سلنا گومز بازیگر , سلنا گومز خواننده

سلنا گومز یکی از هنرمندان مشهور آمریکایی است که علاوه بر خوانندگی در عرصه بازیگری و مدلینگ هم فعالیت دارد و در سطح جهان یک چهره شناخته شده است.

زندگی سلنا گومز برای بسیاری از هوادارانش خواندنی و جالب است و ما در این مقاله از پارسی نو به بیوگرافی کامل سلنا گومز پرداخته ایم. از جمله در مورد بیماری سلنا گومز صحبت کرده ایم و یا در مورد آهنگ های سلنا گومز برای شما مطالبی را منتشر کرده ایم. اگر می خواهید در مورد خواهر سلنا گومز بدانید حتما ما را با این مقاله همراهی کنید.


بیوگرافی سلنا گومز

سلنا مری گومز هنرمندی آمریکایی است که در زبان انگلیسی با نام Selena Marie Gomez شهرت دارد. او در تاریخ ۲۲ ژوئیه ۱۹۹۲ متولد شده است. سلنا گومز ضمن این که خواننده است، بازیگر  و طراح مد هم هست. او از سال ۲۰۰۲ تا کنون در عرصه هنری به طور حرفه ای فعالیت  دارد. از نظر سبک موسیقی، سلنا گومز موسیقی پاپ کار می کند.

در مورد زندگی شخصی سلنا گومز بیشتر بدانید

تولد سلنا گومز و پدر و مادر او

سلنا گومز در سال ۱۹۹۲ در گرند پریری، تگزاس متولد شد. مادر سلنا گومز آماندا داون «مندی» تیفی است که او نیز هنرمند است چرا که او هم دارای سابقه کار بازیگری بوده است. وقتی سلنا متولد شد، مادرش فقط ۱۶ سال سن داشته است.  پدر سلنا گومز «ریکاردو گومز» نام دارد که پس از تولد دخترش، او را سلنا نام نهاد.

این را هم در مورد خانواده سلنا گومز باید بدانیدکه مادر سلنا فرزندخوانده یک خانواده بوده است که آن خانواده اصلیتی ایتالیایی داشته اند. پدرش دارای اصلیتی مکزیکی است. سلنا در خصوص فرهنگ اسپانیایی اش این گونه گفته است که:

«خانواده من همگی جشن کویینسس را برگزار کرده اند و ما به کلیسا می‌رویم. این بازیگر مطرح آمریکایی گفته است که ما تمامی کارهایمان را بر حسب مذهب کاتولیک به انجام می رسانیم و هیچ سنت و آداب خاصی نداریم و تنها آداب و رسوم ما رفتن به پارک و بر پا کردن یک مهمانی باربیکیو پس از رفتن به کلیسا در یکشنبه‌ها است».

جدایی پدر و مادر سلنا گومز

این هنرمند نامی فرزند طلاق است. زمانی که او فقط ۵ سال داشته است والدینش از هم جدا می شوند و او همراه مادرش بزرگ می شود. مندی، مادر سلنا، در سال ۲۰۰۶ برای بار دوم با فردی به نام برایان تیفی ازدواج می کند و حاصل این ازدواج به دنیا آمدن خواهر ناتنی سلنا گومز است. خواهر سلنا گومز گرسی الیوت در ۱۲ ژوئن ۲۰۱۳ متولد شده است.

عکس سلنا گومز , سلنا گومز و همسرش

خاطرات کودکی سلنا گومز

بنا به آنچه که سلنا گومز گفته است، او در دوران مدرسه قربانی زورگویی‌های زیادی بوده ‌است. او در مورد خاطرات آن دوران گفته است که:

«من در هر ثانیه از روز در زمان مدرسه در مقطع ابتدایی اذیت و آزارمی شدم. این چیز واضحی است که برخی از مردم قصد دارند تا شما را تحقیر کنند و به اصطلاح پایین بکشند؛ اما در آخر، باعث می شوند تا شما از راهی دیگر قوی‌تر شوید.» بعدها او اضافه کرد که: «من هیچ وقت در دوران تحصیل و در مدرسه بچه نام آوری نبودم و از نظر تعداد دوستانم، در آن زمان فقط ۲ دوست داشتم. به اعتقاد من دوران مدرسه شبیه یک دوران ناجور و افتضاح در مسیر زندگی‌تان است! من هیچ وقت در مدرسه اعتماد به نفس نداشتم!»

با تمام این خاطرات تلخ سلنا گومز، او موفق شد تا در مه ۲۰۱۰ ، دیپلم خود را از طریق تحصیل در منزل به اتمام برساند.


بیماری سلنا گومز

این هنرمند زن معروف از سال ۲۰۱۳ با بیماری لوپوس و عوارض جسمی و روانی ناشی از این بیماری پوستی درگیر بوده است. او به علت ابتلا به این بیماری مجبور شد تا در سال ۲۰۱۳ تور آلبوم «رقص ستارگان» لغو کند و در سال ۲۰۱۵ به شکل رسمی بیماری خود را مورد تایید قرار داد. این مشکل دست از سر سلنا گومز برنداشت به حدی که او باز هم مجبور شد تا در سال ۲۰۱۶ به دلیل عوارض روانی و جسمی این بیماری، تور آلبوم «احیا» را لغو کند. سلنا در اوت سال ۲۰۱۷ در یک مصاحبه‌ای با مجله Instyle در مورد این مشکلاتش گفت که :

سال گذشته مجبور شدم تا تورم را لغو کنم و به مدت ۹۰ روز از فضای کارم دور ماندم؛ این بهترین اقدامی بود که تا کنون می‌توانستم به انجام برسانم. نه تلفنی و نه هیچ چیز دیگری همراه من نبود و احوال نگران و مضطربی داشتم. اما به هر حال دوران فوق‌العاده‌ای برایم بود و چیزهای زیادی از این دوران یادگرفتم… در این دوران در یک منطقه ییلاقی بودم و هیچ وقت در این مدت موهایم را آرایش نکردم.

مدتی در اسب‌ درمانی شرکت کردم که  این تجربه خیلی خوب و عالی بود؛ و خب البته دوران خیلی سختی هم بود. اما خب می‌دانستم دقیقاً چه احساسی دارم و با خودم فکر می‌کردم «بسیار خب، تصور می‌کنم این کار به من کمک کرده ‌است که در برابر دیگران قوی‌تر باشم.

او بعد از گذشت چند ماه یعنی در ۱۴سپتامبر ۲۰۱۷ از عمل پیوند کلیه خود خبر داد که ظاهرا این عمل به دلیل عوارض ناشی از این بیماری صورت گرفته است و برای بهبودی سلامت عمومی اش بوه است. جالب است بدانید که چه کسی کلیه خود را به اهدا کرده است. فرانسیا رائیسا بازیگر آمریکایی که از دوستان سلنا گومز است، کلیه خود را به سلنا اهدا کرده است.

سلنا گومز در یک مصاحبه‌ای که همراه با فرانسیا رائیسا اهدا کننده کلیه به او در شبکه ان‌بی‌سی داشت، از این جریان پیش آمده به عنوان یک جریان «مرگ و زندگی» نام برد و فرانسیا را به عنوان کسی که می‌توان گفت جانش را نجات داده نام برد.

سلنا گومز و دوست پسرش , همسر سلنا گومز

در حالت معمول برای پیوند اعضا، پزشکان چیزی در حدود ۷ تا ۱۰ سال را برای یافتن یک اهداکننده مناسب برآورد می کنند، اما اینکه دوست صمیمی و هم خانه سلنا در آن زمان همه شرایط لازم را برای پیوند داشته باشد، از نظر سلنا به عنوان یک امر «باورنکردنی و فوقِ تصور» وصف شده است. او مورد این دوران و اهدای کلیه توسط دوست صمیمی اش این گونه گفته است که :

«نمی‌خواهم که مردم فکر کنند چیزی که بر من و فرانسیا گذشت چیز بدی بوده؛ این موضوع در مورد هر چیز دیگری هم در زندگی من مصداق دارد، چون بر این اعتقاد هستم که در نهایت همه موقعیت‌ها و شرایطی که با آن‌ها رو به رو می‌شوم سبب ساخته شدن من و شکل‌دادن به تمام آن چیزی شده اند که الان هستم. این یک چیز واقعاً زیبا است و می بایست آن را همیشه به خودم گوشزد کنم. خلاصه این که این دوران یک تجربه منفی نبود»

در مورد بیماری لوپوس بیشتر بدانید

لوپوس یک نوع بیماری خودایمنی است که بر روی بسیاری از قسمت های بدن اثر می گذارد. بنا بر آمار منتشر شده جهانی از هر ده هزار نفر به طور تقریبی سه نفر به این بیماری  مبتلا می شوند. در مورد این که می خواهید بدانید که خانمها بیشتر به این بیماری مبتلا می شوند یا آقایان، باید گفت که خطر ابتلا به لوپوس در بین زنان ۹ برابر بیش تر از مردان است و بطور معمول افراد در بین سنین ۱۵ تا ۴۵ سال به این بیماری مبتلا می شوند. شدت لوپوس در بروز علائم آن تاثیر دارد.


رایج ترین نشانه های بیماری لوپوس چیست؟

معمول ترین علایم لوپوس عبارتند از سردرد، احساس درد در قفسه سینه، حساسیت به نور، ورم ساق پا و یا حتی دور چشم، تشنج، ریزش مو، احساس خستگی، تب، احساس درد در عضلات، راش(لک های متورم و قرمز پوستی)، زخم دهان.

آغاز فعالیت های هنری سلنا گومز

زمانی که سلنا تنها ۷ سال سن داشت، در عرصه بازیگری برای اولین بار در نقش جایانا در فیلم «بارنی و دوستان» ایفای نقش کرد. گفتنی است که شهرت سلنا گومز بیشتر به خاطرِ نقش آفرینی در کاراکتر آلکس روسو در مجموعه کمدی با نام «جادوگران محله ویورلی» بوده است که از شبکه دیزنی پخش شده است.

اولین نقش آفرینی وی در عرصه سینمایی در فیلم «بچه‌های جاسوس ۳ : بازی باخته» بوده است.

سلنا گومز عضو اصلی گروه «سلنا گومز و سین» است که این گروه تحت نظر هالیوود رکوردز پا گرفته است و تا کنون همراه با گروه خود موفق شده است که سه آلبوم استودیویی منتشر کند. نام‌ آلبوم های منتشر شده اوو عبارتند از : ببوس و بگو که در سال ۲۰۰۹ منتشر شده است، سال بی باران که در سال ۲۰۱۰ منتشر شده است و آلبوم وقتی خورشید غروب می‌کند که در سال ۲۰۱۱ منتشر شده ‌است.

گفتنی است که چهار تک آهنگ از او و گروه اش تا سال ۲۰۱۱ در بین سی آهنگ برتر چارت آمریکا قرار گرفت. این هنرمند مشهور آمریکایی در ژانویه سال ۲۰۱۲ به طور رسمی اعلام کرد که قصد دارد تا برای مدتی نامعلوم از گروه خود جدا شود و علت این جدایی را تمرکز بر کار بازیگری اعلام کرد.

این را باید افزود که او موسیقی متن فیلم‌های «جادوگرانِ محله ویورلی»، «تینکر بل»، «داستان سیندرلای دیگر» و «بلرزانش» را خوانده و اجرا کرده است. سلنا در همین دوران جدایی از گروه موسیقی خود مدتی بر هنر بازیگری متمرکز شد و موفق شد تا در فیلم‌هایی از قبیل «رامونا و بیزوس» و «مونته کارلو» ایفاگر یکی از نقش‌ های اصلی باشد. او در سال ۲۰۱۳ با بازی در فیلم «تعطیلات بهاری» در نقش شخصیتی بالغ‌تر ظاهر شد.

سلنا گومز به عنوان سفیر سازمان یونیسف

این خواننده مشهور آمریکایی در سال ۲۰۱۰ به عنوان سفیر سازمان یونیسف انتخاب شد و نسبت دادن این عنوان باعث شد تا او جوانترین سفیر یونیسف تا آن زمان باشد. در اولین کار به عنوان سفیر یونیسف برای کمک کردن به کودکان به کشور غنا سفر کرد. گفتنی است که او در یونیسف برنامه‌ها و کنسرت‌های خیریه هم اجرا کرده ‌است. سلنا گومز در همین سال شرکت رسانه‌ای خود با نام «تولیدات ماهِ ژوئیه» را تاسیس کرد.


آهنگ های سلنا گومز خارج از گروه اش

گومز در ۷  آوریل سال ۲۰۱۳ یک ترانه‌ با نام «بیا بگیرش» را به شکل جدا از گروه موسیقی «سلنا گومز و سین» خواند. در حقیقت این برای نخستین بار بود که یک آهنگ از سلنا گومز جزو ۱۰ آهنگ برتر از ۱۰۰ آهنگ داغ بیلبورد قرار گرفت و بوسیله انجمن صنعت ضبط موسیقی ایالات متحده آمریکا موفق به دریافت گواهینامه طلا شد.

سلنا گومز و جاستین بیبر , سلنا گومز چدید

دومین تک آهنگ سلنا گومز با نام «یواش کن» در ماه ژوئن سال ۲۰۱۳ انتشار یافت. گفتنی است که گومز اولین آلبوم استدیویی که به شکل مستقل تهی کرده بود و «رقص ستارگان» نام داشت را نیز در ۱۹ ژوئیه سال ۲۰۱۳ منتشر کرد. در همین سال تور این آلبوم را نیز شروع کرد که قسمت پایانی این تور به دلیل بروز مشکلات شخصی و پزشکی سلنا گومز به صورت موفقیت آمیز به پایان نرسید و ناتمام ماند.

سلنا گومز موفق شد تا در ۹ اکتبر ۲۰۱۵ آخرین آلبوم اش تا به امروز را منتشر کرد. این آلبوم او «احیا» نام دارد. او در ماه می سال ۲۰۱۶ تور آلبوم احیای خود را  استارت زد که بعد از گذشت مدتی به دلیل عوارض روانی برگرفته از بیماری لوپوس وی ناتمام ماند و به پایانش نرسید.

سلنا گومز در سال ۲۰۱۶ با چارلی پوث همکاری داشته است. همکاری او با چارلی پوث در ساخت آهنگی با نام «ما دیگه با هم حرف نمی‌زنیم» شکل گرفت. او توانست تا در همین سال در چند فیلم هم ایفای نقش کند. این فیلم‌ها عبارتند از «همسایه‌ها ۲: انجمن خواهری برمی‌خیزد»، «اصول مراقبت» و «در نبردی مشکوک» که سلنا در آنها به خوبی نقش پردتازی کرده است.

سلنا گومز در سبک موسیقی رقص الکترونیک هم سابقه فعالیت دارد چرا که او در ۱۶ فوریه سال ۲۰۱۷ تک‌آهنگی با نام «اون من نیستم»” را با همکاری کیگو اجرا کرد. کیگو آهنگسازِ نروژیِ سبک موسیقی رقص الکترونیک است.

در ادامه فعالیت های حرفه ای سلنا گومز باید گفت که او در ۱۸ می ۲۰۱۷ موفق شد تا تک‌آهنگی را با نام «دروغگوی بد» منتشر کند.

سلنا گومز با همکاری گوچی مین در ۱۳ ژوئیه ۲۰۱۷ تک‌ آهنگی با نام «فتیش» منتشر کرد و با همکاری مارشملو در تاریخ ۲۵ اکتبر ۲۰۱۷ ترانه «گرگ‌ها» را منتشر کرد.


روابط عاشقانه سلنا گومز

او نیز مانند سایر هنرمندان مطرح با افراد خاصی دارای روابط عاطفی بوده است. سلنا گومز از سال ۲۰۰۸ تا سال ۲۰۱۰، با ستاره دیزنی، یعنی نیک جوناس بازیگر و خواننده در رابطه بوده است. همین روابط آنها با هم باعث حضور سلنا در آهنگی از جوناس برادرز شد. این آهنگ مشترک آنها «بسوزانش» نام دارد؛ این ارتباط آنها تا پایان سال ۲۰۰۹ ادامه داشت و این زوج بعد از سال ۲۰۱۰ رابطه‌ شان را با هم قطع کردند. بعد از تمام شدن این رابطه عاطفی و کاری، در همان سال سلنا شروع به برقراری ارتباط با ستاره سینمایی تیلور لاتنر کرد که این رابطه هم ناموفق بود چرا که پس از چند ماه به پایان رسید.

ارتباط جدید سلنا از دسامبر سال ۲۰۱۰ آغاز شد و قرارهای او  با خواننده کانادایی جاستین شکل گرفت. در ۲۷ فوریه ۲۰۱۱، سلنا گومز همراه با او در جشن اسکار ونتی فر ظاهر شد و پس از گذشت چند ماه گمانه‌زنی رابطه عاشقانه بین این دو آنها مورد تایید قرار گرفت.. ارتباط این زوج هنرمند خیلی زود مورد توجه بسیاری از رسانه‌ها قرار گرفت و رابطه  آن‌ها به «جلنا» شهرت گرفت. این نام یک نام ترکیبی است  که «ج» آن برگرفته از نام «جاستین» است و «لنا»ی آن هم  برگرفته از نام «سلنا» است. سلنا و جاستین با هم قهر و آشتی های زیادی داشتند که این ارتباط عاشقانه آنها هم در نهایت در سال ۲۰۱۴ به پایان رسید.

در زمستان سال ۲۰۱۵ ، خبرها حاکی از این بود که سلنا گومز و دیجی زد با همدیگر وارد یک رابطه عاشقانه شده اند. چیزی که باعث این گمانه زنی ها شده بود، ان بود که آن‌ها در اماکن عمومی دست یکدیگر را می‌گرفتند و در شبکه‌ های اجتماعی هم، عکس های جالب از همدیگر منتشر می کردند.

در ژوئن ۲۰۱۵ ، دیپلو در یک گفتگو به خبرنگاران اعلام کرد که رابطه عاشقانه سلنا گومز و دیجی زد یک ارتباط تقلبی است. پس از اعلام این خبر از سوی دیپلو، در یک شو تلویزیونی درباره نظر دیپلو از گومز سؤال شد و گومز هم در پاسخ گفت که: دیپلو تصور می‌کند در خصوص زندگی شخصی من اطلاعات زیادی دارد. اما دیپلو در اشتباه است. من زد را تحسین می‌کنم و یقینا من و دیجی زد با یکدیگر روابطی داشته‌ایم و این ارتباط هم برای من یک ارتباط خاص بوده ‌است.

روابط عاشقانه و دوستی سلنا گومز همچنان ادامه دار بوده اند به شکلی که سلنا از آغاز سال ۲۰۱۷ قرارهایی با خواننده کانادایی د ویکند گذاشته است. این دو هنرمند مشهور اولین حضور رسمی‌ خود را با هم در مراسم «مت گالا» (Met Gala) تجربه کردند. آن‌ها پس از ده ماه دوستی در اکتبر سال ۲۰۱۷ از یکدیگر جدا شدند. سلنا از زمان پایان این دوستی با هنرمند کانادایی، بار دیگر با جاستین بیبر در جاهای مختلف دیده رویت شده است و گمانه زنی ها بر این قرار هستند که سلنا گومز دوستی پُرفراز و نشیب خود را با او از آغاز کرده است.

آهنگ های جدید سلنا گومز , فیلم سینمایی سلنا گومز

فعالیت مدلینگ سلنا گومز

سلنا گومز قسمتی از «مد بازگشت به مدرسه» کمپین تبلیغاتی «سیزر» بوده و به همین علت در تبلیغات تلویزیونی مشهور شد. این هنرمند همچنین سخنگویی برای «شیر بردن» بود و در تبلیغات تلویزیونی این کمپین هم  نامی آشنا و برجسته است. این خواننده و بازیگر مشهور همچنین سخنگویی برای «بیمه کشاورزی دولت» بود و به عنوان این نقش در تبلیغات تلویزیونی متعددی برای این گروه فعالیت داشته است.

در تاریخ ۱۴ ژوئیه سال ۲۰۱۱ اعلام شد که سلنا گومز با شرکت آدرِنالینا که یک برند شناخته شده در زمینه ورزش‌های مخاطره‌ آمیز و سبک زندگی ماجراجویانه می باشد،یک متن قراردادی ای تولید و پخش عطر شخصی‌اش را به امضا رسانده است. ایلیا لکاچ رئیس و سئوی این شرکت در این خصوص اعلام کرد که: «ما از همکاری با خانم گومز بسیار خرسند هستیم و جزئیات بیشتر را در رابطه با این عطر با نزدیک شدن به تاریخ عرضه آن ارائه می کنیم.» این عطر پرطرفدار در نهایت  در ماه می ۲۰۱۲ به بازار عرضه شد.

در راستای فعالیت های مدلینگ، سلنا در سال ۲۰۱۵ با برند «پَنتین» هم همکاری کرد. این برند در حوزه  بهداشت و مراقبت از مو فعالیت دارد.

راه اندازی خط مُد و لباس

سلنا گومز در اکتبر ۲۰۰۹ سلنا اعلام کرد که در نظر دارد تا خط مُد و لباس خود به نام «بلند خیال‌پردازی کن» را راه‌اندازی کند. این خط تولید او در زمینه مد و لباس، در پاییز سال ۲۰۱۰ به راه انداخته شد. این مجموعه تولیدی شامل لباس‌های بوهمی، تاپ‌های گلدار، لباس‌های جین، کت و دامن و شال و کلاه بود که تمام لباس‌ها از مواد بازیافتی یا سازگار با محیط زیست تولید شده اند.


همچنین ببینید : بیوگرافی آریانا گرانده بیوگرافی ترلان پروانه و مهناز افشار