خواص گرده گل + تمام فواید گرده گل برای بدن و سلامت (درمان حساسیت تا سیستم گوارش)

منبع: تاپ ناز

92

1398/10/21

14:48


خواص گرده گل

فواید و خواص گرده گل بسیار زیاده است. گرده گل به وسیله زنبور عسل تهیه می شود و خواص درمانی زیادی دارد. گرده گل به عنوان غذایی عالی برای زنبورهای عسل استفاده می شود، گل گرده تمام مواد معدنی و مغذی مورد نیاز بدن را دارد و به همین دلیل خوردن آن به تمام افراد توصیه می شود. این ماده اسید فولیکف اسید آمینه، پروتئین و ویتامین های مورد نیاز بدن را دارید.

خواص و فواید گرده گل

گرده گل بیشترین مواد مغذی مورد نیاز بدن را دارد و به عنوان غذایی کامل شناخته می شود. پروتئینی که در گرده گل وجود دارد از دیگر منابع حیوانی بیشتر است. گرده گل آمینه اسید بیشتری نسبت به تخم مرغ، پنیر و گوشت گوساله دارد. بیشتر پروتئین های موجود در این ماده غذایی به صورت آمینه اسید آزاد هستند. با خوردن گرده گل مستقیم جذب بدن می شود. محققان گرده گل را در جمع 22 ماده انرژی زا قرار داده اند. برای تهیه یک قاشق چای خوری این ماده یک زنبور عسل باید در حدود 8 ساعت در روز کار کند تا بتواند دو میلیارد و نیم دانه گرده جمع کند. خواص درمانی این ماده بسیار زیاد است بطوری که برای درمان پروستات، ناراحتی های پوستیف اختلال تغذیه و … از آن استفاده می کنند.

 

 

درمان حساسیت

گل گرده به جزء درمان بیماری های تنفسی مانند آسم، می تواند آلرژی ها را نیز درمان کند. گل گرده با کاهش سطح هیستامین بدن می تواند به درمان آلرژی کمک کند. همچنین با خوردن گرده گل می توانید مشکلات سینوسی خود را درمان کنید. به طور کلی بیشتر بیماری های تنفسی با گرده گل قابل درمان است. از گیاهان درگیری نظیر بادرنجبویه، چای سبز، پرتقال، عسل و… استفاده کرد.

 

سیستم گوارشی

وجود آنزیم هایی در گرده گل باعث تقویت عملکرد دستگاه گوارش می شود. این آنزیم ها به عملکرد هضم غذا کمک می کند، در نتیجه باعث کارایی بهتر دستگاه گوارش می شود.

 

تقویت سیستم ایمنی

گرده گل دارای آنزیم هایی است که برای فلور روده مفید است، در نتیجه یه سیستم ایمنی بدن کمک می کند. گرده گل دارای خواص آنتی بیوتیکی است که به از بین بردن ویروس ها کمک می کند، در نتیجه باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می شود. آنتی اکسیدان موجود در آن باعث از بین بردن رادیکال های آزاد و اکسیداسیون ناخوشایند بدن می شود.

 

افزایش انرژی

همانطور که قبلا اشاره کرده ایم گل گرده دارای مواد مغذی فراوانی است. انرژی زا بودن آن بر کسی پوشیده نیست و می توان از آن به عنوان یک انرژی زای طبیعی استفاده کرد. وجود ویتامین B ، پروتئین و کربوهیدرات ها در گرده گل باعث افزایش استقامت و دور کردن خستگی از فرد می شود.

 

نرم کننده پوست

خواص دیگر گل گرده نرم کننده پوست و بازسازی سلول ها آن است. وجود ویتامین ها و اسید آمینه ها در آن باعث ایجاد خاصیت ضد التهابی شده است. از گرده گل در بیشتر محصولات موضعی استفاده می شود. همچنین برای درمان سوزش پوست و پسوریازیس یا همان اگزما استفاده می شود.

 

سیستم تنفسی

وجود آنتی اکسیدان در گرده گل باعث ایجاد خاصیت ضد التهابی بافت های ریه می شود. در نهایت کسانی که دچار حمله های آسمی می شوند می توانند از این گرده استفاده کنند، زیرا در دراز مدت باعث درمان بیماری این افراد می شود.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو