سردسته باند سارقان مامورنما 3زبان می‌داند!

منبع: برترین ها

64

1398/10/21

19:51


سارقان مامورنما به دام پلیس البرز افتادند و سردسته این باند که به 3 زبان زنده دنیا آشنایی داشت این باند را می چرخاند.

رکنا: سارقان مامورنما به دام پلیس البرز افتادند و سردسته این باند که به 3 زبان زنده دنیا آشنایی داشت این باند را می چرخاند.

فرمانده انتظامی استان البرز از دستگیری اعضای باند سارقان که تحت عنوان مأمور پلیس اقدام به سرقت وجه و کارت عابربانک رهگذران به شیوه کف زنی می کردند شناسایی و دستگیر شدند.

سردار عباسعلی محمدیان، فرمانده انتظامی استان البرز گفت: در پی وقوع چندین فقره سرقت کارت عابربانک و وجه نقد رهگذران در پوشش مامور پلیس، با توجه به اهمیت موضوع بلافاصله اکیپی از کارگاآهان پایگاه یکم بخش چهارباغ شهرستان ساوجبلاغ موضوع را بررسی کردند و اقدامات اولیه در خصوص شناسایی متهمان در دستورکار قرار گرفت .

فرمانده انتظامی استان البرز مطرح کرد: کارآگاهان با مراجعه به آلبوم سارقان سابقه دار، فردی را که سابقه سرقت داشت و به وی مظنون بودند شناسایی و پس از تحت نظر قرار دادن نامبرده، او را در یک فرصت مناسب دستگیر کردند و در بازرسی از وی تعداد 19 کارت عابربانک متعلق به اشخاص دیگر، کشف شد.

وی اذعان کرد: متهم پس از انتقال به پلیس آگاهی ابتدا مدعی شد که کارت های عابربانک را پیدا کرده اما پس از استعلام از بانک و تماس با صاحبان کارت ها مشخص شد که مدتی پیش کارت های آن ها به سرقت رفته است. وی در مواجهه با تعدادی از مالباختگان اعتراف کرد که با همدستی پنج نفر دیگر اقدام به 23 فقره سرقت از شهروندان در پوشش مامور پلیس کرده است.

محمدیان با بیان اینکه با تلاش کارآگاهان تمامی اعضای باند شناسایی و طی چند عملیات جداگانه دستگیر شدند، افزود: سردسته باند که به سه زبان زنده دنیا آشنایی داشت و در کف زنی نیز از مهارت خاصی برخوردار بود، با همراهی همدستانش، با استفاده از سه دستگاه خودرو پژو پرشیا، پژو 405 و پراید در مناطقی از کرج، شهر جدید هشتگرد، جاده سهیلیه و چهارباغ اقدام به گشت زنی می کرده است.

فرمانده انتظامی استان البرز ادامه داد: این متهمان پس از یافتن سوژه های خود، تحت عنوان مامور پلیس از آن ها بازرسی بدنی کرده و به جرم حمل مواد مخدر در ابتدا مبالغی را به عنوان جریمه دریافت می کردند و با شیوه کف زنی مبلغی را سرقت کرده و بقیه را برمی‌گرداندند.

محمدیان عنوان کرد: اعضای این باند در ادامه کارت عابربانک آن ها را می گرفتند و اعلام می کردند که این کارت ها سرقتی است و هویت صاحب کارت با هویت آن ها مطابقت ندارد و به منظور استعلام از بانک، رمز کارت ها را دریافت و در زمان تحویل، آن ها را با کارت های سرقتی جابه جا کرده و بلافاصله موجودی کارت ها را تخلیه می کردند.

وی اظهار کرد: شهروندان هوشیار باشند تنها راه رسیدگی به مشکلات انتظامی و قضائی، مخصوصا پرونده متهمان دستگیر شده قانون می باشد و ادعای هر فرد دیگری مبنی بر رسیدگی و حل پرونده های قضائی در خارج از چارچوب قانونی واهی است؛ قبل از ارائه هرگونه پاسخ یا توضیح، با حفظ آرامش، از مامورانی که به شما مراجعه می کنند کارت شناسایی بخواهید و به دقت مندرجات کارت را ملاحظه کرده و ضمن تطبیق عکس با صاحب کارت، به تاریخ اعتبار آن نیز توجه کنید

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو