آشنایی با سایت های گردشگری معروف جهان

آشنایی با سایت های گردشگری معروف جهان


منبع: همگردی

208

1398/10/21

13:47


یکی از مهمترین و جذاب ترین تکنولوژی هایی که امروزه با آن روبرو هستیم و بخش عظیمی از زندگی ما را در بر گرفته، اینترنت و دنیای گسترده آن هست. در هر جای دنیا که باشید می توانید با چند کلیک به سادگی به بسیاری از اطلاعات مورد نیاز و دلخواه خود دسترسی داشته و دانسته های زیادی را بدست آورید. یکی از دوست داشتنی ترین بخش های این تکنولوژی برای علاقمندان به سفر و افرادی که دوست دارند با کشورهای مختلف دنیا و جاذبه های دیدنی آشنا شوند، گردشگری مجازی است. بهترین سایت های گردشگری جهان این امکان را برای علاقمندان ایجاد می کنند که بدون پرداخت هیچ هزینه ای و حتی بدون اینکه از خانه خود خارج شوند، به صورت مجازی به شهر یا کشور مورد نظر خود سفر کرده و اطلاعات بسیار خوبی در مورد هتل ها، رستوران ها، اماکن دیدنی، تفریحات و ... بدست آورند. در ادامه با ما همراه باشید تا با 10 مورد از سایت های گردشگری معروف جهان آشنا شوید.

بهترین سایت های گردشگری جهان

گردشگری مجازی، فرصت کارآفرینی دیجیتالی

امروزه، دسترسی به بسیاری از اطلاعات تنها از طریق باز کردن چند سایت قابل انجام است. گردشگران می توانند با توجه به نظرات و کامنت هایی که کاربران در سایت ها قرار می دهند، جواب بسیاری از پرسش های خود را پیدا کرده و از توصیه های افرادی که قبلا به این مقاصد سفر کرده اند، استفاده نمایند. شما می توانید با استفاده از این اطلاعات هم مقصد مورد نظر خود را انتخاب نمایید و هم زمان سفر و نوع سفر خود را تعیین کنید. به دنبال هتل یا رستوران های ارزان هستید یا قصد انتخاب بهترین ها را دارید؟! اقامت در چه مکان هایی را ترجیح می دهید؟! بازدید از چه جاذبه هایی جز الویت های شما هستند؟! پاسخ تمام این سوالات را می توانید در این مورد از سایت های گردشگری معروف جهان پیدا کرده و بهترین انتخاب را برای خود داشته باشید. پاسخ به این سوالات و دسترسی به این اطلاعات تنها از طریق گردشگری مجازی مقدور خواهد بود. گردشگری سنتی پاسخگوی این موارد نبوده یا اگر بتواند پاسخ دهید، هزینه های هنگفتی را برایتان به همراه دارد. این نوع گردشگری یکی از مصداق های تجارت الکترونیک و کارآفرینی دیجیتالی محسوب شده و میلیون ها نفر در سراسر جهان را مشغول به کار کرده است. هتلداری و لاکچری گردی یکی از زمینه هایی است که به مقوله گردشگری مجازی افزوده شده و هرساله استارت آپ های (start-up) جدیدی به آن اضافه می شوند. در واقع این نوع گردشگری را می توان نوعی کارآفرینی آنلاین دانست که می تواند برای کاربرانش درآمدزا باشد.

گردشگری مجازی

گردشگری مجازی چیست؟

فرض کنید قصد دارید به نقطه ای از دنیا سفر کنید. شما فکر این سفر را از مدت ها قبل در ذهن خود داشته اید و بخشی از درآمد خود را برای انجام این کار پس انداز کرده اید. حتما دوست دارید تا بهترین انتخاب را داشته باشید و لحظات خوبی را برای خود و همراهانتان بسازید. شما هیچ اطلاعاتی از مقاصد گردشگری دنیا و جاذبه ها و اماکن دیدنی آن ندارید. برای تصمیم گیری در مورد انتخاب مقصد چه می کنید؟! بهترین راه مشورت با افرادی است که قبلا به این نقاط سفر کرده و اطلاعات خوبی در مورد این مقاصد دارند. حالا سوال اینجاست که چگونه به این افراد دسترسی پیدا می کنید؟ گردشگری مجازی این امکان را برای شما ایجاد می کند که با مهمترین مقاصد گردشگری دنیا آشنا شده و با دیدن عکس ها و آگاهی از جاذبه های دیدنی این مقاصد بتوانید مقصد مورد نظر خود را انتخاب نمایید. شما می توانید به صورت مجازی به این نقاط سفر کرده و آشنایی بیشتری با آن ها پیدا کنید. نظرات و کامنت های کاربرانی که قبلا به این مقاصد سفر کرده اند به شما کمک می کند تا بهترین انتخاب را داشته و تصمیمات درستی در مورد انتخاب اقامتگاه، رستوران، مراکز خرید، اماکن دیدنی و ... بگیرید. با استفاده از این اطلاعات می توانید برنامه ریزی دقیقی برای سفر خود انجام دهید. گردشگران مجازی این امکان را دارند که تصاویر و عکس های ثبت شده توسط کاربران اینستاگرام را دیده و براساس علاقه و سلیقه خود بازدید از مکان های دیدنی را الویت بندی نمایند. همچنین، می توانید اطلاعاتی در مورد رویدادهای فرهنگی و هنری مقصد مورد نظر خود به دست آورده و زمانی برای سفر انتخاب نمایید که بتوانید در جشنواره های جذاب و سنتی که سالانه در آن شهر یا کشور برگزار می شود، شرکت کنید. اگر به تنهایی سفر می کنید، با استفاده از این وبسایت ها می توانید یک همسفر برای خود پیدا کنید و سفر خود را رویایی تر و جذاب تر نمایید. آشنایی با گردشگران حرفه ای و استفاده از اطلاعات آن ها، آشنایی با میزبان های میهمان نوازی که به صورت رایگان به مسافران سرویس می دهند، آگاهی از تخفیف های بی سابقه هتل ها و اقامت در مجلل ترین هتل های دنیا، آگاهی از کروز گردی در کشتی های لوکس چند طبقه بر فراز اقیانوس ها و ... از جمله مواردی است که از طریق گردشگری مجازی می توانید به آن ها دسترسی داشته باشید. علاوه بر این، گردشگری مجازی این فرصت را برای شما ایجاد می کند که بتوانید مردمان کشورهای دیگر را با جاذبه های تاریخی و طبیعی بسیاری که در ایران وجود دارد آشنا نمایید. برای این کار می توانید عکس های خود را در پیج اینستاگرام خود به نمایش گذاشته و هشتگ های مربوط به آن را وارد نمایید. می توانید افراد بسیاری از سراسر دنیا را فالو کرده و از این طریق آن ها را با پیج خود آشنا نمایید. اگر اهل سلفی گرفتن باشید، می توانید تصاویر بسیار زیادی از گشت و گذارهای خود را به اشتراک گذاشته و نقاط دیدنی ایران را به همه مردم دنیا معرفی نمایید. تولید محتوا در فضای مجازی، راه اندازی استارت آپ ها و ارائه خدمات به گردشگران از دیگر مواردی است که در گردشگری مجازی به آن پرداخته می شود.

گردشگری مجازی چیست؟

10 سایت برتر دنیا در زمینه گردشگری

تریپ ادوایزر (Tripadvisor)

تریپ ادوایزر یکی از بهترین سایت های گردشگری جهان با 32 میلیون عضو هست. دفتر مرکزی این سایت در ایالت ماساچوست آمریکا قرار دارد، اما گروه رسانه ای آن بیش از 30 کشور دنیا را در برگرفته است. در این شبکه شما می توانید بیش از نیم میلیارد از نظرات کاربران در مورد مقاصد گردشگری، تفریحات، هتل ها، رستوران ها و ... را دیده و از توصیه و راهنمایی های گردشگران حرفه ای استفاده نمایید. یکی از فعالیت های مهم این سایت رتبه بندی مکان های گردشگری، اقامتگاه ها، هتل ها و ... بوده و اطلاعات خوبی را در مورد هریک از آن ها در اختیار کاربرانش قرار می دهد. شما کافیست تنها نام کشور و شهر مورد نظر خود را در بخش جستجوی سایت وارد کنید تا از نظرات و توصیه های کاربرانی که به این مناطق سفر کرده اند، استفاده نمایید. اگر در این سایت عضو شوید، این امکان را دارید که با کاربران دیگر و گردشگران حرفه ای به بحث و تبادل نظر پرداخته و سوالات خود را از آن ها بپرسید و اطلاعات خود را تکمیل تر نمایید. تریپ ادوایزر یکی از سایت های گردشگری معروف جهان بوده و تقریبا همه افرادی که قصد سفر دارند این سایت را برای دریافت اطلاعات و مشاوره انتخاب می نمایند.

تریپ ادوایزر (Tripadvisor)

کوچ سرفینگ (CouchSurfing)

اگر دوست دارید اقامت رایگانی در کشور مقصد داشته باشید، می توانید در سایت کوچ سرفینگ عضو شده و با 25 میلیون میزبان آشنا شوید. این میزبان ها در 300 شهر دنیا آماده پذیرایی از گردشگران بوده و بر تعداد آن ها افزوده می شود. عضویت در این مورد از بهترین سایت های گردشگری جهان این امکان را به شما می دهد که میزبان ها را شناخته و برای یک شب یا چند شب به صورت رایگان میهمان خانه های آنان باشید. همچنین، می توانید به عنوان میزبان در این سایت ثبت نام کرده و با افراد مختلف در سراسر دنیا آشنا شده و میهمان خود را از بین آن ها انتخاب نمایید. این وبسایت اطلاعات و خدمات دیگری نیز به کاربران خود ارائه می کند که می توانید از آن ها استفاده نمایید.

کوچ سرفینگ (CouchSurfing)

اکسپدیا (Expedia)

اکسپدیا نام یک شرکت در آمریکا بوده که خدمات خوبی را در زمینه سفر و گردشگری به علاقمندان ارائه می دهد. این شرکت دارای وب سایتی به همین نام بوده که امکان خرید بلیط آنلاین و رزرو اقامتگاه را برای گردشگران فراهم می کند. به هر کجای دنیا که بخواهید سفر کنید با استفاده از این وبسایت می توانید اطلاعات جامع و کاملی را در مورد مقصد موردنظر خود بدست آورید. خدمات گردشگری و تفریحی از جمله دیگر مواردی است که در این سایت مطرح شده و با دسته بندی های مختلف و هزینه های متفاوت به کاربران ارائه شده است. برای استفاده از خدمات سایت اکسپدیا باید دارای کارت بین المللی بوده یا اکانت سایت های پرداخت مجازی مانند وبسایت پی پال (Paypal) را داشته باشید. اگر دارای این اکانت ها نیستید، می توانید از طریق شرکت های معتبر پرداخت مجازی که دارای نماد اعتماد الکترونیک از وزارت صنعت، معدن و تجارت هستند، اقدام نمایید.

اکسپدیا (Expedia)

لونلی پلانت (Lonely Planet)

لونلی پلانت، به معنای سیاره تنها یکی از بهترین سایت های گردشگری جهان بوده که مربوط به یک ناشر اروپایی با نام تونی ویلر هست. این ناشر کار خود را از چاپ و انتشار کتاب های راهنمای گردشگری آغاز کرد. کتابچه هایی که توسط تونی ویلر منتشر شده اند، اغلب به معرفی اماکن تاریخی و دیدنی های هر شهر یا کشور می پردازند. از این ناشر کتابچه هایی نیز در مورد ایرانگردی چاپ شده و به زبان های گوناگون ترجمه شده است. وی همچنین کتاب هایی را برای کوله پشتی گردان و افرادی که علاقمند به سفرهای ارزان قیمت هستند، منتشر نموده است. در وب سایت لونلی پلنت اطلاعات بسیاری در اختیار علاقمندان به سفر و گردشگران قرار می گیرند. کاربران این سایت می توانند با مراجعه به انجمن هر کشور اطلاعات مربوط به مقصد مورد نظر خود را به دست آورند. علاوه بر این، اگر قصد سفر دارید و به دنبال یک همسفر خوب می گردید، می توانید این کار را از طریق وبسایت لونلی پلنت انجام دهید. شما می توانید فردی پیدا کنید که در بازه زمانی مورد نظر شما قصد سفر داشته و با شما همراه شود. همچنین، امکان فروش یا خرید ابزار و کالا در مقصد مورد نظر نیز برای کاربران از طریق این سایت وجود دارد.

لونلی پلانت (Lonely Planet)

کایاک (Kayak)

بهترین راه برای خرید بلیط پروازهای بین المللی سایت کایاک است. کایاک این امکان را برای شما فراهم می آورد که بتوانید سایت های مسافرتی مختلف را باهم مقایسه کرده و بلیط خود را با بهترین و مناسب ترین قیمت به صورت مستقیم تهیه نمایید. همه ایرلاین ها در این مورد از سایت های گردشگری معروف جهان قابل مشاهده هستند و امکان مرتب کردن آن ها براساس قیمت و کلاس پرواز برای کاربران فراهم شده است. کافیست تا یک کارت اعتباری ارزی بین المللی داشته باشید تا بتوانید ایرلاین مورد نظر خود را انتخاب کرده و بلیط را خریداری نمایید.

کایاک (Kayak)

بوکینگ (Booking)

بوکینگ یکی از بهترین سایت های گردشگری جهان بوده که کاربران بسیاری از سراسر دنیا برای انجام خدمات سفرهای خود از آن استفاده می کنند. این سایت شامل بخش های مختلفی چون ابزار سفر بوده که در آن سیستم حمل و نقل، از هواپیما گرفته تا خودرو به همراه قیمت بیان شده و امکان تصمیم گیری را برای گردشگران فراهم می کند. همچنین، هزاران اقامتگاه در این سایت قابل دسترسی هستند که کاربران می توانند به بررسی آن ها پرداخته و گزینه مورد نظر خود را انتخاب نمایند. اطلاعات مفید گردشگری، تخفیفات شگفت انگیز و امکان مقایسه خدمات گردشگری در مقاصد مختلف دنیا از جمله امکاناتی است که برای کاربران این سایت فراهم شد.

بوکینگ (Booking)

اینترنیشن (Internations)

اگر دوست دارید تا با افرادی هم سطح خودتان گفتگو داشته و از اطلاعات و نظرات آن ها استفاده نمایید، می توانید سایت اینترنیشن را انتخاب کنید. گفتگو با افرادی که تخصص مشترکی با شما داشته و علایق و سلایقشان نیز به شما نزدیک است، می تواند کمک کند تا اطلاعات درست تر و بهتری بدست آورده و تصمیم قابل قبول تری اخذ نمایید. علاوه بر این می توانید از رویدادهایی که در 390 شهر جهان برگزار می شوند، اطلاع یافته و در آن ها شرکت نمایید. این رویدادها شامل رویدادهای فرهنگی، هنری و ورزشی هستند که از بین آن ها می توان به جنگل نوردی، پاساژگردی، موزه گردی، گالری گردی و خیابان گردی اشاره کرد. آگاهی از تمامی این رویدادها رایگان است. اگر از اعضای رسمی سایت هستید، می توانید رویدادهای خود را نیز تعریف کرده و از مردم سراسر دنیا برای حضور در آن ها دعوت به عمل آورید.

اینترنیشن (Internations)

هتلز (Hotels)

انتخاب اقامتگاه یکی از بزرگترین دغدغه های مسافران و گردشگران هست. اغلب افراد ترجیح می دهند تا قبل از سفر محل اقامت خود را مشخص کرده و آن را رزرو نمایند تا پس از رسیدن به مقصد بتوانند به مستقیما به محل اقامت خود رفته و خستگی راه را از تنشان به در کنند. برای اینکه بتوانید انتخاب درستی داشته باشید، باید هتل های مقصد را شناخته و از امکانات آن ها آگاهی داشته باشید. سایت هتلز این امکان را برای گردشگران ایجاد می کند که بتوانند با امکانات ده هزار هتل از سراسر نقاط دنیا آشنا شده و هتل مورد نظر خود را رزرو نمایند. هر هتلی که بخواهید با هر سطح امکانات و قیمت های متفاوت را می توانید در این مورد از سایت های گردشگری معروف جهان پیدا کنید. همچنین، این امکان برای کاربران این سایت فراهم شده که از موقعیت های فوق العاده ای چون تخفیف 50 درصدی سوئیت های مجلل آگاهی پیدا کرده و هتل هایی با قیمت هایی باورنکردنی رزرو نمایند.

هتلز (Hotels)

هاستل ورلد (Hostelworld)

همانطور که می دانید، هاستل ها یکی از ارزان ترین اقامتگاه هایی هستند که برای راحتی حال مسافران و سفر کم هزینه تر آنان راه اندازی شده اند. این هاستل ها برای استراحت شبانه بسیار مناسب بوده و دارای امکانات مختلفی چون آشپزخانه، حمام و ... نیز هستند. برخی از آن ها امکاناتی در حد یک هتل دارند که بابت آن هزینه بالاتری نیز دریافت می کنند. هاستل ورلد یکی از بهترین سایت های گردشگری جهان بوده که با استفاده از آن می توانید با بیش از 35 هزار هاستل در نقاط مختلف دنیا آشنا شده و هاستل مورد نظر خود را با توجه به امکانات و هزینه انتخاب نمایید.

هاستل ورلد (Hostelworld)

اینستاگرام گردی

یکی از پرطرفدارترین شبکه های مجازی که امروزه جایگاه ویژه ای در بین تمامی مردم دنیا دارد، شبکه اجتماعی اینستاگرام است. کاربران این شبکه از شیرین ترین و به یادماندنی ترین لحظات زندگی خود عکس گرفته و آن را در صفحه اینستاگرام خود با دوستانشان به اشتراک می گذارند. اگر حوصله گشت و گذار در سایت ها و جستجو در گوگل را ندارید، به راحتی می توانید با جستجوی هشتگ مربوط به مقصد مورد نظر خود آخرین پست های مربوطه را در اینستاگرام مشاهده نموده و عکس های مختلف و اطلاعات مربوط به آن را دریافت نمائید. این عکس ها توسط افرادی که قبل از شما به آن مقصد سفر کرده اند، ثبت شده اند. در اینجا شما می توانید از تفریحاتی مانند تورهای سافاری، جنگل نوردی، بیابان گردی، کروز گردی و بازدید از موزه ها و گالری های هنری آگاهی پیدا کرده و انتخاب درست تری داشته باشید. این اطلاعات به شما کمک می کنند تا برنامه ریزی دقیق تری انجام داده و هزینه های سفر خود را نیز به میزان قابل توجهی کاهش دهید. فرض کنید می خواهید به رم سفر کنید. برای جمع آوری اطلاعات مربوط به این شهر کافیست تا هشتگ رم را در بخش جستجوی اینستاگرام وارد نمایید تا میلیون ها عکس را در مقابل چشمان خود داشته باشید. این عکس ها توسط شهروندان رمی یا گردشگران ثبت شده و جاذبه های دیدنی رم، رستوران ها، هتل ها، مراکز خرید و دیگر دیدنی های را به نمایش گذاشته اند. گاهی اوقات علاوه بر عکس می توانید توضیح کوتاهی از آن را نیز در زیر پست مشاهده نمایید که معمولا اطلاعات مهمی را در اختیارتان قرار می دهند. عکس هایی که بیشترین لایک را در زمان انتشار دریافت کنند، در ابتدای لیست نمایش داده می شوند. در پست های این مورد از سایت های گردشگری معروف جهان می توانید هشتگ های دیگری چون سوغاتی ها، شکم گردی، تفریحات، موزه گردی و ... را دیده و دنبال نمایید.

اینستاگرام گردی

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو