شرایط مورد نیاز برای تکثیر گیاه سنگ:

همانطور که می دانید تمامی گیاهان برای پرورش و تکثیر بهتر نیازمند شرایطی هستند تا بتوانند به راحتی در آن رشد کنند و در ادامه با چندی از شرایط لازم برای تکثیر گل سنگ آشنا خواهید شد:

آبیاری:

توجه داشته باشید که در طول فصل تابستان که در حقیقت فصل رشد گیاه محسوب می شود خاک گلدان را همواره مرطوب نگه دارید و در مقابل نیز در فصول سرد سال آبیاری را کاهش دهید و پس از دیده شدن روند رشد گیاه میزان آبیاری را کاهش دهید.

پرورش گل سنگ و آشنایی نحوه تکثیر آن

نور:

لازم است بدانید که گیاه سنگ را بایستی در یک مکان روشن قرار دهید تا بتواند رشد خوبی را از خود نشان دهد و اگر آن را در فضایی با نور کم قرار دهید برگ ها به رنگی سبز یک دست تبدیل خواهند شد و جلوه و زیبایی گیاه به شدت کاهش پیدا خواهد کرد. اگر گیاهتان زیبایی و رنگ خود را از دست داده است لازم است تا آن را در معرض نور مستقیم خورشید قرار دهید و با انجام این راهکار رنگ گل سنگ دوباره باز خواهد گشت.

خاک:

بهتر است بدانید که خاکی با زهکشی مناسب و غنی برای تکثیر گل سنگ مناسب می باشد و برای خاک گلدان می توانید از ترکیب تورب، خاک برگ پوسیده و یک قسمت ماسه استفاده نمایید و همچنین ترکیبی از خاک باغچه و ماسه نیز می تواند برای تکثیر گیاه مساعد باشد.

خاک مناسب برای تکثیر گل سنگ

رطوبت:

بهتر است بدانید که این گیاه به راحتی با رطوبت منزل سازگار خواهد شد اما اگر خانه شما بیش از اندازه خشک است می توانید از دستگاه بخور برای مدت زمان کوتاهی استفاده نمایید. توجه داشته باشید که گیاه سنگ نیازی به اسپری ندارد.

کوددهی:

توجه داشته باشید که بایستی در طول فصول رشد گیاه را با کود های مایعی که حاوی تمامی عناصر مورد نیاز گیاه هستند آبیاری نمایید. اگر از کود بسیار قوی برای گیاه خود استفاده می کنید توصیه می شود که آن را رقیق تر نمایید و طبق دستورالعمل درج شده بر روی بسته کود آن را تهیه نمایید.

استفاده از کود مایع برای ریشه زایی بهتر قلمه ها