حسن رضایی‌فر درباره جلسه‌ای که امروز با حضور تیم بررسی سانحه اوکراین در سازمان هواپیمایی ایران درباره سانحه بوئینگ ۷۳۷ اوکراینی برگزار شد،‌ اظهار داشت: در این جلسه رئیس سازمان هواپیمایی کشوری، سفیر اوکراین در ایران، مسؤولان قضایی کشور و تیم بررسی سانحه ایران و اوکراین حضور داشتند.

وی ادامه داد: در این جلسه مقرر شد بررسی سانحه، بر اساس استانداردهای بین‌المللی و ایکائو و پیمان شیکاگو ‌انجام شود و از مسائل جانبی سوانح به دور باشیم؛ مقرر شد موضوعات سیاسی و منطقه‌ای در بررسی حادثه اصلاً مدنظر هیچ یک از طرفین نباشد و به صورت فنی و تکنیکی کار بررسی و دنبال شود. 

رئیس کمیسیون بررسی سانحه سازمان هواپیمایی کشوری اضافه کرد: هر دو کمیسیون بررسی سانحه ایران و اوکراین روی این موضوع توافق کردند و مقرر شد سایت سانحه را نیز با همراهی یکدیگر ارزیابی کنیم و جعبه‌های سیاه نیز با همراهی یکدیگر ارزیابی، خوانده و پردازش شود.

رضایی‌فر با بیان اینکه جلسه‌ای که از صبح شروع شد کماکان ادامه دارد، اظهار داشت: دائماً در سازمان هواپیمایی کشوری تا حصول نتیجه و دستیابی به علت وقوع حادثه حضور داریم و جلسات برگزار می‌شود.

هواپیما

* هیچ قطعه غیرمرتبطی با هواپیما در سایت سانحه نبود/ عکس منتشر شده واقعی نیست

رئیس کمیسیون بررسی سانحه سازمان هواپیمایی کشوری درباره انتشار عکسی از یک کلاهک موشک منتسب به محلی در اطراف سایت سانحه بوئینگ ۷۳۷ اظهار کرد: ما رسماً‌ این عکس را رد می‌کنیم.

وی توضیح داد: عکس مذکور ابتدا در یکی از سایت‌های خارجی و یک توئیتر ‌برای اولین بار منتشر شد که اینجانب به عنوان رئیس کمیسیون بررسی سانحه سازمان هواپیمایی کشوری در فضای مجازی،‌ با منتشرکننده آن توئیتر صحبت کردم و آنها هم در وب‌سایت خود رسماً اعلام کردند: «‌این عکس را از یک منبع غیرموثق گرفته بودند و رئیس کمیسیون بررسی سانحه این عکس را رد کرده است و اعلام کرده است که این عکس واقعیت ندارد».

رئیس کمیسیون بررسی سانحه سازمان هواپیمایی کشوری تأکید کرد: ما اصلاً در محل سایت سانحه، هیچ قطعه‌ای از موشک پیدا نکردیم.