لحظه تحویل سال 99 + خصوصیات متولدین سال موش

لحظه تحویل سال 99 + خصوصیات متولدین سال موش


منبع: زیبامون

1,099

1398/10/23

14:42


در این بخش از زیبامون ساعت تحویل سال 99 رو بخونید و با تمام چیزهایی که باید در رابطه با سال جدید بدانید، آشنا شوید.

لحظه تحویل سال 99 + خصوصیات متولدین سال موش

عید نوروز، که با شروع فصل بهار آغاز میشه، یکی از جشن های باستانی و مهم برای ایرانیان و کشورهای فارسی زبان دنیاست! جشن نوروز یکی از کهن ترین جشن های ایرانی هست که از دوران باستان به جا مانده و ایرانیان هر سال این جشن رو به زیبایی هر چه تمام تر برگزار می کنند و سعی می کنند تا در روزهای بهاری و جشن نوروز، ایام خوشی رو سپری کنند.

اگر دوست دارید بدونید لحظه تحویل سال 1399 چه زمانی هست، این سال به نام چه حیوانی هست و رنگ سال 99 چه رنگی انتخاب شده است، در ادامه با زیبامون دات کام همراه باشید و اطلاعات خوبی در این زمینه کسب کنید.

 

لحظه سال تحویل 1399

لحظه تحویل سال 1399 در ایران در ساعت 7 و 19 دقیقه و 37 ثانیه روز جمعه، اول فروردین هست. این تاریخ برابر هست با 25 رجب 1441 و 20 مارس 2020! 

 

لحظه تحویل سال 99

 

ساعت و لحظه تحویل سال چگونه محاسبه می شود؟

از اونجایی که تقویم ایرانی بر اساس حرکت خورشید تنظیم میشه، بنابراین مبنای انتخاب زمان و لحظه تحویل سال هم بر اساس حرکت خورشید بوده و به همین دلیل تقویم ایرانی به تقویم شمسی نیز معروف هست.

برای تعیین لحظه تحویل سال، زمانی که خورشید در نقطه اعتدال (بهاری) در نیم کره شمالی قرار می گیرد. از این لحظه، محاسبات مربوط به شروع سال جدید شمسی آغاز می شود و تا زمانی که خورشید دوباره به همان نقطه باز گردد، ادامه پیدا میکند.

بنابراین میشه اینطور گفت که لحظه تحویل سال، همان لحظه ای هست که خورشید به مبدا حرکت و یا نقطه اعتدال بهاری میرسه. یعنی در زمان تحویل سال، باید فاصله خورشید تا نقطه اعتدال به صفر برسد و به همین دلیل هست که هر سال، لحظه تحویل سال متفاوت هست.

 

بهار

 

تقویم شمسی یکی از دقیق ترین تقویم های دنیاست که شروع ان با شروع بهار بوده و تمام جزئیات در ان با دقت خیلی زیادی اندازه گیری شده است. هر سال شمسی، بیشتر از 365 روز هست. به همین دلیل در روز 29 اسفند، فاصله زمانی خورشید با نقطه اعتدال بهار اندازه گیری می شه و بعد لحظه دقیق تحویل سال رو مشخص می کنند.

اگر خورشید قبل از ظهر به نقطه اعتدال برسه، همان روز به عنوان اول فروردین و اول بهار و نوروز تعیین میشه و اگر لحظه رسیدن خورشید به نقطه اعتدال بهاری، در ساعات بعد از ظهر باشه، روز اول فروردین و نوروز از روز بعد محاسبه میشه.

به طور کلی میشه گفت که هر سال شمسی برابر با 365 روز و تقریبا 6 ساعت هست و لحظه تحویل سال، حدودا 5 ساعت از سال گذشته بیشتر خواهد بود. این تفاوت ساعت در لحظه سال تحویل هر سال با همدیگه جمع میشه و بعد از گذشت 4 سال، یک روز به روزهای اسفند ماه اضافه بشه و تعداد روزهای سال 366 روز میشه و اون سال رو با نام سال کبیسه نام گذاری کرده اند. سال 1399 هم یکی از سال های کبیسه در تقویم شمسی هست.

به دلیل این دقت و ریز بینی که در تنطیم تقویم شمسی وجود داره این تقویم جز دقیق ترین تقویم های موجود در جهان هست و یکی از میراث های ایرانیان شناخته شده است.

 

نماد حیوان مربوط به سال 1399 چیست؟

نماد  و سمبل حیوان مربوط به سال 1399، موش هست. انتخاب یک حیوان به عنوان نماد هر سال، از تقویم چینی گرفته شده است. بر اساس این تقویم از 12 حیوان برای نام گذاری سال های مختلف در تقویم استفاده شده است که این حیوانات عبارتند از: موش، گاو، پلنگ، خرگوش، نهنگ، مار، اسب، گوسفند، میمون، مرغ، سگ و خوک.

نام این حیوانات به ترتیب برای هر سال جدید نام گذاری میشه و هر 12 سال یک بار تکرار میشه. مثلا اگر شما در سال موش متولد شده باشید، در سن 12 سالگی هم مجددا در سال موش خواهید بود.

 

سال موش

 

افراد معروفی که در سال موش متولد شده اند

شاید براتون جال باشه که بدونید نویسندگان بزرگی همچون شکسپیر، تولستوی، ژول ورن، کاترین منسفلد، شارولت برونته هم در سال موش متولد شده اند. علاوه بر این افراد مشهور و سلبریتی های دیگری همچون موزارت، ماتاهاری، شارلوت کودی، چرچیل، پرنس هری، اسکارلت جوهانسون، حسن روحانی، امینم، کریستین رونالدو، کیتی پری، خوله کارداشیان و ... در سال موش متولد شده اند.

افرادی که در سال موش متولد شده اند خصوصیات منحصر به فرد و جالبی دارند که در ادامه به برخی از این ویژگی ها اشاره کرده ایم:

 

ویژگی متولدین سال موش

موش ها جز حیواناتی هستند که خیلی سریع و راحت با محیط زندگی انسان ها سازگار می شوند و میشه در هر محیطی که انسان ها زندگی میکنند، موش ها نیز میتوانند به زندگی خود ادامه دهند. افرادی که در سال موش متولد می شوند افرادی انعطاف پذیر، دارای نگرش مثبت، مدبر و باهوش هستند اما شهامت بالایی ندارند. آنها با تصورات غنی و مشاهدات تیز خودشون میتونن از فرصتهای خوبی که در اختیارشون قرار می گیره به خوبی استفاده کنند.

مردان متولد سال موش بسیار کنجکاو هستند بنابراین تمایل دارند در هرکاری، استعداد و توانایی خودشون رو امتحان کنند و میتوانند به طرز ماهرانه ای با وظایف خود کنار بیایند. از انجایی که متولدین موش، شهامت بالایی ندارند، قادر به رهبری هم نیستند! این افراد معمولا فرصت طلب و ضربه زننده هستند و با اینکه ذهن گسترده ای نسبت به پیرامون خود ندارند اما یک دیدگاه باریک نسبت به همه چیز دارند.

زنان متولد سال موش بسیار زیبا، باهوش و دوست داشتنی هستند. آن ها دارای ذهن سریع و دست های چالاک بوده و میتونن هر چیزی رو به خوبی یاد بگیرند. زنان متولد سال موش همیشه مورد توجه خانواده و دوستان خود قرار می گیرند.

 

موش

 

نقاط ضعف متولدین سال موش

عدم استقامت و تداوم و همچنین لجوج بودن از نقاط ضعف متولدین سال موش هست. برخی از متولدین سال موش، هنگام بروز مشکلات، انتقاد و شکایت می کنند و بیش از حد به غریزه خود تکیه می کنند. این افراد ممکن هست لجوج باشند و به سختی به توصیه دیگران گوش فرا دهند. این افراد به احتمال زیاد تغییر شغل بسیار زیادی دارند و به دلیل عدم استقامت و ثبات، نمیتونن خیلی خوب بر روی کارهای خودشون تمرکز داشته باشند.

 

رابطه عاشقانه بین متولدین سال موش و دیگر سال ها

بر اساس تقویم چینی میشه اینطور گفت که متولدین سال موش با متولدین سال گاو، خرگوش و اژدها سازگاری خیلی خوبی دارند.

موش و گاو، شخصیت مکمل یکدگیر هستند و میتونن رابطه خیلی خوبی در کار و زندگی در کنار هم داشته باشند. رابطه بین موش و اژدها هم خوب بوده و میتونن پشتیبانی خوبی از یگدیگر داشته باشند و متولدین سال موش و خرگوش هم میتونن زندگی شاد و خوشحالی رو در کنار هم ایجاد کنند.

متولدین سال موش با متولدین سال خروس و اسب کمترین سازگاری رو خواهند داشت.

موش به راحتی با اسب و خروس درگیر میشه و نمیتونن به راحتی همدیگرو تحمل کنند و حفظ صلح پایدار بین متولدین سال موش و خروس و متولدین سال موش و اسب بسیار کم هست.

 

رابطه عاشقانه متولدین سال موش

 

این چیزها باعث خوش شانسی متولدین سال موش می شوند!

اعداد خوش شانس: 2 و 3 و ترکیبی از این دو عدد مثل 23 و 32

رنگ های خوش شانس: آبی و طلایی و سبز

گل های خوش شانس: زنبق و بنفشه افریقایی

جهت های خوش شانسی: غرب، جنوب غرب و شمال غرب

 

طالع بینی متولدین سال موش در سال 2020

متولدین سال موش در سال 2020 احساس خستگی دارند اما اگه بتونن ذهن خودشون رو به خوبی کنترل کنند و تمام تلاش خودشون رو برای رسیدن به اهداف و خواسته هاشون به کار بگیرند میتونن سالی پر از موفقیت داشته باشند و زندگی رو برای خودشون آسان تر و لذت بخش تر کنند.

متولدین سال موش اگرچه در محیط کار، فشار زیادی رو تحمل می کنند اما در همان زمان، از مزایای شغل خودشون هم بهره مند میشن. افراد متولد سال موش، نسبت به کاری که انجام می دهند، تشویق و تحسین خیلی زیادی دریافت می کنند و از هر فرصتی برای نشان دادن استعدادهای خودشون استفاده می کنند.

برای به دست آوردن یک شیوه زندگی خوش بینانه و محتاطانه، به متولدین سال موش توصیه می شود که ذهنیت خود را برای حفظ سلامتی و خوشبختی تنظیم کنند و در این جهت تلاش کنند.
 
 

رنگ سال 99 چیست؟

انتخاب رنگ سال یکی از موضوعاتی هست که همه ساله توسط موسسه پنتون انتخاب و به طور عمومی اعلام میشه. اگرچه رنگ مخصوص هر سال، با نزدیک شدن به سال میلادی جدید انتخاب میشه، اما از اونجایی که هیچ منبع مشخص و معتبری در این زمینه در کشور ما وجود نداره، معمولا از همان رنگی که موسسه پنتون برای سال جدید انتخاب کرده، به عنوان رنگ سال جدید شمسی هم استفاده میشه.

مثلا رنگ انتخاب شده برای سال 2020 میلادی، رنگ آبی کلاسیک هست و میشه گفت همین رنگ به عنوان رنگ سال 99 هم انتخاب شده است. شما میتونید این رنگ آرامش بخش و جذاب رو برای بخش هایی از زندگی و استایل خودتون استفاده کنید و با این تغییر کوچک و محسوس، احساس بهتر و متفاوت تری برای شروع سال جدید داشته باشید.

 

رنگ سال 99

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو