آکاایران: نکات جالب برای انجام خانه ‌تکانی راحت‌ تر

آکاایران: نکاتی برای خانه تکانی راحت تر

 خانه ‌تکانی راحت‌

اختصاصیآکا ایران:

همیشه وقتی کلمه خانه ‌تکانی را می‌شنویم بلافاصله به بهانه‌ هایی فکر می‌کنیم که بتوانیم این کار سخت راکمی عقب بیندازیم؛ اما حالا که آماده خانه ‌تکانی هستید می‌خواهم نکاتی برای تمیز کردن خانه را با شما به اشتراک بگذارم. می‌خواهیم خانه ‌تکانی امسال را سریع و درعین‌حال خوب انجام دهیم.

1. همیشه تمیز کردن را از بالا شروع کنید

همیشه خانه‌ تکانی را از بالا شروع کرده و کار را به سمت پایین ادامه دهید. درباره‌ اش این‌ طور فکر کنید: غبار پایین می‌ریزد، پس اگر از بالا شروع کنید هیچ‌ وقت مجبور به دوباره تمیز کردن سطحی نمی‌شوید (که باعث اتلاف وقت است). اگر به هنگام خانه ‌تکانی اول زمین را تمیز کنید سپس میز را گردگیری کنید دوباره مجبور می‌شوید زمین را تمیز کنید. پس از جاذبه به نفع خود استفاده کنید! این کار همچنین باعث می‌شود که در خانه ‌تکانی کاری را از قلم نیندازید.

2. وسایل کار

وسایل موردنیاز و شوینده‌ ها را از ابتدای کار و قبل از شروع خانه تکانی در کنار خود داشته باشید. با به دنبال گشتن وسیله لازم وقت خود را تلف نکنید. اگر همه‌ چیز در کنارتان باشد، در زمان صرفه‌ جویی کرده و خانه تکانی را سریع‌ تر تمام می‌کنید. ابزار را تمیز و آماده استفاده نگه دارید تا سری بعد که به آن‌ ها احتیاج پیدا کردید بتوانید رویشان حساب بازکنید.

3. ابتدا روی کا‌رهای مهم‌ تر تمرکز کنید

کارهای لازم برای خانه تکانی خود را به دو بخش کارهایی که دوست دارم انجام دهم و آن‌هایی که باید انجام دهم تقسیم کنید. ابتدا کارهای با اولویت بیشتر را انجام دهیم و بقیه را بگذارید برای بعد، حتی اگر مجبور شدید برای بعد از عید.

4. خانه تکانی چند جای خانه را باهم انجام ندهید

در هر سری یک اتاق یا قسمتی از یک اتاق را کامل تمام کنید و از تمیز کردن نصفه کاره چندین جا باهم بپرهیزید. رضایت ناشی از دیدن یک اتاق خیلی تمیز باعث می‌شود پیش خود فکر کنید: ارزش زحمتش را داشت.

5. تمیز کردن شیشه

یک روز ابری را برای تمیز کردن شیشه انتخاب کنید زیرا تابش مستقیم خورشید باعث می‌شود شیشه پاک کن زود خشک شود و از خود رد به‌جا بگذارد. همچنین برای تمیز کردن شیشه لازم نیست حتما شیشه پاک کن بخرید و از دستمال استفاده کنید. فقط کمی سرکه و یک روزنامه قدیمی تمام چیزی است که برای برق انداختن شیشه منزلتان نیاز دارید! خانه شما بسیار تمیزتر و خانه تکانی مؤثرتر به نظر می‌آید اگر شیشه‌ ها تمیز باشند.

6. تمیز کردن ماکروویو

تمیز کردن ماکروویو بسیار راحت است. یک لیوان را از آب پرکنید و به مدت چند دقیقه در آن بگذارید. بخار حاصل همه غذاها و رد چسبیده به ماکروویو را نرم می‌کند به‌طوری‌که بعدازآن فقط به یک دستمال کشیدن احتیاج پیدا خواهید کرد. به همین راحتی!

7. خودتان را برای خانه تکانی آماده کنید

یک لیوان آب بنوشید، چیزی بخورید، گوشی خود را خاموش‌کنید و بگذارید در طول خانه تکانی موسیقی در خانه پخش شود. اجازه ندهید چیزی حواس شما را پرت کند و باعث شود کاری را به تعویق اندازید. اگر برای اولین بار خانه تکانی را خودتان انجام می‌دهید صبور باشید. با کمی تلاش آن را به بهترین نحو انجام می‌دهید.

مترجم: نیکو آزرم

منبع :

نکاتی برای خانه تکانی راحت تر  | خانه داری