مینا ساداتی , بیوگرافی مینا ساداتی

یکی از بازیگران زن مشهور ایرانی، مینا ساداتی است که همه تقریبا بازی مینا ساداتی در تنهایی لیلا را به خاطر دارند و شاید بتوان گفت که او با نقش آفرینی در این سریال توانست به شهرت دست یابد و در ذهن مخاطبان ماندگار شود.

همسر مینا ساداتی بابک حمیدیان است که او هم بازیگر است و در فیلم های سینمایی و سریالهای زیادی ایفای نقش کرده است. مینا ساداتی و بابک حمیدیان هر دو از هنرمندان با اخلاق کشورمان به شمار می روند. ما در این مقاله از پارسی نو ضمن این که آدرس پیج اینستاگرام مینا ساداتی را برای شما درج کرده ایم تا در صورت تمایل او را فالو کنید، بیوگرافی و حواشی مینا ساداتی را هم منتشر کرده ایم. ما را همراهی کنید.


بیوگرافی کامل مینا ساداتی

مینا ساداتی یکی از بازیگران خوب کشورمان است که در شهر زیبای کاشان و در تاریخ ۱۰ آذر ماه سال ۱۳۶۰ به دنیا آمده است. او در عرصه سینما، تلویزیون و تئاتر فعال است. مینا ساداتی دارای مدرک آکادمیک هنری است. ساداتی در رشته گرافیک در مقطع کارشناسی از دانشگاه هنرهای زیبای دانشگاه تهران فارغ ‌التحصیل شده است.

خصوصیات اخلاقی مینا ساداتی

او از جمله بازیگرانی است که بسیار کم آرایش می کند و بر زیبایی طبیعی خود تکیه می کند، دارای قدی متوسط و اندامی لاغر است. لباسهایش ساده هستند و از خصوصیات لباس های مینا ساداتی، برش دار بودن، بلند بودن و ایرانی بودن طرح آنها است.

او همیشه موهای مشکی دارد و بیشتر با شالهای تیره در عموم ظاهر می شود. جالب است که او طراح لباس ندارد و خودش لباس هایش را طراحی و انتخاب می کند! یکی از زیباترین لباس هایی که او در چند ساله اخیر بر تن داشته است، لباس چوقا است. این لباس مخصوص ایل بختیاری است و عشایر چهارمحال و بختیاری از این مدل لباس استفاده می کنند.

مینا ساداتی ویکی پدیا , بابک حمیدیان و مینا ساداتی

همسرش هم گفته است که او به فرهنگ قومی ایران علاقه بسیار دارد و در سفرهای خارجی هم لباسهای سنتی ایران را به تن می کند.

دوستان و نزدیکان این بازیگر زن ایرانی در مورد او می گویند که مینا زنی کم رو و خجالتی است و به ندرت در جمع صحبت می کند. این در حالی است که دارای یک شغلی است که نیاز به روابط اجتماعی و جسارت بالا دارد. البته خود او بر این اعتقاد است که بر این روحیه خود غلبه کرده و توانسته است جلوی دوربین قرار بگیرد.

او تعداد دوستان زیادی ندارد اما به واسطه ازدواج با بابک حمیدیان دوستان هنری مشترکی دارند. از جمله با ابراهیم حاتیم کیا روابط خانوادگی و رفت و امد دارند. حمیدیان با حاتمی کیا همکاری های داشته است از جمله در فیلم چ و بادیگارد.

نزدیکان او می گویند که او آرام و ساکت است اما زود رنج و حساس است. دست و دلبازی هم از جمله دیگر خصوصیات او به شمار می رود.

او جراحی زیبایی بینی انجام داده است و با برادر کوچکترش شباهت بسیار دارد و اگر بینی اش را عمل نکرده بود، شباهت شان بیشتر هم بود.


ازدواج مینا ساداتی

مینا ساداتی ازدواج کرده است و متاهل است. او همسر بابک حمیدیان است. آنها هنوز فرزندی ندارند. در مورد چگونگی ازدواج این دو بازیگر باید بدانید که در ابتدا بصورت غیر رسمی در سال ۱۳۹۴ خبر ازدواج مینا ساداتی و بابک حمیدیان منتشر شد اما اواسط اسفند ماه سال ۱۳۹۴ در برنامه سه ستاره خبر ازدواج آنها به صورت رسمی اعلام شد. احسان علیخانی روی آنتن زنده این برنامه با برقراری تماس تلفنی با مینا ساداتی، ازدواج او را تبریک گفت و به این ترتیب این خبر رسانه ای شد. ساداتی می گوید این اقدام علیخانی باعث شد تا شوکه شوم!

مینا ساداتی و همسرش

مینا ساداتی و بابک حمیدیان

مینا ساداتی و همسرش بابک حمیدیان

مینا ساداتی و همسرش بابک حمیدیان

همسر مینا ساداتی یعنی بابک حمیدیان هم بازیگر است و در سال ۱۳۵۹ در تهران متولد شده است. البته او اصالتا گیلانی است.  او دارای مدرک کارشناسی در رشته نمایش با گرایش طراحی صحنه است.


شباهت لیلا زارع و مینا ساداتی

بسیاری از مخاطبان سینما و تلویزیون بر این اعتقاد هستند که مینا ساداتی و لیلا زارع بسیار به هم شباهت دارند. لیلا زارع هم از جمله بازیگران خوب کشورمان است که در سال ۱۳۵۹ متولد شده است و دارای اختلاف سنی ۱ ساله با مینا ساداتی است.

لیلا زارع در سریال ممنوعه بازی کرده است که اغلب افراد بر این تصور بودند که او مینا ساداتی است، برخی هم گفته اند ظاهرا قرار بوده که مینا ساداتی در این سریال ایفای نقش کند که آنچه پیدا است نشان از عدم دعوت از او در این سریال دارد.

شروع فعالیت های هنری مینا ساداتی

این بازیگر زن مشهور ایرانی فعالیت هنری خود را با شرکت در کلاس های فیلمسازی و فیلم کوتاه آغاز کرد  بعد از این دوره ها در ورک شاپ های عباسی کیارستمی شرکت کرد و همین هم باعث شد تا او کار در عرصه سینما را به شکل حرفه ای پیگیری کند.

ساداتی بعد از حضور کوتاه در موسسه کارنامه در سال ۱۳۸۶ یعنی زمانی که ۲۶ سال سن داشته است، با نقش آفرینی در فیلم سینمایی به نام زخم شانه حوا به کارگردانی حسین قناعت موفق شد تا پایش به سینما باز شود. یکسال بعد از بازی در این فیلم سینمایی او با نقش آفرینی در فیلم عیار ۱۴ برای مخاطبان معرفی شد.

مینا ساداتی در سال ۱۳۹۳ در فیلم محمد رسول الله و در نقش آمنه مادر حضرت پیامبر (ص) بر پرده سینما ظاهر شد. همچنین او موفق شد تا با بازی در فیلم سینمایی امکان مینا در سال ۱۳۹۴ و همچنین بازی در فیلم فروشنده در همان سال موفقیت های قابل ملاحظه ای به دست آورد.

همسر مینا ساداتی , فیلم های مینا ساداتی

به شهرت رسیدن مینا ساداتی

مینا ساداتی در سن ۳۴ سالگی و اولین بار در سال ۱۳۹۴  با بازی در سریال تنهایی لیلا  به کارگردانی محمد حسین لطیفی در قاب تلویزیون دیده شد و با ایفای این نقش خوش درخشید و موفق شد تا به شهرت دست یابد. گفتنی است که سریال تنهایی لیلا مهمترین کار تلویزیونی او به شمار می رود.

حاشیه سیاسی مینا ساداتی

یک روزنامه با اعتقادات اصول گرایانه در مورد مینا ساداتی و صحبت هایش گفت که:

این بازیگر زن در حالی مدام به وضعیت حکومت و اصول آن حمله می کند که خودش کم در فیلم های با حمایت از این حکومت بازی نکرده است.

فیلم های سینمایی از جمله امکان مینا، هیهات و سرو زیر آب در زمره فیلم هایی به شمار می روند که با سفارش مجموعه های حاکمیتی و با موضوعات خاص ساخته شده اند که مینا ساداتی هم در آنها ایفای نقش کرده است!!

گفتنی است که مینا ساداتی در اینستاگرام انتقادهای صریحی بر ضد حاکمیت داشته است. ماجرا از این قرار بوده است که در مسئله مربوط به آب خرمشهر بسیاری از هنرمندان به این ماجرای ناراحت کننده واکنش نشان داده و خواستار بررسی دولت در این مورد شدند. مینا ساداتی هم از جمله این بازیگران بوده است.

او در زمان انتخابات هم پس از انتقادهای کنایه آمیز با عکس گرفتن از برگه انتخابات خود نشان داده بود که به حسن روحانی رای داده است. او با عبارات و نثر خاص نسبت به حاکمیت جمهوری اسلامی ایران متلک ها و کنایه های زیادی در قالب پست های اینستاگرام منتشر می کند. اصطلاحات مورد نظرش را هم با هشتگ همراه می کند و عکسی هم با آن همراه می کند و برداشت را به مخاطب واگذار می کند. به عبارتی دو پهلو صحبت کردن برای مخاطبان او جالب است و هر مخاطب برداشت آزاد خود را از پست های او دارد.

از جمله اصطلاحات او کوته فکرهای فاقد تخیل، نظریه های بدون ارتباط با واقعیت، اصطلاحات تو خالی، آرمان های غصبی، سیستم های انعطاف ناپذیر، اشتباهات فردی در قضاوت و … که همه هم با هشتگ همراه هستند.

او به ویدئوی منتشر شده در مورد برخورد مامور زن گشت ارشاد با دختری جوان در اینستاگرام واکنش تندی نشان داد و گفت: تاریخ را جعل کردید، قانون را جعل کردید… باور کنید روزی نوبت مردم هم خواهد رسید…. ایران ایران است و ایرانی اهل سکوت نیست؛ امروز سکوت جایز نیست…

او در مورد مسئله آب خرمشهر با لحن انتقادی در اینستاگرامش گفت که:ضایعه خرمشهر، آبادان و اهواز را دریابید. بحران آب، بحران هوا و بحران اقتصادی مردم، مهمتر از بحران های مردم فلسطین و سوریه و عراق نباشد، کمتر نیست.

خلاصه این رفتارهای او باعث شد تا اصول گرایان به صحبت های او و فیلم هایی که در آنها نقش آفرینی می کند واکنش نشان دهند و آنها را در تضاد با هم بدانند.

گفتنی است که بابک حمیدیان همسر او هم در فیلم هایی با موضوعات حکومتی نقش آفرینی کرده است و علی القاعده بر اساس نظر اصول گرایان این گونه بازیگران حق ابراز نظر مخالف در مورد حکومت را ندارند!!

این جناح سیاسی گفته است که مینا ساداتی اعتقادی به فیلم هایی که در آنها بازی می کند ندارد و صرفا انگیزه مالی باعث پذیرش بازی در این نقش ها برای او است و همچنین گفته اند هدف مینا ساداتی برای لایک خودرن پست های اینستاگرامش از طرف کاربران خود یک همچین پست هایی را منتشر می کند.

اینستاگرام مینا ساداتی

این بازیگر زن ایرانی مانند سایر بازیگران در شبکه های اجتماعی فعال است. از جمله مینا ساداتی در اینستاگرام دارای پیج فعالی است که به آدرس minasadatiofficial است و می توانید به آن مراجعه کرده و جدیدترین کارها و فیلم های مینا ساداتی را دنبال کنید.


فیلم شناسی مینا ساداتی

فیلم های سینمایی مینا ساداتی

مینا ساداتی در فیلم سینمایی جشن دلتنگی به کارگردانی پوریا آذربایجانی در سال ۱۳۹۶

مینا ساداتی در فیلم سینمایی سرو زیر آب به کارگردانی محمد علی باشه آهنگر در سال ۱۳۹۶

مینا ساداتی در فیلم سینمایی خرگیوش به کارگردانی مانی باغبان در سال ۱۳۹۵

مینا ساداتی در فیلم سینمایی تابستان داغ به کارگردانی ابراهیم ایرج زاده در سال ۱۳۹۵

مینا ساداتی در فیلم سینمایی محمد رسول الله به کارگردانی مجید مجیدی در سال ۱۳۹۴

مینا ساداتی در فیلم سینمایی فروشنده به کارگردانی اصغر فرهادی در سال ۱۳۹۴

مینا ساداتی در فیلم سینمایی هیهات به کارگردانی هادی مقدم دوست در سال ۱۳۹۴

مینا ساداتی در فیلم سینمایی امکان مینا به کارگردانی کمال تبریزی در سال ۱۳۹۴

مینا ساداتی در فیلم سینمایی پرسه در شهر لاجوردی به کارگردانی محمد علی نجفی در سال ۱۳۹۴

مینا ساداتی در فیلم سینمایی بیا با من به کارگردانی شهاب حسینی و سینا آذین در سال ۱۳۹۳

مینا ساداتی در فیلم سینمایی تنها در چند دقیقه سکوت به کارگردانی بهاره صادقی جم در سال ۱۳۹۳

مینا ساداتی در فیلم سینمایی هاری به کارگردانی احمد انصاری در سال ۱۳۹۳

مینا ساداتی و همسرش , ازدواج مینا ساداتی

مینا ساداتی در فیلم سینمایی عصر یخبندان به کارگردانی مطصفی کیایی در سال ۱۳۹۳

مینا ساداتی در فیلم سینمایی برف به کارگردانی مهدی رحمانی در سال ۱۳۹۲

مینا ساداتی در فیلم سینمایی مهمونی کامی به کارگردانی علی احمدزاده در سال ۱۳۹۲

مینا ساداتی در فیلم سینمایی آفریقا به کارگردانی هومن سیدی در سال ۱۳۸۹

مینا ساداتی در فیلم سینمایی خانه پدری به کارگردانی کیانوش عیاری در سال ۱۳۸۹

مینا ساداتی در فیلم سینمایی سعادت آباد به کارگردانی مازیار میری در سال ۱۳۸۹

مینا ساداتی در فیلم سینمایی عیار ۱۴ به کارگردانی پرویز شهبازی در سال ۱۳۸۷

مینا ساداتی در فیلم سینمایی زخم شانه حوا به کارگردانی حسین قناعت در سال ۱۳۸۶

سریالهای مینا ساداتی

مینا ساداتی در سریال تنهایی لیلا به کارگردانی محمدحسین لطیفی در سال ۱۳۹۴

مینا ساداتی در سریال شهرک جیم

فیلم کوتاه مینا ساداتی

مینا ساداتی در فیلم کوتاع پنجه با نقش آفرینی شهاب حسینی

اینستاگرام مینا ساداتی , تلگرام مینا ساداتی

جوایز و افتخارات مینا ساداتی

نامزد دریافت جایزه بهترین بازیگر نقش دوم زن برای بازی در فیلم عصر یخبندان در سی و سومین دوره جشنواره بین المللی فیلم فجر در سال ۱۳۹۳

نامزد دریافت جایزه بهترین بازیگر نقش اول زن برای بازی در فیلم امکان مینا در سی و چهارمین دوره جشنواره بین المللی فیلم فجر در سال ۱۳۹۴

نامزد دریافت جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل زن برای بازی در فیلم تابستان داغ در سی و پنجمین دوره جشنواره بین المللی فیلم فجر در سال ۱۳۹۵

برنده جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل زن برای بازی در فیلم تابستان داغ در هشتمین جشنواره بین المللی فیلم پکن در سال ۱۳۹۷