کلاهبرداری با نام "بیمه سلامت"

98

1398/10/22

12:36


کلاهبرداری با نام "بیمه سلامت"

سلامت نیوز:مدیرکل بیمه سلامت استان تهران، با اشاره به برخی سودجویی‌ها از نام بیمه سلامت توسط افراد شیاد و سوء استفاده از شرایط روحی بیماران، ضمن هشدار به مردم تاکید کرد: پرداخت هرگونه وجه خارج از صندوق بیمارستان و بدون دریافت رسید معتبر، با هر عنوانی ممنوع بوده و فاقد وجاهت قانونی است.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، دکتر سیدمحمد حسینی، اظهار کرد: با توجه به اطلاع رسانی مکرر و اعلام موارد قابل کلاهبرداری توسط افراد شیاد و سودجو، اما برخی با سوء استفاده از شرایط روحی بیمار، طی تماس‌های تلفنی یا ارتباط حضوری و مجازی با خانواده‌ها و بیماران، به نام بیمه سلامت، وزارت بهداشت، یا سایر عناوین مجهول، اقدام به کلاهبرداری، اخاذی و درخواست وجه از بیمار یا همراهان وی می‌کنند.


وی با بیان اینکه سودجویان تحت عناوینی مختلف از جمله کارت بیمه تکمیلی، تأمین دارو، کیسه خون، ملزومات پزشکی، مشاوره و... اقدام به کلاهبرداری می‌کنند، تاکید کرد: پرداخت هرگونه وجه خارج از صندوق بیمارستان و بدون دریافت رسید معتبر، با هر عنوانی ممنوع بوده و فاقد وجاهت قانونی است. همچنین این اداره کل و دفاتر پیشخوان طرف قرارداد هیچگونه کارت بیمه تکمیلی، صادر نمی‌کنند و هرگونه اخباری از این قبیل مورد تایید این اداره کل نیست.


روابط عمومی اداره کل بیمه سلامت نیز تاکید کرد که شهروندان مراقب باشند در دام این افراد شیاد نیفتند و از ارائه اطلاعات هویتی و روند درمانی خود در تماس‌های تلفنی، شبکه‌های مجازی و افراد متفرقه خودداری کنند و جهت اطلاعات بیشتر با سامانه تلفنی ۱۶۶۶ تماس حاصل نمایند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو