سن حامد بهداد

حامد بهداد یکی از بازیگران ایرانی است که در فیلم ها و سریالهای زیادی ایفای نقش داشته است و البته دارای اخلاق خاصی هم هست که باعث شده در مجموع طرفداران زیادی برای خود جمع کند.

در مورد بیوگرافی کامل حامد بهداد اطلاعات زیادی وجود دارد از جمله در مورد حامد بهداد و همسرش و یا در مورد حامد بهداد و باران کوثری و… ما در این مقاله از پارسی نو سعی کرده ایم تا مجموع اطلاعات کامل درباره این بازیگر با اخلاق کشورمان منتشر کنیم. در این مقاله آدرس پیج اینستاگرام حامد بهداد را هم قرار داده ایم.


بیوگرافی کامل حامد بهداد

قبل از هر چیز در مورد زندگی خصوصی حامد بهداد باید بدانید که نام اصلی و کامل  این بازیگر حامد صابری تفنگچی بهداد است. این بازیگر مشهور ایرانی در تاریخ ۲۶ آبان ماه از سال ۱۳۵۲ در مشهد به دنیا آمده است. او هنرپیشه ارزنده سینما، تئاتر، و تلویزیون کشورمان است و از هنرمندان با اخلاق هم به شمار می رود. گفتنی است که بهداد در عرصه خوانندگی هم سابقه فعالیت دارد.

ازدواج حامد بهداد

در مورد خانواده حامد بهداد و دوران کودکی او

نام پدر حامد بهداد محمود صابری تفنگچی بهداد است و نام مادر حامد بهداد هم نسرین بهنام است. این بازیگر مرد مشهور ایرانی دوران کودکی و نوجوانی‌ اش را به ترتیب در شهرهای مشهد، تهران و نیشابور سپری کرد. حامد بهداد وقتی که در دبیرستان بود مجددا به همراه خانواده اش به مشهد برگشتند. آنگونه که حامد بهداد گفته است، به خاطر ورشکسته شدن پدرش از نیشابور به مشهد مهاجرت کرده اند. بهداد خانواده ادب دوستی دارد چرا که پدر او اهل شعر و شاعری است و خانواده اش هم اهل مشاعره اند.


ازدواج حامد بهداد

در مورد وضعیت تاهل این بازیگر باید بدانید که او مجرد است و هنوز ازدواج نکرده است. در برخی از سایت ها عکس همسر حامد بهداد منتشر شده است که باید گفت صرفا شایعه است.

تحصیلات حامد بهداد

حامد بهداد دارای مدرک کارشناسی در رشته بازیگری تئاتر است. او فارغ التحصیل دانشگاه آزاد اسلامی تهران است.

علایق و خصوصیات حامد بهداد

این بازیگر خوب کشورمان بنا به آنچه خودش گفته است سابقه شعر گفتن هم دارد ولی چون از نظر خودش خوب از آب درنیامده بودند، آن را رها کرده  و به ساز زدن و آموختن این هنر روی آورده است. در حوزه نقاشی هم دستی بر آتش دارد. او گفته است برای این که شرایط دورنم سالم تر باشد به کارهای هنری زیادی روی آورده ام.

حامد بهداد از جمله بازیگرانی است که دارای خصوصیات اخلاقی خاصی است. مثلا خودش گفته بسیار جدی هستم اما برخی اوقات در همان لحظه جدی بودن، شوخی هم می کنم. او در مورد شوخی کردن خود گفته است که اگر شوخی نکنم احساس سقوط می کنم!

حامد بهداد کار عکاسی هم کرده است.او در این زمینه در سال ۱۳۸۷ نمایشگاه عکس برگزار کرده است و در این نمایشگاه خود تعداد ۳۵ عکس با موضوع کادر و اتفاق در سینما را در معرض نمایش گذاشته است.

بیوگرافی حامد بهداد , همسر حامد بهداد

این بازیگر مرد مشهور ایرانی در زمینه دوبله هم فعال بوده است. در دوبله چند فیلم حضور داشته است. او برنامه ریزی کرد تا با هزینه خودش تعدادی از دوبلورهای معروف را در کنار هم جمع کند و کارهای کلاسیک و مهم تاریخ سینمای جهان را او نو دوبله کنند که این برنامه ریزی نافرجام ماند.

مختصری از زندگی حرفه ای حامد بهداد

رامبد جوان باعث ورود حامد بهداد به عرصه هنر شد. رامبد جوان حامد بهداد را به همایون اسعدیان معرفی کرد و به این ترتیب بهداد وارد سینما شد. همچنین رامبد جوان در فیلم آخر بازی، نقش اش را به حامد بهداد داد. گفتنی است که پیش از آن بهداد در دفتر تبلیغاتی رامبد مشغول به کار بود و همزمان که مشغول به تحصیل بود همه کارهای این دفتر تبلیغاتی را هم انجام می داد.

از جمله افراد تأثیرگذار بر زندگی هنری حامد بهداد سیدمحسن شهرنازدار است. این طور که گفته شده است حامد در همه دانش شفاهی خود از او مشورت می گیرد. در مورد شهرنازدار هم باید بدانید که او روزنامه‌ نگار است و در زمینه موسیقی و معماری مولف چندین کتاب است.

به این ترتیب حامد بهداد برای اولین بار با ایفای نقش در فیلم آخر بازی به سینمای ایران معرفی شد و آنقدر در زمینه بازی استعداد دارد که با همان فیلم، نامزد دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد از جشنواره بین المللی فیلم فجر شد.

بهداد در فیلم «روز سوم» به کارگردانی محمدحسین لطیفی در سال ۱۳۸۵ نقش یک افسر عراقی را داشت که در میانه محاصره شهر خرمشهر عاشق دختری از این شهر می‌شود و داستان اینگونه ادامه می یابد. او به خاطر بازی در این فیلم برای بار دوم نامزد دریافت سیمرغ بلورین از بیست و پنجمین دوره جشنواره بین المللی فیلم فجر شد.

نقش آفرینی حامد بهداد در فیلم سینمایی «کسی از گربه‌های ایرانی خبر نداره» به کارگردانی بهمن قبادی، باعث شد تا او به جشنواره بین‌المللی فیلم کن دعوت شود. او در سال ۱۳۸۹ با بازی در فیلم سینمایی «جرم» به کارگردانی مسعود کیمیایی موفق شد تا سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد جشنواره بین المللی فیلم فجر را در بیست و نهمین دوره جشنواره بین المللی فیلم فجر از آن خود کند.

حامد بهداد هم از جمله بازیگرانی است که سابقه همکاری با کارگردانان مطرح ایرانی را در کارنامه هنری خود دارد. از جمله او با کارگردانان به نام سینمای ایران مثل ناصر تقوایی، مسعود کیمیایی، داریوش مهرجویی و… همکاری کرده است. گفتنی است که فیلم حامد بهداد با ناصر تقوایی به سرانجام نرسید.

بهداد از شاگردان حمید سمندریان بوده ‌است و در محضر او شاگردی کرده است. همانطور که گفتیم بهداد سابقه خوانندگی را هم در کارنامه هنری خود دارد. از جمله او به عنوان خواننده میهمان با گروه موسیقی دارکوب به سرپرستی همایون نصیری همکاری دارد و در چند آلبوم موسیقی و کنسرت موسیقی این گروه حاضر بوده است.

بهداد یکی از بازیگران موفق کشورمان است و از سن ۹ سالگی در عرصه تئاتر نقش آفرینی کرده است و استعدادهای او از آن رو است که وی عاشق بازیگری است. او گفته است که علاقه زیادی به مارلون براند هنرپیشه آمریکایی است و جالب است که این علاقه را مخفی هم نکرده است و همیشه هم ادای او را در می آورد.

گفتنی است که حامد بهداد در زمینه تهیه کنندگی هم سابقه انجام فعالیت دارد. او تهیه کننده فیلم کوتاه ایران ۶۶ بوده است که کارگردانی آن را علی بهراد بر عهده داشته است.

نظر حامد بهداد در مورد رامبد جوان

به خاطر کمک های رامبد جوان به حامد، این بازیگر خوب کشورمان گفته است که رامبد جوان در حق او برادری کرده است و در مورد شروع دوستی خودش و رامبد گفته است که دوستی من و رامبد جوان از آنجا شروع شد که من در آن زمان در شرکت تبلیغاتی او که زیتون نام داشت کار می کردم و کمک دستیارش بودم. حامد گفته است که من به خانه رامبد که آن زمان با پدر و مادرش زندگی می کرد رفت و آمد داشتم، رامبد عکس من را روی آینه اتاق خود گذاشته بود. بهداد ادامه داده است که من حتی آنجا جایی برای خوابیدن داشتم، غذا برای خوردن داشتم چرا که  من در آن برهه زمانی دانشجو بودم. به این ترتیب رامبد واقعا در حق من برادری کرده است.

حامد بهداد و باران کوثری

باران کوثری و حامد بهداد از جمله بازیگرانی هستند که رابطه دوستانه عمیقی با هم دارند به حدی که در زمان ممنوع الکار بودن باران کوثری آن هم به مدت ۲ سال، حامد بهداد مخارج باران کوثری را پرداخت می کرده است.

حامد بهدادو همسرش ,حامد بهداد ویکی پدیا

اینستاگرام حامد بهداد

حامد بهداد مانند سایر همکاران هنری خود از طریق شبکه های اجتماعی با هواداران خود در ارتباط است. از جمله اینستاگرام حامد بهداد فعال است و اگر می خواهید فیلم های جدید او و یا عکس جدید حامد بهداد را مشاهده کنید می توانید به آیدی behdad_hamed مراجعه کنید و با فالوو کردن پیج او این هنرمند خوب کشورمان را حمایت کنید.


فیلم شناسی حامد بهداد

فیلم های سینمایی حامد بهداد

بازی حامد بهداد در فیلم سینمایی قصر شیرین به کارگردانی رضا میرکریمی در سال ۱۳۹۷

بازی حامد بهداد در فیلم سینمایی جان دار به کارگردانی پدارم امیری و حسین امیری دوماری در سال ۱۳۹۷

بازی حامد بهداد در فیلم سینمایی مارموز به کارگردانی کمال تبریزی در سال ۱۳۹۶

بازی حامد بهداد در فیلم سینمایی سد معبر به کارگردانی محسن قرایی در سال ۱۳۹۵

بازی حامد بهداد در فیلم سینمایی نیمه شب اتفاق افتاد به کارگردانی تینا پاکروان در سال ۱۳۹۴

بازی حامد بهداد در فیلم سینمایی هفت ماهگی به کارگردانی هاتف علیمردانی در سال ۱۳۹۴

بازی حامد بهداد در فیلم سینمایی هیهات به کارگردانی هادی مقدم دوست، روح الله حجازی، دانش اقباشاوی و محمد هادی نائیجی در سال ۱۳۹۴

بازی حامد بهداد در فیلم سینمایی خانه دختر به کارگردانی شهرام شاه حسینی در سال ۱۳۹۳

بازی حامد بهداد در فیلم سینمایی چهارشنبه خون به پا می شود به کارگردانی حماسه پارسا در سال ۱۳۹۳

بازی حامد بهداد در فیلم سینمایی آرایش غلیظ به کارگردانی حمید نعمت الله در سال ۱۳۹۲

بازی حامد بهداد در فیلم سینمایی چرک نویس به کارگردانی علی جناب در سال ۱۳۹۲

بازی حامد بهداد در فیلم سینمایی زندگی جای دیگر است به کارگردانی منوچهر هادی در سال ۱۳۹۲

بازی حامد بهداد در فیلم سینمایی چه خوبه که برگشتی به کارگردانی داریوش مهرجویی در سال ۱۳۹۱

بازی حامد بهداد در فیلم سینمایی فرزند چهارم به کارگردانی وحید موسائیان در سال ۱۳۹۱

بازی حامد بهداد در فیلم سینمایی بی تابی بیتا به کارگردانی مهرداد فرید در سال ۱۳۹۰

بازی حامد بهداد در فیلم سینمایی به فاصله یک نفس به کارگردانی امیر احمد انصاری در سال ۱۳۹۰

بازی حامد بهداد در فیلم سینمایی پله آخر به کارگردانی علی مصفا در سال ۱۳۹۰

بازی حامد بهداد در فیلم سینمایی نارنجی پوش به کارگردانی داریوش مهرجویی در سال ۱۳۹۰

بازی حامد بهداد در فیلم سینمایی انتهای خیابان هشتم به کارگردانی علیرضا امینی در سال ۱۳۸۹

بازی حامد بهداد در فیلم سینمایی جرم به کارگردانی مسعود کیمیایی در سال ۱۳۸۹

بازی حامد بهداد در فیلم سینمایی سعادت آباد به کارگردانی مازیار میری در سال ۱۳۸۹

بازی حامد بهداد در فیلم سینمایی پرتقال خونی به کارگردانی سیروس الوند در سال ۱۳۸۹

بازی حامد بهداد در فیلم سینمایی قبرستان غیر انتفاعی به کارگردانی محسن دامادی در سال ۱۳۸۹

بازی حامد بهداد در فیلم سینمایی هفت دقیقه تا پاییز به کارگردانی علیرضا امینی در سال ۱۳۸۸

بازی حامد بهداد در فیلم سینمایی لطفا مزاحم نشوید به کارگردانی محسن عبالوهاب در سال ۱۳۸۸

بازی حامد بهداد در فیلم سینمایی آدمکش به کارگردانی رضا کریمی در سال ۱۳۸۸

بازی حامد بهداد در فیلم سینمایی بیداری به کارگردانی فرزاد مؤتمن در سال ۱۳۸۷

بازی حامد بهداد در فیلم سینمایی کیمیا و خاک به کارگردانی عباس رافعی در سال ۱۳۸۷

بازی حامد بهداد در فیلم سینمایی کسی از گربه های ایرانی خبر نداره به کارگردانی بهمن قبادی در سال ۱۳۸۷

بازی حامد بهداد در فیلم سینمایی موج سوم به کارگردانی آرش سجادی حسینی در سال ۱۳۸۷

بازی حامد بهداد در فیلم سینمایی مردی که گیلاس هایش را خورد به کارگردانی پیمان حقانی در سال ۱۳۸۷

بازی حامد بهداد در فیلم سینمایی محاکمه در خیابان به کارگردانی مسعود کیمیایی در سال ۱۳۸۷

حامد بهداد در فیلم سینمایی محاکمه

بازی حامد بهداد در فیلم سینمایی زندگی با چشمان بسته به کارگردانی رسول صدر عاملی در سال ۱۳۸۷

بازی حامد بهداد در فیلم سینمایی دل خون به کارگردانی محمدرضا رحمانی در سال ۱۳۸۷

بازی حامد بهداد در فیلم سینمایی شبانه روز به کارگردانی کیوان علی محمدی و علی بنکدار در سال ۱۳۸۷

بازی حامد بهداد در فیلم سینمایی دو راه حل برای یک مسئله به کارگردانی قاسم جعفری در سال ۱۳۸۶

بازی حامد بهداد در فیلم سینمایی هر شب تنهایی به کارگردانی رسول صدر عاملی در سال ۱۳۸۶

بازی حامد بهداد در فیلم سینمایی مجنون لیلی به کارگردانی قاسم جعفری در سال ۱۳۸۶

بازی حامد بهداد در فیلم سینمایی تسویه حساب به کارگردانی تهمینه میلانی در سال ۱۳۸۶

بازی حامد بهداد در فیلم سینمایی رویای زمین به کارگردانی فرشاد فرشته حکمت در سال ۱۳۸۶

بازی حامد بهداد در فیلم سینمایی دایره زنگی به کارگردانی پریسا بخت آور در سال ۱۳۸۶

بازی حامد بهداد در فیلم سینمایی حس پنهان به کارگردانی مصطفی رزاق کریمی در سال ۱۳۸۵

بازی حامد بهداد در فیلم سینمایی آدم به کارگردانی عبدالرضا کاهانی در سال ۱۳۸۵

بازی حامد بهداد در فیلم سینمایی روز سوم به کارگردانی محمد حسین لطیفی در سال ۱۳۸۵

بازی حامد بهداد در فیلم سینمایی باغ فردوس، پنج بعد از ظهر به کارگردانی سیامک شایقی در سال ۱۳۸۴

بازی حامد بهداد در فیلم سینمایی پیشنهاد بی شرمانه به نقاش مرده به کارگردانی محسن اورنگ در سال ۱۳۸۴

بازی حامد بهداد در فیلم سینمایی رقص با ماه به کارگردانی عبدالرضا کاهانی در سال ۱۳۸۴

بازی حامد بهداد در فیلم سینمایی عروس کوهستان به کارگردانی یوسف سید مهدوی در سال ۱۳۸۴

بازی حامد بهداد در فیلم سینمایی کافه ستاره به کارگردانی سامان مقدم در سال ۱۳۸۳

بازی حامد بهداد در فیلم سینمایی این زن حرف نمی زند به کارگردانی احمد امینی در سال ۱۳۸۲

بازی حامد بهداد در فیلم سینمایی خواهر خوانده به کارگردانی بهروز حسین زاده در سال ۱۳۸۲

بازی حامد بهداد در فیلم سینمایی بوتیک به کارگردانی حمید نعمت الله در سال ۱۳۸۱

بازی حامد بهداد در فیلم سینمایی چای تلخ به کارگردانی ناصر تقوایی در سال ۱۳۸۱

بازی حامد بهداد در فیلم سینمایی آخرین بازی به کارگردانی همایون اسعدیان در سال ۱۳۷۹

سریالهای تلویزیونی حامد بهداد

بازی حامد بهداد در سریال دل به کارگردانی منوچهر هادی در سال ۱۳۹۷

بازی حامد بهداد در سریال دندون طلا به کارگردانی داوود میر باقری در سال ۱۳۹۴

بازی حامد بهداد در سریال کلاه قرمزی ۹۴ به کارگردانی ایرج طهماسب در سال ۱۳۹۴

بازی حامد بهداد در سریال کیمیا به کارگردانی جواد افشار در سال ۱۳۹۳

بازی حامد بهداد در سریال آسمان من به کارگردانی محمدرضا آهنج در سال ۱۳۹۱

بازی حامد بهداد در سریال سقوط آزاد به کارگردانی علیرضا امینی در سال ۱۳۹۰

بازی حامد بهداد در سریال آخرین دعوت به کارگردانی حسین سهیلی زاده در سال ۱۳۸۷

بازی حامد بهداد در سریال یک مشت پر عقب به کارگردانی اصغر هاشمی در سال ۱۳۸۶

تله فیلم های حامد بهداد

بازی حامد بهداد در تله فیلم تله روباه به کارگردانی علیرضا اسحاقی در سال ۱۳۸۵

بازی حامد بهداد در تله فیلم عروس کوهستان به کارگردانی یوسف سید مهدوی در سال ۱۳۸۴

بازی حامد بهداد در تله فیلم سایه آفتاب به کارگردانی محمدرضا آهنج در سال ۱۳۸۳

بازی حامد بهداد در تله فیلم خواهر خوانده به کارگردانی بهروز حسین زاده در سال ۱۳۸۲

بازی حامد بهداد در تله فیلم شب عقرب به کارگردانی مسعود آب پرور در سال ۱۳۸۲

بازی حامد بهداد در تله فیلم صبح روزی که متولد شدم به کارگردانی محمدرضا آهنج در سال ۱۳۸۱

بازی حامد بهداد در تله فیلم همسفر اپیزود: فردا دیر است به کارگردانی قاسم جعفری در سال ۱۳۷۹

مستندهای حامد بهداد

فیلم های کوتاه حامد بهداد

بازی حامد بهداد در فیلم کوتاه زنده یاد به کارگردانی مریم فخیمی در سال ۱۳۸۳

بازی حامد بهداد در فیلم کوتاه می ترسم پس دروغ می گویم به کارگردانی تهمینه میلانی در سال ۱۳۸۵

بازی حامد بهداد در فیلم کوتاه دو راه  حل برای یک مسئله به کارگردانی قاسم جعفری در سال ۱۳۸۷

مستندهای حامد بهداد

حامد بهداد گوینده مستند چند بار به شب دلباخته ای به کارگردانی امید بنکدار و کیوان علی محمدی و با متنی از سعید عقیقی

حضور حامد بهداد در مستند دوبلور ساکت (درباره آرشاک غوکاسیان، دوبلور قدیمی ایران) به کارگردانی شاهرخ بحرالعلومی تولید شده در کانادا و ایران

حامد بهداد گوینده روزی روزگاری سینما (بررسی تاریخچه سالنهای سینمای ایران) به کارگردانی شهرام میراب اقدم و سام ارجمندی و تهیه کنندگی احسان ظلی پور

همکاری حامد بهداد و عباس مطمئن زاده با گروهی از دوبلورهای بنام ایرانی و با مدیریت زهره شکوفنده در دوبله مستند در برابر علی (مستندی در خصوص زندگی محمد علی کلی) در سال ۱۳۹۲

حامد بهداد راوی مستند نیمه انمیشنی نورالدین پسر ایران در سال ۱۳۹۲

تئاترهای حامد بهداد

بازی حامد بهداد در تئاترهای خیابانی

بازی حامد بهداد در تئاتر معرکه در معرکه به کارگردانی حسن میرباقری

بازی حامد بهداد در تئاتر آدم های خیس به کارگردانی بهزاد مرتضوی

بازی حامد بهداد در تئاتر سگ سکوت به کارگردانی آروند دشت آرای

بازی حامد بهداد در تئاتر درخت بلوط به کارگردانی وحید رهبانی

بازی حامد بهداد در تئاتر عشق من حامد بهداد به کارگردانی زهیر یاری

بازی حامد بهداد در تئاتر شرق دور شرق نزدیک به کارگردانی حمیدرضا نعیمی

داوری حامد بهداد در بخش بیرون از تئاتر در سومین جشنواره سراسری تئاتر تک نفره

حامد بهداد میهمان افتخاری اجرای تئاتر آسید کاظم به کارگردانی محمودرضا رحیمی

سایر فعالیت های هنری حامد بهداد

حامد بهداد و اجرای طرح فیلم کوتاه فصل خاک به کارگردانی شاهرخ بحرالعلومی و به نویسندگی بهمن قبادی

تک آهنگ های حامد بهداد

تک آهنگ دل و دین حامد بهداد در سال ۱۳۹۴

تک آهنگ مجنون حامد بهداد در سال ۱۳۹۲

تک آهنگ اگه تو باشی کنارم حامد بهداد در سال ۱۳۹۲

تک آهنگ سرو چمان من حامد بهداد در سال ۱۳۹۱

تک آهنگ مثل یک کابوس حامد بهداد در سال ۱۳۹۰

تک آهنگ مرا چشمیست خون افشان حامد بهداد

تک آهنگ تاریک تاریکم حامد بهداد در سال ۱۳۹۰

تک آهنگ میعادگاه حامد بهداد در سال ۱۳۸۹

تک آهنگ طوطی حامد بهداد

تک آهنگ دارم می سوزم حامد بهداد در سال ۱۳۸۶

تک آهنگ ساقی عطشان حامد بهداد

هم نوایی حامد بهداد در تیتراژ سریال آخرین گناه در سال ۱۳۸۵

اجرای تیتراز سریال غریبه در سال ۱۳۸۲

تک آهنگ بارون حامد بهداد در سال ۱۳۷۹

جوایز و افتخارات حامد بهداد

نامزد برای دریافت جایزه

نامزد دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد برای بازی در فیلم آخر بازی در سال ۱۳۷۹ در نوزدهمین جشنواره بین المللی فیلم فجر

نامزد دریافت جایزه پنجمین بازیگر نقش مکمل سال برای بازی در فیلم این زن حرف نمی زند در جشن نویسندگان و منتقدان در سال ۱۳۸۲

نامزد دریافت تندیس زرین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد برای بازی درفیلم بوتیک در هشتمین جشن خانه سینما در سال ۱۳۸۳

نامزد دریافت جایزه دومین بازیگر نقش مکمل مرد سال برای بازی در فیلم بوتیک به انتخاب نویسندگان و منتقدان سینمایی در سال ۱۳۸۳

نامزد دریافت تندیس زرین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد برای بازی در فیلم کافه ستاره از دهمین جشن خانه سینما در سال ۱۳۸۵

نامزد دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد برای بازی در فیلم روز سوم از بیست و پنجمین جشنواره بین المللی فیلم فجر در سال ۱۳۸۵

نامزد دریافت تندیس زرین بهترین بازیگر نقش اول مرد برای بازی در فیلم روز سوم از یازدهمین جشن خانه سینما در سال ۱۳۸۶

نامزد دریافت تندیس زرین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد برای بازی در فیلم حس پنهان از دوازدهمین جشن خانه سینما در سال ۱۳۸۷

نامزد دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد برای بازی در فیلم هفت دقیقه تا پاییز از بیست و هشتمین جشنواره بین المللی فیلم فجر در سال ۱۳۸۸

نامزد دریافت تندیس زرین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد برای بازی در فیلم شبانه روز از چهاردهمین جشن خانه سینما در سال ۱۳۸۹

نامزد دریافت تندیس بهترین بازیگر نقش اصلی مرد برای بازی در فیلم هفت دقیقه تا پاییز از چهاردهمین جشن خانه سینما در سال ۱۳۸۹

نامزد دریافت جایزه بهترین بازیگر مرد برای بازی در فیلم هفت دقیقه تا پاییز از جشن منتقدان در سال ۱۳۸۹

نامزد دریافت جایزه بهترین بازیگر نقش اول مرد برای بازی در فیلم سعادت آباد در پنجمین جشن منتقدان  در سال ۱۳۹۰

نامزد دریافت تندیس بهترین بازیگر مرد برای بازی در فیلم هفت دقیقه تا پاییز از دوازدهمین جشن حافظ در سال ۱۳۹۰

نامزد دریافت تندیس زرین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد برای بازی در فیلم انتهای خیابان هشتم از پانزدهمین جشن خانه سینمای ایران در سال ۱۳۹۰

نامزد دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد برای بازی در فیلم آرایش غلیظ از سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم فجر در سال ۱۳۹۲

نامزد دریافت جایزه بهترین بازیگر مرد درام تلویزیونی برای بازی در فیلم دندون طلا از شانزدهمین جشن حافظ در سال ۱۳۹۵

نامزد دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد برای بازی در فیلم قصر شیرین از سی و هفتمین جشنواره بین المللی فیلم فجر در سال ۱۳۹۷

لیست دریافت جوایز حامد بهداد

دریافت دیپلم افتخار همینطور دریافت جایزه بخش ویدئو سینما و نگاه برای بازی در فیلم دلخون از بیست و هفتمین جشنواره بین المللی فیلم فجر در سال ۱۳۸۷

دریافت جایزه بهترین بازیگر نقش اول مرد برای بازی در فیلم کسی از گربه های ایرانی خبر نداره از جشنواره فیلم ابوظبی در سال ۱۳۸۸

دریافت تندیس حافظ بهترین بازیگر مرد برای بازی در فیلم روز سوم از جشن دنیا تصویر در سال ۱۳۸۸

دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد برای بازی در فیلم جرم از بیست و نهمین جشنواره بین المللی فیلم فجر در سال ۱۳۸۹

دریافت جایزه چهره سال بازیگری در جشن یک سالگی مجله رونا در سال ۱۳۸۹

دریافت جایزه بهترین بازیگر مرد برای بازی در فیلم جرم در نخستین دوره جشن ستارگان مجله اتفاق نو در سال ۱۳۹۰

دریافت تندیس بهترین بازیگر نقش اول مرد برای بازی در فیلم سد معبر از جشن منتقدان و نویسندگان سینمای ایران در سال ۱۳۹۶

دریافت جایزه بهترین بازیگر نقش اول مرد برای بازی در فیلم سد معبر از جشنواره گلدن گلوبال مالزی در سال ۱۳۹۶

دریافت جایزه بهترین بازیگر نقش اول مرد برای بازی در فیلم سد معبر از بیستمین جشن خانه سینما در سال ۱۳۹۷

دریافت جایزه بهترین بازیگر مرد برای بازی در فیلم مارموز از چهارمین دوره فستیوال سینه ایران تورنتو در سال ۱۳۹۷

دریافت جایزه بهترین بازیگر مرد برای بازی در فیلم قصر شیرین از بیست و دومین جشنواره بین المللی فیلم شانگهای در سال ۱۳۹۸