فروش سیم‌کارت‌های یک اپراتور متوقف شد

منبع: برترین ها

42

1398/10/21

18:10


مدیرکل دفتر حفاظت از حقوق مصرف‌کننده رگولاتوری از توقف فروش سیم‌کارت‌های شرکت خدمات ارتباطی رایتل در سراسر کشور از امروز خبر داد.

ایسنا: مدیرکل دفتر حفاظت از حقوق مصرف‌کننده رگولاتوری از توقف فروش سیم‌کارت‌های شرکت خدمات ارتباطی رایتل در سراسر کشور از امروز خبر داد.

پیمان قره‌داغی اظها کرد: پیش از این اپراتورها ملزم شده بودند احراز هویت خریداران سیم‌کارت با روش رمز یکبار مصرف (One Time Password) را به منظور جلوگیری از هرگونه سوءاستفاده از مدارک شناسایی متقاضیان و شناسایی صحیح مشترک تلفن همراه در زمان اشتراک پیاده‌سازی کنند.

وی با اشاره به ابلاغ این موضوع به اپراتورهای تلفن همراه و اطلاع‌رسانی آن از طریق رسانه‌ها عنوان کرد: احراز هویت با روش ارسال کد یکبار مصرف (OTP) در سایر اپراتورهای تلفن همراه پیاده‌سازی شده و در حال اجراست و فرایندهای مربوط به خرید سیم‌کارت صرفاً با این روش امکانپذیر است.

قره‌داغی تاکید کرد: براساس الزام رگولاتوری با توجه به عدم پیاده‌سازی و اجرای این روش در فرایندهای فروش اپراتور رایتل، فروش سیم‌کارت‌های این اپراتور در سراسر کشور از امروز تا سه روز آینده غیرقانونی بوده و متوقف می‌شود.

مدیرکل حفاظت از حقوق مصرف‌کننده رگولاتوری تصریح کرد: چنانچه در این بازه زمانی سیم کارتی از سوی اپراتور رایتل از طریق درگاه‌های مختلف فروخته و یا فعال شود، اعتبار ندارد.

طبق اعلام روابط عمومی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، وی افزود: کاربران می‌توانند درصورت مشاهده تخلف، موضوع را به سامانه ثبت و پاسخگوئی شکایات ۱۹۵ اعلام کنند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو