عکس هوتن شکیبا , هوتن شکیبا اینستاگرام

احتمالا شما هم وقتی نام سریال لیسانسه ها را می شنوید، هوتن شکیبا بازیگر را به خاطر می آورید. هوتن شکیبا از جمله بازیگران خوب و جوان کشورمان است که در عرصه تئاتر فعالیت بیشتری دارد. تئاترهای هوتن شکیبا هم دارای طرفداران خاص خود هستند.

هوتن شکیبا در شبی ماه کامل شد در کنار الناز شاکردوست به موفقیت و جوایز زیادی دست یافت. ما در این مقاله از پارسی نو به زندگی خصوصی هوتن شکیبا پرداخته ایم و در مورد هوتن شکیبا و همسرش صحبت کرده ایم و همینطور آدرس اینستاگرام هوتن شکیبا را درج کرده ایم. ما را تا پایان این مقاله همراهی کنید.


بیوگرافی کامل هوتن شکیبا

هوتن شکیبا هنرمند جوان ایرانی است که در تاریخ ۲۴ خرداد سال ۱۳۶۳ در تهران به دنیا آمده است. او در عرصه سینما، تئاتر، تلویزیون و صداپیشگی فعالیت دارد.

هوتن شکیبا اصالتا کرد و اهل سنندج است و از سال ۱۳۸۱ تا کنون در عرصه هنر کشورمان مشغول به فعالیت است. شکیبا دارای مدرک کارشناسی ارشد در رشته بازیگری است.

خانواده هوتن شکیبا

هوتن در تهران به دنیا آمده است اما بزرگ شده سنندج است و خود را سنندجی می داند. بر طبق آنچه خود او گفته است مادر هوتن شکیبا معلم ابتدایی بوده است و پدر هوتن شکیبا هم کارمند اداره کشاورزی بوده است.

هوتن یک برادر بزرگتر از خودش هم داردکه هومن نام دارد و او هم در عرصه هنر مشغول است و نقاش است. این ذوق هنری در هوتن و برادرش به خاطر علاقه خانواده مادری او به هنر است که به حالت ارث به او و برادرش رسیده است. دو دایی او به نامهای هادی و مهدی ضیاءالدینی نقاش و مجسمه ساز هستند و بر این اسا همه تصور می کرده اند که هوتن هم نقاش خواهد شد.

هوتن از دوران کودکی به کار بازیگری و تئاتر علاقه مند بوده است به طوری که در کلاس چهارم ابتدایی با پیشنهاد معلم پرورشی شان برای جشن ۲۲ بهمن اجرای نمایش اوستا و عبدلی را با دوستش تجربه کرده ایت که آنچنان نمایش خنده  داری بوده که همه از خنده و بازی کمدی او ریسه می رفته اند!

در مورد این که خانواد ه شکیبا با بازیگر شدن او موافق بوده اند یا خالف، باید بدانید که ظاهرا مادر او مخالفت چندانی نداشته است اما پدرش سالها مخالفت کرد و از تئاتر و نمایش آبی برای تو گرم نمی شود و بهتر است یک رشته خوب در دانشگاه را دنبال کنی. این شد که هوتن سراغ علاقه دوم خودش رفته و در رشته تجربی وارد شد و تصمیم گرفت که جانور شناسی را برای ادامه تحصیل انتخاب کند.

اما زمانی که سوم دبیرستان بوده است پدرش به او گفته است که بر مبنای اوضاع بیکاری در بین جوانان ترجیح می دهم تو هم  در رشته مورد علاقه ات بیکار بمانی! پس برو و همان هنر را پی بگیر. هوتن از این صحبت های پدرش خوشحال شد و در پیش دانشگاهی رشته هنر را دنبال کرد.

هوتن شکیبا لیسانسه ها , بیوگرافی هوتن شکیبا

بازی پدر هوتن شکیبا در فیلم او!

هوتن شکیبا یک فیلم با سکانس پلانی دو دقیقه ای دارد که با دوربین یکی از دوستانش که در سینمای جوان سنندج تدریس می کرده است، تهیه کرده. نام این فیلم او «به دنبال بی رنگی» است که با یک شعر از مولانا آغاز می شود و جالب است که در این فیلم او پدرش هم بازی می کند!

او در مورد این فیلم خود می گوید چون بلد نبودم تدوین کنم به این صورت این فیلم کوتاه خودم را ساختم!


ازدواج هوتن شکیبا

این هنرمند کمدی کشورمان هنوز مجرد است و ازدواج نکرده است و اگر در مورد هوتن شکیبا و همسرش عکس و یا  خبری دیدید و یا شنیدی، مطمئن باشید شایعه است چون خود او گفته است که فعلا به ازدواج کردن فکر نمی کنم.

در مورد هوتن شکیبا بیشتر بدانید

هوتن شکیبا دارای مدرک کارشناس کارگردانی در رشته تئاتر از دانشگاه سوره است و همانطور که پیشتر اشاره کردیم دارای مدرک کارشناس ارشد در رشته بازیگری از دانشگاه هنر است. از جمله آثار هنری هوتن شکیبا که مورد توجه مخاطبان قرار گرفت، می‌توان به بازی او در فیلم‌ سینمایی طبقه حساس و فیلم سینمایی هلن اشاره کرد.

هوتن شکیبا در سریال لیسانسه‌ها هم موفق شد تا توجه مخاطبان تلویزیون را به خود جلب کند. این هنرمند جوان کشورمان در زمینه صداپیشگی هم فعالیت دارد. او صداپیشگی دو عروسک دیبی و خونه بغلی را در سالهای ۱۳۹۳ و ۱۳۹۴ و ۱۳۹۷ مجموعه‌ های کلاه قرمزی عهده دار بوده است.

او در سال ۱۳۹۵ با بازی در سریال لیسانسه ها به شهرت رسید و در ذهن مخاطبان ماندگار شد.

هوتن شکیبا در گروه تئاتر تازه

شکیبا با همراهی برخی هنرمندان دیگر از قبیل نوید محمدزاده، یوسف باپیری، اشکان خیل نژاد و آرمان کوچکی گروه «تئاتر تازه» را شکل داده اند و عضو این گروه تئاتر هستند. گفتنی است که او اشاره کرده است مرحوم محمد خلیلی فرد او را با تئاتر آشنا کرده است.

هوتن در شمار هنرمندانی محسوب می شود که بسیار مشتاقانه فعالیت های خود را دنبال می کند. او گفته است که در دوران دانشجویی در نمایش و فیلم ‌های کوتاه زیادی ایفای نقش کرده است و علاقه مند است تا بازی در نقش های مختلف را تجربه کند. اگر بخواهیم در مورد اولین تجربه حرفه ای هوتن شکیبا در تئاتر برای شما صحبت کنیم باید بگوییم که او در سال ۱۳۸۷ با بازی در تئاتری به نام ” ویلون‌هایتان را کوک کنید” موفق شد تا در یازدهمین جشنواره تئاتر دانشگاهی آن سال جایزه بازیگر نقش اول را دریافت کند.

هوتن شکیبا ویکی پدیا , همسر هوتن شکیبا

او گفته است این موفقیت برای او نقطه آغازی بود تا با پشتکار بیشتر به دنبال نقش های بیشتر برود و به این ترتیب در دروان دانشگاه بسیار فعال بود و حتی برای این که از حرفه مورد علاقه خود دور نشود زمان تحصیل خود را عمدا طولانی کرد و آن قدر پیش رفت تا در نهایت با ایفای نقشی کوتاه در تئاتر ماراساد مورد تقدیر قرار گرفت.

در مورد تجربه جلوی دوربین قرار گرفتن او هم باید بدانید که هوتن شکیبا ابتدا در یک تله فیلم به کارگردانی بهروز شعیبی مقابل دوربین ظاهر شد و بعد از این تجربه برای نخستین بار در سال ۱۳۹۲ در فیلمی بلند به نام «شب بیرون» ایفای نقش کرد. این فیلم به کارگردانی کاوه سجاد حسینی تهیه شد. هوتن شکیبا بعد از بازی در این فیلم بلند برای بازی در دو فیلم سینمایی«طبقه حساس» و«حق سکوت»  دعوت شد. فیلم سینمایی طبقه حساس به کارگردانی کمال تبریزی و فیلم سینمایی حق سکوت به کارگردانی هادی نائیجی تهیه شده اند.

در مورد فعالیت های تازه او در عرصه تئاتر می‌توان به بازی او در تئاترهای مرگ هوتن، الیور توئیست، ۱۰۰٪ و بینوایان اشاره کرد. هوتن شکیبا در بین هنرمندان به رضا عطاران بسیار علاقه مند است و کارهای او را پیگیری می کند.

گفتنی است که هوتن شکیبا تدریس هم می کند و خودش می گوید که از تدریس راضی هستم و بسیار دوست دارم آنچه را که کسب کرده ام به افراد مشتاق آموزش دهم.

آشنایی هوتن شکیبا و نوید محمدزاده

او در نمایش ویلن هایتان را کوک کنید به کارگردانی شیما صادقی در یک جشنواره شرکت داشت که در این جشنواره با نوید محمدزاده  آشنا شد و از آنجایی که هر دوی آنها کورد هستند، با هم دوست شدند. در این جشنواره هر دو جایزه برده اند و نوید محمد زاده قبل از اینکه جایزه اول اعلام شود به زبان کوردی به هوتن تبریک گفته بود!

آشنایی هوتن شکیبا و نوید محمدزاده

هوتن شکیبا با سبیل!

هواداران هوتن شکیبا یک مدت او را با سبیل دیدند و او در این مورد گفته بود که از دوران کودکی همیشه مردان را با سبیل نقاشی می کردم و کلا به سبیل برای مردان علاقه داشتم تا این که برای ایفای نقش در یک نمایش مجبور بودم که سبیل داشته باشم و همه با دیدنم گفتن که به چهره ام می آید و برای همین هم مدتی هوتن شکیبا با سبیل بودم!

قابل اشاره است که هوتن هم به نقش های کمدی و هم به نقش های جدی علاقه مند است. او در این مورد بر این اعتقاد است هر چیزی همان قدر که می تواند ناراحت کننده باشدف همان قدر هم می تواند باعث خنده شود و سوژه کمدی باشد. او به چارلی چاپلین بسیار علاقه مند است و کارهای او را با دقت دیده است.

اساتید هوتن شکیبا

همانطور که گفتیم هوتن در دانشگاه سوره درس خوانده است و در این دانشگاه  افراد زیر استاد او بوده اند:

فرزان سجودی، شکوفه ماسوری، خانم قاسم پور و آقای مهندس پور

او گفته است که مرحوم سمندریان یک دوره‌ای برای تدریس به سوره آمدند که من هم افتخار حضور در کلاسشان را داشته ام. بر طبق آنچه او گفته است حسن معجونی، سیامک صفری، مهتاب نصیرپور و محمد یعقوبی هم بر ورود او به عرصه تئاتر اثرگذار بوده اند.

هوتن شکیبا و الناز شاکردوست

الناز شاکردوست و هوتن شکیبا هر دو از بازیگران خوب و با اخلاق کشورمان هستند که به دومین زوج سینمایی ایران تبدیل شدند. آنها در جشنواره بین المللی فیلم فجر برای بازی در فیلم سینمایی شبی که ماه کامل شد موفق به دریافت جایزه شدند. گفتنی است که زوج سینمایی قبل از آنها محمدرضا فروتن و هدیه تهرانی بودند که برای بازی در فیلم سینمایی قرمز موفق به کسب جایزه شده بودند.

هوتن شکیبا کدام بازیگر زن ایرانی را می پسندد؟

او گفته است که بازی گلشیفته فراهانی را بسیار می پسندم. ترانه علیدوستی و باران کوثری هم هنرمندان مورد علاقه من هستند. از بین بازیگران مرد هم به علی نصیریان، رضا عطاران و شهاب حسینی علاقه مند است.

او گفته است بازیگرانی مانند خسرو شکیبایی، عزت الله انتظامی هم فراموش نشدنی هستند.

هوتن شکیبا در بین بازیگران خارجی به دنیل دی لوئیز علاقه مند است و کارهای او را دنبال می کند. او در بین فیلم های خارجی فیلم پدر خوانده را دیده است اما فیلم دار و دسته نیویورکی ها یکی از فیلم های است که بارها آن را دیده و معتقد است دارای یک سری ویژگیهای خاص است و بازیگران طوری بازی می کنند که انگار کارکترهای اصلی خودشان هم همین است!

اینستاگرام هوتن شکیبا

این روزها شبکه های اجتماعی پایگاهی شده اند که در آنها هنرمندان کارهای جدید و عکس های جدید و حتی گوشه هایی از زندگی شخصی خودشان مثل ازدواج، بچه دار شدن و… را با مخاطبانشان به اشتراک می گذارند.  هوتن شکیبا هم از این قاعده مستثنی نیست و از طریقه شبکه های اجتماعی با هوارادانش در ارتباط است و جدیدترین عکس ها و جدیدترین فعالیت های هنری خود را به اطلاع آنها می رساند. به این ترتیب اینستاگرام هوتن شکیبا فعال است و دوستداران او از این طریق با او در ارتباط هستند. آدرس پیج اینستاگرام هوتن شکیبا hootanshakiba@ است که می توانید آن را فالو کرده و این بازیگر با اخلاق کشورمان را که بیشتر در عرصه کمدی فعال است دنبال کنید و مشوقی برای ادامه دادن فعالیتهای او هم باشید.


حواشی هوتن شکیبا

واکنش هوتن شکیبا به افتتاح یک استخر در استان فارس!

این هنرمند در پی بازی در سریال لیسانسه ها و یک سری انتقادات به آنها در مورد سانسورهای این سریال، به افتتاح یک استخر در فراشبند استان فارس واکنش نشان داده است و با انتشار یک عکس در اینستاگرام خود از مسئولین محلی در استخر تازه تاسیس برای افتتاح اینگونه نوشته است که:

ظاهرا این دو بزرگوارنماینده و فرماندار شهر فراشبند هستند که با کت و شلوار رفتن تو استخر تا اون افتتاح کنن، آن وقت ما در لیسانسه ها این کار رو انجام میدیم، محکوم میشیم به “طعنه به آسانسور” و یک عده هم میگن که فانتزیاتون زیاده، اخه مگه میشه با کت و شلوار رفت تو استخر و بعد هم صدا و سیما بهش بر می خوره و…

او در پایان این پست اعتراض آمیز خود در اینستاگرام نوشته بود که:

ولی دیدین ما قصدی از این کار نداشتیم و این کار معمولیه!!!! خیلی معمولی، خیلی خیلی معمولی

هوتن شکیبا در شبی که ماه کامل شد

نظر هوتن شکیبا در مورد تئاتر خصوصی

به اعتقاد هوتن شکیبا یکی از وظایف تئاتر رشد مخاطب است یعنی به مخاطب آموزش ارائه دهد. او گفته است که در طی این سالها مخاطبان زیادی وارد عرصه تئاتر شدند که این مسئله جای خوشحالی دارد اما یک مدت که گذشت این مخاطب است که تعیین می کند چه کاری می ‌خواهد ببیند و شاید آن هنرمندانی که خلاق هستند و یا به دنبال خلاقیت اند در حاشیه قرار می گیرند و با ترس فعالیت می کننند و به اجبار سطح سلیقه خود را به سطح سلیقه مخاطب نزدیک می کنند و به این ترتیب سطح سلیقه مخاطب را بالا نمی کشند و فقط در آن راستا حرکت می کنند؛ این گونه است که هدف اصلی تئاتر که همان رشد مخاطب است به فراموشی سپرده می شود.

او گفته است که تئاتر دولتی هم هست اما در سالن های دولتی اجرا می شوند و کار سفارشی قبول می کنند. او گفته است که دولت می تواند از هنرمندان حمایت کند تا دغدغه مالی نداشته باشند و به جای این که به انتخاب بازیگر برای جذب مخاطب بیندیشد، به هدف تئاتر فکرکند.

چرا هوتن شکیبا در سینما کم کار است؟

این هنرمند خوب کشورمان در تئاتر حضور خوبی دارد و در تلویزیون هم برای مخاطبان فعالیتهای خوبی داشته است اما در عرصه سینما ضعیف است و در مورد علت این کم کار بودن هم گفته است که سینما برایم حساسیت و ترس دارد و با احتیاط زیادی انتخاب می کنم و به همین خاطر پیشنهاد بسیاری از دوستان برای سینما را رد کرده ام!

او گفته است که ترجیحش کار در تلویزیون نبوده است و گفته است که برای کار در تلویزیون هم همینقدر حساس هستم اما کار با سروش صحت را نتوانستم رد کنم در سریال لیسانسه ها بازی کردم.


فیلم شناسی هوتن شکیبا

تئاترهای هوتن شکیبا

بازی هوتن شکیبا در تئاتر ویولن‌هایتان را کوک کنید  در سال ۱۳۸۷

بازی هوتن شکیبا در تئاتر رمولوس کبیر در سال ۱۳۸۸

بازی هوتن شکیبا در تئاتر ماراساد در سال ۱۳۸۸

بازی هوتن شکیبا در تئاتر در این شهر فرشته‌ای وجود ندارد در سال ۱۳۸۸

بازی هوتن شکیبا در تئاتر دختر نارنج و ترنج در سال ۱۳۸۸

بازی هوتن شکیبا در تئاتر جن‌گیر در سال ۱۳۸۸

بازی هوتن شکیبا در تئاتر قصه سیبی که پرواز کرد در سال ۱۳۸۹

بازی هوتن شکیبا در تئاتر به خاطر یک مشت روبل در سال ۱۳۸۹

بازی هوتن شکیبا در تئاتر دایی وانیادر سال ۱۳۹۰

بازی هوتن شکیبا در تئاتر زوج ناجور در سال ۱۳۹۰

بازی هوتن شکیبا در تئاتر اسکلیگ و بچه‌های پرواز در سال ۱۳۹۱

بازی هوتن شکیبا در تئاتر تبارشناسی دروغ و تنهایی در سال ۱۳۹۱

بازی هوتن شکیبا در تئاتر روایت ناتمام یک فصل معلق در سال ۱۳۹۱

بازی هوتن شکیبا در تئاتر آوازه خوان طاس در سال ۱۳۹۱

بازی هوتن شکیبا در تئاتر درخت بلوط در سال ۱۳۹۱

بازی هوتن شکیبا در تئاتر ویران در سال ۱۳۹۱

بازی هوتن شکیبا در تئاتر باغ آلبالو در سال ۱۳۹۲

بازی هوتن شکیبا در تئاتر مترسگ در سال ۱۳۹۲

بازی هوتن شکیبا در تئاتر زمان لرزه در سال ۱۳۹۲

بازی هوتن شکیبا در تئاتر هیپوفیز در سال ۱۳۹۲

بازی هوتن شکیبا در تئاتر ننه دلاور بیرون پشت در در سال ۱۳۹۲

بازی هوتن شکیبا در تئاتر بر پهنه دریا در سال ۱۳۹۳

بازی هوتن شکیبا در تئاتر دن کامیلو در سال ۱۳۹۳

بازی هوتن شکیبا در تئاتر نمایشنامه‌خوانی هاروی در سال ۱۳۹۳

صداپیشگی هوتن شکیبا در تئاتر شماره در سال ۱۳۹۳

بازی هوتن شکیبا در تئاتر کامنت در سال ۱۳۹۳

بازی هوتن شکیبا در تئاتر استوان اینیشمور در سال ۱۳۹۴

بازی هوتن شکیبا در تئاتر سوراخ در سال ۱۳۹۵

بازی هوتن شکیبا در تئاتر پروژه هملت/شکسپیر در سال ۱۳۹۵

بازی هوتن شکیبا در تئاتر پرده سوم صحنه چهارم در سال ۱۳۹۵

بازی هوتن شکیبا در تئاتر از زیر زمین تا پشت بام در سال ۱۳۹۵

بازی هوتن شکیبا در تئاتر مرگ هوتن در سال ۱۳۹۵

بازی هوتن شکیبا در تئاتر الیور توئیست در سال ۱۳۹۶

بازی هوتن شکیبا در تئاتر ۱۰۰ ۰/۰ در سال ۱۳۹۶

بازی هوتن شکیبا در تئاتر بینوایان در سال ۱۳۹۷

بازی هوتن شکیبا در تئاتر صد در صد در سال ۱۳۹۸

هوتن شکیبا و الناز شاکر دوست , هوتن شکیبا و نوید محمدزاده

فیلم های سینمایی هوتن شکیبا

بازی هوتن شکیبا در فیلم سینمایی شب بیرون در سال ۱۳۹۲

بازی هوتن شکیبا در فیلم سینمایی طبقه حساس در سال ۱۳۹۲

بازی هوتن شکیبا در فیلم سینمایی حق سکوت در سال ۱۳۹۲

بازی هوتن شکیبا در فیلم سینمایی هلن در سال ۱۳۹۴

بازی هوتن شکیبا در فیلم سینمایی موج اف ام ردیف ۴۸ در سال ۱۳۹۷

بازی هوتن شکیبا در فیلم سینمایی شبی که ماه کامل شد در سال ۱۳۹۷

هوتن شکیبا در تلویزیون

بازی هوتن شکیبا در سریال فوق لیسانسه ها به کارگردانی سروش صحت در سال ۱۳۹۸

بازی هوتن شکیبا در سریال لیسانسه ها ۱ به کارگردانی سروش صحت در سال ۱۳۹۵

بازی هوتن شکیبا در سریال لیسانسه ها ۲ به کارگردانی سروش صحت در سال ۱۳۹۶

صداپیشگی هوتن شکیبا در کلاه قرمزی به کارگردانی ایرج طهماسب در سال ۱۳۹۷

صداپیشگی هوتن شکیبا در کلاه قرمزی به کارگردانی ایرج طهماسب در سال ۱۳۹۴

صداپیشگی هوتن شکیبا در کلاه قرمزی به کارگردانی ایرج طهماسب در سال ۱۳۹۳

هوتن شکیبا در سال ۱۳۹۶ در برنامه سی و پنج میهمان این برنامه بود.

تله فیلم های هوتن شکیبا

بازی هوتن شکیبا در تله فیلم همسایه ها به کارگردانی امیرحسین جهددوست در سال ۱۳۹۱

بازی هوتن شکیبا در تله فیلم کویر به کارگردانی مهدی محمدی بدرآباد خزایی فرد  در سال ۱۳۹۰

فیلم های کوتاه هوتن شکیبا

بازی هوتن شکیبا در فیلم کوتاه خیابان خیلی خلوت

هوتن شکیبا در شبکه خانگی

بازی هوتن شکیبا در مجموعه ابله به کارگردانی کمال تبریزی

جوایز و افتخارات هوتن شکیبا

دریافت سیمرغ بلورین سی و هفتمین جشنواره بین المللی فیلم فجر به عنوان بهترین بازیگر نقش اول مرد برای نقش آفرینی در فیلم سینمایی «شبی که ماه کامل شد».

برنده جایزه ویژه بازیگری در پانزدهمین دوره جشن بازیگر خانه تئاتر برای نقش آفرینی در نمایش «الیور توییست».

نامزد دریافت جایزه بهترین بازیگر مرد در چهارمین جشنواره تلویزیونی جام جم برای بازی در سریال لیسانسه‌ ها

نامزد دریافت جایزه در بخش بین‌الملل سی و ششمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر بهترین بازیگر مرد برای نقش آفرینی در نمایش «الیور توییست».

دریافت لوح تقدیر در بخش مسابقه تئاتر ایران در سی و ششمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر بهترین بازیگر مرد برای بازی در تئاتر «صد در صد».

دریافت جایزه در هفدهمین جشن حافظ به عنوان بهترین بازیگر مرد کمدی برای بازی در سریال لیسانسه‌ ها

دریافت جایزه اول بازیگری در یازدهمین دوره جشنواره تئاتر دانشگاهی برای بازی در نمایش «ویلون‌هایتان را کوک کنید».

دریافت لوح تقدیر بازیگری در دوازدهمین دوره جشنواره تئاتر دانشگاهی برای بازی در نمایش «ماراساد».

دریافت جایزه برترین بازیگر تئاتر سال در یازدهمین دوره جشن بازیگر خانه تئاتر برای بازی در نمایش «زمان لرزه»

نامزد دریافت جایزه برترین بازیگر تئاتر سال در سیزدهمین دوره جشن بازیگر خانه تئاتر برای بازی در نمایش «سوراخ».

دریافت جایزه اول بازیگری در نوزدهمین دوره جشنواره تئاتر کودک و نوجوان برای بازی در نمایش «مترسگ».