آموزش تهیه سالاد سزار به دو روش متفاوت

منبع: پارسی نو

103

1398/10/22

03:39


یکی از مخلفات سفره های معمولی و سفر ه های پذیرایی و میهمانی، سالاد است. انواع سالاد وجود دارد. از جمله سالاد ایرانی و یا سالاد خارجی. در بین این سالادها برخی از آنها پرطرفدارتر هستند.

مواد لازم برای سالاد سزار , طرز تهیه سالاد سزار

یکی از مخلفات سفره های معمولی و سفر ه های پذیرایی و میهمانی، سالاد است. انواع سالاد وجود دارد. از جمله سالاد ایرانی و یا سالاد خارجی. در بین این سالادها برخی از آنها پرطرفدارتر هستند.

مثلا سالاد سزار یکی از این انواع سالاد مجلسی است که بسیار خوشمزه است و دارای ارزش غذایی بالایی هم هست. در دستور تهیه سالاد سزار مواد مختلفی وجود دارد که بنا به سلیقه خانواده ها، برخی از آنها حذف می شوند و در برخی مواقع هم موادی دیگر مثل گوشت مرغ به مواد اولیه اضاقه می شود و نامهای خاصی هم می گیرند. مثلا سالاد سزار ایرانی.


سالاد سزار، طرز تهیه و علت نامگذاری این نوع سالاد

سالاد سزار یک نوع سالاد است که مواد اصلی تشکیل دهنده آن از کاهوی رومی، تکه‌های خرد شده نان تست با پنیر پارمزان، آب لیمو ترش، روغن زیتون، تخم مرغ، سس ووسترشر، سیر و فلفل سیاه تشکیل می شود. در تهیه این نوع سالاد تنوع زیادی وجود دارد و معمولا به روشهای مختلف این سالاد تهیه و سرو می شود. از جمله‌ این تنوع روشی می‌توان به استفاده از مرغ گریل‌ شده، ماهی کولی و بیکن اشاره داشت.

پیشینه سالاد سزار و وجه تسمیه آن

نام این نوع سالاد برای همه آشنا است اما شاید برخی ها بخواهند بدانند که چرا که این نوع سالاد را به نام سزار می خوانند. در این خصوص باید بدانید که پیشینه درست کردن و در کل ابداع این سالاد به صاحب یک رستوران به نام سزار کاردینی می‌رسد.

این فرد مهاجری از کشور ایتالیا بود که در کشورهای مکزیک و ایالات متحده به  انجام فعالیت در زمینه صنعت غذا و رستوران‌ داری مشغول بود. او با این که در سن دیگو زندگی می کرد، برای دوری از محدودیت های ایجاد شده در شهر تیجوانا کار پیدا کرد.

سزار کاردینی یک دختر داشت به نام رزا کاردینی (۲۰۰۳-۱۹۲۸) که در خصوص سالاد ابداع پدرش این گونه گفته است: پدرم زمانی که در چهارم جولای ۱۹۲۴ با شتاب تخته آشپزخانه را در یک ظرفی خالی کرد، موفق شد تا این سالاد را ابداع کند.

در حقیقت کاردینی این سالاد را با تمام مواد در دسترسش تهیه کرد، البته با کمی استعداد و انتقال محتویات باقی مانده آشپزی به داخل ظرفی هم همراه بود. در ادامه روش تهیه این نوع سالاد خوشمزه را فرا خواهید گرفت.


روش درست کردن سالاد سزار

مواد لازم برای درست کردن سالاد سزار

مواد مورد نیازمیزان لازم
کاهویک بوته
نان تست یا باگتبه میزان لازم
روغن زیتونمقداری
آب لیمو ترش تازهبه مقدار دلخواه

نکته: این مواد گفته شده برای ۴ نفر کافی است و شما می توانید بنا به تعداد افراد مد نظرتان مواد را اضافه یا کم کنید.

برای سس سالاد سزار به مواد زیر نیاز داریم

مواد مورد نیازمیزان لازم
تخم مرغ۲ عدد
پنیر پارمسانبه میزان لازم
سرکه سفیدنصف استکان
سیردو حبه
روغن زیتونیک استکان
نمک و فلفل سیاهبه مقدار لازم

سالاد سزار ایرانی , آموزش درست کردن سالاد سزار

آموزش گام به گام تهیه سس سالاد سزار

سس سالاد سزار اصلی ترین پایه آن است که طعم خوشایندی به این سالاد می دهد. برای درست کردن این سس می بایست اول تخم مرغها را به مدت دو دقیقه در آب جوش بپزید و یا این که به روش بن ماری به مدت دو دقیقه بپزید.

دقت داشته باشید که تخم مرغ ها نباید در حدی پخته شوند که سفت شوند. در یک ظرفی تخم مرغها، روغن زیتون  و سیر له شده را خوب هم بزنید. سپس پنیر را اضافه کنید و این مواد را به مدت سه تا چهار دقیقه خوب با هم مخلوط کنید. مواد به حدی مخلوط شدند که کمی رنگ آن تغییر کرد و به سفیدی رفت، سرکه و ادویه را هم اضافه کنید و در ادامه به مدت دو تا سه دقیقه دیگر هم بزنید. آن قدر هم بزنید که مواد سالاد به شکل سس مایونز آماده شود.

نکته مهم : این سس نیاز دارد تا حداقل به مدت یک ساعت در یخچال بماند تا آماده شود.

نکته مهم: در تهیه این سس در صورت تمایل از آبلیمو هم به جای سرکه می توان استفاده کرد. اما باید اشاره کرد که در دستور اصلی سرکه مورد استفاده قرار می گیرد.

روش تهیه سالاد سزار

کاهوی مورد استفاده در این سالاد باید تازه باشند. آنها را خوب بشویید و به حالت تکه های متوسط آنها را خرد کنید. برای خرد کردن کاهو حتما نیاز به استفاده از کارد نیست و شما می توانید با دست هم این کار را انجام دهید. در مرحله بعد نان تست یا باگت را با کمک چاقوی تیز به تکه های مکعبی خرد کنید و سپس مقداری روغن زیتون را روی نان ها بمالید و نان ها را در سینی فر بچینید و اجازه دهید تا به مدت پنج تا ده دقیقه سوخاری شوند.

نکته : برای سوخاری کردن نان تست یا نان باگت برای سالاد سزار، میتوانید از توستر یا مایکروویو استفاده کنید و چنانچه هیچ کدام از این وسایل را در دسترس نداشتید از تابه و یا ظروف نچسب هم برای این کار می توانید استفاده کنید.

در زمان سرو این سالاد، کاهوی خرد شده و نان سوخاری شده را با هم مخلوط کنید و سس آماده شده را به آن اضافه کنید و لیمو را هم روی آن بچکانید تا طعم دلپذیری پیدا کند.

اگر مواد مورد نیاز برای درست کردن این نوع سالاد را در دسترس داشته باشید، چیزی در حدود یک ساعت طول می کشد تا این سالاد خوشمزه را میل کنید. در ضمن سالاد سزار را می توانید در میان وعده یا برای شام  سرو کنید  و البته برای پیش غذا هم بهترین گزینه است.

این سالاد را با مواد دیگر هم می توان تهیه کرد که در ادامه این مطلب از پارسی نو یک روش دیگر را برای درست کردن سالاد سزار به شما آموزش می دهیم.


روش درست کردن سالاد سزار با پارمای مرغ

مواد مورد نیاز برای درست کردن سالاد سزار با پارمای مرغ

پارمای مرغ سولیکو

نان تست

کاهو پیچ

گوجه فرنگی

مواد اولیه برای تهیه سس سالاد سزار

سس مایونز

سس خردل

روغن زیتون

آبلیمو

پنیر پارمسان

سالاد سزار , روش تهیه سالاد سزار

دستور تهیه سالاد سزار با پارمای مرغ

در ابتدا می بایست سینه یا فیله‌ های مرغ را به شکل مکعبی برش بزنید و سپس آنها را مزه دار کنید. برای مزه دار کردن تکه های مرغ، آنها را در مقداری روغن زیتون و سیر رنده شده به همراه نمک و فلفل و کمی آبلیمو قرار دهید و اجازه دهید به مدت نیم ساعت در این مواد بمانند و بعد تکه های مرغ را سرخ کنید. اگر زمان کافی برای انجام این مراحل را نداشتید، پیشنهاد می کنیم که از تکه های برش زده پارمای مرغ سولیکو در تهیه این سالاد استفاده کنید.

در مرحله بعد، مقداری سیر خرد شده را در کمی روغن زیتون تفت دهید. بعد اطراف نان تست ها را جدا کنید و به شکل مکعبی برش بزنید و آنها را به سیر تفت داده شده اضافه کنید و تا زمانی تفت دهید تا طعم‌دار و طلایی و خوشرنگ شوند.

در گام بعد کاهو پیچ را خرد کنید و پارمای مرغ و نان تست تفت داده شده به همراه کاهو را در یک ظرف بریزید و آنها را با هم مخلوط کنید.

سس سالاد سزار و روش تهیه آن

سس مایونز، سس خردل، پنیر پارمزان، کمی روغن زیتون و آبلیمو را با هم در یک ظرف مخلوط کنید و روی سالاد آماده شده تان بریزید. حالا دیگر سالاد سزار شما آماده است و شما می توانید با سلیقه خود آن را تزیین و سرو کنید.


مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو