ساعد سهیلی در لاتاری , ساعد سهیلی و برادرش

برخی از هنرمندان در عرصه سینما و تلویزیون جزو افرادی هستند که از طریق رابطه ها به عرصه وارد شده اند. از جمله این افراد، هنرمند خوب و جوان کشورمان ساعد سهیلی است که پسر سعید سهیلی است.

هر چند که او خود منکر این رابطه است اما واقعیت آن است که برادر ساعد سهیلی و خودش از طریق پدرشان به عرصه هنر وارد شده اند. همسر ساعد سهیلی که گلوریا هاردی نام دارد نیز بازیگر است. در این مقاله از پارسی نو برای شما در مورد زندگی شخصی ساعد سهیلی و همسرش بیشتر برای شما صحبت کرده ایم.


بیوگرافی کامل ساعد سهیلی

ساعد سهیلی بازیگر متولد ۳۰  بهمن سال ۱۳۶۶ است که در مشهد به دنیا آمده است. این هنرمند در عرصه سینما و تلویزیون فعالیت دارد و در حال حاضر در تهران زندگی می کند.

خانواده ساعد سهیلی

ساعد سهیلی در یک خانواده هنرمند پرورش یافته است. نام پدر ساعد سهیلی، سعید سهیلی است. برادر او هم بازیگر است. نام برادر ساعد سهیلی سینا مهراد است. برادر او نام فامیلی خودش را عوض کرده است تا برای مخاطبان جا بیفتد که او بدون هیچ گونه وساطتی از طرف پدر و برادرش وارد عرصه هنر شده است.

ساعد سهیلی ویکی پدیا , عکس ساعد سهیلی

ساعد دو خواهر به نام‌های سارا و صبا دارد که هر دو بازیگر هستند. صبا سهیلی خواهر ساعد سهیلی در عرصه سینما و تئاتر فعالیت دارد. گفتنی است که ساعد سهیلی معروف‌ترین عضو خانواده هنرمند سهیلی است. البته در مورد او می گویند که او ژن خوب است چرا که به واسطه پدرش به عرصه هنر وارد شده است.

البته او خودش هم می گوید که از دوران کودکی، سر تمرین تئاترهای پدرم در شهر مشهد حاضر می شدم و همیشه هم این برای من یک افتخار بود که کارهای موفقی خلق می کرد. او گفته است که همیشه پدرم برای من یک قهرمان بوده است و دوست دارم هم در زندگی کاری  هم در زندگی شخصی زیر سایه پدرم باشم.

میزان تحصیلات ساعد سهیلی

در مورد وضعیت تحصیلات این بازیگر باید بدانید که ساعد سهیلی دانشجوی انصرافی کارشناسی گرافیک از دانشگاه آزاد در مقطع کارشناسی است.


ازدواج ساعد سهیلی

همسر ساعد سهیلی، گلوریا هاردی است. گلوریا هاردی بازیگر اهل کشور فرانسه است و در سریال کیمیا در نقش رها آزاده ایفای نقش کرده است.

گفتنی است که مراسم ازدواج ساعد سهیلی و گلوریا هاردی در مشهد با شرکت چهره های سینمایی برگزار شد.

ساعد سهیلی و گلوریا هاردی , عکس جدید گلوریا هاردی

اختلاف سنی ساعد سهیلی و همسرش

این بازیگر با همسر فرانسوی خود دارای اختلاف سنی تقریبا زیادی است. اختلاف سنی ساعد سهیلی با همسرش گلوریا هاردی ۶ سال است یعنی گلوریا ۶ سال از همسرش ساعد سهیلی بزرگتر است.

ذکر این نکته هم لازم است که گلوریا هاردی متولد ۱۱ بهمن سال ۱۳۶۰  در فرانسه است. او به ۵ زبان آلمانی ، انگلیسی ، فرانسوی ، ایتالیایی و فارسی مسلط است.

ساعد سهیلی در فیلمی با نام اتاق تاریک ایفای نقش کرده است که در واقع داستان زندگی واقعی  اش برایش مرور شده است. داستان این فیلم به شکلی است که در فیلم هم مانند زندگی واقعی اش با همسرش اختلاف سنی دارد. ساره بیات در این فیلم نقش همسر ساعد سهیلی را دارد.

گفتنی است که اتاق تاریک عنوان فیلمی است که روح الله حجازی کارگردانی آن را به عهده دارد و موضوع آن هم درباره دغدغه های زندگی مشترک و مشکلات کودکان است.

در مورد همسر ساعد سهیلی بیشتر بدانید

این بازیگر مرد معروف ایرانی با یک دختر دورگه فرانسوی – ایرانی بنام گلوریا هاردی در سال ۱۳۹۴ ازدواج کرده است. نقش آفرینی گلوریا در سریال “کیمیا” در سال ۱۳۹۴ باعث انتشار خبر ازدواج آنها شد.

مادر گلوریا هاردی ایرانی است و اصالتا اهل شیراز است و پدرش فرانسوی است. او در بوردوی فرانسه متولد شده است و  همه اقوامش هم در فرانسه زندگی می کنند.

گلوریا بعد از ازدواج فارسی صحبت کردن را یاد گرفته است.

حاشیه های ساعد سهیلی ، اصالت ساعد سهیلی

چگونگی آشنایی گلوریا هاردی و ساعد سهیلی

گلوریا در مورد این که چطور با ساعد آشنا شده و ازدواج کرده است، این گونه گفته که: وقتی ساعد برای حضور در جشنواره فیلم به پاریس در فرانسه آمده بود، با او آشنا شدم و بعد عاشق هم شدیم و این آشنایی ما به ازدواج ختم شد.


گلوریا هاردی : از خوانندگی تا بازیگری

گلوریا هاردی درباره تخصص هنری خود گفته است که :

من موزیسین هستم و در واقع رشته اصلی هنری من موسیقی است. گلوریا در فرانسه خواننده بوده است اما همیشه به بازیگری هم علاقه داشته است.

گلوریا هاردی در خصوص ارتباط موسیقی و بازیگری این گونه گفته است که : من بر این اعتقاد هستم که وقتی در کار موسیقی فعالیت داری، به یک نوعی می بایست هنر بازیگری را هم بلد باشی که بتوانی موفق شوی و کار موسیقی را خوب اجرا کنی. او گفته است که من در پاریس مدت کوتاهی در چند کلاس بازیگری شرکت کردم بودم و همانجا  هم علاقه من به بازیگری شکل گرفت.

در ایران هم در کلاس های بازیگری آزیتا حاجیان شرکت کرده و از این طریق برای ایفای نقش در سریال کیمیا معرفی شده است.

ماجرای سربازی رفتن ساعد سهیلی

این هنرمند جوان کشورمان بعد از انصراف از دانشگاه به خدمت سربازی رفت و به مدت ۲۱ ماه در شهرک دفاع مقدس  خدمت کرد. سه ماه از  این مدت به علت تنبیه اضافه خدمت خورد و در این مورد خودش گفته است که ۱۰ ماه فقط دستشویی شستم !

موسیقی و ورزش مورد علاقه ساعد سهیلی

این بازیگر در پاسخ به این سوال که چه سبک موسیقی را دنبال می کند گفته است که سبک خاصی در موسیقی را دنبال نمی‌ کنم و آهنگ‌ هایی که اغلبِ مردم با آن‌ ها ارتباط برقرار می‌ کنند هم مورد علاقه من هستند. ساعد دو ورزش فوتبال و ورزش رزمی را دوست دارد و برخی مواقع به شکل تفریحی فوتبال بازی می کند.

زندگی شخصی ساعد سهیلی , ساعد سهیلی و همسرش

علاقه ساعد سهیلی به ابوالفضل پورعرب

این بازیگر در خصوص علاقه به پور عرب گفته است که: زمانی که بچه بودم و سر صحنه فیلم مردی شبیه باران همراه پدرم حاضر می شدم و واقعا از دیدن آن فیلم لذت بردم. جدا  آقای ابوالفضل پورعرب و کارهای‌شان را خیلی دوست دارم و آنها را دنبال می کنم.

آغاز فعالیت های هنری ساعد سهیلی

ساعد سهیلی از سن ۱۴ سالگی فعالیت هنری خود را شروع کرده ‌است. یعنی از سال ۱۳۸۰ تا کنون به شکل حرفه ای فعالیت های هنری انجام می دهد و در عرصه سینما و تلویزیون و تئاتر فعال است و در نقش هایی که به عهده می گیرد هم خوش می درخشد.

این بازیگر جوان و با اخلاق کشورمان در اولین کار خود  با نقش کوتاهی در فیلمی با نام شب برهنه، به کارگردانی پدرش سعید سهیلی معرفی شد. ساعد غیر از بازیگری فعالیت های هنری متفرقه دیگری هم دارد، از جمله فیلم‌بردار پشت صحنه در برخی از کارهای پدرش بوده ‌است.

ماجرای ممنوع الورود شدن ساعد سهیلی به دبی

این بازیگر به دنبال حاشیه ها و واکنش‌های ایجاد شده در دولت امارات متحده عربی بعد  از اکران فیلم لاتاری در سی و ششمین جشنواره فیلم فجر بوسیله دولت دبی به این شهر ممنوع الورود شد.

به شهرت رسیدن ساعد سهیلی

ساعد سهیلی با بازی در فیلم هایی مثل “۵۰ کیلو آلبالو” و “گشت ارشاد” موفق شد تا به محبوبیت دست یابد و با بازی در فیلم پر مخاطب “لاتاری” موفق شد تا به میزان این محبوبیت بیفزاید.

تجربه کار ساعد سهیلی با کارگردان های دیگر

در سال ۱۳۸۹ ساعد سهیلی به پیشنهاد یکی از دوستان خود در تست بازیگری فیلم بهروز شعیبی و جواد عزتی بنام تلوزیونی میان ماندن و رفتن حاضر شد و موفق شد تا در این فیلم ایفای نقش کند.


حاشیه های ساعد سهیلی

اعتراض شدید او به سانسورهای شدید سریال نهنگ آبی

ساعد سهیلی، یکی از بازیگر سریال “نهنگ آبی” است که چند وقتی است که برای اعتراض به سانسورهای انجام گرفته در این فیلم در فضای مجازی از سوی کاربران دنبال می شود.

برادر ساعد سهیلی , فیلم های ساعد سهیلی

ظاهرا در این سریال که از شبکه نمایش خانگی پخش می‌شود از نظر ساعد سانسور های زیادی صورت می گیرد.

این بازیگر در اینستاگرام خود گفت که : “همکاران من در سریالِ “نهنگ آبی” هر هفته با کلی عشق و کوشش سعی می کنند چیزی در حدود شصت دقیقه فیلمِ با کیفیت عالی را تحویل شما مخاطبان عزیز بدهند، اما با ابراز تأسف می بینیم که گاهی ۳۶ ، ۳۷ ، یا ۳۸ دقیقه از این فیلم به دست شما عزیزان می رسد!!! .

برای من سوال است که از فاصله تدوین تا منزلِ شما چه کسی چیزی در حدود ۲۲ دقیقه فیلم را با اعمال سلیقه فردی خود تدوینِ مجدد و سانسور میکند؟!

ساعد سهیلی گفته است که من نمی دانم … نمی دانم و بسیار ناراحتم ، هم ناراحت هستم و هم گله مندم. من به جای او یعنی فرد سانسور کننده (که نمی شناسم) از شما مخاطبان عزیز عذرخواهی می کنم.

یک خواهشی دارم و آن این است که ین فرد هرکسی که هست خودش رو معرفی کند و از این اقدام خود دفاع کند! حداقل مزیت این کار آن است که ما با نام شما آشنا می شویم و نام شما را با نام میثم مولایی (تدوینگر این فیلم) عوض می کنیم. آیا این به نظر شما بَده؟”

این نحوه اعتراض ساعد سهیلی در فضای مجازی سر و صدا به پا کرده است و حواشی را برای او به وجود اورده است.