«اَبَر حریق» استرالیا تحت کنترل درآمد

منبع: برترین ها

63

1398/10/23

17:56


آتش‌نشانان استرالیا اعلام کردند سرانجام امروز (دوشنبه) موفق شدند "اَبَر حریق" این کشور را که از آن به بزرگ‌ترین آتش‌سوزی استرالیا یاد شده، تحت کنترل درآورده و مرطوب شدن شرایط آب و هوایی در روز‌های آینده نیز به مهار آتش‌سوزی‌ها به ویژه در مناطق روستایی کمک خواهد کرد.

ایسنا: آتش‌نشانان استرالیا اعلام کردند سرانجام امروز (دوشنبه) موفق شدند "اَبَر حریق" این کشور را که از آن به بزرگ‌ترین آتش‌سوزی استرالیا یاد شده، تحت کنترل درآورده و مرطوب شدن شرایط آب و هوایی در روزهای آینده نیز به مهار آتش‌سوزی‌ها به ویژه در مناطق روستایی کمک خواهد کرد.

آتش نشانان "نیو ساوت ولز" اعلام کردند که سرانجام در مبارزه با آتش سوزی وسیع کوه‌های "گوسپر" در حومه شمال غربی سیدنی که حدود سه ماه است از کنترل خارج شده، موفق شده‌اند.

به گفته مقامات در این منطقه تنها بخش کوچکی باقی مانده که هنوز در آتش‌ می‌سوزد و بخش بزرگ‌تر آتش مهار شده است.

این آتش‌سوزی منطقه‌ای از یک پارک ملی را به اندازه سه برابر لندن بزرگ سوزانده و منجر به ایجاد چندین آتش‌سوزی دیگر به وسعت بیش از ۸۰۰ هزار هکتار معادل منطقه‌ای بزرگ‌تر از اتریش شده است.

در حالی که آتش‌سوزی‌های اخیر استرالیا ویرانی‌های بسیاری بر جای گذاشته است، اداره هواشناسی این کشور پس از یک دوره طولانی خشکسالی بارندگی‌هایی تا ۵۰ میلی‌متر را برای مناطق درگیر آتش‌سوزی پیش‌بینی کرده است.

با وجود تحت کنترل درآمدن "ابر حریق" استرالیا، هنوز ده‌ها آتش‌سوزی کوچک‌تر دیگر وجود دارد که مهار نشده‌اند.

آتش‌سوزی‌های ناشی از تغییرات اقلیمی باعث شده است که از سراسر جهان برای کمک به جوامع انسانی و جمعیت حیوانات حمایت‌های مالی روانه استرالیا شود.

برآوردها حاکی از آن است که در آتش‌سوزی‌های اخیر استرالیا یک میلیارد حیوان تلف شده و درختان و درختچه‌های بی شماری از بین رفته‌اند. استرالیا از تنوع جانوری و گیاهی بالایی برخوردار بوده و زیستگاه گونه‌های منحصر به فرد زیادی است.

بنا بر گزارش خبرگزاری فرانسه، وزیر محیط زیست استرالیا اعلام کرده که در برخی مناطق کوالاها ممکن است در دسته حیوانات در معرض خطر قرار بگیرند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو