کاندوم زنانه , بهترین نوع کاندوم زنانه

روشهای مختلفی برای پیشگیری از بارداری و همینطور پیشگیری از انتقال بیماریهای مقاربتی هست که هر کدام دارای مزایا و معایبی هستند. یکی از روشهای پیشگیری از بارداری ناخواسته، استفاده از کاندوم زنانه است.

البته این روش مناسب زوجینی هست که مرد تمایلی به استفاده از کاندوم مردانه ندارد و یا با آن دچار مشکل می شود. در این مقاله از پارسی نو به کاندوم زنانه و طریقه استفاده از آن پرداخته ایم که امیدواریم مورد استفاده شما قرار گیرد و از با پرسش کاندوم زنانه چیست مواجه بوده اید، در پایان این مطلب به پاسخ پرسش خود سیده باشید. ما را همراهی کنید.


کاندوم زنانه چیست و چه جنسی دارد؟

در مورد کاندوم زنانه باید بدانید که از نظر ظاهری به شکل لوله ای پلاستیکی، نازک و انعطاف پذیر است و از جنس پلی اورتان تهیه شده است. طول کاندوم زنانه در حدود ۱۷ سانتیمتر است که در زمان رابطه جنسی بوسیله زن مورد استفاده قرار می گیرد. کاندوم از نوع زنانه وقتی داخل واژن قرار می گیرد، به صورت کامل داخل مهبل را پوشش می دهد و از حاملگی های ناخواسته و انتقال انواع بیماری های مقاربتی ار راه ارتباط جنسی پیشگیری می کند.

این را هم باید بدانید که قیمت کاندوم زنانه در مقایسه با کاندوم مردانه گرانتر است و البته استفاده از آن نیز به مراتب دشوارتر است. این را هم باید بدانید که کارایی و اثر کاندوم‌ های زنانه چیزی در حدود ۷۵ درصد است و مناسب زنانی است که نمی‌توانند همسرشان را راضی کنند که از کاندوم مردانه استفاده کند. و بنابراین خانمهایی که این مشکل را با همسرشان ندارند می توانند از روشهای دیگر استفاده کنند.


۵ چیز که باید درباره کاندوم های زنانه بدانید

  • کاندوم زنانه یک راه بسیار عالی برای تحریک جنسی زن

یکی از مهمترین مراحل برای شروع یک رابطه جنسی لذت بخش، معاشقه کردن است. در این مرحله می توانید از کاندوم زنانه هم استفاده کنید. یعنی برای قرار دادن کاندوم در واژن زن می توانید در این مرحله آن را به انجام برسانید، چون ماساژ دادن آلت تناسلی زن باعث تحریک جنسی او می شود و بستر را برای برقراری رابطه جنسی مطلوب فراهم می کند. پس بهترین فرصت برای مرد همین زمان است.

به این ترتیب کاندوم زنانه هم برای تحریک زن است و هم برای پیشگیری از ابتلا به بیماریهای مقاربتی است و هم از بارداری ناخواسته پیشگیری می کند.

معایب استفاده از کاندوم زنانه , مزایای استفاده از کاندوم زنانه

  • کاندوم زنانه برای هر دو طرف در طول رابطه جنسی لذت بخش است.

در طول رابطه جنسی واژینال، حلقه بیرونی کاندوم کلتورهای زن را تحریک می کند در حالی که حلقه داخلی سر آلت تناسلی مرد را تحریک می کند. پیشنهاد می کنیم که قبل از استفاده از کاندوم آن را چرب کنید، این کار حس بی نظیری به شما می دهد و یک رابطه جنسی عالی را تجربه می کنید.

کاندوم زنانه به خاطر مواد به کار برده شده در آن، حالت مرطوب و خیس دارد و این خصوصیت باعث برقراری رابطه جنسی لذت بخشی برای زن و مرد می شود.

  • استفاده از کاندوم زنانه باعث ایجاد اعتماد به نفس در زنان می شود

یکی از مهمترین کاربردهای کاندوم زنانه، پیشگیری از بارداری و همینطور پیشگیری از انتقال بیماریهای مقاربتی است. و زمانی که زنان از کاندوم در رابطه جنسی خود استفاده می کنند، مطمئن هستند که دیگر حامله نمی شوند و بیماری هم آنها را تهدید نمی کند. برای همین فقط به لذت در زمان رابطه جنسی فکر می کنند.

  • کاندوم زنانه فقط برای رابطه جنسی واژن نیست.

برخی از خانمها فکر می کنند که کاندوم زنانه فقط برای رابطه جنسی از طریق واژن است اما باید بدانید که استفاده از این نوع کاندوم در برقراری رابطه مقعدی هم می تواند مفید باشد و از انتقال بیماریهای جنسی پیشگیری می کند.

  • روشهای مختلف برای وارد کردن کاندوم به واژن زن وجود دارد.

شما در حالت ایستاده، دراز کشیده، چمباتمه زده، نشسته و یا هر حالت دیگر می توانید کاندوم را در واژن خود قرار دهید. این ها فقط برخی از راه هایی هستند که شما می توانید کاندوم را وارد واژن زن کنید.

شما می توانید زمانی که در آغوش همسرتان هستید، از شوهرتان بخواهید که کاندوم را داخل واژن شما قرار دهد و در این مرحله تحریک شما بیشتر می شود و ارگاسم خوبی را تجربه خواهید کرد.

چند ساعت قبل از رابطه جنسی کاندوم زنانه را مورد استفاده قرار دهیم؟

برخی از خانمها دغدغه دارند که کی کاندوم را در واژن خود قرار دهند و برخی تمایل دارند که خودشان و نه همسرشان این کار را انجام دهند. ما به شما می گوییم که شما می توانید کاندوم را تا هشت ساعت قبل از شروع رابطه جنسی وارد مهبل کنید، بنابراین نیازی به درخواست از شریک جنسی یا همسرتان برای قرار دادن کاندوم در شروع رابطه جنسی نیست. خیال تان راحت باشد که پیشگیریهای لازم هم صورت خواهد گرفت.


آموزش گذاشتن کاندوم زنانه در واژن , قیمت کاندوم زنانه

آموزش کامل قرار دادن کاندوم در واژن زن

استفاده از کاندوم در خانمها کار تقریبا ساده ای است به شرطی که چند بار تمرین کنید که ما در ادامه این مقاله از پارسی نو برای شما به طور کامل آموزش داده ایم که چگونه این کار را انجام دهید.

  • زمانی که قصد استفاده از کاندم را دارید بسته بندی آن را با دقت باز کنید. چرا که امکان دارد در اثر خراش ناخن یا هر وسیله ای که بسته را با آن باز می کنید، در کاندوم پارگی ایجاد شود که به دنبال خود حاملگی ناخواسته و یا انتقال بیماریهای جنسی را دارد.
  • سپس یک موقعیت مناسب برای گذاشتن کاندوم در واژن انتخاب کنید. از نظر پوزیشن مناسب برای این کار، می توانید در حالی که ایستاده اید و یک پا را بر روی یک صندلی گذاشته اید این کار را انجام دهید، و یا در حالتی که نشسته اید و پاها را کاملا از یکدیگر باز کرده اید این کار را انجام دهید و یا این که در حالت خوابیده کاندوم را داخل مهبل بگذارید.
  • حلقه داخلی کاندوم را با انگشت شست و میانی، در حالی که انگشت اشاره وسط حلقه است، فشار دهید. در این حالت حلقه از نظر ظاهری باریک و دراز می شود. سپس با دست دیگرتان لبهای خارجی مهبل را کاملا باز کنید و کاندوم را به آرامی در واژن قرار دهید. پیشنهاد می کنیم که قبل از شروع کار از روان کننده ها برای داخل کردن راحت تر کاندوم استفاده کنید.
  • در مرحله بعدی انگشت اشاره خود را داخل کاندوم فرو کرده و حلقه داخلی آن را تا جایی که امکانش هست فشار دهید.
  • اطمینان پیدا کنید که کاندوم درست و به صورت مستقیم داخل مهبل جا گرفته است. منظور آن است که کاندوم در زمان وارد کردن پیچ و تاب نخورده باشد. دقت داشته باشید که حلقه خارجی باید خارج از واژن بیرون بماند.
  • نکته ای که در زمان ورود آلت تناسلی مرد به واژن باید به آن دقت داشت آن است که بهتر است آلت مرد با دست به داخل کاندوم هدایت شود تا به این صورت از لیز خوردن آن و داخل رفتن آلت خارج از کاندوم پیشگیری شود.
  • در پایان رابطه جنسی، پیش از بلند شدن و ایستادن کاندوم را از واژن خارج کنید.

آموزش روش بیرون آوردن کاندوم زنانه از واژن

برای انجام این کار ابتدا حلقه خارجی کاندوم را خیلی آرام بچرخانید و بعد کاندوم را بیرون بکشید تا مایع منی مرد از آن نریزد، چرا که ممکن است حاملگی رخ دهد. دقت کنید که بعد از اتمام رابطه جنسی و پیش  از ایستادن کاندوم را بیرون بیاورید. بعد پیشنهاد می کنیم که آن را داخل کیسه پلاستکی بگذارید و دور بیندازید. هرگز آن را داخل توالت نندازید.

نکاتی که در هنگام استفاده از کاندوم باید رعایت کنید

  • شرایط نگهداری از کاندوم خاص است. سعی کنید که کاندوم را دور از حرارت و به دور از نور و همینطور دور از رطوبت نگهداری کنید. این کار باعث می شود لاتکس کاندوم کارایی خود را از دست ندهد و با نزدیکی در آن پارگی رخ ندهد.
  • به یاد داشته باشید که از هر کاندوم فقط یکبار استفاده کنید. مصرف دوباره کاندوم های استفاده شده، احتمال حامله شدن و یا انتقال بیماریهای جنسی را بالا می برد.
  • تاریخ انقضای کاندوم ها بسیار مهم هستند و باید حتما تاریخ آنها نگذشته باشد. از استفاده ی کاندوم های چسبناک و یا شکننده اند پرهیز کنید.
  • بعد از استفاده کاندوم استفاده شده، آن رادر یک قطعه کاغذ بپیچید و حتما آن را در کیسه زباله بیندازید نه در توالت!
  • از روغن، وازلین و یا مواد مشابه برای قرار دادن کاندوم استفاده نکنید چرا که این مواد به کاندوم آسیب می رسانند و باعث خراب شدن آن می شوند که این خود بارداری ناخواسته را ممکن است در پی داشته باشد و یا بیماریهای مقاربتی را منتقل کند.
  • استفاده از کاندوم یکی از روشهای پیشگیری از بارداری است، که احتمال بارداری در اثر استفاده از آن در مقایسه با قرص خیلی بیشتر است.

بهترین مارک کاندوم زنانه , کاندوم های زنانه

معایب استفاده از کاندوم

۱- یکبار مصرف بودن یکی از مهمترین معایب استفاده از کاندوم است.

۲- خارش٬ راش و دانه جلدی از جمله عوارضی هستند که ممکن است در برخی از افراد به دنبال استفاده از کاندوم ایجاد شود.

۳- استفاده از کاندوم نیاز به تجربه دارد، پس ناامید نشوید.

۴- احتمال پاره شدن کاندوم در زمان مقاربت هست، پس دقت کنید.


مزایای کاندوم و استفاده از آن

۱- کاندوم برای پیشگیری از انتقال بیماری‌های مقاربتی از قبیل: سیفلیس٬ سوزاک٬ ایدز٬ هپاتیت٬ هرپس٬ عفونت‌های گنوره٬ تریکومونا٬ کلامیدیا و … بسیار مناسب است.

۲- برخی از خانمها به مایع منی مرد حساسیت دارند و در این صورت استفاده از کاندوم بهترین روش برای رفع این مشکل است.

۳- استفاده از کاندوم زنانه احتمال مبتلا شده به بیماری سرطان دهانه رحم یا سرویکس را بسیار کاهش می‌دهد و این نتیجه حاصل آن است که انتقال ویروس HPV مسدود شده است.

۴- کاندوم از جمله روشهای ارزان پیشگیری از بارداری و همینطور جلوگیری از انتقال بیماری های مقاربتی است.

۵- اگر می خواهید آلت تناسلی مرد با مخاط واژن شما تماس نداشته باشد، می توانید از کاندوم استفاده کنید تا از این مشکل هم راهی پیدا کنید.