کودک لوس داری؟ اینجوری رفتار کن

کودک لوس داری؟ اینجوری رفتار کن


منبع: نمناک

115

1398/10/23

13:45


یکی از دلایل مهم لوس شدن کودک تربیت نادرست والدین است که صرفا با محبت های بی حد و نصاب خود مانع اجتماعی شدن کودکان خود میشوند.

آیا کودک شما لوس شده است؟ با او صحیح رفتار کنید

لوس کردن فرزندانمان آنها را تبدیل به افرادی می کند که به قوانین احترام نمی گذارند و مسئولیت کارهای خود را نمی پذیرند ؛ همه اینها می تواند عواقبی جدی در طول بزرگسالی داشته باشد. این بخش از اصول تربیت کودک در نمناک اطلاعاتی در مورد الگوهای رفتاری کودکان لوس دارد.داشتن کودک لوس به تعبیر برخی غول چراغ والدین است که خودشان ان را تربیت کرده اند.

اگر دوست ندارید کودکتان لوس و بی مسئولیت بارآید پس باید رفتار مناسب و روش تربیت کودک لوس را بدانید تا اصولی پیش بروید. به خواندن ادامه دهید تا معلوم شود آیا باید تغییراتی در راه تربیت فرزندان خود و جلوگیری از خراب شدن آنها اعمال کنید، یا خیر. 

درمان لوس شدن بچه

یک بچه لوس چگونه است؟ 

علل اصلی ؛ رفتار و نشانه های بارز یک کودک لوس

یک چرخه خشم؛

هر کودکی می داند که چگونه می تواند خشم خود را منتقل کند، زیرا در اغلب موارد آنها می دانند که می توانند هر چیزی را که می خواهند از همین راه بدست آورند. به ویژه، این رفتار باعث می شود که یک بزرگسال احساس شرم و گناه کند. 

نگاهی به این مثالها بیندازید:

کودکی در یک سوپرمارکت با والدینش همراه است و آب نبات می خواهد. والدین می گویند "نه". کودک اصرار می ورزد و سپس متوجه می شود که آنها نمی خواهند خواسته ی وی را برآورده سازند. بنابراین، خود را به زمین می اندازد و شروع به لگد زدن و فریاد می کند. هنگامی که یک مادر یا پدر این صحنه را ببیند، با نگاه کردن به والدین واکنش نشان می دهد و آنها احساس گناه می کنند. چهره آنها از خجالت سرخ می شود و می گویند:"خوب، می توانی آب نبات خود را این بار داشته باشی، اما این کار را هرگز دوباره انجام نده.

در اینجا واقعا چه اتفاقی افتاد؟ فرزند توانسته است پدر و مادر خود را وادار کند و آنها احساس گناه و شرم کنند. در همین حین، والدین اختیار خود را از دست داده اند، و چون فرزندشان را درست تربیت نکرده اند. این امر می تواند به واکنش های مشابهی منجر شود. والدینی که فرزندشان را می شناسند، وقتی به آنچه که از آنها می خواهند، بهتر عمل می کنند، ممکن است هر بار که فرزندان خود را به انجام وظایف خاص و یا انجام مسئولیت های خاصی می رسانند، رشوه داده باشند (مثلا برای نمره امتحانی خوب). 

 با بچه لوس چگونه رفتار کنیم

چرا بچه ها لوس بار می آیند؟ 

جلوگیری از لوس شدن نوزاد

فقدان مرز در خانه:

تنظیم مرز در خانه به این دلیل و معنی نیست که والدین با فرزندانشان خشن هستند، سعی می کنند از نظر روانشناختی آسیب برسانند، یا آنها را دوست نداشته باشند. این کاملا متفاوت است مرزها بسیار ضروری هستند. والدین باید با فرزندانشان جدی باشند و قوانین خود را دنبال کنند. مرزی قائل باشند و سپس کودک را ملزم به احترام گذاشتن به آن مرزها کنند - اتفاقی مانند بالا - کاملا غیر قابل قبول خواهد بود. والدین باید تصمیماتی را که دارند قاطعانه انجام دهند. اگر در هر لحظه تسلیم شوند، کل ماجرا بی فایده خواهد بود. بنابراین، اگر مرز را با گفتن« امروز شما آب نبات نخواهی داشت»، قاطعانه نشان دهید پس از آن، فرزند شما در طول روز، چنین چیزی نخواهد خواست. مهم نیست چه اتفاقی می افتد، چقدر آنها گریه می کنند، چه تعداد مدل ابراز خشم خواهند داشت یا اینکه احساس خجالت می کنند.

 نحوه رفتار با کودک لوس

نحوه رفتار با بچه های لوس چگونه است؟ 

با کودک لوس چکونه رفتار کنیم؟

یک کودک لوس باید یاد بگیرد که بزرگسالان جدی هستند. آنها باید بدانند که « به هیچ وجه» به معنای «نه» است. اگر مرزها از ابتدا مستقیما و واضح تعیین شده باشند، حتی خشم به طور معمول اتفاق نخواهد افتاد به همین دلیل است که شما باید قوانین خود را در اسرع وقت اعلام کنید.

یک کودک به صورت مادرزاد لوس نیست؛ او در این وضعیت قرار گرفته است. یک کودک لوس به دنیا نمی آید، این که بچه ی لوسی است، همه بر پایه استدلال والدین است، اگر آنها اجازه می دهد فرزندشان به میزان خاصی از خودخواهی برسد، فرزندان در نهایت دچارمشکل می شوند و رفتار آنها به طور فزاینده ای بدتر می شود. دیر یا زود این کودکان در نهایت به والدین خود توهین می کنند، آنها را کنترل می کنند و قدرت خود را بر آنها تحمیل می کنند که نباید این خصوصیات را داشته باشند. مهمتر از همه، آنها در نهایت نمی دانند چگونه ارزش خود را حفظ کنند، همیشه بیشتر مایلند محبت ببیند و هرگز یاد نمی گیرند که چگونه واقعا قدردانی کنند.

یک کودک لوس می تواند یک انسان بسیار ناخوشایند به عنوان یک فرد بزرگسال باشد که برای دیگران و مهمتر از همه برای خودش اذیت کننده است. کودکان به مرزبندی نیاز دارند و والدین باید مثل والدین خوب رفتار کنند، هرگز نباید به فرزندان خود بی احترامی یا توهین کنند. به یاد داشته باشید، هر کاری که شما انجام می دهید برای جلوگیری از آسیب دیدن فرزندان، به آنها کمک می کند که افراد بهتری در آینده باشند که می دانند چگونه روابط سالم را برقرار و حفظ کنند. 

علت لوس شدن بچه ها

 کودک لوس داری؟ اینجوری رفتار کن 

راههای اصلاح رفتار کودکان لوس ؛ پیشنهاد هایی برای والدینی که فرزند لوس دارند

  • در صورت سروصدا او را به اتاقش ببرید و مجبور کنید آنجا بماند تا پوزش کند. ایستادن در یک گوشه، ماندن در اتاق، محروم شدن از برنامه مورد علاقه یا ابزار بازی از تنبیهات مناسبی است که می توانید به کار ببندید.
  • تلاش کنید امکانات را تنها در شرایط مناسب و مطابق معیارهای پذیرفته شده درخواست به آنها بدهید.
  • اگر گریه بچه برای نیاز است، سریعاً نیازش را رفع کنید اما گریه متاثر از کج خلقی کوک باید نادیده گرفته شود.
  • وسایل را تنها وقتی برایشان بخرید که سزاواری آن را داشته باشند و برایش کاری کرده باشند. انضباط اتاق، مسواک زدن و زمان خواب را مانند یک قانون تغییرناپذیر از او بخواهید.
  • فرزند شما به شما اشتیاق دارد، حتی اگر گاهی به او تحکم کنید دلواپس نباشید که قاطعیت، شما را در نظر او تنفر آمیز نمایش می دهد. یک روز کودک بزرگ می شود و از شما به دلیل تربیت درست تان سپاسگزاری می کند و شما را دلیل تمام موفقیت هایش می داند. همان طور که اگر کودکی لوس و ضعیف تربیت کنید، مستمرا باید از او پشتیبانی کنید و تا وقتی که زنده هستید او کودک لوس شماست و شما را برای این مشکل مقصر می داند.

اصلاح رفتار کودک لوس

با بچه لوس چگونه رفتار کنیم؟ 

  • با کودک خود بحث و لجبازی نکنید، تنها قانون را یادآوری کنید و تنبیه مناسب با قانون شکنی او را اجرا کنید. البته به یاد داشته باشید که کودکان زیر چهار سال چیزی زیادی از قانون نمی فهمند و پس از آن هنوز با بهانه جویی از انجام تکالیف خود طفره می روند، اما با آغاز شش سالگی می توانند بااشتیاق قوانین را دنبال و در سن نوجوانی مثل یک بزرگسال رفتار کنند.
  • این مسئله در نظر داشته باشید که شما اسباب بازی تمام وقت کودک نیستید. او باید بیاموزد خود را سرگرم کند و ساعاتی را در خلوت خود بگذراند و شما و کارهایتان را رها کند و باید صبرکردن و انتظار و تلاش کردن را برای بدست آمدن نتیجه را بیاموزد.
  • بچه ها رفتار شما را تکرار می کنند، پس خود اولین مجری قوانین باشید.
  • به دلیل قلدری، قدرناشناسی و طلبکار رفتار کردن کودک، هرگز برایش هدیه نگیرید. این کار رفتارهای بد او را تقویت می کند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو