بشیر حسینی کارشناس , بشیر حسینی داور

برنامه عصر جدید یکی از برنامه هایی است که از شبکه سه سیما پخش می شود و مخاطبان خاص خود را دارد. این برنامه حالت مسابقه دارد. داوران عصر جدید از ۴ نفر تشکیل شده اند که بشیر حسینی یکی از آنها است.

این داور برنامه عصر جدید کمتر شناخته شده است و در مورد حضور او نظرات زیاد و متفاوتی بیان شده است. در مورد بیوگرافی کامل بشیر حسینی اطلاعات زیادی وجود ندارد اما ما در این مقاله از پارسی نو برای شما سعی کرده ایم تا کامل ترین مطالب را در مورد بشیر حسینی داور برنامه عصر جدید منتشر کنیم. در ضمن در مورد اینستاگرام بشیر حسینی و تلگرام او هم مطالبی را در کنار عکس های بشیر حسینی خواهید دید.


بیوگرافی سید بشیر حسینی داور عصر جدید

دکتر سید بشیر حسینی یکی از دوران برنامه استعدادیابی عصر جدید است. بشیر حسینی در تاریخ ۱۵ آذر سال ۱۳۶۰ در تهران به دنیا آمده است. او ارتباط شناس است. وی اصالتا اصفهانی است. از نظر تحصیلی او فارغ التحصیل مقطع کارشناسی ارشد رشته حقوق از دانشگاه امام صادق (ع) است و دارای مدرک دکتری فرهنگ و ارتباط است.گفتنی است که او دارای تحصیلات سطح ۲ حوزه است و در حال حاضر در تلویزیون هم فعالیت دارد.

در حقیقت دکتر بشیر حسینی در قالب کارشناس علوم جامعه شناختی، کارشناس رسانه، کارشناس بازی، منتقد و تحلیلگر و پژوهشگری تربیتی در طی چند ساله اخیر حضوری پر رنگ در رسانه دارد.

او استاد دانشگاه اسـت و بنا به این که متولد دهه ۶۰ است حضورش باعث یادآوری خاطرات این دهه برای بینندگان می شود. او در دورانی پرورش یافته است کـه در زنگ ورزش معلم پرورشی آنها را همراهی می کرده است. البته این نگاه تا حدی بدبینانه ومنفی توسط گروه سازنده این برنامه مورد قبول نیست. این گروه بر این اعتقاد هستند که بشیر حسینی خیلی فعال مباحث جدی را با زبان جوانان امروز مورد تحلیل قرار می دهد. گفتنی است که در نمونه این برنامه در خارج از ایران، داور ورزشی نمی نشیند!.

در مورد سابقه تحلیل و نقد بشیر حسینی این را باید بدانید که پیشتر و در زمان برگزاری مسابقات فوتبال جام جهانی گاهی مهمان برنامه «زابی‌واکا» تلویزیون اینترنتی آیو شده بوده است و در این راستا یک ویدئو از نظراتش در فضای مجازی منتشر شد که حسابی داغ شد و مورد استقبال مخاطبین قرار گرفت. او در حال حاضر یکی از داوران برنامه عصر جدید احسان علیخانی است.


برنامه عصر جدید و داوران آن

چند وقتی است که برنامه ای با نام عصر جدید از شبکه ۳ پخش می شود که بنا به تبلیغاتی که خود این برنامه در مورد خودش دارد، اولین و بزرگ ترین برنامه استعدادیابی تلویزیونی در ایران به شمار می رود که استعدادهای ویژه در زمینه های سرگرمی، هنری و مهارت های ورزشی افراد متقاضی را مورد ارزیابی قرار می دهند.

این برنامه برای ارزیابی خود دارای داورانی است که سید بشیر حسینی یکی از آنها است. امین حیایی، رویا نونهالی، آریا عظیمی نژاد از دیگر داوران این برنامه هستند که داوطلبین توسط این دوارن مورد ارزیابی قرار می گیرند. گفتنی است که احسان علیخانی سازنده این برنامه است و خودش هم اجرای آن را بر عهده دارد. بشیر حسینی در مقایسه با سایر داوران این مسابقه کمتر شناخته شده است.

بیوگرافی دکتر سید بشیر حسینی

شرکت کنندگان در این برنامه می بایست از طریق سایت عصر جدید ثبت نام کرده و مطابق آیین نامه و مقررات خاص آن، ویدئو مربوط به مهارت خاص خود را برای برنامه ارسال کنند و منتظر تماس آنها باشند.


ازدواج بشیر حسینی

حسینی متاهل است و دارای یک فرزند دختر است. در مورد همسر بشیر حسینی اطلاعاتی منتشر نشده و البته باید گفت که در مورد زندگی خصوصی بشیر حسینی اطلاعات کامل و دقیق نیست. همین قدر می دانیم که او متاهل است و یک دختر دارد.

حواشی بشیر حسینی

کلیپ جنجالی بشیر حسینی در برنامه تلویزیون اینترنتی آیو

در بخشی از این ویدئو او عنوان می کند که: «بگذار یک چیز عجیب‌ تر هم این جا به شما بگوییم. همین نگاهی که از زمان فروید به شکل جدی مطرح شده است که اساسا بازی فوتبال از سنخ مقوله لذت جنسی تقسیم بندی شده است، خودش به صورت کامل به ما می گوید که چرا از بازی فوتبال لذت برده می شود؟ همانطور که لذت جنسی دلپذیر و خوشایند است، لذت بازی فوتبال هم عین همان لذت جنسی است، از همان جنس و همان سنخ است. آدم در نگاه اول از این ارزیابی متعجب می شود و می پرسد که چطور یک همچین چیزی وجود دارد؟. بعد می‌گوید یک مطالعه‌ ای انجام داده ام. بر اساس نتایج این مطالعه کشور‌هایی که آمار شهوت و مسائل جنسی در آن دارای آمار بالاتری است، فوتبال بهتری هم دارند مثل برزیل. بعد آرژانتین …»

در برنامه تلویزیون اینترنتی آیو علی انصاریان به ادعای گفته شده حسینی در مورد فوتبال و لذت جنسی واکنش نشان داد و گفت پس چرا تایلند فوتبال خوبی ندارد؟

گفتنی است که انتشار این ویدئو با واکنش ‌های زیاد و البته متفاوتی در فضای مجازی مواجه شد.

انتشار این ویدئو و عملکرد حسینی به عنوان داور در برنامه عصر جدید باعث شد که خیلی از افراد کنجکاو شوند که ببینند کارشناس جدید تلویزیون چه کسی است و از کجا آمده است؟ در این راستا بر اساسا آمار‌های گوگل جستجوی نام بشیر حسینی از اسفند ماه ۱۳۹۷ به شدت بالا رفته است.

رابطه نزدیک بشیر حسینی با علی فروغی رییس شبکه سوم سیما

گفته می شود که بشیر حسینی روابط دوستانه و نزدیکی با علی فروغی مدیر شبکه سوم سیما دارد. در یک همایش که در دانشگاه امام صادق برگزار شد بشیر حسینی و علی فروغی هر دو مهمان این همایش بودند. موضوع این همایش هم بررسی بایسته ‌ها و چالش ‌های تولید محتوا در رسانه در «گام دوم انقلاب» بود.

نظر بشیر حسینی در مورد برنامه عصر جدید

همین ارتباط نزدیک علی فروغی و بشیر حسینی باعث شده است که بسیاری از مخاطبان تلویزیون او را داور سفارش شده برنامه عصر جدید بدانند. اعتقاد این دسته از مخاطبان آن است که علی فروغی می خواهد ستاره سازی جدید در تلویزیون را پیش بگیرد از جمله چهره ‌هایی مانند عادل فردوسی پور را حذف کرده و می خواهد افراد دیگری چون بشیر حسینی را جایگزین کند.این ادعا از طرف گروه مقابل این مخاطبان رد شده است.

حامد جواد محمدزاده کارگردان برنامه زابیواکا که حسینی میهمان آن بود و جنجالی هم شد در یادداشتی این گونه نوشته بود که احسان علیخانی عزیز، من با سید بشیر از طریق همین برنامه زابیواکا آشنا شدم، دکتر حسینی قابلیت داوری د راین برنامه شما را دارد. او هم بسیار باسواد است و هم بسیار ژورنالیست و مخاطب را خوب می فهمد.


نظر بشیر حسینی در مورد برنامه عصر جدید

حسینی در مورد کار داوری خودش و سایر داوران اعتقاد جالبی دارد که آن را در ادامه می خوانید.

«ما هفت نفر را در برنامه مورد ارزیابی و داوری قرار می دهیم و از آن طرف هفتاد میلیون نفر ما را مورد ارزیابی قرار میدهند ! ا

او در نهایت گفته است که امیدوارم از دیدن برنامه لذت ببرید، تأمل بکنید و تعامل هم داشته باشم او اینگونه ادامه داده است که:.

عصر جدید، یک مسابقه ‏برای افراد حرفه‌ ای است. استعدادهای تازه و مبتدی می بایست اول با پشتکار، ابتکار و نمونه‌کار حرفه‌ای شوند و بعد از آن قدم روی چشم‌ های ما بگذارند.

بشیر حسینی به این نکته هم اشاره کرده است که ما به ‏قابلیت رقابت استعداد ایرانی در سطحِ جهانی معتقد هستیم و در این مورد هم دارای اطمینان هستیم. او گفته است که بر این اسا ما سطح توقعاتمان را پایین نمی آوریم.

حضور بشیر حسینی در عصر جدید و دو دیدگاه متفاوت

با حضور بشیر حسینی در برنامه عصر جدید انتقادها و تحلیل های زیادی در فضای مجازی و رسانه ها منتشر شد. انتقادها و تحلیل بر دو گروه قابل تقسیم هستند، یک گروه بر این اعتقاد هستند که حضور حسینی در عصر جدید “حماقت بار” است و گروه مقابل معتقدند او “نجات دهنده”برنامه عصر جدید است.

سایت اصولگرای مشرق که می توان آن را در گروه دوم گنجاند، در باره حضور حسینی در عصر جدید نوشته است: «خصوصیت اصلی و بزرگ سید بشیر حسینی در میان هیأت داوران این است که برنامه عصر جدید را از نسخه «اَمریکن» شدن نجات داده است. حسینی در مقام یک معلم متفکر و آنالیزور، خلأ موجود در این برنامه را به عنوان یک داور به خوبی پر کرده است.»

روزنامه جوان که نزدیک به سپاه پاسداران نظر کاملا متفاوتی با سایت مشرق منتشر کرده است و این گونه گفته  است که: «حضور یک استاد ارتباطات در میان داوران هم بزرگ ‌ترین نقص در جریان داوری ‌های برنامه عصر جدید ه شمار می رود، به‌خصوص اینکه سید بشیر حسینی دلایل بی ربط را برای قبول یا رد اجرا‌های شرکت‌کنندگان عنوان می کند.»

گفتنی است که این روزنامه همچون بسیاری از منتقدان، مسابقه عصر جدید را “کپی نعل به نعل از برنامه تلویزیونی مشهور «گات تلنت»” تلقی کرده است.

نظر مخاطبان عصر جدید در مورد داوری بشیر حسینی

حسینی در ابتدای پخش مسابقه عصر جدید از سوی مخاطبان عنوان داور نچسب را گرفت، هر چند باید گفت که این قضاوتی زودهنگام بود چرا که با جلو رفتن برنامه برای تماشاگران مشخص شد که او دنیایی از اطلاعات و دانش را دارد هر چند در مقایسه با داوران دیگر فاقد شهرت است.

او شهرت ندارد اما داوری تیزبین است و با قدرت استدلال بالایی که دارد در مورد هر شرکت کننده قانع کننده ترین جواب را می دهد و در نهایت عاقلانه ترین تصمیم را هم می گیرد.

بشیر حسینی , بیوگرافی بشیر حسینی

۹۰ درصد تماشاگران برنامه عصر جدید شناختی در مورد بشیر حسینی نداشتند و به همین علت قضاوت عجولانه ای در مورد او داشتند.

فرق بشیر حسینی با سایر داوران عصر جدید

حسینی در این برنامه با سایر داوران دارای تفاوتهایی است. او نیامده تا با لبخند اجراها را ببیند او خیلی صریح نظر خودش که دارای استدلال و منطق است را در مورد یک شرکت کننده می گوید. او بر این اعتقاد است نباید نظر شخصی در مورد شرکت کننده داشت و اجرای هر شرکت کننده را باید به قسمتهای مختلفی تقسیم کرد و بر آن اساس هم نظر دارد. او بر این اعتقاد است که یک استعداد در این برنامه اگر مورد ارزیابی دقیق قرار گیرد در باشگاه مهارت شکوفا می شود.

در هر برنامه ای این چنینی وجود این داوران دارای اهمیت است چون باعث می وشد کیفیت انتخاب بالاتر رود.

جایگاه شغلی بشیر حسینی

دکتر بشیر حسینی عضو هیئت علمی دانشگاه صدا و سیما است و از اساتید مدعو دانشگاههای دیگر هم هست. از جمله استاد دانشگاه امام صادق (ع) است و در دانشگاه تهران، دانشگاه علامه طباطبایی (ره) و دانشکده خبر هم تدریس می کند. حسینی علاوه بر زبان فارسی بر دو زبان فرانسه و عربی هم تسلط کامل دارد. از آنجایی که او دارای تحصیلات حوزوی است، به مبحث حوزه هم علاقه مند است.

سمت بشیر حسینی در صدا و سیما

این داور برنامه عصر جدید در شهریور ماه از سال۱۳۹۷ با حکم مسعود معینی مدیریت شبکه چهار سیما، سرپرستی گروه فرهنگ و اندیشه این شبکه را بر عهده گرفت.

این را هم باید افزود که حسینی ضمن این که داور عصر جدید احسان علیخانی است، مشاوره برنامه های خندوانه و ماه عسل هم هست.

کتاب های بشیر حسینی

دکتر بشیر حسینی مولف کتاب فکر و سواد رسانه ای مقطع دهم هستند. مولف کتاب ۱۵۰ هشتک هم هستند؛ گفتنی است که دهها تالیف دیگر نیز دارند. موضوع کتاب ۱۵۰ هشتک سواد رسانه ای است. او همچنین کتاب «مهارت‌هایی برای خواندن، دیدن و شنیدن در شبکه‌های اجتماعی» را هم به بازار عرضه کرده است. جالب است که با وجود سمت های خاصی که شیر حسینی دارد و تحیلات حوزوی هم دارد، اما با فیلترینگ شبک های اجتماعی به شدت مخالف است.

بشیر حسینی کارشناس , بشیر حسینی داور

از دیگر تالیف بشیر حسینی می توان به کتابهای زیر اشاره کرد :

فکر و سواد رسانه ای مقطع دهم

ماه عسل مجردها

آینده پژوهی تحولات وب

الگوی ارتباطاتی نهج البلاغه

لایک ممنوع

همراه هر ماه

ایساتیس

جالب است بدانید که بشیر حسینی رئیس شورای سیاستگذاری المپیاد بین المللی سواد رسانه ای هستند و در کارگروه سواد رسانه در قاره های اروپا، آفریقا و آسیا هم به تدریس مشغول است.

نظر بشیر حسینی در مورد فیلتر شدن شبکه های اجتماعی

«چنانچه بر رسانه‌ها امیر نشویم و بر انها غلبه نکنیم، زیردست رسانه های اسیر می‌شویم. با فیلتر کردن اینستاگرام دو ‏قشر از این شبکه کوچ می کنند، دسته اول شامل افراد مذهبی‌ است چرا که دیدن و دنبال کردن سایت فیلتر شده را حرام تلقی می کنند و دوم دسته هم شامل جامعه سنتی است. فیلترینگ تلگرام بزرگترین ‏خدمت را به ضد انقلاب ارائه کرد و آنها را در این پیام ‌رسان با مردم تنها گذاشت.»

بشیر حسینی ویکی پدیا , کتابهای بشیر حسینی

تلگرام بشیر حسینی

در تلگرام حسینی عصر جدید اطلاعات خاصی منتشر شده است. از جمله این که وی در قسمت بیوگرافی تلگرام خود با درج تصویر یک پروانه آبی ‌رنگ اینگونه نوشته : در جست‌ و جوی حق و حقیقت.

او در مورد سوابقش گفته است که مدیر گروه علوم نوین رسانه دانشکده ارتباطات دانشگاه صدا وسیما است. ضمن این که نوشته است که رئیس شورای سیاست‌ گذاری المپیاد بین‌المللی سواد رسانه‌ای هم هست گفته است که مشاور ‏دانشگاهی و استعدادیابی و جوان برگزیده کشور سال ۱۳۸۵ نیز هست.

اینستاگرام بشیر حسینی

حسینی دارای اینستاگرام است. البته فعلا دنبال کننده های زیادی ندارد اما به احتمال زیاد با حضورش در عصر جدید تعداد فالوورهای او بالا خواهند رفت. آدرس پیج بشیر حسینی در اینستاگرام drbashirhosseini@ است که در صورت تمایل می توانید فالو کنید.

بشیر حسینی سوپاپ اطمینان!

اعتقاد مخاطبان بر آن است که بشیر حسینی داور مسابقه عصر جدید به دلیل داشتن سوابق گفته شده  حکم تنظیم سوپاپ ‏اطمینان در برنامه‌ ها از جمله در برنامه عصر جدید را دارد، علیرغم این صحبت ها بشیر حسینی یکی از محبوب‌ ترین میهمان‌ های برنامه ‌های تلویزیونی است.

گفتنی است که او پیش از داوری در عصر جدید، میهمان ثابت برنامه ای از شبکه امید بود، این برنامه رسانش نام داشت. بشیر حسینی در برنامه‌ ‏‏«اکسیر» با اجرای فرزاد حسنی گفتگویی مفصل در خصوص فضای مجازی داشت.

به نظر می رسد که بشیر حسینی با استفاده مطلوب و مناسب فضای مجازی کاملا موافق است و به ورود دولت به این محیط برای تولید محتوا اعتراض دارد چرا که این فضا را متکثر می داند و معتقد است که محتواهای تولید شده هم باید متکثر باشند.