حجت‌الاسلام والمسلمین رستمی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در مراسم بزرگداشت شهیدان سلیمانی، ابومهدی المهندس و همرزمانش که با حضور صدها نفر از دانشجویان خارجی در دانشگاه تهران برگزار شد، گفت: یک عده نادان و بی‌اطلاع یک زمان فریاد می‌زدند و شعار «نه غزه نه لبنان» سر می‌دادند، ولی سردار سلیمانی هیچ وقت نگفت عراق، سوریه و لبنان به من ربطی ندارد و می‌گفت هرجا مظلومی است باید از آنها دفاع کنیم و برای دفاع از مظلوم و مبارزه با ظالم به میدان رفت.

وی در بخشی از سخنان خود گفت: یکی از آخرین مکاتبات سردار سلیمانی توصیه برای حل مشکلات دانشجویان به خصوص دانشجویان کشورهای جبهه مقاومت به مسئولان آموزش عالی بود.

رستمی تصریح کرد: امروز فقط ما عزادار نیستیم، دانشجویان جهان اسلام هم در عزای سردار سلیمانی در کنار ایران هستند و باید به آنها نیز تسلیت گفت.

حجت‌الاسلام والمسلمین رستمی تاکید کرد: مستکبران ظلم و ستم‌های بسیاری به مردمان مسلمان کرده‌اند و امروز باید شهادت سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس را به ملت‌های مسلمان تبریک و تسلیت گفت.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها تاکید کرد: شهادت سربازان جبهه مقاومت به خواست خداوند موحب برکت شد و ما امروز به برکت خون شهیدان سلیمانی و همرزمانش شاهد اتحاد کشورهای مسلمان هستیم.

رستمی گفت: دشمنان اسلام به دنبال تفرقه در عراق بودند و در ایران هم با ایجاد گسل‌های اجتماعی و اقتصادی به‌دنبال فتنه بودند و فتنه هم کردند که به لطف خدا خنثی شد.

وی با بیان اینکه اتحاد دو ملت ایران و عراق در مراسم تشییع پیکر شهدا به اوج خود رسید، تصریح کرد: اخلاص، ولایت‌پذیری و حمایت از مظلوم از ویژگی‌های بارز سردار سلیمانی بود و همین اخلاص دلیل محبوبیت وی بین مردم شد.

رستمی با اشاره به نابودی داعش توسط سردار سلیمانی و همرزمانش گفت: سرار سلیمانی وجودش را وقف دفاع از مظلومان و مستضعفان کرد. شهدای جبهه مقاومت مسیر را برای ما تبیین کردند و خسته و ناامید نشدن را به همه مسلمانان آموزش دادند.

وی با اشاره به ضربه مقتدرانه سپاه پاسداران به آمریکا گفت: آمریکا باید از منطقه بیرون برود و دانشجویان در بیرون کردن آمریکا از منطقه وظیفه مهمی دارند.

به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، رستمی اظهار داشت: باید توجه داشت که اعتماد به دشمن به کشور آسیب خواهد زد. هر کسی هر جایی و هر زمانی به آمریکا اعتماد کند آن زمان لحظه ضربه خوردنش خواهد بود.