بیوگرافی امین حیایی , امین حیایی ویکی پدیا

یکی از بازیگران محبوب و با اخلاق کشورمان امین حیایی است. این بازیگر مردمی هم در عرصه تلویزیون فعال است و هر در سینما یکی از ستارگان و یکی از بازیگران پول ساز ایرانی به شمار می رود.

اغلب افراد امین حیایی در آپارتمان را به خاطر دارند و یا مخاطبان بازی امین حیایی در سریال همسایه را بسیار پسندیدند. امین حیایی و همسرش هر دو از هنرمندان خوب ایرانی هستند. همسرل اول امین حیایی و همینطور همسر دوم امین حیایی هر دو در عرصه هنر کشومان فعالیت دارد.

البته پسر امین حیایی هم مدتی است در عرصه هنر و مدلینگ و سینما دیده شده است. ما در این مقاله از پارسی نو در مورد زندگی نامه امین حیایی بیشتر برای شما صحبت کرده ایم.


بیوگرافی امین حیایی و زندگی شخصی او

امین حیایی یکی از بازیگران محبوب سینما و تلویزیون کشورمان است که او را در نقشهای متفاوتی و در فیلمها و سریالهای مختلف دیده ایم. این بازیگر با اخلاق کشورمان در تاریخ ۱۹ خرداد ۱۳۴۹ در قیطریه تهران به دنیا آمده است. حیایی جدای از کار بازیگری، خوانندگی را هم در کارنامه خود دارد و از سال ۱۳۷۰ تا کنون به شکل حرفه ای در عرصه هنر کشورمان مشغول فعالیت است و طرفدرارن زیادی هم دارد. کفتنی است که امین حیایی مثل اغلب بازیگران کافه دار هم هست.

امین حیایی گفته است که کلاسهای بازیگری هم دایر می کنم و گفته است که در موسسه آنها هدف یافتن استعدادها در عرصه هنری بخصوص بازیگری و خوانندگی است. جالب است بدانید که امین حیایی نوازنده چیره دست گیتار نیز هست.

در مورد میزان تحصیلات امین حیایی هم گفته می شود که او دانشجوی انصرافی رشته کامپیوتر است و دارای مدرک دیپلم ریاضی و فیزیک است.

خانواده، پدر و مادر امین حیایی

پدر امین حیایی، تقی حیایی نام دارد که دارای شغل آزاد بود. مادر امین حیایی هم آمنه صادق‌ مند نام دارد که ظاهرا معلم بوده است. او یک برادر کوچکتر از خود دارد. نام برادر امین حیایی امید است. او یک خواهر هم داشته است. خواهر امین حیایی در سال ۱۳۷۰ فوت شده است. خواهرزاده امین حیایی امیرعلی نام دارد که برایش بسیار عزیز است.

دایی امین حیایی هم هنرمند بوده است و در عرصه نقاشی کشورمان فعال بوده است.


ازدواج امین حیایی

امین حیایی تا کنون دو بار ازدواج کرده است. نام همسر اول امین حیایی مونا بانکی پور است و همسر فعلی او هم نیلوفر خوش خلق است که او نیز از هنرمندان خوب کشورمان است که در فیلم های سینمایی ایفای نقش داشته است.

بیوگرافی نیلوفر خوش خلق همسر دوم امین حیایی

در مورد همسر دوم امین حیایی باید بدانید که نیلوفر خوش خلق متولد سال ۱۳۵۱ در آبادان است و در فیلم های سینمایی و برخی سریالها از جمله سریال کلاه پهلوی ایفای نقش داشته است. او از سال ۱۳۷۷ به شکل حرفه ای تا کنون در عرصه هنر مشغول فعالیت است. گفتنی است که بعد از ۳ سال و نیم که از جدایی امین حیایی و همسر اولش می گذشت، او نیلوفر خوش خلق را سر صحنه فیلمبرداری یکی از فیلم هایش دید و با هم دوست شدند و در نهایت این دوستی منجر به ازدواج دوم امین حیایی شد.

همسر دوم امین حیایی , امین حیایی و نیلوفر خوش خلق

امین حیایی و همسر دومش نیلوفر خوش خلق

نیلوفر خوش خلق در مورد ازدواجش با امین حیایی گفته است که ازدواج ما به واسطه سینما نبوده بلکه اخلاق و منش امین حیایی باعث ایجاد علاقه در دل او شده است. او گفته در سالهای زندگی مشترک شان زندگی خوب و آرامی را داشته اند و امیدوار است این روند هم در زندگی شخصی شان و هم در زندگی کاری شان ادامه داشته باشد.

نیلوفر خوش خلق گفته است که من و امین هر دو افراد خوش بینی هستیم و بر این اعتقاد هستیم که اگر موفقیتی برای ما حاصل شده است برای لطف و عنایت خدا به ما بوده است.

متقابلا امین حیایی هم او را ستاهر عشق زندگی خود می داند و او را مایه موفقیت های کاری خود دانسته است.


بیوگرافی مونا بانکی پور همسر اول امین حیایی

در مورد مونا بانکی پور هم باید بدانید که او در متولد یکی از سالهای دهه ۵۰ است و بازیگر و کارگردان خوبی هم هست. رشته تحصیلی مونا بانکی پور کارگردانی است. بعد از جدایی مونا بانکی پور و امین حیایی مدتی به حاشیه رفت اما دوباره به عرصه هنر بازگشت و اکنون در حال کارگردانی است.

بانکی پور در سال ۱۳۷۱ با حیایی ازدواج کرد اما این ازدواج چندان دوام نداشت و پس از یک سال و با وجود داشتن یک پسر به نام دارا آنها از هم جدا شدند. گفتنی است که مونا بانکی پور حضانت فرزندش را بعد از طلاق به عهده گرفت.

دارا حیایی و مونا بانکی پور

دارا حیایی و مادرش مونا بانکی پور همسر اول امین حیایی

مادر مونا بانکی پور فرزانه داوری نام دارد که در سال ۱۳۳۸ متولد شده و از بازیگران قبل از انقلاب است که مدتی در آمریکا زندگی کرده است اما بعد از وقوع انقلاب سال ۱۳۵۷ در ایران ماندگار شده است.

مونا بانکی پور را در سریال خواب و بیدار مهدی فخیم زاده در سال ۱۳۸۱ و در نقش همسر دانیال حکیمی دیده اید و بعد از آن یعنی در سال ۱۳۸۲ در فیلم خانه ای در شن هم ایفای نقش کرده است.

نکته جالب در مورد مدل لباس مونا بانکی پور است که او در انتخاب هایش از مدل لباس های پسرانه بیشتر پیروی می کند و نظر مخاطبان را به گونه ای متفاوت به خود جلب کرده است.

پسر امین حیایی

نام پسر امین حیایی، دارا حیایی است که با مادرش و مادربزگش بزرگ شده است. او متولد ۱۱ شهریور سال ۱۳۷۲ در تهران است. او به خاطر چهره اش وارد دنیای مدلینگ شده است. دارا حیایی مدتی در بیلبوردهای تبلیغاتی برخی شرکتها از جمله شرکت مزمز دیده شد.

دارا حیایی و پدرش در فیلم شعله ور با هم همبازی بوده اند و بازی او مورد تحسین منتقدین قرار گرفت.گفتنی است که دارا هنوز مجرد است و ازدواج نکرده است.

امین حیایی و همسر دومش

امین حیایی و همسر دومش نیلوفر خوش خلق و پسرش دارا


کافه وانیل امین حیایی

نیلوفر خوش خلق و همسرش امین حیایی چند سالی است که یک کافه زیبا به نام وانیل در تهران دارند. به این ترتیب آنها هم جزو هنرمندان کافه دار هستند.

علایق شخصی امین حیایی

امین حیایی رنگ سبز را دوست دارد، در بین ورزشها به ورزش والیبال و موج شواری علاقه دارد. امین حیایی و همسر دومش نیلوفر خوش خلق به مسافرت علاقه مند هستند و در ایران بیشتر شمال کشور می روند و برای سفرهای خارجی هم فرانسه را انتخاب می کنند.

پیشینه هنری امین حیایی

حیایی در زمان تحصیل در زمینه تئاتر به فعالیت مشغول بود و پس از اخذ مدرک دیپلم خود راهی خدمت سربازی شد اما او در این دوران هم از هنر دور نماند و در مرکز هنرهای نمایشی عقیدتی – سیاسی نیروی هوایی مجددا کارهای هنری خود را شروع کرد. او در سال ۱۳۷۰ بازیگر یک تئاتر کودکان بود که کارگردانی آن را ثریا قاسمی بر عهده داشت.

او اکنون یکی از بازیگران موفق سینما و تلویزیون کشورمان است که در این مورد باید بدانید که راهی طولانی را طی کرده تا به موفقیت رسیده است. در واقع خیلی زمان برد تا او موفق شود و به عنوان بازیگر نقش اول در فیلم‌های سینمایی مختلف ایفای نقش کند. اولین نقش آفرینی او در قالب نقش اول در فیلمی به نام «سیب سرخ هوا» بود که در این نقش موفق عمل نکرد.

امین حیایی در سال ۱۳۸۱ با بازی در شش فیلم رکوردار بازی در یک سال در چندین فیلم شد. نام این فیلمهای او در این سال به قرار زیر است :

مزاحم، مانی و ندا، مونس، اثیری، رز زرد و بوی بهشت

گفتنی است که حیایی  همکاری خوبی با سیروس الوند داشته است. او تا کنون در چهار فیلم این کارگردان نامی ایفای نقش داشته است. نام این فیلم ها هتل کارتن، دست‌های آلوده، مزاحم و تله هستند. حیایی در سال ۱۳۸۶ موفق شد تا جایزه بهترین بازیگر نقش اول مرد جشنواره فیلم فجر را برای نقش آفرینی در فیلم شب از آن خود کند. این بازیگر محبوب کشورمان همچنین موفق شد تا برنده دیپلم افتخار بهترین بازیگر نقش اول مرد در سی و ششمین جشنواره فیلم فجر برای فیلم شعله‌ور شود.

نقش ثریا قاسمی در معرفی امین حیایی به دنیا هنر

همانطور که پیشتر اشاره کردیم امین حیایی سابقه همکاری با ثریا قاسمی در سال ۱۳۷۰ را داشته و همین شناخت ثریا قاسمی از او باعث شد تا حیایی را برای نقش آفرینی در فیلم دو همسفر به اصغر هاشمی معرفی کند. گفتنی است که این فیلم اولین فیلم سینمایی امین حیایی است. به این ترتیب ثریا قاسمی او و استعدادش را کشف کرده است و می توان گفت که امین حیایی زندگی هنری خود را مدیون اوست.

امین حیایی در عصر جدید

امین حیایی در زمستان سال ۱۳۹۷ با برنامه عصر جدید احسان علیخانی در صفحه تلویزیون دیده شد. او در کنار دکتر بشیر حسینی، رویا نونهالی و آریا عظیمی نژاد در نقش داور برای این برنامه هستند و تلاش می کنند تا در قالب مسابقه استعدادهای برتر را انتخاب کنند.

به شهرت رسیدن امین حیایی

این بازیگر هم در عرصه سینما و هم در عرصه تلویزیون فعال است و نخستین بار با بازی در سریال آپارتمان در سال ۷۱ – ۷۲ در تلویزیون برای مخاطبان معرفی شد. در سال ۱۳۷۹ در سریال همسایه ها ایفای نقش کرد و موفق شد تا نظر مخاطبان را بیشتر به خود جلب کند.

او سابقه بازی در سریالهای دیگری همچون شمش العماره، کلاه پهلوی را هم دارد.

شهرت امین حیایی با دریافت سیمرغ بهترین بازیگر مرد برای بازی در فیلم شب در سال ۱۳۸۶ به اوج خود رسید.

همکاری فوق العاده امین حیایی و محمدرضا شریفی

ما در اغلب فیلم ها و سریالها محمدرضا شریفی نیا و امین حیایی را در کنار هم می بینیم و خود امین حیایی هم به این همکاری اذعان داشته و گفته است که در تمامی سالهای فعالیت اش مدیون محمدرضا شریفی نیا بوده است و گفته فیلم هایی که با شریفی نیا کار کرده از جمله موفق ترین فیلم های او به شمار می روند. او اشاره کرده است که بسیاری از افراد می گوین با شریفی نیا کار نکنم اما من و او با هم نان و نمک خورده ایم.

هنرمندان مورد علاقه امین حیایی

این بازیگر موفق کشورمان گفته است که از بین خوانندگان داخلی و بازیگران خارجی برخی را دنبال می کنم. از جمله در حوزه خوانندگی او از کارهای احسان خواجه امیری خیلی لذت می برد و معتقد است که امیر تاجیک هم خواننده خوش صدایی است. امین حیایی کارهای محسن چاوشی را هم دنبال می کند.

در میان بازیگران خارجی امین حیایی کارهای آل پاچینو را دنبال می کند، برد پیت و تام کروز را هم می پسندد و معتقد است که این بازیگران روی فیلم ها وبازی های شان وقت می گذارند و انرژی صرف می کنند.

امین حیایی در بین بازیگران داخلی به عزت الله انتظامی بسیار علاقه مند بوده است. محمدرضا گلزار دوست صمیمی او است و در بین بازیگران زن ایرانی با هدیه تهرانی و مهناز افشار ارتباط کاری و دوستانه راحت تری دارد.


امین حیایی یک بازیگر پول ساز از دوران کودکی تا کنون!

این بازیگر محبوب در برنامه عبور شیشه ای گفت که: از زمان بچگی هم فعالیت های هنری داشته و پول ‌ساز بوده است و در مورد این جریان هم گفته است به این ترتیب پول ساز بودم که بچه‌های همسایه‌ را در پارکینگ منزل جمع می کردم و با چوب و حلب و پارچه برای آنها پانتومیم اجرا می کردم. قبل از اجرا بلیط ها را به آنها به قیمت یک قران می فروختم و بعد کار نمایش را شروع می کردم.


کارنامه هنری امین حیایی

فیلم های سینمایی امین حیایی

امین حیایی یکی از بازیگران پر کار و فعال در عرصه سینما است که لیست فیلم های سینمایی او را در ادامه می بینید.

فیلم سینمایی امین حیایی به نام دو همسفر به کارگردانی اصغر هاشمی در سال ۱۳۷۱

فیلم سینمایی امین حیایی به نام دو روی سکه به کارگردانی محمد متوسلانی در سال ۱۳۷۱

فیلم سینمایی امین حیایی به نام پرتگاه به کارگردانی بهرام ری‌پور در سال ۱۳۷۲

فیلم سینمایی امین حیایی به نام حامی به کارگردانی قدرت الله صلح میرزایی در سال ۱۳۷۳

فیلم سینمایی امین حیایی به نام گارد ویژه به کارگردانی پرویز صبری در سال ۱۳۷۴

فیلم سینمایی امین حیایی به نام براده‌های خورشید به کارگردانی محمدحسین حقیقی در سال ۱۳۷۵

فیلم سینمایی امین حیایی به نام هتل کارتن به کارگردانی سیروس الوند در سال ۱۳۷۵

فیلم سینمایی امین حیایی به نام بادام‌های تلخ به کارگردانی کاظم معصومی در سال ۱۳۷۶

فیلم سینمایی امین حیایی به نام سیب سرخ حوا به کارگردانی سعید اسدی در سال ۱۳۷۷

فیلم سینمایی امین حیایی به نام دست‌های آلوده به کارگردانی سیروس الوند در سال ۱۳۷۸

فیلم سینمایی امین حیایی به نام تکیه بر باد به کارگردانی داریوش فرهنگ در سال ۱۳۷۸ – ۷۹

فیلم سینمایی امین حیایی به نام علف‌های هرز به کارگردانی قدرت الله صلح میرزایی در سال ۱۳۷۹

فیلم سینمایی امین حیایی به نام مونس به کارگردانی حمید رخشانی در سال ۱۳۷۹

فیلم سینمایی امین حیایی به نام مانی و ندا به کارگردانی پرویز صبری در سال ۱۳۷۹

فیلم سینمایی امین حیایی به نام مزاحم به کارگردانی سیروس الوند در سال ۱۳۸۰

فیلم سینمایی امین حیایی به نام بوی بهشت به کارگردانی حمیدرضا محسنی در سال ۱۳۸۰

فیلم سینمایی امین حیایی به نام اثیری به کارگردانی محمدعلی سجادی در سال۱۳۸۰

فیلم سینمایی امین حیایی به نام آدمک‌ها به کاگردانی علی قوی‌تن در سال ۱۳۸۰

فیلم سینمایی امین حیایی به نام رز زرد به کارگردانی داریوش فرهنگ در سال ۱۳۸۱

فیلم سینمایی امین حیایی به نام عروس خوش قدم به کارگردانی حبیب الله بهمنی در سال ۱۳۸۱

فیلم سینمایی امین حیایی به نام تب به کارگردانی رضا کریمی در سال ۱۳۸۱

فیلم سینمایی امین حیایی به نام دختر ایرونی به کارگردانی محمدحسین لطیفی در سال ۱۳۸۱

فیلم سینمایی امین حیایی به نام مهمان مامان به کارگردانی داریوش مهرجویی در سال ۱۳۸۲

فیلم سینمایی امین حیایی به نام کما به کارگردانی آرش معیریان در سال ۱۳۸۲

فیلم سینمایی امین حیایی به نام شکلات به کارگردانی افشین شرکت در سال ۱۳۸۲

فیلم سینمایی امین حیایی به نام نقاب به کارگردانی کاظم راست گفتار در سال ۱۳۸۳

فیلم سینمایی امین حیایی به نام عروس فراری به کارگردانی بهرام کاظمی در سال ۱۳۸۳

فیلم سینمایی امین حیایی به نام زن زیادی به کارگردانی تهمینه میلانی در سال ۱۳۸۳

فیلم سینمایی امین حیایی به نام شارلاتان به کارگردانی آرش معیریان در سال ۱۳۸۳

فیلم سینمایی امین حیایی به نام سرود تولد به کارگردانی علی قوی‌تن در سال ۱۳۸۳

فیلم سینمایی امین حیایی به نام شام عروسی به کارگردانی ابراهیم وحیدزاده در سال ۱۳۸۴

فیلم سینمایی امین حیایی به نام ستاره می‌شود به کارگردانی فریدون جیرانی در سال ۱۳۸۴

فیلم سینمایی امین حیایی به نام ستاره است به کارگردانی فریدون جیرانی در سال ۱۳۸۴

فیلم سینمایی امین حیایی به نام ستاره بود به کارگردانی فریدون جیرانی در سال ۱۳۸۴

فیلم سینمایی امین حیایی به نام چه کسی امیر را کشت؟ به کارگردانی مهدی کرم پور در سال ۱۳۸۴

فیلم سینمایی امین حیایی به نام تله به کارگردانی سیروس الوند در سال ۱۳۸۴

فیلم سینمایی امین حیایی به نام آکواریوم به کارگردانی ایرج قادری در سال ۱۳۸۳

فیلم سینمایی امین حیایی به نام میهمان به کارگردانی سعید اسدی در سال ۱۳۸۵

فیلم سینمایی امین حیایی به نام اخراجی‌ها به کارگردانی مسعود ده‌نمکی در سال ۱۳۸۵

فیلم سینمایی امین حیایی به نام کاغذ قیچی به کارگردانی سعید سهیلی در سال ۱۳۸۵

فیلم سینمایی امین حیایی به نام شب به کارگردانی رسول صدرعاملی در سال ۱۳۸۶

فیلم سینمایی امین حیایی به نام زن‌ها فرشته‌اند به کارگردانی شهرام شاه‌حسینی در سال ۱۳۸۶

فیلم سینمایی امین حیایی به نام دایره زنگی به کارگردانی پریسا بخت آور در سال ۱۳۸۶

فیلم سینمایی امین حیایی به نام یه اشتباه کوچولو به کارگردانی محسن دامادی در سال ۱۳۸۷

فیلم سینمایی امین حیایی به نام پسر تهرانی به کارگردانی کاظم راست گفتار در سال ۱۳۸۷

فیلم سینمایی امین حیایی به نام اخراجی‌ها ۲ به کارگردانی مسعود ده‌نمکی در سال ۱۳۸۷

فیلم سینمایی امین حیایی به نام سن پطرزبورگ به کارگردانی بهروز افخمی در سال ۱۳۸۸

فیلم سینمایی امین حیایی به نام بیداری رویاها به کارگردانی محمدعلی باشه آهنگر در سال ۱۳۸۸

فیلم سینمایی امین حیایی به نام سلام بر عشق به کارگردانی اصغر نعیمی در سال ۱۳۸۷

فیلم سینمایی امین حیایی به نام پوپک و مش ماشاالله به کارگردانی فرزاد موتمن در سال ۱۳۸۷

فیلم سینمایی امین حیایی به نام زنان ونوسی، مردان مریخی به کارگردانی کاظم راست گفتار در سال ۱۳۸۷

فیلم سینمایی امین حیایی به نام قفس طلایی به کارگردانی محمد زرین‌دست در سال ۱۳۸۹

فیلم سینمایی امین حیایی به نام شیش و بش به کارگردانی بهمن گودرزی در سال ۱۳۸۹

پسر امین حیایی , دارا حیایی

امین حیایی و پسرش دارا حیایی

فیلم سینمایی امین حیایی به نام اخراجی‌ها ۳ به کارگردانی مسعود ده‌نمکی در سال ۱۳۸۹

فیلم سینمایی امین حیایی به نام ساندویچ سرد به کارگردانی بهمن گودرزی در سال ۱۳۸۹

فیلم سینمایی امین حیایی به نام قلاده‌های طلا به کارگردانی ابوالقاسم طالبی در سال ۱۳۹۰

فیلم سینمایی امین حیایی به نام اختاپوس به کارگردانی سیدجواد هاشمی در سال ۱۳۹۰

فیلم سینمایی امین حیایی به نام خودزنی به کارگردانی احمد کاوری در سال ۱۳۹۰

فیلم سینمایی امین حیایی به نام رژیم طلایی به کارگردانی رضا سبحانی در سال ۱۳۹۱

فیلم سینمایی امین حیایی به نام آتیش بازی به کارگردانی بهمن گودرزی در سال ۱۳۹۲

فیلم سینمایی امین حیایی به نام مرواریدهای خلیج فارس به کارگردانی حسین قاسمی جامی در سال ۱۳۹۲

فیلم سینمایی امین حیایی به نام خانم به کارگردانی تینا پاکروان در سال ۱۳۹۲

فیلم سینمایی امین حیایی به نام پی ۲۲ به کارگردانی حسین قاسمی جامی در سال ۱۳۹۲

فیلم سینمایی امین حیایی به نام سه بیگانه به کارگردانی مهدی مظلومی در سال ۱۳۹۳

فیلم سینمایی امین حیایی به نام آدم باش به کارگردانی مجید جوانمرد در سال ۱۳۹۳

فیلم سینمایی امین حیایی به نام هلن به کارگردانی علی اکبر ثقفی در سال ۱۳۹۴

فیلم سینمایی امین حیایی به نام ناردون به کارگردانی فاضل در سال ۱۳۹۴

فیلم سینمایی امین حیایی به نام ثبت با سند برابر است به کارگردانی بهمن گودرزی در سال ۱۳۹۴

فیلم سینمایی امین حیایی به نام شعله ور به کارگردانی حمید نعمت اله در سال ۱۳۹۵

فیلم سینمایی امین حیایی به نام دارکوب به کارگردانی بهروز شعیبی در سال ۱۳۹۶

فیلم سینمایی امین حیایی به نام ما شما رو دوست داریم خانم بابا به کارگردانی عبدالرضا کاهانی در سال ۱۳۹۶

فیلم سینمایی امین حیایی به نام درخونگاه به کارگردانی رضا میثاق در سال ۱۳۹۶

سریالهای تلویزیونی امین حیایی

سریال تلویزیونی امینی حیایی به نام همسران به کارگردانی مسعود رسام در سال ۱۳۷۲

سریال تلویزیونی امینی حیایی به نام آپارتمان به کارگردانی اصغر هاشمی در سال ۱۳۷۲

سریال تلویزیونی امینی حیایی به نام مهر خوبان به کارگردانی سید یوسف مهدوی در سال ۱۳۷۴

سریال تلویزیونی امینی حیایی به نام دو پنجره به کارگردانی پاشا شاهنده در سال ۱۳۷۵

سریال تلویزیونی امینی حیایی به نام روزگار جوانی به کارگردانی شاپور قریب در سال ۱۳۷۷

سریال تلویزیونی امینی حیایی به نام همسایه‌ها به کارگردانی محمدحسین لطیفی در سال ۱۳۷۹

حضور افتخاری امینی حیایی در برنامه کلاه قرمزی ۸۸ به کارگردانی ایرج طهماسب در سال ۱۳۸۷

سریال تلویزیونی امینی حیایی به نام شمس العماره به کارگردانی سامان مقدم در ستل ۱۳۸۸

سریال تلویزیونی امینی حیایی به نام کلاه پهلوی به کارگردانی سید ضیاءالدین دری در سال ۱۳۸۵ تا ۱۳۹۱

سریال تلویزیونی امینی حیایی به نام خوب بد زشت به کارگردانی منوچهر هادی در سال ۱۳۹۳

سریال تلویزیونی امینی حیایی به نام آسمان من به کارگردانی محمدرضا آهنج در سال ۱۳۹۲

سریال تلویزیونی امینی حیایی به نام آمین به کارگردانی منوچهر هادی و بهرنگ توفیقی در سال ۱۳۹۳

سریال تلویزیونی امینی حیایی به نام دیگری به احمد کاوری در سال ۱۳۹۳

سریالهای شبکه خانگی امین حیایی

سریال شبکه خانگی امین حیایی به نام قلب یخی به کارگردانی محمدحسین لطیفی در سال ۱۳۸۹ (فصل اول سریال)

سریال شبکه خانگی امین حیایی به قلب یخی به کارگردانی محمد حسین لطیفی در سال ۱۳۹۱ (فصل دوم)

سریال شبکه خانگی امین حیایی به ساخت ایران به کارگردانی محمدحسین لطیفی در سال ۱۳۹۰ تا ۱۳۹۷

فیلم های امین حیایی , سریالهای امین حیایی

تئاترهای امین حیایی

امین حیایی بازیگر سینما و تئاتر سابقه بازی در تئاتر را هم در کارنامه هنری خود دارد.

  • بازی امین حیایی در تئاتر غرب واقعی به کارگردانی داریوش مهرجویی در سال ۱۳۹۴
  • بازی امین حیایی در تئاتر پرفورمنس قحطی نور به کارگردانی امین حیایی در سال ۱۳۹۱

آلبوم های موسیقی امین حیایی

  • البوم بوی بهشت امین حیایی منتشر شده در سال ۱۳۸۰
  • آلبوم باران با گروه کویر امین حیایی منتشر شده در سال ۱۳۸۵

تک آهنگ های امین حیایی

  • تک آهنگ زندگی سفیده با همراهی پدرام نصیری در سال ۱۳۹۳
  • تک آهنگ اوج پرواز با همراهی جمعی از هنرمندان از جمله کامران تفتی، پویا امینی و… در سال ۱۳۹۳
  • تک اهنگ دیوونه می سازی در سال ۱۳۹۸ که اولین اجرای آن در برنامه عصر جدید ویژه تحویل سال

جوایز و افتخارات امین حیایی

  • کاندید سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد برای بازی در فیلم درخونگاه در سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر در سال ۱۳۹۷
  • کاندید سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد برای بازی در فیلم زن زیادی در بیست و سومین دوره جشنواره فیلم فجر در سال ۱۳۸۳
  • کاندید سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد برای بازی در فیلم براده های خورشید در پانزدهمین دوره جشنواره فیلم فجر در سال ۱۳۷۵
  • کاندید تندیس زرین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد برای بازی در فیلم عروس خوشقدم در هفتمین دوره جشن خانه سینما در سال ۱۳۸۲
  • برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد برای بازی در فیلم شب در بیست و ششمین دوره جشنواره فیلم فجر ۱۳۸۶
  • برنده تندیس بهترین بازیگر نقش اول مرد برای بازی در فیلم مزاحم در جشن سینمایی و تلویزیونی حافظ در سال ۱۳۸۲
  • برنده تندیس بهترین بازیگر نقش اول مرد برای بازی در فیلم خانم در جشن سینمایی و تلویزیونی حافظ در سال ۱۳۹۳
  • برنده دیپلم افتخار بهترین بازیگر نقش اول مرد برای بازی در فیلم شعله ور در جشنواره فجر در سال ۱۳۹۷
  • کاندید سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد برای بازی در فیلم بیداری رویاها در بیست و هشتمین جشنواره فیلم فجر در سال ۱۳۸۸
  • برنده دیپلم افتخار بهترین بازیگر نقش اول مرد برای بازی در فیلم شعله ور در جشنواره منتقدین در سال ۱۳۹۷