بررسی خواص گالانگال بر روی سرطان

منبع: آسان طب

137

1398/2/28

23:00


متاسفانه افراد زیادی گالانگال را با زنجبیل اشتباه می گیرند و این در حالی است که گالانگال یک گیاه زمین ساقه ای است که از خانواده زنجبیلیان مشتق می شود. کشور های جنوب شرق آسیایی، مهم ترین خاستگاه این گیاه مفید می باشند. از خواص گالانگال در طب سوزنی چینی تا طب آیورودای ( طب هندی ) استفاده می شود. به دلیل وجود داشتن کپسایسین، این گیاه طعم تندی ندارد و به همین دلیل از آن در بسیاری از غذاهای هندی نیز بهره گرفته می شود. اگر شما از طرفداران غذای تایلتدی باشید، به احتمال زیاد این ادویه معطر و خوشمزه را مصرف کرده اید.

خواص گالانگال

خواص گالانگال

مبارزه با سرطان: براساس یک تحقیق علمی گسترده (و در حال رشد)، مهمترین خواص گالانگال ، توانایی آن در مبارزه و جلوگیری از تعداد زیادی از سرطانها و تومورها است. در اینجا با انواع این سرطان ها آشنا می شویم:

سرطان معده: مطالعه ای در سال 2014 در ایران نشان داد که عصاره مایع گالانگال به طور قابل توجهی تعداد سلول های سرطانی معده را پس از 48 ساعت در یک آزمایش از بین می برد. نتایج این تحقیق یک انقلاب در درمان سرطان معده به شمار می رود.

سرطان خون: در یک آزمایش، لوسمی مونوسیتیک حاد را بخاطر پیدا کردن راه درمانی، در معرض عصاره گالانگال قرار دادند. نتایج نشان داد که استفاده از این روش تاثیر بسیار خوبی بر روی لوسمی می گذارد. یکی از فواید این آزمایش این است که استفاده از عصاره این گیاه مانند شیمی درمانی به سلول های مجاور آسیب وارد نمی کند.

+ ملانوما: محققان دانشگاه ملی چیایی در تایوان تأثیر سه ترکیب از ریشه گالانگال در سلول های ملانوم انسان (سلول های پوست) را مطالعه کردند. هر سه ترکیب دارای اثر “antiproliferative” بودند، به این معنی که آنها رشد سلول های جدید را متوقف کردند.

سرطان پانکراس: در سال 2017 مطالعه ای بر روی خواص گالانگال و درمان سرطان پانکراس انجام شد. عصاره این گیاه باعث توقف رشد سلول های جدید و سرکوب مسیر های ژنی مسئول گسترش تاثیر سرطان شد.

+ سرطان کولون: دانشمندان اولین اثر گالانگال را در مورد سلول های سرطانی روده انسان (در سال 2013) مورد بررسی قرار دادند عصاره این گیاه باعث شد آپوپتوز (مرگ سلولی) در دو نوع سلول های سرطانی روده بزرگ ایجاد شود.

سرطان سینه: در سال 2014، یک دانشگاه ایرانی متوجه شد که عصاره گالانگال باعث مرگ سلولی در بافت های سرطانی سینه می شود. و خبر خوب اینجا بود که بر خلاف دیگر روش های درمان سرطان سینه، این گیاه، بافت های سالم و غیر سرطانی را نابود نمی کرد. یک گروه چینی نیز در طی یک آزمایش 4 ساله به نتایج مشابه ای دست پیدا کرده اند. این خبر می تواند بسیار با ارزش باشد چرا که امروزه از هر 15 خانوم، 10 نفر به سرطان سینه دچار می شوند.

خواص گالانگال

+ سرطان کبد: یکی از دلایلی که باعث می شود تا درمان سرطان را در اسرع وقت و با بیشترین سرعت انجام بدهیم این است که این بیماری به سرعت در بدن پخش می شود و دیگر بافت ها نیز آلوده می کند. این مورد بیش از همه جا، خود را در کبد نشان می دهد. یک مطالعه تایوانی در سال 2015 در مورد تاثیر ترکیبات استخراج شده توسط گالانگال بر روی سلول های HepG2 (یک نوع سرطان کبد) نشان می دهد که ترکیبات طبیعی، نمونه متاستاز را از اتصال به دیگر سلول های سالم کم می کند. در یکی دیگر از موسسه های مبارزه با سرطان، مشاهده شد بیمارانی که از خواص گالانگال استفاده کرده بودند، سرعت رشد سرطان در کبد آنها بسیار پایین بوده است.

+ سرطان مجرای صفراوی: این نوع خاص از سرطان در ایالات متحده رایج نیست با این حال دانشمندان معتقدند که سرطان مجرای صفراوی بسیار تهاجمی عمل می کند. این بیماری به سرعت مجاری صفراوی را که باعث اتصال کبد به روده کوچک می شود را آلوده می کند.  در سال 2017 آزمایشات حیوانی با موضوع تاثیر گالانگل بر روی سرطان مجرای صفراوی در تایلند، شکل گرفت. استفاده از این عصاره نه تنها باعث بهبود موش ها شد، بلکه هیچگونه عوارض جانبی نیز ایجاد نکرد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو