ارگاسم در زنان , اوج لذت جنسی

یکی از مهمترین عوامل در موفقیت زندگی زناشویی، داشتن رابطه جنسی لذت بخش است. اما برقراری روابط جنسی دارای اصول خاص خود است و دارای نکات مهمی است که در مرد و زن دارای تفاوتهایی است.

یکی از مهمترین این تفاوتها، تحریک کردن زن است که در مقایسه با مرد دیرتر انجام می شود. همینطور اوج لذت جنسی در زن هم دیرتر اتفاق می افتد. راههای بسیار زیادی برای به ارگاسم رسیدن زن به نحو مناسی وجود دارد که می بایست آنها را مد نظر داشت تا بتوان یک رابطه جنسی مناسب برقرار کرد.

ما در این مقاله از پارسی نو برای شما در مورد افزایش ارگاسم در زنان صحبت کرده ایم که امیدواریم مورد استفاده تان قرار گیرد. ما را همراهی کنید.


درباره عوامل مؤثر بر اوج لذت جنسی در زنان

بر اساس گزارشات علمی مختلف، تقریبا ۲۵ درصد از زنان در دستیابی به ارگاسم دچار مشکل هستند یا هرگز از آن تجربیات نکرده اند و چیزی حدود ۵۰ تا ۷۰ درصد زنان ارگاسم و اوج  لذت جنسی را تجربه کرده اند. به این ترتیب اکثر زنان به طور مرتب (و بعضی از آنها هرگز) ارگاسم در طول مقاربت جنسی تجربه نمی کنند.

تعدادی از عوامل فیزیولوژیکی وجود دارند که می توانند میل جنسی و توانایی زنان برای رسیدن به اوج لذت جنسی را تحت تاثیر قرار دهند، این عوامل عبارتند از : عدم تعادل هورمون، تستوسترون کم، داروهای ضد افسردگی، آناتومی بدن زن (فاصله بین کولیتور و واژن) و البته، مسائل جنسی بین زوجین.

این مسائل می توانند شامل عدم آشنایی مرد با درخواست های جنسی همسرش باشد و یا مشکلاتی مثل انزال زودرس مرد باشد که ما در مقالات پیشین پارسی نو به طور مفصل در مورد روشهای درمان زودانزالی صحبت کرده ایم. بدتر از همه این موارد، تمرکز مرد بر داشتن اوج لذت جنسی خود، یک فشاری را در زن ایجاد می کند که مخالف تحریک جنسی در او است و مانع از رسیدن به ارگاسم در وی می شود.

بین زن و شوهر باید محبت و عاطفه برقرار باشد و پیش از داشتن رابطه جنسی معاشقه را فراموش نکنند چون اکثر زنان با بوسه و نوازش و در فرایند معاشقه به خوبی تحریک می شوند و در نهایت می توانند یک رابطه جنسی خوب را با همسرشان تجربه کنند.


در ادامه در مورد فاکتورهای مهم اثرگذار بر اوج لذت جنسی تمرکز می کنیم :

  • به بدن زن توجه ویژه ای باید داشت

یکی از مهمترین قسمتهای بدن زن برای تحریک او، سینه های زن هستند. آنها را نوازش کنید و ایرادی در مورد آنها نگیرید؛ ایراداتی مثل این که بگویید: «سینه هایت کوچک هستند» یا «سینه هایت بد فرم هستند» و… اینگونه حرفها بر افکار زنان تاثیر منفی دارد و مانع از تحریک مناسب آنها می شود. و یا حتی نباید در مورد سایر قسمتهای بدن زن بویژه در مورد آلت تناسلی او نظری منفی داد. در حقیقت هنگامی که زنان در مورد قسمت های مختلف بدن خود افکار منفی دارند، لذت بردن از داشتن آنها در زمان برقراری رابطه جنسی دشوار است.

چگونه همسرم را ارضا کنم؟ , آموزش ارضا همسر

یه نکته مهم را در نظر داشته باشید در مورد این که والدین از زمان کودکی به فرزندان خود بویژه به دختران آموزش می دهند که ناحیه تناسلی آنها یکی از نواحی حساس است که دیدن آن شرم دارد و همین هم در زمان برقراری رابطه جنسی باعث ایجاد شرم و حیا در آنها می شود که نقش فوق العاده مهمی در عدم تحریک در آنها دارد و همین هم باعث می شود تا به ارگاسم نرسند و در عوض حس آلوده شدن و یا گناه به آنها دست دهد.

بسیاری از زنان در طول فرایند اجتماعی شدن دیدگاه تحریف شده ای درباره جنسیت و رابطه جنسی پیدا می کنند که در اوایل زندگی تجربه های نه چندان جالبی را در رسیدن به اوج لذت جنسی کسب می کنند. به طور کلی، نگرش منفی والدین نسبت به برهنگی، خودارضایی و بازی جنسی تأثیر قدرتمندی بر احساسات دختران و پسران درباره جنسیت و عمل جنسی دارد.

همچنین بخوانید : نقطه جی در زنان کجاست

افزون بر این برخی از ادیان رابطه جنسی را یک چیز بد عنوان می کنند که بر پیروان آن ادیان تاثیر زیادی دارد. وقتی زنان این نگرش ها را دریافت می کنند، تمایل کمتری به برقراری رابطه جنسی دارند و در صورت داشتن رابطه با همسر، سعی می کنند خیلی زود همه چیز را تمام کنند و به همین خاطر به لذت جنسی مناسب دست پیدا نمی کنند.

اما این یک حقیقت است که رسیدن زنان به ارگاسم کاری آسان نیست. اما خوب است بدانید که یکی از بهترین راه های رفع این مشکل، تحریک های کلتورال در زنان است. اما درمان پزشکی نیز می تواند در این مورد کمک کننده باشد، چرا که برخی از زنان مبتلا به اختلال عملکرد جنسی زنان (FSD) هستند و ممکن است درمان های موضعی تستوسترون یا داروهای خوراکی در این مورد مفید باشند. در مورد این اختلال جنسی در زنان وجود بیماریهایی مانند تیروئید، افسردگی و دیابت نقش مهمی دارند.

  • پیدا کردن نقطه جی یکی از مهمترین اصول در رسیدن زنان به ارگاسم است

متخصصان جنسیت این ناحیه از بدن زنان را مورد توجه ویژه قرار داده اند که گمان می رود تعداد زیادی از رشته های عصب به عنوان کلید کمک کننده به زنان برای رسیدن به ارگاسم های طولانی تر و قوی تر را در خود دارند. موقعیت نقطه جی ممکن است در همه زنان متفاوت باشد، اما اغلب در داخل واژن یافت می شود و بافتی است که کمتر مشخص است و این به عهده مرد است تا به مرور زمان نقطه جی را د رهمسر خود پیدا کند تا بتواند به راحتی او را به اوج لذت جنسی برساند.

به ارگاسم رسیدن زن , نشانه های ارگاسم در زن

  • ارگاسم در زنان با افزایش سن بهتر می شود

بر اساس تحقیقات، ۶۱ درصد زنان در سن ۱۸ تا ۲۴ سالگی در آخرین باری که رابطه جنسی داشته اند، به اوج لذت جنسی رسیده اند و ۶۵ درصد زنان در ۳۰ سالگی این حس را تجربه کرده اند و حدود ۷۰ درصد زنان در ۴۰ تا ۵۰ سالگی. یعنی با افزایش سن در زنان، رسیدن به اوج لذت جنسی هم برای آنها بهتر اتفاق افتاده است. این آمار نشان از بالا رفتن اعتماد به نفس در آنها است که به مرور زمان فرد با افزایش سن و افزایش صمیمیت با همسرش، حس اعتماد به نفس در اتاق خواب هم در او بیشتر می شود.

  • داشتن تنوع در رابطه جنسی باعث ارگاسم بهتر در زنان می شود

روابط جنسی مثل رابطه دهانی، پوزیشن های مختلف برای دخول به واژن و… می تواند در زنان باعث تحریک بیشتر و رسیدن به ارگاسم بهتر باشد و این نکته را هم به یاد داشته باشید که برخی از زنان لزوما با دخول به ارگاسم نمی رسند و روشهای دیگر برای آنها کارایی دارد که شما باید به عنوان همسر یا شریک جنسی به این روشها برسید تا بتوانید همسرتان را ارضا کنید.

  • زمان لازم برای به ارگاسم رسیدن زنان ۲۰ دقیقه است!

این کاملا یک امر طبیعی است که زنان دیرتر از مردان تحریک می شوند و به نسبت دیرتر نیز به اوج لذت جنسی می رسند. در واقع، اکثر زنان نیاز به حداقل ۲۰ دقیقه فعالیت جنسی دارند تا به ارگاسم برسند در حالی که این زمان در مردان کمتر است.

هر چیزی که باعث خون رسانی به اندام تناسلی در زنان شود باعث می شود تا آنها به ارگاسم برسند. و کارهایی مثل نوازش و ماساژ دادن اندام تناسلی زن می تواند عامل فوق العاده ای باشد تا همسرتان ارضا شود.

  • ارگاسم با ورزش

تمرینات ورزشی، مخصوصا تمرینات وزنه می توانند ارگاسم را برای زنان در پی داشته باشد. این نکته به لحاظ بیولوژیکی دارای اهمیت است، زیرا ورزش می توانند عضلات اطراف آلت تناسلی را تحریک کنند و می توانند منجر به افزایش جریان خون در اندام تناسلی شوند. ورزش همچنین بر خلق و خوی ما از طریق آندورفین ها اثر گذار است و می تواند آرامشی بر بدن مستولی کند که باعث می شود تا در زمان رابطه جنسی بهترین حس را داشته باشیم.


همچنین بخوانید : اطلاعاتی در مورد رابطه جنسی مقعدی و ارگاسم در مردان چگونه است