مهدی فروزش با اعلام این خبر گفت: از ابتدای اعلام حادثه سقوط هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ در شهرستان شهریار، همکاران ما در قالب گروه مدیریت بحران در محل حادثه حضور داشتند و بر نحوه جمع آوری اجساد نظارت کردند و همه اجساد در کاور قرار گرفت و برای نمونه برداری به مرکز تشخیصی و آزمایشگاهی پزشکی قانونی استان تهران واقع در کهریزک منتقل شد.

وی با بیان اینکه روز گذشته نمونه برداری از بقایای اجساد به پایان رسید گفت: هم اکنون نمونه گیری از بستگان متوفیان در حال انجام است و از ۱۴۷ مسافر ایرانی، تاکنون ۱۳۰ نفر از بستگان جان باختگان مراجعه کردند و ما از بقیه بستگان درخواست می‌کنیم در اسرع وقت به ادارات کل پزشکی قانونی استان محل سکونت جان باختگان مراجعه کنند تا در تطبیق نهایی و تحویل اجساد به بستگان با تأخیر مواجه نشویم.

فروزش اضافه کرد: البته در این هواپیما ۱۷۶ مسافر و خدمه جان باختند که ۲۹ نفر از این مسافران اتباع خارجی هستند که به بستگان آن‌ها دسترسی نداریم و در مذاکره با پلیس اینترپل مقرر شد نمونه‌های دی ان‌ای بستگان آن‌ها به ما ارسال شود تا تطبیق نهایی انجام شود.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه کار تطبیق چه زمانی آغاز می‌شود؟ گفت: قاعدتاً بر اساس اصول فنی باید همه نمونه‌های بستگان احصاء شود تا از طریق نمونه‌های اجساد بتوانیم تطبیق را انجام دهیم و همه هدف ما این است که تحویل اجساد کامل باشد تا اشکالات بعدی در تعیین هویت ایجاد نشود.

فروزش افزود: ما در خصوص ۲۹ تبعه خارجی این پرواز دچار مشکل شده‌ایم و کار ما را به تعویق انداخته است که امیدواریم با ارسال نمونه‌های دی ان‌ای بستگان این افراد، هر چه سریع‌تر کار تطبیق، انجام شود.

مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران گفت: اگر بستگان این جان باختگان اطلاعات بیشتری خواستند با شماره ۹ - ۵۶۵۲۴۸۰۱ که شماره مرکز تشخیصی و آزمایشگاهی پزشکی قانونی استان تهران است تماس حاصل کنند.