سن رویا نونهالی , رویا نونهالی در خواب و بیدار

همه ما سریال خواب و بیدار مهدی فخیم زاده با بازی بی نظیر رویا نونهالی را به خاطر داریم. این بازیگر زن معروف ایرانی از جمله هنرمندانی است که مخاطبان او را در نقش های جدی و مصمم می بینند و در واقعیت هم دارای شخصیتی با ثبات و مصمم است.

رویا نونهالی در عصر جدید احسان علیخانی هم با اراده و نکته سنج آرا خود را صادر می کند. در مورد بیوگرافی رویا نونهالی و همینطور در مورد همسر رویا نونهالی برای اکثر مخاطبان جای سوال است و یا این که برخی این سوال را در ذهن دارند که رویا نونهالی اهل کجاست. اگر با این مقاله از پارسی نو همراه باشید جواب بسیاری از این سوالات خود ار خواهید گرفت. از جمله عکس دختر رویا نونهالی را هم خواهید دید.


بیوگرافی رویا نونهالی و زندگی شخصی و هنری او

رؤیا نونهالی بازیگر خوب کشورمان است که در تاریخ ۲۴ بهمن سال ۱۳۴۱ در تهران به دنیا آمده است. او هم بازیگر است و هم کارگردان خوب کشورمان به شمار می رود که در عرصه تئاتر، سینما و تلویزیون فعال است.

تاریخ تولد رویا نونهالی

در مورد زندگی خصوصی رویا نونهالی بیشتر بدانید

این هنرمند مطرح کشورمان از سال ۱۳۶۲ به صورت حرفه ای در عرصه هنر کشورمان فعال است. رویا نونهالی از جمله بازیگرانی است که به صورت آکادمیک وارد این عرصه شده است. از نظر تحصیلی او فارغ‌التحصیل از مدرسه ژاندارک تهران است و دارای مدرک لیسانس نقاشی از دانشکده هنرهای زیبا دانشگاه تهران است. گفتنی است که رویا نونهالی مسلط به زبان انگلیسی و فرانسه است.

این بازیگر زن معروف ایرانی است اصالتا اهل مازندران است. اگر به صورت دقیق در مورد این سوال که رویا نونهالی اهل کجاست بخواهیم برای شما شرح دهیم، باید بدانید که اصالت او به روستای تاکر بر می گردد. این روستا از توابع بخش بلده شهرستان نور در استان مازندران است.

نونهالی اولین بازیگر زنی ایرانی است که بلافاصله بعد از ورودش به عرصه سینما در سال ۱۳۶۷ موفق شد تا سیمرغ بلورین را از هفتمین جشنواره فیلم فجر برای ایفای نقش در فیلم «عروسی خوبان» دریافت کند. او هم چنین برای یک بازی کوتاه و نگاه پر معنایی که در فیلم «بوی کافور عطر یاس» داشت، مجددا موفق شد تا سیمرغ بلورین را دریافت کند.

از رویا نونهالی به عنوان با اخلاق ترین بازیگر زن در هشتمین جشنواره بین ‌المللی فیلم ‌های ۱۰۰ ثانیه ‌ای تقدیر شد. این جشنواره با شعار سینمای اخلاق و به همت حوزه تهران برگزار شد. رویا نونهالی با نقش ناتاشا در سریال خواب و بیدار در تلویزیون برای همه شناخته شده است. این سریال به کارگردانی مهدی فخیم زاده ساخته شد و مخاطبان بسیاری را به خود جذب کرد. در حال حاضر هم مخاطبان تلویزیون او را در قالب یکی از داوران برنامه عصر جدید احسان علیخانی می شناسند.


همسر رویا نونهالی کیست؟

در مورد ازدواج رویا نونهالی و وضعیت تاهل او باید بدانید که او متاهل است و دارای یک فرزند است. نام شوهر رویا نونهالی رامین حیدری فاروقی است. او در مورد زندگی مشترک اش گفته است که از زندگی با رامین بسیار راضی هستم هر چند زندگی ما فراز و فرودهایی داشته است اما با لطف خدا هیچ وقت گره کور در زندگی نداشتیم. گفتنی است که نونهالی دارای یک فرزند دختر است. نام دختر رویا نونهالی خاتون حیدری فاروقی است.

رویا نونهالی و شوهرش

رویا نونهالی و همسرش رامین حیدری

دختر رویا نونهالی , همسر رویا نونهالی

عکس همسر رویا نونهالی و دخترش خاتون

در مورد خانواده رویا نونهالی همین قدر می دانیم که او دارای ۴ خواهر است.

در مورد خواهر زاده رویا نونهالی بیشتر بدانید

نام خواهر زاده رویا نونهالی ماه ‌گل مهر است که در مهرماه سال ۵۷ متولد شده بود. او هم مانند خاله اش هنرمند بود و حتی در این زمینه تحصلاتش را ادامه داد. او دارای مدرک کارشناسی تئاتر از دانشکده‌ هنر و معماری بود.

ماه گل مه به بیماری سرطان مبتلا بود و مدت ‌ها با این بیماری مبارزه کرد و سرانجام در ۳ اردیبهشت سال ۹۳ در تهران درگذشت.

در کارنامه هنری ماه گل مهر همکاری با کارگردانان صاحب نامی چون بهرام بیضایی، اکبر زنجان‌پور، قطب‌الدین صادقی، محسن حسینی، نوشین تبریزی و روزبه حسینی دیده می‌شود.

بیوگرافی رامین حیدری فاروقی

رامین حیدری فاروقی همسر رویا نونهالی در سال ۱۳۴۵ و در تهران به دنیا آمده است. او نیز در عرصه هنر فعال است. رامین حیدیری فاروقی مستندساز است.

رامین حیدری فاروقی دارای مدرک لیسانس در رشته کارگردانی از دانشگاه هنر است و همچنین دارای مدرک فوق لیسانس در رشته پژوهش هنر هم هست. شغل پدر رامین حیدری فاروقی ارتشی بوده است و مادرش هم معلم بوده است. گفتنی است که فاروقی از پرسنل سابق بنیاد سینمایی فارابی است.

در حال حاضر رامین حیدری فاروقی کار کارگردانی و فیلمنامه نویسی می کند، در زمینه ساخت تیزر های تبلیغاتی فعال است، در دانشگاه مشغول تدریس است،. او با نشریات مختلف فرهنگی و هنری هم همکاری می کند.


خصوصیات اخلاقی خاص رویا نونهالی

این بازیگر از جمله بازیگرانی است که بسیار رک حرفش را می زند. از جمله در مورد دستمزدش اینگونه گفته است که مجانی کار نمی کنم. او گفته است که من حتی در مواردی که تهیه کننده یا کارگردان از دوستانم باشد اصلا بدون دستمزد کار نمی کنم. نونهالی گفته است که تنها فیلمی که بدون قرارداد و مشتاقانه کار کردم فیلمی از بهمن فرمان آرا بود.

این بازیگر علت کم کاری خود را هم همین می داند و می گوید بسیاری از همکارانم برای دیده شدن حتی بدون دستمزد هم کار می کنند اما من هرگز چنین کاری نمی کنم و حتی در انتخاب فیلم و کارگردان نهایت وسواس را به خرج می دهم.

عصر جدید رویا نونهالی

او یک هنرمند و یک زن قوی است و گفته است که در برابر مشکلات بسیار قوی هستم و هیچ گاه آرزوی مرگ نمی کنم!

رویا نونهالی به مطالعه بسیار علاقه مند است و در اولین فرصت به شهر کتاب می رود و کتابهای مورد علاقه خود را تهیه و سپس مطالعه می کند. او نمایشگاه کتاب را بهترین فرصت برای مطالعه کتاب می داند و فرصتی می داند که نسل های آینده می توانند با مطالعه کردن و کتاب آشنا شوند.

اغلب افراد این بازیگر زن مشهور ایرانی را مرموز تلقی می کنند و خودش در این مورد می گوید که مرموز نیستم فقط سرم به کار خودم گرم است اما در عین حال حواسم به اطرافم هم هست، به خصوص حواسم به چیزها و افراد مورد علاقه ام هست.

او در مورد جذابیت در کار و حرفه اش معتقد است که جذاب بودن بازی مخاطب فرمول و معادله خاصی ندارد و بر این اعتقاد است که اگر دارای جذابیتی هستی باید کاری به کار آنها نداشته باشی. رویا نونهالی رمز جذاب بودن در حرفه اش را کیفیت انتخاب، کیفیت اجرا و شکل تداوم و تمایز در کارهای خود می داند.

این بازیگر می گوید برای جذاب بودن باید کاری کنی که نقش ها تکرای نباشند. او در کل حرفه بازیگری را کاری سخت می داند.

شروع فعالیت هنری رویا نونهالی به صورت حرفه ای

آغاز فعالیت هنری رویا نونهالی بر می گردد به سال ۱۳۶۲ یعنی زمانی که ۲۱ سال سن داشته است که به عرصه تئاتر ورود کرد. در سال ۱۳۶۶ و در سن ۲۵ سالگی فعالیت در عرصه سینما را با حضور در فیلمی با نام یار در خانه آغاز کرد.

این فیلم ساخته خسرو سینایی است. در سال ۱۳۸۱ یعنی وقتی که ۴۰ سال سند داشت، هم با ایفای نقش در سریال خواب و بیدار در قالب نقش ناتشا به شهرت زیادی دست یافت. در این سریال با دانیال حکیمی و محمد صادقی همبازی بود که می توان گفت بهترین سریال را با هنرمندی هم رقم زدند به گونه ای که کمتر کسی هست که با شنیدن نام ناتاشا یاد این سریال نیفتد.

رؤیا نونهالی در سال ۱۳۹۵ از جمله داوران سی و پنجمین دوره جشنواره بین المللی فیلم فجر بود.

رویا نونهالی ویکی پدیا

رویا نونهالی و انتخاب نقش هایش بر اساس سن اش!

رویا نونهالی دهه پنجم زندگی خود را سپری می کند. بسیاری از بازیگرانی هستند که همسن و شاید بزرگتر از او هستند اما با گریم های سنگین سعی می کنند ایفاگر نقش های کمتر از سن واقعی شان باشند. اما برعکس نونهالی سعی می کند نقش های را برای بازی انتخاب کند که با روحیات یک خانم میانسال مطابقت داشته باشند.

مثلا فیلم «کفش‌هایم کو؟» یکی از کاهرای زیبای نونهالی است که در آن ایفاگر نقش زنی میانسال است که بعد از سالها سراغ شوهرش می‌‌آید.

یا در فیلم «نیمه شب اتفاق افتاد» هم در نقش زنی مطلقه و میانسال او را می بینیم که درگیر یک رابطه عاشقانه با جوانی خواننده می‌‌شود.

در سایر فیلمهای دیگر از جمله «نیم رخ‌ها»، «تراژدی» و «صداها» هم این بازیگر زن مشهور ایرانی را در کاراکترهایی می‌بینیم که کاملا با سن و سالی که در حال سپری کردن آن است، مطابقت دارند. شاید به جرات بتوان گفت که این شناخت جایگاه سنی یکی از اصلی‌ترین رموز موفقیت نونهالی در سینمای ایران به شمار می رود.

رویا نونهالی در شهرزاد

نونهالی در فصل دوم سریال پر مخاطب شهرزاد ایفای نقش کرده است. او در این سریال با مضمون اجتماعی و عاشقانه در نقش خواهر بزرگ آقا حضور داشت. نام او در این سریال عمه بلقیس بود.  نونهالی در این سریال در نقش زنی بود که عشقی آتشین را از دوران جوانی تا میانسالی در دلش نگه داشته بود و حتی برای فراموش کردن این عشق خانه پدری را ترک کرده بود. بزرگ آقا مانع از رسیدن او و عشقش شده بود.


رویا نونهالی داور عصر جدید

رویا نونهالی یکی از هنرمندان خوب کشورمان است که شخصیتی محکم و استوار دارد و درصد آرا منفی‌ او در برنامه عصر جدید ۴۷.۶ درصد است. شخصیت محکم او در بررسی صحبت ‌هایش در این برنامه هم قابل دریافت است.

او در جوا سوال احسان علیخانی با این مضمون که آیا شما نگرانی از بابت قضاوت مردم درباره آرای خود ندارید؟ اینگونه با اعتماد به نفس کامل پاسخ می دهد که:

«گاهی اوقات رای ما با رای مردم نا هماهنگ می شود و این ناهمخوانی البته افزایش کیفیت برنامه را به دنبال دارد.» این را می توان یک نشانه دیگری برای اثبات اعتماد به نفس بالای رویا نونهالی در نظر گرفت.

او از دیدگاه برخی مخاطبان شاید سختگیر باشد و غرور زیادی داشته باشد اما واقعیت آن است که رویا نونهالی بازیگری است مصمم، مسلط و مصر نه سخت گیر و مغرور!

رویا نونهالی در شبکه های اجتماعی

این بازیگر دارای طرفدران خاص خودش است و تلگرام رویا نونهالی و یا اینستاگرام او را دنبال می کنند. اگر شما هم می خواهید او و کارهای هنری اش را دنبال کنید باید بدانید که آدرس اینستاگرام رویا نونهالی آیدی زیر است : roya.nownahali@


کارنامه هنری رویا نونهالی

رویا نونهالی دارای کارنامه درخشانی است که در ادامه این مقاله از پارسی نو به آنها پرداخته ایم.

فیلم های سینمایی رویا نونهالی

فیلم سینمایی رویا نونهالی به نام وقت رؤیا در سال ۱۳۹۶

فیلم سینمایی رویا نونهالی به نام هلن در سال ۱۳۹۴

فیلم سینمایی رویا نونهالی به نام مشکل گیتی در سال ۱۳۹۴

فیلم سینمایی رویا نونهالی به نام نیمه شب اتفاق افتاد در سال ۱۳۹۴

فیلم سینمایی رویا نونهالی به نام کفشهایم کو؟ در سال ۱۳۹۴

فیلم سینمایی رویا نونهالی به نام اعترافات ذهن خطرناک من در سال ۱۳۹۳

فیلم سینمایی رویا نونهالی به نام داره صبح میشه در سال ۱۳۹۳

فیلم سینمایی رویا نونهالی به نام دلم می خواد در سال ۱۳۹۳

فیلم سینمایی رویا نونهالی به نام نیم رخ ها در سال ۱۳۹۳

فیلم سینمایی رویا نونهالی به نام تراژدی در سال ۱۳۹۲

فیلم سینمایی رویا نونهالی به نام پشت در خبری نیست در سال ۱۳۸۸

فیلم سینمایی رویا نونهالی به نام شنبه ای که گذشت

فیلم سینمایی رویا نونهالی به نام پری دریایی

فیلم سینمایی رویا نونهالی به نام صداها در سال ۱۳۸۷

فیلم سینمایی رویا نونهالی به نام نیلوفر در سال ۱۳۸۷

فیلم سینمایی رویا نونهالی به نام خاک آشنا در سال ۱۳۸۶

فیلم سینمایی رویا نونهالی به نام هفت شب

فیلم سینمایی رویا نونهالی به نام مانا در سال ۱۳۸۶

فیلم سینمایی رویا نونهالی به نام نیلوفر در سال ۱۳۸۶

فیلم سینمایی رویا نونهالی به نام گاهی به آسمان نگاه کن

فیلم سینمایی رویا نونهالی به نام عصر جمعه در سال ۱۳۸۴

فیلم سینمایی رویا نونهالی به نام ماهی ها عاشق می شوند در سال ۱۳۸۳

فیلم سینمایی رویا نونهالی به نام یک تکه نان در سال ۱۳۸۳

فیلم سینمایی رویا نونهالی به نام خواب خاک در سال ۱۳۸۲

فیلم سینمایی رویا نونهالی به نام هم نفس در سال ۱۳۸۲

فیلم سینمایی رویا نونهالی به نام خانه ای روی آب در سال ۱۳۸۰

فیلم سینمایی رویا نونهالی به نام مادر در سال ۱۳۷۹

فیلم سینمایی رویا نونهالی به نام زندان زنان در سال ۱۳۷۹

فیلم سینمایی رویا نونهالی به نام بوی کافور، عطر یاس در سال ۱۳۷۸

فیلم سینمایی رویا نونهالی به نام صنم در سال ۱۳۷۸

فیلم سینمایی رویا نونهالی به نام فصل پنجم در سال ۱۳۷۵

فیلم سینمایی رویا نونهالی به نام آنها هیچ کس را دوست ندارند در سال ۱۳۷۲

فیلم سینمایی رویا نونهالی به نام مرد ناتمام در سال ۱۳۷۱

فیلم سینمایی رویا نونهالی به نام پرنده آهنین در سال ۱۳۷۰

فیلم سینمایی رویا نونهالی به نام دیدار در استانبول در سال ۱۳۷۰

فیلم سینمایی رویا نونهالی به نام آب را گل نکنید در سال ۱۳۶۸

فیلم سینمایی رویا نونهالی به نام باغ سید در سال ۱۳۶۸

فیلم سینمایی رویا نونهالی به نام مدرسه رجایی در سال ۱۳۶۸

فیلم سینمایی رویا نونهالی به نام عروسی خوبان در سال ۱۳۶۷

فیلم سینمایی رویا نونهالی به نام یار در خانه در سال ۱۳۶۶

مجموعه ها و سریالهای رویا نونهالی

سریال تلویزیونی رویا نونهالی به نام زاویه هفتم در سال ۱۳۹۴

سریال تلویزیونی رویا نونهالی به نام سایه روشن در سال ۱۳۹۰

سریال تلویزیونی رویا نونهالی به نام ساختمان ۸۵ در سال ۱۳۸۹

سریال تلویزیونی رویا نونهالی به نام شنی در سال ۱۳۸۶

سریال تلویزیونی رویا نونهالی به نام هم نفس در سال ۱۳۸۲

سریال تلویزیونی رویا نونهالی به نام خواب و بیدار در سال ۱۳۸۱

سریال تلویزیونی رویا نونهالی به نام تله تئاتر «تله موش» در سال ۱۳۷۶

حضور رویا نونهالی در برنامه عصر جدید در سال ۱۳۹۷

فیلم های رویا نونهالی در شبکه نمایش خانگی

سریال شهرزاد (فصل دوم)

تئاترهای رویا نونهالی , عکس رویا نونهالی

تئاترهای رویا نونهالی

به طور همزمان کارگردانی و ایفای نقش در تئاتر تارتوف، تهران، در سال ۱۳۹۴

ایفای نقش در تئاتر دیوان غربی-شرقی به کارگردانی سید محسن حسینی، تهران، در سال ۱۳۹۴

ایفای نقش در تئاتر مثل آب برای شکلات به کارگردانی ابراهیم پشت کوهی، تهران، ایرانشهر، سالن استاد سمندریان در سال ۱۳۹۵

کارگردانی و ایفای نقش در تئاتر اسطوره می‌شوم تهران، ایرانشهر، سالن استاد سمندریان، در سال ۱۳۹۶

آثار مشترک رویا نونهالی با همسرش رامین فاروقی

حضور در مستند اینجا آفریقاست در سال ۱۳۸۱

بازی در کلیپ نوایی به کارگردانی رامین حیدری فاروقی در سال ۱۳۷۶

حضور در مستند گره

حضور در نماهنگ خوره

حضور در نماهنگ گرد و آیینه

حضور در نماهنگ روزی که نیست

مجری‌گری برنامه سفره ایرانی به کارگردانی و تهیه ‌کنندگی همسرش

حضور در مستند خشت بهشت به کارگردانی و تهیه‌کنندگی رامین حیدری فاروقی در سال ۱۳۹۶

بیوگرافی رویا نونهالی

جوایز و افتخارات رویا نونهالی

دریافت سیمرغ بلورین برای بهترین بازیگر نقش اول زن برای فیلم عروسی خوبان در هفتمین جشنواره فیلم فجر در سال ۱۳۶۷

نامزد دریافت تندیس طلایی برای بهترین بازیگر زن برای فیلم فصل پنجم در جشنواره رامی ین فرانسه در سال ۱۹۹۷

برنده سیمرغ بلورین برای بهترین بازیگر نقش دوم زن در فیلم بوی کافور، عطر یاس در هجدهمین جشنواره فیلم فجر در سال ۱۳۷۸

دریافت تندیس زرین برای بهترین بازیگر نقش مکمل زن برای بازی در فیلم بوی کافور، عطر یاس در چهارمین جشن خانه سینما در سال ۱۳۷۹

نامزد جایزه بهترین بازیگر زن برای بازی در فیلم بوی کافور، عطر یاس در چهارمین جشن دنیای تصویر ن

نامزد دریافت تندیس زرین برای بهترین بازیگر نقش اول زن در فیلم زندان زنان در ششمین جشن خانه سینما در سال ۱۳۸۱

نامزد دریافت سیمرغ بلورین برای  بهترین بازیگر نقش اول زن در فیلم هم نفس در بیست و دومین دوره جشنواره فیلم فجر

دریافت جایزه بهترین بازیگر نقش اول زن در فیلم ماهی ها عاشق می شوند در جشنواره دنیای تصویر در سال ۱۳۸۳

نامزد دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن برای بازی در فیلم ماهی ها عاشق می شوند در بیست و سومین دوره جشنواره فیلم فجر

نامزد دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن برای بازی در  فیلم عصر جمعه در بیست و چهارمین دوره جشنواره فیلم فجر در سال ۱۳۸۴

نامزد دریافت تندیس زرین بهترین بازیگر نقش اول زنن برای فیلم ماهی ها عاشق می شوند در جشن خانه سینما در سال ۱۳۸۴

نامزد دریافت  تندیس زرین بهترین بازیگر نقش اول زن برای بازی در فیلم عصر جمعه در دهمین جشن خانه سینما در سال ۱۳۸۵

نامزد دریافت تندیس زرین بهترین بازیگر نقش اول زن برای بازی در فیلم خاک آشنا در دوازدهمین جشن خانه سینما در سال ۱۳۸۷

نامزد دریافت جایزه بهترین بازیگر زن در سریال شهرزاد در هجدهمین جشن دنیای تصویر در سال ۱۳۹۷

نامزد دریافت جایزه بهترین بازیگر زن به عنوان زن الهام بخش برای بازی در فیلم کوتاه هایلایت در جشنواره فاستیگوس آمریکا