لیونل مسی کیست , لیونل مسی چند سال دارد

یکی از بازیکنان مطرح فوتبال در جهان لیونل مسی است. برای بسیاری از طرفداران او این سوال مطرح است که لیونل مسی چند سال دارد. او در تیم ملی آرژانتین توپ می زند و افتخارات زیادی را هم کسب کرده است.

ما در این مقاله از پارسی نو برای شما بیوگرافی لیونل مسی را آورده ایم و در این مقاله در مورد همسر لیونل مسی هم برای شما صحبت کرده ام. در ادامه ادرس اینستاگرام لیونل مسی را هم درج کرده ایم. ما را تا پایان همراهی کنید.


بیوگرافی لیونل مسی

در ابتدای بیوگرافی این بازیکن مطرح دنیای فوتبال باید بدانید که نام کامل او لیونل آندرس مسی کوچیتینی است. این نام وی برگرفته از رسم نامگذاری اسپانیایی است که در آن نام خانوادگی اول یا پدری او مسی است و نام خانوادگی دوم یا مادری او کوچیتینی است.

مسی در تاریخ ۲۴ ژوئن سال ۱۹۸۷ در روزاریو در آرژانتین به دنیا آمده است. او دارای یک متر و ۷۰ سانت قد است و در پست مهاجم در تیم ملی آرژانتین توپ می زند. احتمالا شما هم می دانید که شماره پیراهن او ۱۰ است و در حال حاضر در باشگاه بارسلونای اسپانیا مشغول بازی است.

لقب لیونل مسی

لقب لیونل مسی

شیوه بازی و توانایی ‌های مسی باعث شده ‌است تا وی با دیه‌ گو مارادونا مورد مقایسه قرار گیرد؛ این در صورتی است که مارادونا مسی را «جانشین» خود تلقی کرده است. تکنیک و هوش بسیار بالای مسی باعث شده که بزرگان فوتبال او را مورد تحسین و تشویق قرار دهند.

این بازیکن فوتبال مشهور در جهان دارای استعداد فوتبالی عجیبی بوده است به طوری که از زمان پنج سالگی بازی فوتبال را در تیم گراندولی استارت زده است؛ جالب است بدانید که گراندولی تیمی است که پدرش در آن زمان مربیش آن بوده است. مسی در سال ۱۹۹۵ به نیولز اولد بویز رفت، تیمی که در همان شهر روزاریو قرار داشت. کار مسی در این تیم اینقدر حرفه ای بود که پس از مدتی مسی به عنوان شخصی جوان به یک نقطه قوت در آن تیم مبدل گشت؛ مسی تنها در یک بازی در چهار سال بعدی حضورش نتوانست توپ بزند و در آنجا به ماشین شماره ۸۷ شهرت یافت. در این مورد هم باید بدانید که عدد ۸۷ از سال تولد او برگرفته شده است.

در مورد خانواده لیونل مسی بیشتر بدانید

مسی بازیکن مطرح فوتبال در روزاریو، سانتافه متولد شد. پدر مسی خورخه هوراکیو مسی نام داشت که کارگر یک کارخانه بود و مادر مسی هم سلیا ماریا کوچیتینی نام دارد که یک نظافتچی نیمه ‌وقت بود. از نظر اصالت والدین مسی ایتالیایی هستند و اصالت آنها به شهر آنکونا مربوط است. جد مسی، آنجلو مسی نام داشته است که در سال ۱۸۸۳ به کشور آرژانتین مهاجرت کرده ‌است و به این طریق آرژانتینی محسوب می شوند.

عکس مادر مسی

مسی به همراه مادرش و سه فرزندش

از نظر تعداد اعضای خانواده لیونل دارای دو برادر بزرگتر از خود است. نام برادران مسی رودریگو و ماتیاس است. مسی فقط یک خواهر دارد، نام خواهرش ماریا سل است.

مسی دارای سه پسر خاله است که آنها هم بازیکن فوتبال هستند، نام آنها و این که کجا و در چه پستی بازی می کنند در ادامه این مقاله آمده است: ماکسی بیانکوچی یکی از آنها است که در تیم باهیای برزیل در پست بال توپ می زند. او همانند مسی اهل روزاریو است. نام مادر اوو مارسلا کوچیتینی است که خواهرِ سلیا ماریا مادر مسی است. ماکسی بیانکوچی تقریباً سه سال از مسی کوچک ‌تر است. پسرخاله دیگر لیونل برونوی چهارده ساله است که در تیم جوانان نیوول مشغول بازی است. امانوئل بیانکوچی نام پسر خاله دیگر مسی است که در پست هافبک برای تیم باهیا در برزیل در کنار برادر خود ماکسی بازی می کند.

مسی از نظر دینی و مذهبی یک مسیحی کاتولیکِ بسیار معتقد به شمار می رود. او در سال ۲۰۱۳ به همراه بوفون دروازه‌ بان تیم ملی ایتالیا، با پاپ فرانسیس در واتیکان ملاقات کرد  گفتنی است که پاپ فرانسیس از جمله طرفداران یک تیم آرژانتینی به نام سن لورنزو به شمار می رود. مسی در این ملاقات گفت که: «بی شک امروز یکی از خاص ترین روزهای زندگی من به شمار می رود. ما باید هم داخل و هم بیرون زمین فوتبال بهتر باشیم.»


ازدواج لیونل مسی

در ادامه این مقاله از پارسی نو برای شما در مورد همسر مسی و چگونگی ازدواج و بچه دار شدن لیونل مسی مطالبی را آورده ایم. او مدتی با ماکارنو لموس که او هم اهل روزاریو بود و همشهری مسی به شمار می رفت رابطه عاطفی داشت. بنا بر گفته ها این دختر چند روز بعد از بهبود یافتن مسی از مصدومیت و چند روز مانده به شروع جام جهانی ۲۰۰۶ توسط پدرش به او معرفی شده بود. مسی رابطه‌ ای با مدل آرژانتینی، لوچیانو سالازار نیز داشته ‌است.

مسی به صورت رسمی در ژانویه سال ۲۰۰۹ در برنامه «هت ‌تریک بارسا» که از کانال ۳۳ پخش می‌ شد اعلام کرد که: «من دارای یک دوست‌ دختر هستم که در آرژانتین زندگی می ‌کند. من خوشحال و راحت هستم.»

عکس قدیمی مسی و زنش

عکس قدیمی مسی و زنش

مسی در کارناوالی در شهر سی تخس بعد از مسابقه دربی بین تیم های بارسلونا-اسپانیول با دختری به نام آنتونلا روکازو رویت شد. این را هم باید بدانید که روکازو نیز اهل روزاریو و همشهری مسی است. مسی در تاریخ ۲ ژوئن سال ۲۰۱۲ در بازی در مرحله مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۴ در نصاف با اکوادور موفق شد تا گل بزند و یک پاس منجر به گل هم داد و پیروز میدان شد و با نتیجه ۴ بر صفر آرژانتین از زمین بیرون آمد. او در این بازی و بعد از به ثمر رساندن گل، بیست و سومین گلی ملی خود را برای تیم ملی آرژانتین زد و این مصادف شد با زمانی که دوست دخترش در هفته دوازدهم حاملگی اش بود.

لیونل مسی و همسرش

مسی با قرار دادن یک توپ زیر تیشرتش  این رویداد زندگی شخصی خود را جشن گرفت و به اطلاع عموم هم رساند. آنتونلا روکازو  همسر مسی در پستی در توییتر خود هم اعلام کرد که انتظار دارد فرزندش در ماه سپتامبر متولد شود.

لیونل مسی و همسرش , فرزندان لیونل مسی

عکس لیونل مسی و همسرش

سرانجام فرزند مسی که او و آنتونلا روکازو نام تیاگو را برای او انتخاب کرده بودند در تاریخ ۲ نوامبر سال ۲۰۱۲ متولد شد و او به این ترتیب مسی برای اولین بار پدر شد. او در واکنش به این رویداد در صفحه فیسبوک خود پستی در مورد پدر شدن خود منتشر کرد که: “امروز من خوشبخت‌ ترین مرد دنیا هستم، پسرم متولد شد و خدا را برای این هدیه شکرگزار هستم!” گفتنی است که او نام پسرش و همچنین اثر دست او را بر ساق پای چپش خالکوبی کرده است.

دومین فرزند آنها که یک پسر است در تاریخ سپتامبر ۲۰۱۵ به دنیا آمد که نامش را متئو گذاشتند. نکته جالب زندگی مسی و همسرش آن است که آنها بعد از چندین سال زندگی مشترک در ۳۰ ژوئن سال ۲۰۱۷ در یک هتل لوکس با ۲۶۰ مهمان رسمی ازدواج کردند. آخرین فرزند مسی هم در سال ۲۰۱۸ به دنیا آمد که این فرزندشان هم یک پسر است که نام آن را  کیورو گذاشتند.

مسی و زنش

مسی برای جشن تولد پسر اول خود اقدام جالبی کرد به این صورت که خود و پسرش عضو کمپین تبلیغاتی یونیسف شدند. کسانی که در کمپین رسانه‌ای-اجتماعی این تبلیغات ثبت نام و شرکت می ‌کردند این شانس را داشتند تا یک جفت از کفش ‌های مسی یا تی شرت امضاء شده او را به عنوان جایزه دریافت کنند.

عکس سه فرزند مسی

عکس سه فرزند مسی و همسرش

مسی از زمانی که به اسپانیا مهاجرت کرده است رابطه نزدیک خود را با روزاریو و خانواده خود حفظ کرده‌ و برای حمایت از زادگاه خود قدم های بلند و خوبی برداشته ‌است. او هر روز از طریق تلفن و پیام‌ های متنی با دوستان و خانواده اش ارتباط دارد. این علاقه مسی به خانواده و زادگاهش به حدی است که یک بار زمانی که او در بوینس آیرس در حال تمرین با تیم ملی آرژانتین بود بلافاصله بعد از اتمام تمرین اش در تیم، فاصله سه ساعته تا روزاریو را با ماشین طی کرد تا بتواند شام را با خانواده اش صرف کند و به این ترتیب شب را با آن ‌ها سپری کرد و روز بعد مجددا برای تمرین به بوینس آیرس برگشت.

مسی و بچه هاش

مسی و فرزندانش و همسرش

این بازیکن مطرح فوتبال در دنیا، همچنین مالکیت خانه قدیمی خود در روزاریو را حفظ کرده ‌است؛ هر چند خانواده اش دیگر در آنجا زندگی نمی‌کنند. گفتنی است که او یک پنت هاوس در یک ساختمان مسکونیِ اختصاصی تهیه کرده که مادرش در آن زندگی می ‌کند. پدر مسی هم بیشتر وقتش را با او در اسپانیا صرف می‌کند.

فرزند مسی

فرزند مسی

جزییات بیماری مسی در کودکی

مسی زمانی که ۱۱ سال سن داشت توسط پزشکان تشخیص داده شد که او با کمبود هورمون رشد رو به رو شده ‌است. ریور پلاته به پیشرفت مسی در فوتبال علاقه نشان داد اما تمایلی در جهت پرداخت هزینه‌ های درمان بیماری مسی که چیزی در حدود ۹۰۰ دلار در ماه بود را نداشت. مدیر ورزشی وقت باشگاه بارسلونا، کارلس رکساچ بواسطه بستگان مسی در لیدا و کاتالونیا، از استعداد فوتبالی وی مطلع شد و مسی و خاله‌ اش برای ترتیب دادن مذاکره با او مهیا شدند.

جالب آن که رکساچ بدون آن که کاغذی در دست داشته باشد، پیشنهاد قرارداد مسی را بر روی دستمال کاغذی نوشت و به این ترتیب بارسلونا پیشنهادِ پرداخت هزینه ‌های درمانی این بازیکن مطرح را پذیرفت اما یک شرط هم گذاشت و آن شرط هم این بود که مسی حاضر به نقل مکان به اسپانیا باشد. بعد از عقد قرارداد مسی و پدرش به بارسلون رفتند، یعنی جایی که او در آکادمی جوانان باشگاه ثبت نام کرد.


افتخارات لیونل مسی

مسی تنها بازیکن در تاریخ فوتبال است که موفق شده است تا شش بار برنده جایزه بهترین بازیکن سال جهان شود.

او در طی سالهای ۲۰۰۳ تا ۲۰۰۴ در بارسلونا سی موفق شده است تا در مجموع ۱۰ بازی ۵ گل بزند و در طی سالهای ۲۰۰۴ تا ۲۰۰۵ هم توانسته است تا در طی ۲۲ بازی ۶ گل به ثمر برساند.

او در بازی های تیم ملی آرژانتین هم موفق شده است تا در طی سالهای ۲۰۰۴ تا ۲۰۰۵ در رده سنی زیر ۲۰ سال در طی ۱۸ بازی ۱۴ گل زده است. او در رده سنی زیر ۲۳ سال در این تیم در طی ۵ بازی هم ۲ گل زده است.

ور در مجموع باری تیم ملی کشورش در طی ۱۲۹ بازی ۶۸ گل زده است و برای تیم بارسلونا هم در مجموع ۴۵۲ بازی وفق شده است تا ۴۱۹ گل به ثمر برساند.

افتخارات لیونل مسی

شیوه بازی لیونل مسی

مسی از نظر بازی و قد و قامت اش بسیار شبیه به هموطن فوتبالیست مشهورش دیگو مارادونا است و به این دلیل با او مقایسه می ‌شود. در حقیقت همین قد و قامت مسی برای او در مقایسه با بازیکنان دیگر مرکز ثقل کمتری ایجاد می ‌کند و باعث می شود تا او فِرزتر حرکت کند و تغییر جهت‌ هایش را سریع تر انجام می دهد و به او در گریز و پشت سر گذاشتن تکل‌ ها کمک زیادی می ‌کند. پاهای کوتاه و قوی مسی در رقابت ‌های کوتاهِ سرعتی باعث برتری او می شوند و در نتیجه حرکت سریع پاهای او باعث می ‌شود که او در زمان دریبل زدن با سرعت زیاد کنترل مناسب تری روی توپ داشته باشد. پپ گواردیولا مربی سابق مسی در بارسلونا در مورد او و مهارتهایش در بازی فوتبال گفته است که: «مسی تنها بازیکنی است که با توپ تند تر از بدون توپ می ‌دود!»

مسی و مارادونا هر دو بازیکنِ چپ پا هستند. احتمال شما هم دیده اید که معمولاً مسی دریبل زنیِ خود را با بیرونِ پای چپ خود آغاز می ‌کند؛ در صورتی که با داخل پایش دریبل زنی را پایان می دهد و به هم تیمی‌ های خود پاس یا پاس گل می‌ دهد و این گونه است که افتخار آفرینی های زیادی آورده است. مسی با قدرت بی نظیری که در بازی فوتبال دارد به همراه مهاجم پرتغالی یعنی کریستیانو رونالدو در سطح جهانی به عنوان یکی از دو بازیکن برتر جهان از نسل خود معرفی شده اند و یکی از بهترین بازیکن ‌های تاریخ فوتبال به شمار می رود.

مسی معمولاً در ضدّ حمله ‌ها کار دریبل زنی به سمت دروازه را عهده دار می شود و در اغلب موارد از نیمه زمین یا از جناح راست این کار را شروع می ‌کند؛ از مسی به عنوان بازیکنی با استعدادِ بی نظیر بازیِ تیمی به همراه دیدِ خوب یاد می ‌شود و اغلب برای پاس کاری او و ترکیب شدن بی نظیر اش به خصوص با ژاوی و اینیستا در تیم بارسلونا شهرت دارد. این نکته را هم باید افزود که مسی همچنین پاس ‌های دقیقی به هم تیمی هایش می ‌دهد و یک پنالتی گیرِ ماهر هم به شمار می رود. مارادونا در مورد قدرت دریبل زنی او اینگونه گفته است که: «مسی در زمان دریبل زنی طوری است که انگار توپ به پایش چسبیده است؛ من در حرفه ‌ام بازیکنان بزرگی دیده ‌ام، اما تا کنون کسی با قدرت کنترل توپ مانند مسی ندیده ‌ام!» مارادونا بر این اعتقاد است که مسی در حال حاضر بهترین بازیکن جهان به شمار می رود.

مسی به لحاظ فنی نقش یک مهاجم آزاد و بازی سازِ مناسب را عهده دار است و برای ضربه های نهایی، سرعت حرکت، دریبل زنی، تعادل، جایگیری‌، دید و توانایی پاسکاری اش در جهان شناخته شده است. مسی این توانایی را دارد که از هر دو جناح و همچنین از مرکز محوطه جریمه حمله کند.

این را باید بدانید که مسی به عنوان مهاجم و بال چپ به حرفه فوتبال وارد شده است اما توسط فرانک رایکارد مربی سابقش به جناح راست انتقال یافته است؛ این مربی او بر این اعتقاد بود که مسی از آن ناحیه می ‌توانست در دفاع نفوذ کند و به سمت مرکز محوطه جریمه حرکت کند و با پای چپ خود به سمت دروازه شوت کند یا اینکه ترجیحاً به هم تیمی‌ هایش پاس گل دهد. مسی اخیراً زیر نظر مربی خود گواردیولا در نقش ۹ کاذب بازی کرده‌ است. این نقش بر اساس علاقه مسی برای نشان دادن خود در قالب مهاجم وسط یا یک مهاجم تنها قابل تعریف است؛ هر چند مسی معمولاً به عمقِ موقعیت‌ هایی بر می‌گردد که کمک کننده به مدافعان است و همچنین برای بال‌ های تیم و همچنین برای دیگر مهاجمین و هافبک ‌های هجومی فضا را شکل می دهد تا بتوانند به سمت جلو حرکت کنند. همین نقش به مسی این توانایی را می دهد تا بتواند به هم تیمی‌ های خود پاس گل دهد یا با فضایی که برای او فراهم است، کار دریبل زنی را شروع می کند و در نهایت منجر به گلزنی می شود. با همه این توصیف ها لیونل مسی در تیم ملی آرژانتین به طور معمول در هرجای خط حمله بازی می‌کند.

مقایسه لیونل مسی با کریستیانو رونالدو

در نهایت باید گفت که مسی بازی در تیم ملی آرژانتین را با به عنوان مهاجم یا بال آغاز کرد اما تا الان به خصوص زیر نظر مربی ‌گری مارادونا در نقش ‌های عمقی تر هم بازی کرده ‌است و در پست‌های هافبک هجومی و بازی ساز نقش های ماندگاری داشته است.

مقایسه لیونل مسی با کریستیانو رونالدو

قبل از هر چیز باید گفت که هردو بازیکن مطرح در جهان در دو فینال لیگ قهرمانان اروپا گلزنی کرده ‌اند و موفق شده اند تا رکورد ۵۰ گل در یک فصل را به نام خود ثبت کنند. هر دو آنها بیش از ۴۰۰ گل برای باشگاه و تیم ملی کشورشان زده اند. همیشه کارشناسان و روزنامه‌ نگاران ورزشی در مورد شایستگی ها و استعدادهای این دو بازیکن بحث می کنند و همواره هم تلاش دارند تا این را به اثبات برسانند که چه کسی از نظر آن ‌ها بهترین بازیکن فوتبال مدرن به شمار می رود.

مقایسه بین مسی و رونالدو شبیه به داستان های افسانه ای ورزشی تاریخ از قبیل تقابل محمد علی کلی و جو فریزیر در بوکس، تقابل بیورن بوری و پاتریک مک‌انرو در تنیس و تقابل آیرتون سنا و آلن پروست در فرمول یک است و اغلب آنها را به این صورت تشبیه کرده اند. مسی موفق شده است تا ۵۰۱ گل در ۵۷۹ بازی برای تیم بارسلونا به ثمر برساند و رونالدو دیگر هماورد او موفق شده است تا ۵۲۲ گل در ۷۱۴ بازی برای اسپورتینگ لیسبون، منچستر یونایتد و رئال مادرید بزند.

بعضی مفسران ورزشی تفاوت‌ های فیزیکی این دو بازیکن مشهور دنیا فوتبال را مورد بررسی قرار می دهند، بعض دیگر در مورد خلاقیت ‌های این دو بازیکن بحث می کنند: رونالدو به عنوان یک بازیکن خودمحور و نمایشی توصیف شده است، در حالی که مسی را یک شخصیت خجالتی و متواضع معرفی کرده اند.

علاوه بر رقابت تنگاتنگ مسی و رونالدو در دو تیم بارسلونا و رئال مادرید، آنها حداقل هر فصل دو بار در بزرگترین رقابت باشگاهی جهان، ال کلاسیکو که در مارس ۲۰۱۴ دارای ۴۰۰ میلیون بیننده در سراسر جهان بود با یکدیگر وارد رقابت می شوند.

رونالدو و مسی خارج از زمین فوتبال چهره اصلی دو غول پوشاک ورزشی به شمار می روند. احتمال بدانید که مسی برای آدیداس و رونالدو برای نایک فعالیت تبلیغاتی دارند. از آنجایی که هر دو آنها دارای بالاترین دستمزد در فوتبال هستند نام آنها در بین ثروتمندترین ستاره ‌های ورزشی جهان قرار داده شده است. در این مورد باید بدانید که رونالدو در سال ۲۰۱۳ با ۸۰ میلیون دلار دستمزد در رده دوم و مسی با ۶۴/۷ میلیون دلار دستمزد در رده چهارم قرار گرفته است. این دو بازیکن در دنیای مجازی و در شبکه های اجتماعی هم دارای بالاترین دنبتال کننده ها هستند.

یوهان کرایف، دیگو مارادونا، و رونالدوی برزیلی از مسی و رونالدو به عنوان بهترین بازیکنان نسل خود نام برده اند؛  هم مسی و هم رونالدو از سال ۲۰۰۸ به صورت مرتب هر سال به عنوان بهترین بازیکن جهان توسط فیفا برگزیده و معرفی شده‌اند: بازیکن سال فوتبال جهان رونالدو در سال ۲۰۰۸ و مسی در سال ۲۰۰۹ و در مورد گرفتن توپ طلای فیفا  هم مسی موفق شد تا در سالهای ۲۰۱۰، ۲۰۱۱ و ۲۰۱۲ این توپ را از آن خود کند و رونالدو نیز در سال ۲۰۱۳ موفق شد تا صاحب این توپ شود. خوزه مورینیو سرمربی سابق کریستیانو رونالدو در رئال مادرید در مورد این دو بازیکن گفته بود که: «اگر مسی و رونالدو در دوره ‌های زمانی متفاوتی به دنیا آمده بودند، این قابلیت را داشتند که بر صحنه فوتبال حکمرانی کنند و هرکدام ده توپ طلای فیفا را از آن خود می کردند.»

در مورد لیونل مسی بیشتر بدانید

مسی در حال حاضر کاپیتان تیم ملی فوتبال آرژانتین است. وی زمانی که ۲۱ سال سن داشت موفق شد تا توپ طلای اروپا را از آن خود کند. از جمله موفقیت های دیگر مسی در آن زمان این است که او نامزد دریافت عنوان بهترین بازیکن سال فوتبال جهان شد. او در سال ۲۰۰۹ نخستین جایزه توپ طلای خود را گرفت و همچنین لقب بهترین بازیکن سال را نیز دریافت کرد. لیونل موفقیت‌ هایش را با گرفتن توپ طلای سال‌های ۲۰۱۰، ۲۰۱۱، ۲۰۱۲ و ۲۰۱۵ تکمیل کرد.

وی در سال ‌های ۲۰۱۱ و ۲۰۱۵ موفق شد تا لقب بهترین بازیکن سال اروپا را دریافت کند. مسی در سن ۲۴ سالگی به این موفقیت دست یافت که بهترین گلزن تاریخ فوتبال بارسلونا در تمامی رقابت‌ ها شود. سلسله موفقیت های مسی همچنان ادامه داشتند و او موفق شد تا در سن ۲۵ سالگی لقب جوان ترین بازیکن تاریخ رقابت ‌های لالیگا را به خود اختصاص دهد چرا که توانسته ۲۰۰ گل در این لیگ به ثمر برساند. به جرات می توان از مسی به‌عنوان بهترین بازیکن نسل اش نام برد. گفتنی است که این بازیکن آرژانتینی از دیدگاه کارشناسان مطرح فوتبال و بر اساس تحقیقات کالج هلند باهوش ‌ترین بازیکن دنیا به شمار می رود چرا که او بازیکنی است که در یک صدم ثانیه این توانایی را دارد که تصمیم‌ بگیرد با توپ چکار کند.

مسی نخستین بازیکنی است که توانسته است که پنج بار برنده توپ طلای اروپا و جهان شود و یک ‌بار نیز به عنوان بهترین بازیکن زیر ۲۱ سال جهان انتخاب شده است. این را هم باید افزود که او بهترین بازیکن سال فوتبال جهان در سال‌ های ۲۰۰۹، ۲۰۱۰، ۲۰۱۱ و ۲۰۱۲ و ۲۰۱۵ بوده است و در این عرصه رکوددار است.


مسی بازیکن آرژانتینی است یا اسپانیایی؟!

معمولاً گفته می شود که لیونل مسی یک بازیکن با اصالت آرژانتینی-اسپانیایی است؛ این بحث دورگه بودن لیونل مسی در سال ۲۰۰۴ به اوج خود رسید یعنی زمانی که از او برای بازی در تیم ملی زیر بیست سال اسپانیا دعوت شد. مسی این درخواست اسپانیا را به علت اصالت آرژانتینی خود نپذیرفت و از این رو به او فرصت بازی در تیم ملی زیر ۲۰ سال آرژانتین داده شد و در این تیم در تاریخ ژوئن ۲۰۰۴ در یک بازی دوستانه مقابل پاراگوئه نوپ زد.در این زمان مسی موفق شد تا یک بار مقابل پاراگوئه گلزنی کند و در یک بازی دوستانه در ژوئیه همان سال برابر تیم اروگوئه دو بار موفق شد تا گل بزند. لیونل در سال ۲۰۰۵ یکی از اعضای تیم ملی جوانان آرژانتین در جام جهانی جوانان بود که با بازی درخشانی که داشت در هلند به قهرمانی دست یافتند. مسی در آن مسابقات در مجموع موفق شد تا ۶ گل بزند و بهترین بازیکن و هم ‌چنین بهترین گلزن آن مسابقات شود.

مسی در تاریخ ۱۷ اوت سال ۲۰۰۵ نخستین بازی خودش در رده بزرگسالان را در مصاف با مجارستان به انجام رسانید. او در این زمان فقط ۱۸ سال سن داشت. او در این بازی در دقیقه ۶۳ به زمین بازی رفت ولی داور بازی که مارکوس مرک بود او را در دقیقه ۶۵ به علت ضربه زدن به مدافع مجارستانی یعنی ویلموش وانکزاک او را از زمین بازی اخراج کرد! در این بازی مدافع مجارستان پیراهن مسی را می ‌کشید و خلاصه بسیار بحث برانگیز شد به حدی که مارادونا نیز ادعا کرد که این تصمیم داور از پیش برنامه‌ ریزی شده بود.

گفته شده است که مسی به علت این اتفاق در رختکن گریه کرده است. مسی مجدد در روز ۳ سپتامبر در بازی با پاراگوئه در بازی های مقدماتی جام جهانی آلمان در ترکیب تیم ملی آرژانتین قرار گرفت و در نهایت این بازی با نتیجه ۱ بر صفر به سود آرژانتین به پایان رسید. مسی پیش از این بازی گفته بود که این بازی اولم به شمار می رود چون دفعه پیش خیلی در زمین بازی نبودم.

دومین بازی مسی برای آرژانتین در برابر پرو رقم خورد. مسی در این بازی می‌توانست یک پنالتی قطعی برای تیم خود بگیرد. پس از این بازی بود که پکرمن، سرمربی وقت آرژانتین، او را «جواهر» نامید. گفتنی است که او اولین گل خود برای تیم ملی آرژانتین را در تاریخ ۱ مارس سال ۲۰۰۶ در یک بازی دوستانه مقابل تیم کرواسی زد.

لیونل مسی در بارسلونا

مسی بهترین گلزن تاریخ باشگاه بارسلونا محسوب می شود. او موفق شده است تا در سال ۲۰۱۲ صاحب رکورد بیشترین گل زده در یک سال با تعداد ۹۱ گل شود هر چند این رکورد مسی در فیفا ثبت نشده است. از افتخارات و موفقیت های مسی باید بدانید که مسی در تیم بارسلونا هشت بار موفق شده است تا قهرمان لالیگا شود، سه بار قهرمان جام حذفی اسپانیا شده است، پنج بار در سوپرجام فوتبال اسپانیا برنده شده است، او با این تیم چهار بار قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شده است، همچنین او دو بار قهرمان سوپر کاپ اروپا و دو بار قهرمان و یک بار نائب قهرمان جام باشگاه ‌های جهان شده ‌است.

مسی نخستین و تنها بازیکنی به شمار می رود که در چهار رقابت لیگ قهرمانان اروپا به عنوان آقای گل دست یافته است و این عنوان را از آن خود کرده است. همچنین او اولین بازیکنی به شمار می رود که در این رقابت‌ ها رکورددار بیشترین هت تریک(۴) است. او در سال ۲۰۱۲ در لیگ قهرمانان اروپا به واسطه زدن پنج گل در یک مسابقه این جام تاریخ ‌ساز شد.

مسی به برخی رکوردها رسیده است و برخی رکوردهای تازه ثبت کرده است و برخی رکوردها را هم شکسته است. از جمله او به رکورد خوزه آلتافینی دست یافت و در یک فصل لیگ قهرمانان موفق شد تا ۱۴ گل به ثمر برساند. همچنین مسی رکورد بیشترین گل زده در لیگ‌ های اروپایی را در فصل ۱۲–۲۰۱۱ دارد و موفق شده است تا در این بازی ها ۷۳ گل به نام خود ثبت کند.

او در همان فصلِ لالیگا رکورد پنجاه گل را به نام خود ثبت کرده است و همچنین اولین بازیکنی به شمار می رود که در شش رقابت مختلف در یک فصل هم توانسته گل بزند و هو پاس منجر به گل داشته باشد.

لئو در ۱۶ فوریه سال ۲۰۱۳ این موفقیت را به دست آورد که سیصدمین گل خود در تیم بارسلونا را به ثمر برساند و در نهایت در ۲۷ سپتامبر سال ۲۰۱۴ موفق شد تا چهارصدمین گل دوران حرفه ‌ای فوتبال خود را در مصاف با گرانادا به ثمر رساند؛ مسی در تارخ ۳۰ مارس سال ۲۰۱۳ در بیست و یکمین بازی متوالی خود در لالیگا موفق به گلزنی شد و به همین علت هم نخستین بازیکن تاریخ فوتبال شد که موفق شد تا در یک لیگ حرفه ‌ای فوتبال در تمام بازی ‌های متوالی آن در برابر همه تیم‌ ها موفق شود تا گل بزند.

مسی در مارس سال ۲۰۱۴ در مصاف با رئال مادرید موفق به هت تریک شد که بواسطه آن به بازیکنی مبدل شد که در تاریخِ ال کلاسیکو بیشترین هت تریک را داشته‌ است. وی با زدن ۴۰۰ گل که آخرین آن را در برابر ایبار زده شده است، بهترین گلزن تاریخ لالیگا به شمار می رود. او همچنین یکی از اعضای تیم ملی جوانان آرژانتین در جام جهانی جوانان سال ۲۰۰۵ به شمار می رفته است که توانستند قهرمانی آن مسابقات را به دست آورند. مسی در آن مسابقات بهترین بازیکن و همچنین بهترین گلزن آن مسابقات شد.

از جمله موفقیت های دیگر  مسی باید اشاره کرد که او در المپیک پکن نیز به همراه تیم المپیک آرژانتین موفق شد تا به مقام قهرمانی دست یابد. وی تیم ملی آرژانتین را در تورنمنت‌ هایی از قبیل جام‌ های جهانی ۲۰۰۶، ۲۰۱۰ و ۲۰۱۴ و مسابقات کوپا آمریکا در سال ‌های ۲۰۰۷ و ۲۰۱۱ همراهی کرده ‌است.

لیونل مسی جوانترین آرژانتینی به شمار می رود که موفق شده است تا در جام جهانی بازی کند و در این بازی ها موفق به گلزنی هم شده ‌است. مسی در سال ۲۰۰۸ به همراه تیم فوتبال آرژانتین موفق شد تا مدال طلای المپیک را از آن خود کنند. در سال ۲۰۱۳، اسپورتزپرو لیونل مسی را در رده دوم پولسازترین ورزشکار جهان قرار داد.

مسی در سال ۲۰۱۴ با به دست آوردن چهار عنوانِ بهترین بازیکن زمین در چهار بازیِ پشت سر هم موفق شد تا آرژانتین را به فینال جام جهانی برساند. گفتنی است که او همچنین جایزه توپ طلایی را، به عنوان بهترین بازیکن تورنمنت کسب کرده است.

میزان ثروت لیونل مسی

همه از این مر اطلاع دارند که مسی یکی از ثروتمندترین افراد در جهان به شمار می رود. در این خصوص مجله فرانس فوتبال در مارس سال ۲۰۱۰ مسی را با ۳۳ میلیون یورو(معادل ۴۵ میلیون دلار) مجموع درآمد حاصل از حقوق، پاداش‌ ها و درآمدهای غیر فوتبالیِ لیونل مسی در طی ۱۲ ماه گذشته اعلام کرد و با این میزان درآمد او در ردیف اول پولدارترین بازیکن فوتبال‌ های دنیا قرار گرفت.

گفتنی است که مسی با این موقعیت مالی بالاتر از دیوید بکهام و کریستیانو رونالدو است. اما مجله فوربز ادعای دیگر داشت و در می ۲۰۱۴ مسی را با ۶۵ میلیون دلار دستمزد در طی یک سال گذشته، در رده دوم لیست پردرآمدترین بازیکنان فوتبال و پایین ‌تر از کریستیانو رونالدو قرار داد.

میزان دستمزد لیونل مسی

در مورد این که مسی برای بازی های خود در باشگاههای مختلف چقدر دستمزد می گیرد باید بدانید که بارسلونا در دسامبر سال ۲۰۱۲ اعلام کرد که یک قرارداد به مدت پنج سال را با مسی به امضا خواهد رساند که به واسطه این قرارداد مس تا سال ۲۰۱۸ در باشگاه خواهد بود و حقوق پایه او تا ۱۶ میلیون یورو(۲۱/۲ میلیون دلار) افزایش می ‌یابد که در نتیجه او بیشترین میزان دریافتی حقوق را در بین بازیکنانِ فوتبال در جهان خواهد داشت. گفتنی است که ارزش مالی رسمیِ مسی برای این باشگاه ۲۵۰ میلیون یورو باقی ماند.

لیونل مسی و کارهای تبلیغاتی

لیونل مسی و کارهای تبلیغاتی

این بازیکن محبوب دنیا فوتبال در سپتامبر سال ۲۰۱۲ سفیر جهانی تبلیغاتی تورکیش ایرلاینز شد. او با همراه کوبی برایانت که ستاره اتحادیه ملی بسکتبال (اِن-بی-اِی) است برای این خط هوایی در یک آگهی تبلیغاتی حاضر شد. این دو در آخرین آگهی تبلیغاتی این خط هوایی با هم بر سرِ جلب توجهِ یک پسر رقابت می ‌کنند. لئو در سال ۲۰۱۲ در یک آگهی تلویزیونی برای شوینده صورتِ ژاپنیِ اسکالپ-دی شرکت کرد. وی در دسامبر سال ۲۰۱۳ نیز به همراه ده بازیکن دیگر از سراسر جهان در یک آگهی تبلیغاتی متعلق به شرکت کرهایِ سامسونگ، به عنوان کاپیتان تیم گالاکسی ۱۱ که توسط فرانتس بکن‌باوئر هدایت می ‌شد شرکت کرد.

مسی در فوریه سال ۲۰۱۴ به همراه ستاره تنیس راجر فدرر در لیگ آگهی تبلیغاتی متعلق به ژیلت هم شرکت کرد. این نکته را هم باید به فعالیتهای تبلیغاتی مسی اضافه کرد که او به عنوان چهره جهانیِ کمپین بین‌المللی فوتبالِ شرکت معرفی شد. گفتنی است که ژیلت همچنین به عنوان حامی مالی، شریکِ بنیاد لئو مسی شده‌ است.

ماجرای تخلف مالیاتی لیونل مسی

پدر مسی در طول سالهای ۲۰۰۷ تا ۲۰۰۹ به دلیل عدم پرداختِ مبلغ چهار میلیون یورو از مالیاتش مورد پیگرد قانونی قرار گرفت. در واقع مسی و پدرش به این جرم متهم شده ‌اند که با انتقال سرمایه خود از طریق کشورهای پادشاهی متحده و سوئیس، به تعدادی از شرکت ‌های پوششیِ مالیات در کشورهای اروگوئه و بلیز و پوششِ مالیات بر درآمدهای بازرگانی و تبلیغاتیِ خود در کشور اسپانیا، از پرداخت حدود چهار میلیون و صد و شصت و پنج هزار یورو خودداری کرده اند.

ماجرای تخلف مالیاتی لیونل مسی

در راستای این اتهام مالیاتی، پدر وی در اوت سال ۲۰۱۳ برای پوشش مالیات ‌های پرداخت نشده اش بیش از ۵ میلیون یورو به همراه بهره آن به دولت پرداخت کرد. بازرس پرونده موافقت کرد که پدر لیونل مسی مسئول طرح مالیاتی باشد و پیشنهاد کرد تا اتهامات بر مسی ملغی شوند. البته دادگاهی که در بارسلون تشکیل شده بود عنوان کرد که مدارک کافی در اختیار دارد که بتواند ثابت کند مسیِ پسر از این طرح فرار مالیاتی خبر داشته است و در این مورد هم رضایت داشته ‌است و با این مدارک هم پدر و هم پسر را برای پاسخگویی به اتهامات وارده در پاییز سال ۲۰۱۴ احضار کرد. به این ترتیب نام لیونل مسی به عنوان یکی از افراد متخلف موجود در اسناد پاناما به عنوان فرد متهم به پولشویی درج شده ‌است. دادگاهی دیگر در بارسلونا هم مسی را به اتهام پرداخت نکردن ۴/۱ میلیون یورو مالیات به ۲۱ ماه زندان محکوم کرد. این بار پدر مسی به عنوان همدست در این جرم محکوم شد. علیرغم این گفته ها و تشکیل شدن این دادگاهها، سابقه کیفری در پرونده مسی از یک طرف و کمتر از دو سال بودن حکم زندان وی می ‌تواند راه نجات مناسبی را برای بهترین بازیکن جهان بگشاید.

ماجرای توهین ایرانی ها به لیونل مسی در فیسبوک

بعد از مشخص شدن قرعه رقابت ‌های جام جهانی فوتبال سال ۲۰۱۴ و هم گروه شدن تیم های ایران، نیجریه، بوسنی و آرژانتین در گروه الف این رقابت ‌ها، صفحه فیسبوک مسی بازیکن تیم ملی آرژانتین مورد هجوم بیش از سی هزار کامنت ‌های توهین ‌آمیز کاربران فارسی زبان قرار گرفت. هر چند این اقدامِ دور از ادب ایرانیان برای او سابقه نداشت اما عده ای دیگر با ارسال پیام عذرخواهی سعی در رفع این بی ادبی ها برای مسی داشتند و صفحات عذرخواهی برای او شکل گرفت.

گفتنی است که این حرکت ناپسند ایرانیان بازتاب گسترده ‌ای در رسانه‌های جهانی داشت. از جمله روزنامه «ال‌موندو» که یکی از روزنامه‌ های معتبر اسپانیایی به شمار می رود در گزارشی گفت که هواداران نیم ملی ایران با حمله به صفحه شخصی لیونل مسی جملات دور از ادبی را به این بازیکن گفته اند. بعضی دیگر از رسانه‌ های آلمانی و اسپانیایی از جمله اسپورت و اشپیگل هم به حمله کاربران ایرانی طرفدار تیم ملی کشورشان به صفحه لیونل مسی در فیس ‌بوک اشاره کردند و آن را مورد بحث قرار دادند.

لیونل مسی و کارهای خیرخواهانه

لیونل مسی و کارهای خیرخواهانه

مسی در سال ۲۰۰۷ بنیاد خیریه لئو مسی را بنیانگذاری کرد. در مورد این موسه باید بدانید که این بنیاد یک مؤسسه خیریه به شمار می رود که در آن امور درمانی و تحصیلیِ کودکان آسیب‌ پذیر به انجام می رسد. با توجه به سختی ‌های درمانی و پزشکی که لیونل مسی به خاطر مشکل کمبود هورمون رشد در دوران کودکی با آن‌ ها مواجه بود، بنیاد لئو مسی پیشنهاد حمایت از درمانِ کودکانی که در کشور اسپانیا نیازمندِ درمان بودند را عنوان کرد و حمایت مالی برای هزینه ‌های انتقال، بیمارستان و بهبودی این دسته از بیماران را بر عهده گرفت. گفتنی است که بنیاد مسی توسط سرمایه شخصی خود او و با کمکِ شرکت هربالایف تأمین می‌ شود.

مسی در تاریخ ۱۱ مارس سال ۲۰۱۰ به عنوان سفیر صلح یونیسف برگزیده شد. از جمله فعالیت ‌های مسی به عنوان سفیر صلحِ یونیسف می توان به حمایت از حقوق کودکان اشاره کرد. مسی در این راستا بوسیله بارسلونا که خود همکاری زیادی با یونیسف دارد مورد حمایت قرار می گیرد.

مسی و باشگاه نیولز هم اختلاف عمومی و طولانی مدت خود را پایان دادند و سپس مسی برای آکادمی جوانان باشگاه ساختمان یک خوابگاه شبانه ‌روزی را در استادیوم نیوولز ساخت. او همچنین یک ورزشگاه کوچک نیز برای باشگاه احداث کرد. نیوولز نیز برای اظهار خوشحالی خود بابت پایان یافتن اختلاف با مسی برنامه ای را تدارک دید تا یک کارتِ خاصِ عضویت در باشگاه را به نام پسر مسی تدوین و چاپ کنند.

مسی

مسی در راستای اقدامات خیرخواهانه خود در مارس ۲۰۱۳ ششصد هزار یورو برای بازسازی یک بیمارستانِ کودکان در زادگاه خود روزاریو در آرژانتین اهدا کرد. گفتنی است که این پول برای بازسازی واحد تومور‌شناسی و غده ‌شناسی در بیمارستان کودکان جِی ویلِلا خرج شد و هم چنین به عنوان هزینه سفر پزشکان به بارسلونا جهت درمان بیماران مورد استفاده قرار گرفت.

درباره بدل لیونل مسی در ایران

رضا پرستش به دلیل شباهت عجیبی که به لیونل مسی آرژانتینی دارد به بدل ایرانی او شهرت دارد. او حتی به ملاقات با مسی رفت اما با انتشار یک فیلم از رو به رو شدن مسی و پرستش برخی از کاربران بر این اعتقاد بودند که او رفتار مناسبی با رضا پرستش نداشته است!

اینستاگرام لیونل مسی

یکی از شبکه های اجتماعی پر طرفدار، اینستاگرام است که ستاره های هنری و ورزشی و سیاسی و… در این شبکه اجتماعی عضو هستند و از طریق آن با مخاطبان خود در ارتباط هستند. لیونل مسی هم که از جمله ستاره های دنیای فوتبال است در اینستاگرام عضو است. اگر شما هم می خواهید لیونل مسی را در اینستاگرام دنبال کنید می توانید به آدرس leomessi مراجعه کنید و با فالو کردن این فوتبالیست مشهور دنیا از جدیدترین اخبار در مورد او مطلع شوید.

لیونل مسی