قصه سریال پدر

سریال پدر از ۲۵ تیر ماه ۹۷ روی آنتن شبکه دو سیما رفته است. سریالی که کمی خط قرمز‌ های تلویزیون را بازتر کرده و باعث شده کلیپ های کوتاه این سریال سر از شبکه های اجتماعی پیدا کند و مردم بیش از گذشته سریال‌ های تلویزیون را تماشا کنند

سریال پدر چند قسمت دارد ؟

این سریال ابتدا قرار بود در رمضان ۹۷ و در ۳۰ قسمت ۳۵ دقیقه ایی پخش شود اما بعد از حذف از کنداکتور شبکه دو در ماه رمضان، زمان هر قسمت و تعداد قسمت های افزایش یافت و در نهایت این سریال ۴۵ قسمتی شد. مجری طرح سریال پدر موسسه رسانه مهر طاها می باشد.


مهدی سلطانی در سریال پدر

داستان سریال پدر

در خلاصه قصه این سریال آمده : ماجرای دختری جوان و شروری که حین انتقامی ساده در دانشگاه دلباخته پسر همکلاسی اش بنام حامد می‌ شود و به یکباره تحولی عمیق در زندگی‌ اش روی می‌دهد، در طرف مقابل حامد سریال پدر نیز درگیر این ماجرای عاطفی می‌ شود. حامد به خاطر اعتقاداتش و پدری که برایش الگویی تمام عیار است ناچار سر یک دو راهی قرار می‌ گیرد.


نیما رئیسی در سریال پدر

اسامی بازیگران سریال پدر

بازیگران اصلی سریال : سینا مهراد در نقش حامد ، با معرفی ریحانه پارسا در نقش لیلا ، مهدی سلطانی، لعیا زنگنه، مسعود فروتن، نیما رییسی، مجید مشیری، کاوه خداشناس، اکبر رحمتی، مژگان ترانه، الهام طهموری، ساناز طاری، شهاب مهربان، مهتاب شیروانی، پوریا سلطانزاده، سید حسام میثاق با حضور بیژن امکانیان.

نام عوامل سازنده سریال پدر

طراح، نویسنده و تهیه کننده: حامد عنقا | کارگردان: بهرنگ توفیقی | همکار نویسنده: سید حسین امیرجهانی | مدیرتصویربرداری: بهنام کریمی | تصویربردار: سامان عمارفطرت | تدوین: امیرشیبان خاقانی | طراح صحنه و لباس: محسن شریفی | طراح گریم: مهرنوش طبیبی | صدابردار: امیر حاتمی | مدیرتولید: افشین قلی پور | روابط عمومی: مریم عرفانیان | عکاس: محمد دارایی.

زمان پخش و تکرار سریال پدر

این سریال در روزهای شنبه تا چهارشنبه ساعت ۲۱:۳۰ از شبکه دو سیما پخش میشود. بازپخش های آن در ساعت : ۰۱:۳۰ بامداد، ۱۲:۰۰ و ۱۶:۱۵ روز بعد خواهد بود. همچنین در روزهای پنجشنبه پخش خلاصه هفتگی آن در ساعت ۲۱:۳۰ پخش خواهد شد.


نظر ریحانه پارسا بازیگر نقش لیلا، درباره سریال پدر :

قسمت اول سریال پدر به شکلی است که گویی قسمت آخر است یعنی قصه از آخر به اول روایت شده است. نمی‌ توان گفت : قسمت اخر مخاطب را غافلگیر نخواهد کرد، اما از قسمت ۱۸ سریال پدر به بعد مخاطب با داستان‌های متفاوتی روبرو خواهدشد.

پیام هایی که دریافت کرده‌ام مثبت بوده، کسانی هم که حتی تیزر کار را دیدند دوست داشتند. فرم قصه سریال “پدر” به گونه ای است که در قسمت ابتدایی سریال آخر آن مشخص است اما با سیر روند داستان که قسمت به قسمت طی می‌شود، مخاطبان با سوالات و جذابیت هایی احاطه می شوند که باعث دنبال کردن آنها برای رسیدن به جواب هایشان است.

اولین سکانسی که برای بعد از مرگ حامد داشتم سر نماز بودم و بچه در حال گریه است و من به او توجهی نمی‌کنم. خدا را شکر تا امروز مرگ هیچ کدام از عزیزانم را تجربه نکرده ام یعنی در شرایطی نبوده ام که ببینم یکی از آدم‌ های نزدیکم فوت کنند به همین خاطر خیلی برایم این صحنه سخت بود. این که چگونه باور کنم کسی که خیلی دوستتش داشته ام و پدر و مادرم و همسرم را از دست بدهم. این سکانس سخت‌ ترین سکانس بود.

زمان پخش و تکرار سریال پدر

تاکنون درباره ادامه دار بودن سریال پدر و فصل دوم آن حرفی به میان نیامده است اما این موضوع بعید نیست و ادامه دار بودن آن محتمل است چون قصه سریال پدر قابلیت ادامه دار بودن را دارد.

سریال پدر قرار بود در ماه مبارک رمضان پخش شود، بنابراین به شکل سخت و طاقت فرسا کار می کردیم یعنی روزی ۱۸ ساعت فیلمبرداری انجام می‌شد برای این که سریال را به ماه رمضان برسانیم، این روند تا دو روز قبل از ماه رمضان ادامه داشت.

شرایط سخت فیلمبرداری برای عوامل به دلیل این که تجربه کار در گذشته را داشتند عادت بود اما برای من که اولین تجربه بازیگری ام بود استرس زا و سخت بود. در چنین شرایطی اما همه عوامل دلسوزانه و گرم و صمیمی در کنار هم کار می‌کردند. یعنی خستگی وجود داشت اما به دلیل انرژی جمع همه حال خوبی داشتند.

حامد و لیلا در سریال پدر

شخصیت لیلا در سریال پدر آرامش را در خانواده حامد می‌بیند، در حالی که این آرامش در خانه خودش نبود. این شخصیت پیش از این که تغییر کند و در جریان زندگی قرار گیرد حال و هوای خانواده حامد را دوست دارد. وجود خانواده‌ای مثل خانواده حامد در دنیای امروز کم است.

اگر خانواده حامد را معیار قرار دهیم با نگاهی به جامعه کنونی می بینیم که هر کس برای خودش زندگی می کند، همسران در یک خانه زندگی می کنند اما از هم دور هستند و حواسشان نیست که خانواده هستند و باید به هم محبت کرده و توجه داشته باشند.

سینا مهراد از سنین کودکی تا کنون تجربه بازی دارد و این تجربه به او در اجرای نقش کمک می کند. مهراد بازیگر خوبی در بازی است به شکلی که هر انرژی که بین من و او در اجرای نقشهایمان رد و بدل می شد دوطرفه بود. یعنی اگر من به او در اجرای نقش انرژی می دادم او نیز این انرژی را به من منتقل می کرد. هر دو هوای هم را در بازی داشتیم و فضای همکاری بسیار خوب بود. منبع : خبرگزاری میزان


قسمت آخر سریال پدر

حامد عنقا نویسنده سریال پدر می گوید :

منظور از صحنه پرت شدن حامد از پنجره به این معنا نیست که چون رفتار او از پاکی و جلوگیری از گناه می آید لزوما باید همه مردها وقتی با دختر نامحرم مواجه می شوند خود را به بیرون پرتاب کنند. ممکن است غیرعاقلانه باشد اما او پسر ۲۰ ساله ای است که نه در زندگی اش دختر دیده است نه توانسته با دختر ارتباط برقرار کند و نه اهل دیالوگ برقرار کردن با دختر است.

اگر مهدی سلطانی این نقش را بازی نمی کرد اسم این نقش حاج علی نمی شد؛ یعنی اگر لحن او در دیالوگ ها با لحن پدر من همخوانی نداشت و اگر اصلا او حضور نداشت من نمی توانستم این نقش را با فردی دیگر بپذیرم.

برخی از کارهای من قصه هایی درباره قتل و جنایت و معماست و تم کنونی برخی از آثارم مثل «تنهایی لیلا» و «پدر» حال و هوای خانواده، مسجد و محله را دارد و از فضایی حسی برخوردار است. من براساس برخی نشانه گذاری ها راحت تر می نویسم و مثل برخی از نویسندگان نیستم که براساس بازیگر، قصه خود را می نویسند.

حامد عنقا در مقام نویسنده سریال پدر با اشاره به سکانسی که بارها در شبکه‌های اجتماعی دست به دست و باعث خنده مخاطب شده است، اعلام کرد که در زمان ساخت این صحنه‌ها آگاه بوده که اتفاقاتی را در پی دارد و اظهار کرد : واقعیت این است که روزی که تصمیم گرفتیم این سکانس را بسازیم البته که حتما چشم‌ های من یک برق شیطنتی هم داشت می‌زد اما در نهایت تصمیم خیلی خوبی بود.

منبع : خبرگزاری مهر

اسامی بازیگران سریال پدر

عکس های بازیگران سریال پدر


فصل دوم سریال پدر ساخته خواهد شد

سریال پدر به کارگردانی بهرنگ توفیقی و کارگردانی حامد عنقا پس از پخش از شبکه دوم سیما به یکی از سریال‌های جنجالی تلویزیون ایران تبدیل شد. این سریال تلویزیونی به تازگی به پایان رسیده است اما طبق اعلام حامد عنقا، نویسنده سریال، فصل دوم سریال پدر ساخته خواهد شد. عنقا نویسنده سریال در این باره می‌گوید :

خوشبختانه سریال پدر با پخش از شبکه دو سیما در بازه زمانی ۲۵ تیر تا ۷ شهریور خیلی زود به یکی از سریالهای پرمخاطب تلویزیون تبدیل شد که این موضوع باعث خرسندی تیم سازنده و به طبع آن مدیران رسانه ملی شد.

حامد عنقا در ادامه گفت :

پیرو همین استقبال مدیران شبکه دو سیما به ما پیشنهاد داده‌اند ادامه «پدر» با محوریت نقش پدر در جامعه امروز ایرانی ساخته شود و ما هم برای نگارش و آماده کردن مقدمات ساخت فصل دوم آمادگی داریم.

حامد عنقا که علاوه بر نگارش، تهیه‌کنندگی این سریال را هم برعهده داشت، گفت :

فصل جدید بر نقش شخصیت پدر با حضور مهدی سلطانی تاکید خواهد داشت و قصه ای که نوشته شده است هیچ وابستگی به دیگر بازیگرها به جز این شخصیت و کاراکتر مادر با بازی لعیا زنگنه ندارد و قصه به شکل دیگری از نگاه یک پدر در جریان دیگری اتفاق می‌افتد.

عنقا مدتی پیش نیز گفته بود که سریال پدر،اسپین آف سریال تنهایی لیلا است. این سریال با بازی ریحانه پارسا، سینا مهراد، مهدی سلطانی و لعیا زنگنه ساخته شده است.


همچنین بخوانید : دانلود سریال ممنوعه تمام قسمت ها