سالاد ماکارونی ساده , سالاد ماکارونی با کالباس

ماکارونی یکی از مواد خوراکی است که بسیار مورد علاقه بچه ها است و با آن می توان انواع غذاها را تهیه کرد.

مثلا کوکوی ماکارونی، سوپ ماکارونی و… اما یکی از پرطرفدارترین چیزهایی که با ماکارونی درست می شود، سالاد ماکارونی است. این نوع سالاد دارای تنوع بالایی هم هست، مثلا سالاد ماکارونی ساده، سالاد ماکارونی با کالباس و یا سالاد ماکارونی با مرغ.

همراه این سالاد می توان چاشنی های دلخواه را هم سرو کرد. ما در این مقاله از پارسی نو طرز تهیه سالاد ماکارونی قالبی را منتشر کرده ایم ضمن این که سالاد ماکارونی مجلسی را هم می توانید در این آموزش فرا گیرید.


آموزش درست کردن سالاد ماکارونی خوشمزه و مجلسی

سالاد ماکارونی در زمره غذاهای سرد به حساب می آید. این نوع سالاد که متفاوت و شیک است برای وعده شام مناسب است و یا می توان آن را به عنوان میان وعده بخصوص برای کودکان مورد مصرف قرار داد. این سالاد متفاوت برای میهمانی ها و مجالس شما گزینه بسیار مناسبی است و امیدواریم با دستور گفته شده در زیر آن را درست کنید و از طعم و شکل این سالاد مجلسی لذت ببرید.

مواد لازم برای تهیه سالاد ماکارونی مجلسی

مواد مورد نیازمیزان لازم
ماکارونی فرمی۱ بسته
کالباس۵۰۰ گرم
ذرتنصف پیمانه
نخود فرنگی نصف پیمانه
خیارشور نصف پیمانه
سس مایونز یا فرانسویبه میزان لازم
لیمو ترش۱ عدد
سیب زمینی۲ عدد

نکته : چنانچه طعم کالباس را نمی پسندید و یا خوردن کالباس برای شما مضر است، می توانید به جای کالباس از سینه مرغ به همین اندازه گفته شده استفاده کنید.

نکته : استفاده از سیب زمینی در این سالاد، سلیقه ای است و اگر نمی پسندید می توانید آن را حذف کنید.

طرز تهیه سالاد ماکارونی مجلسی

در ابتدای درست کردن این سالاد، می بایست پاستاها یا ماکارونی را در آب جوش به همراه کمی نمک و روغن بپزید. از آنجایی که شما دیگر مرحله دم کردن ماکارونی را ندارید، باید اجازه دهید تا ماکارونی یا پاستای فرمی شما به قدری پخته شود که نرم شود و سپس آنها را روی آبکش بریزید و با آب سرد مقداری آنها را زیر و رو کنید و بگذارید تا حسابی سرد شود.

اگر به جای کالباس از سینه مرغ استفاده می کنید، ابتدا سینه مرغ را به همراه کمی نمک و روغن و پیاز بپزید و و بعد از این که سرد شد، آن را به صورت نگینی خرد کنید. اگر هم از کالباس در این تهیه این سالاد استفاده می کنید، کالباس را به شکل نگینی خرد کنید.

خیارشور‌ها را هم به همین شکل و صورت نگینی خرد کنید.

در مرحله بعد چنانچه در نظر دارید تا در سالاد مجلسی ماکارونی خود از سیب زمینی استفاده کنید، باید بدانید که می بایست آنها را بپزید و بعد از پختن اجازه دهید تا خنک شوند و سپس آنها را به صورت نگینی خرد کنید.

نکته : دقت کنید که سیب زمین های شما خیلی پخته نشوند، چرا که در این صورت زمان مخلوط کردن مواد با هم، سیب زمینی ها له می شوند و شکل سالاد ماکارونی شما را نامناسب می کنند.

حالا زمان آن رسیده است تا در یک ظرف مناسب همه این مواد نگینی شده شامل: سیب‌زمینی، خیارشور، کالباس یا سینه مرغ را با هم مخلوط کنید و سپس ذرت و نخودفرنگی و ماکارونی آبکش‌ شده را هم به آنها اضافه کنید و آنها را کنار بگذارید و به سراغ درست کردن سس سالاد ماکارونی بروید.

این نکته را در نظر داشته باشید که می‌توانید برای این تهیه این سالاد خوشمزه از سس فرانسوی یا از سس مایونز استفاده کنید. اما چون سس مایونز غلیظ است، می‌توانید آن را با کمی ماست و آبلیمو رقیق‌تر کنید که با این کار مقدار سس مایونز مورد استفاده شما هم کم‌تر می شود و در نتیجه سالاد سالم‌تر و کم‌کالری‌تری را مورد استفاده قرار می دهید.

سس دلخواه خود را با مواد آماده شده قبلی ترکیب کنید و خوب مخلوط کنید و سالاد را تا زمان سرو در یخچال بگذارید تا مواد به خورد هم بروند و طعم خوبی بگیرد و جا بیفتد. حداق یک ساعت برای این کار زمان نیاز دارید.

بعد از گذشتن یک ساعت و آماده شدن سالاد ماکارونی،آن را در ظرف مورد نظرتان بکشید و سالاد را با سس، گوجه‌فرنگی، خیارشور، زیتون و … تزیین کنید و میل کنید.

در ادامه این مقاله از پارسی نو برای شما روش درست کردن سالاد پاستای قالبی را در نظر گرفته ایم که بسیار شکیل و در عین حال خوشمزه است.

سالاد ماکارونی با مرغ , سالاد ماکارونی قالبی


روش تهیه سالاد ماکارونی قالبی

مواد لازم برای سالاد ماکارونی قالبی

مواد مورد نیازمیزان لازم
ماکارونی فرمی ۱ بسته
ژامبون نگینی خرد شده ۲۰۰ گرم
ذرت ۱۰۰‌ گرم
نخود فرنگی۱۰۰ گرم
هویج نگینی خرد شده۲ عدد
نمک، فلفل سیاه و آویشنبه مقدار دلخواه
سس مایونز به میزان لازم
خیار شور نگینی خرد شده ۲۰۰ گرم
جعفری خرد شده۵۰ گرم

نکته : مواد گفته شده برای درست کردن سالاد پاستا قالبی، برای ۶ تا ۸ نفر کافی است.

نکته : مدت زمان لازم برای تهیه این سالاد، ۲۰ الی ۳۰ دقیقه است.

مراحل درست کردن سالاد قالبی ماکارونی

پیش از هر کاری ماکارونی فرمی را در آب جوش به همراه نمک و کمی روغن در حدی که کاملا نرم شوند، بپزید. آنها را در آبکش بریزید و اجازه دهید تا سرد شود.

در مرحله بعد، نخود فرنگی و هویج را هم باید بپزید و سپس اجازه دهید تا سرد شوند، بعد از این مرحله هویج را به صورت نگینی خرد کنید .

یک ظرف مناسب را انتخاب کنید و ماکارونی پخته شده، نخود فرنگی، ذرت، ژامبون پپرونی نگینی خورد شده، خیار شور نگینی خرد شده و کمی جعفری را با هم در آن مخلوط کنید. نمک، فلفل، آویشن را هم اضافه کنید.

در تهیه سس برای این سالاد باید سس سفید و کمی آبلیمو را با هم مخلوط کنید تا میزان غلظت سس شما مناسب شود.

نوبت قالبی کردن سالاد ماکارونی می رسد. در این مرحله قالب یا قالبهای مد نظرمان را آماده می کنیم و داخل آنها را سلفون می کشیم و مواد سالاد را در آن قالب یا قالب ها می ریزیم و خوب با پشت قاشق صاف می کنیم.

در ادامه لبه های سلفن را روی سالاد بر می گردانیم و حدود ۲ ساعت اجازه دهید تا در یخچال بماند. بعد از گذشت این مدت، لبه های سلفن را از روی سالاد برمیداریم و سالاد را در ظرف و یا سینی دیگر بر می گردانیم.

برای تزیین این سالاد می توانید از هر چیزی که سلیقه شما است استفاده کنید. مثلا کلم پیچ قرمز و سفید خورد شده یک گزینه فوق العاده مناسب برای تزییت سالاد ماکارونی قالبی است و یا می توانید از ورق های گوجه فرنگی به همراه ورقه های نازک هویج استفاده کنید.

این سالاد برای پذیرایی از میهمانان بسیار مناسب است و نکته مهمی که باید به آن توجه داشته باشید، آن است که شما می توانید سالاد را در ظرف های یک نفره ریخته و در یخچال بگذارید و سپس سرو کنید.