آموزش مسائل زناشویی کاملا تصویری , آموزش رابطه جنسی

آموزش مسائل زناشویی با تصویر و یا روشهای مختلف نزدیکی با تصویر و… از جمله مواردی است که از سوی کاربران اینترنت هر روزه مورد سرچ قرار می گیرد.

البته باید گفت که داشتن رابطه جنسی سالم بسیار مهم است و نکات مهمی در این رابطه وجود دارد که می بایست از سوی زوجین رعایت شود تا رابطه جنسی لذت بخش را تجربه کنند.

تقویت میل جنسی یکی از مهمترین نکات در این راستا است که باید توجه ویژه ای به آن داشت و حتی رژیم غذایی برای افزایش میل جنسی را در برنامه غذایی روزانه مد نظر داشت. ما در این مقاله از پارسی نو برای شما به این نکات پرداخته ایم که امیدواریم مورد استفاده تان قرار گیرند. ما را همراهی کنید.


۲۰ نکته برای یک زندگی شاد و رابطه جنسی سالم

به تازگی احساس خوشایندی در اتاق خواب خود ندارید؟ این را جدی بگیرید! باید بدانید که سلامت جسمی و روانی شما تاثیر زیادی بر زندگی جنسی شما دارد. ما در این مقاله ۲۰ نکته مهم را جمع آوری کردیم که می تواند به بهبود زندگی جنسی شما کمک کند.

  1. تمرینات عضلات لگن را انجام دهید

شما ممکن است در مورد ورزش عضلات کف لگن چیزهایی شنیده اید، اما آیا می دانید داستان آن چیست؟ عوامل متعددی مانند بارداری و سن، در طول زمان این عضلات را تضعیف می کنند. اما اگر این قسمت از بدن قوی نگه داشته شود، خطر ابتلا به بی اختیاری ادرار در شما را کاهش می یابد، و همینطور می تواند تاثیر زیادی بر بهبود زندگی جنسی شما داشته باشد.

  1. از رابطه جنسی مثل یک کار سخت یاد نکنید

برقراری رابطه جنسی را در لیست کارهای مورد علاقه خود قرار دهید و زمان مناسب برای این کار انتخاب کنبد. بر اساس یک مطالعه منتشر شده، رابطه جنسی بین اکثر زوج ها لزوما برابر با شادی و لذت نیست و برای این که یک رابطه جنسی توام با روحیه شاد و لذت بخش داشته باشید، بهترین زمانها را انتخاب کنید و بهترین مکان را در نظر داشته باشید.

  1. استفاده از نظر کارشناسان را مد نظر داشته باشید

برای داشتن رابطه جنسی بهتر با همسر خود چه کارهایی کرده اید؟ نگران این واقعیت هستید که شریک زندگیتان شما دوست دارد؟ آیا مسائل مربوط به رابطه زناشویی شما را ناراحت می کند؟

در این موارد استفاده از نظر مشاوران و کارشناسان را فراموش نکنید. ممکن است بنا به نظر آنها شما هر دو از درمان دوگانه یا درمان جنسی بهره مند شوید تا مشکلات جنسی تان برطرف شود.

  1. مرحله عشق بازی با زن فوق العاده مهم است

هیچ مشکلی در رابطه جنسی به خودی خود وجود ندارد، اما فقط به یاد داشته باشید که زنان اغلب کمی دیرتر از مردان تحریک می شوند. در صورتی که رسیدن به نقطه ارگاسم برای زن و شوهر صرفا با ارضاء هر دو امکان پذیر است.

بنابراین عشق بازی با همسر را فراموش نکنید. این کار باعث می شود تا خون به اندام تناسلی زن جریان پیدا کند و او  تحریک می شود، که باعث ارگاسم قوی تر در زنان می شود که در نهایت شما یک رابطه جنسی لذت بخش خواهید داشت.

  1. برای داشتن یک رابطه جنسی لذت بخش همه چیز را تست کنید

آزمایش های پزشکی منظم می تواند باعث شود شرایط اساسی را که ممکن است زندگی جنسی شما را ناخوشایند کنند، برطرف کنید. اختلال نعوظ ممکن است نشانه ای از مشکلات قلبی عروقی باشد و باعث شود تا زنان رابطه جنسی دردناکی را با همسرشان تجربه کنند.

حداقل به صورت سالانه چک های پزشکی را انجام دهید و در این صورت خطر ابتلا به بیماریهای مقاربتی هم در شما کاهش می یابد، چرا که شما از طریق چک کردن و انجام آزمایشات از آنها مطلع می شوید و برای رفع آنها اقدامات لازم را انجام می دهید و در ضمن اقدامات پیشگیرانه را هم فرا خواهید گرفت.

  1. خانمها در مورد چیزی که باعث ناراحتی آنها می شود با پزشک خود صحبت کنند

آیا در طول رابطه جنسی دچار انسداد عجیب و غریب یا گرفتگی عضلانی هستید؟ یا مشکلات دیگری دارید؟ پزشک زنان برای این موارد هستند. آنها برای مقابله با این نوع مشکلات آموزش دیده اند پس خجالت کشیدن را کنار بگذارید، به خصوص در مورد وضعیتی که می تواند زندگی جنسی شما را مختل کند و ممکن است یک مشکل جدی باشد، هرگز از گفتن آن به پزشک خود خجالت نکشید.

  1. ورزش می تواند زندگی جنسی شما را بهبود بخشد

این که می گویند زوج ها با یکدیگر بازی می کنند، منظورشان چیست؟ در این مورد باید بدانید که ورزش نه تنها به سلامت جسمی شما منجر می شود، بلکه می تواند منجر به افزایش میل جنسی شود، اما اگر اغلب تمرین یا فعالیت های سرگرم کننده مانند پیاده روی ساحل را با شریک زندگی تان انجام دهید، ارتباطات خود را نیز در خارج از اتاق خواب تقویت کرده اید.

کاهش میل جنسی در زنان , مواد خوارکی برای میل جنسی

  1. داروهای خود را بررسی کنید

آیا شما و همسرتان داروهای خاصی مصرف می کنید؟ بعضی از داروها، مانند داروهای ضد افسردگی، قرص های کنترل قاعدگی یا حتی آنتی هیستامین ها، می توانند میل جنسی شما را از بین ببرند. همیشه با پزشک خود درباره داروهای مورد مصرف خود صحبت کنید.

چنانچه به نظر پزشک داروهایی مصرف می کنید که باعث کاهش میل جنسی در شما می شود، ممکن است داروهای جایگزین بدون عوارض جانبی به شما معرفی کنید تا مشکل تان برطرف شود و در عین حال میل جنسی تان هم کاهش نیابد.

  1. درست غذا بخورید

رژیم غذایی می تواند نقش مهمی در زندگی جنسی شما ایفا کند. انتخاب غذاهای نامناسب می تواند باعث اختلال در میل جنسی شما شود، مثلا ممکن است سطح انرژی تان را کاهش دهند، یا منجر به التهاب شوند و حتی باعث اختلال در عملکرد نعوظ شوند.

افزایش وزن به علت عادات خوردن غذاهای نامناسب نیز می تواند بر زندگی جنسی شما تأثیر بگذارد – نه تنها وزن بیش از حد برای قلب شما ضرر دارد بلکه می تواند اعتماد به نفس شما را نیز تحت تأثیر قرار دهد.

خوردن این مواد خوراکی می تواند به افزایش میل جنسی شما کمک کند: میوه های تازه، سبزیجات، پروتئین مانند ماهی آزاد و گوشت قرمز با کیفیت خوب. همینطور مواد خوراکی دیگر مانند شکلات تیره بسیار تاثیر خوبی بر سلامت جنسی شما دارند.

  1. برای شروع رابطه جنسی خوب عجله نکنید

اگر شما میل به برقراری رابطه جنسی دارید، صبر کنید. خوب است اینگونه فکر کنید که همسر شما شغلش رفع نیاز جنسی شما نیست و باید در زمان مناسب برای هر دوی شما این عمل صورت گیرد.

  1. ارتباط مهم است

نحوه ارتباط در هر رابطه ای مهم است و این نکته در اتاق خواب مهم تر است. ضعف ارتباطات می تواند منجر به نارضایتی شود، که این نارضایتی بین زن و شوهر می تواند بر نحوه رابطه جنسی شان هم اثرگذار باشد.

  1. سلامت قلب و عروق شما مهم است

اگر به تازگی احساس مشکل در تنفس پیدا کرده اید، ممکن است نشان دهنده این باشد که مشکلات قلبی دارید. اختلال نعوظ اغلب به فقدان گردش خون وابسته است که می تواند ناشی از عدم سلامت قلب بیمار باشد. سکس یک راه خوب برای حفظ سلامت قلب شماست، اما اگر شما با کمبود میل جنسی مواجه هستید، ممکن است لازم باشد تا سلامت قلب خود را بررسی کنید.

  1. به آنچه علاقه دارید بپردازید

گوش دادن به موسیقی مورد علاقه، رانندگی آرام، پیاده روی لذت بخش و… هر چیزی که باعث می شود تا در طول روز آرامش داشته باشید را انجام دهید تا در زمان ارتباط با همسرتان ریلکس باشید.

  1. با اعتماد به نفس خود کار کنید

چیزهای زیادی وجود دارد که می تواند باعث افزایش یا کاهش اعتماد به نفس در زندگی شما شود. آیا افزایش وزن، تغییرات فیزیکی ناشی از پیری و.. باعث می شود که اعتماد به نفس شما کاهش یابد؟

فکر کنید به این که چه چیزی باعث عزت نفس پایین شما می شود و  چه چیز یا چیزهایی باعث تغییر در زندگی شما می شود – سپس به دنبال رژیم غذایی متعادل و سالم و برنامه ورزشی بروید، کلا به چیزهایی بپردازید که از انجام آنها لذت می برید، مهارت جدیدی بگیرید یا حتی یک مدل موی جدید به موهای خود بزنید.

  1. کار و استرس (و البته حیوانات خانگی و بچه ها) را از اتاق خواب دور نگه دارید

هر چیزی که باعث از بین بردن تحریک جنسی شما می شود را از خودتان و اتاق خواب تان دور نگه دارید. صحبت در مورد مشکلات کاری یا مالی یا هر چیز دیگر جایش در اتاق خواب و قبل از شروع رابطه جنسی نیست. فقط روی خود و رابطه تان تمرکز کنید.

  1. مصرف الکل را کنار بگذارید

در حالی که گفته می شود شراب قرمز اغلب برای داشتن زندگی جنسی لذت بخش مناسب است، اما باید بدانید که استفاده بیش از حد از الکل می تواند میل جنسی شما را از بین ببرد، پس در مصرف آن حد را نگه دارید.

دکتر Abigael San، روانشناس بالینی، می گوید که الکل حساسیت جنسی را در مردان و زنان کاهش می دهد و باعث پایین آمدن کیفیت رابطه جنسی می شود. او می گوید: “در مردان، الکل می تواند مشکلات مربوط به نعوظ را به وجود آورد – در حالی که در زنان ممکن است ارگاسم کمتر نتیجه مصرف بیش از اندازه الکل باشد.

  1. تغییرات در زندگی تان را چک کنید

تغییرات زندگی، بزرگ یا کوچک، می تواند تاثیر منفی بر زندگی جنسی شما داشته باشد، حتی اگر تغییرات زندگی مثبت باشد. یک خانه جدید، شغل یا کودک می تواند ذهن و حتی جسم شما را دچار تغییر کند. این مشکلات را با همسرتان در میان بگذارید.

  1. هورمون های خود را چک کنید

فقدان میل جنسی می تواند ناشی از عدم تعادل هورمونی باشد. مثلا مصرف بیش از حد کورتیزول یکی از عوامل مخل در هورمون های جنسی است. پس بیش از حد کورتیزول، مصرف نکنید چرا که به شدت میل جنسی تان را کاهش می دهد.

برای بعضی از زنان، میزان استروژن پایین ناشی از یائسگی می تواند منجر به خشکی واژن، رابطه دردناک و عدم رضایت جنسی شود، در حالی که ممکن است برای خانمهای دیگر اختلالات تستوسترون به علت سندرم تخمدان پلی کیستیک یا استرس باشد. برای اطلاع از وضعیت سطح هورمون خود آزمایش کنید و با دکتر خود مشورت کنید.

  1. فقط شما دو نفر مهم هستید، زن و شوهر

تعهدات خانوادگی اغلب تاثیر زیادی در رابطه جنسی زن و شوهر دارد. به طور مرتب وقت خود را صرف هر دو نفرتان کنید. درک متقابل و اطلاع از نیازهای همدیگر بسیار مهم است و بر رابطه جنسی شما هم اثرگذار است. اجازه ندهید کدورتهای خانوادگی با خانواده یکی از شماها بر رابطه تان تاثیر بگذارد، به یاد داشته باشید که فقط شما مهم هستید.

  1. خواسته ها و نیازهای خود را چک کنید

نیازهای خود را بررسی کنید و ببینید کدام فانتزی هستند و کدام واقعی. و سپس آنها را با همسرتان در میان بگذارید. این نکته در داشتن رابطه جنسی لذت بخش بین زن و شوهر بسیار مهم است.


مقالات مشابه : درمان زودانزالی ارگاسم در زنان و رابطه مقعدی بدون درد