نمک است ، گل ها را داخل کیسه نایلونی بریزید و مقداری نمک دانه درشت اضافه کنید ، کیسه را ۱ دقیقه تکان دهید تا نمک با برخورد به سطح گلبرگ ها آن ها را تمیز کنید، گل ها را پس از خروج کمی تکان دهید تا نمک اضافی بریزید.
نکته: در صورتی که گل ها شل و پژمرده شدند آن ها را آهار بدهید ، برای آهار دادن ۵ قاشق چایخوری پودر ژلاتین را داخل ۱ لیوان آب سرد حل کنید و کمی حرارت دهید تا مایع شفاف شود و پس از این که خنک شد گل ها را داخل آن بزنید تا تمام سطح گل ها به این مایع آغشته شود، گل ها را کناری قرار دهید تا خشک شوند.
.

منبع : tebyan.net