محمد جواد ظریف روز دوشنبه در پیامی خطاب به محسن اسدی لاری نوشت: «خبر ضایعه دردنا ک و فقدان جبران ناپذیر جگر گوشه‌های عزیزتان موجب تاثر و تالم شدید اینجانب گردید. اگرچه در این غم جانکاه، هیچ واژه‌ای توان تسلی دادن ندارد، از درگاه خداوند متعال برای جناب‌عالی و خانواده محترم صبر و شکیبایی مسئلت می‌نمایم و برای آن عزیزان سفر کرده رحمت واسعه الهی و بهشت برین آرزومندم.»

به گزارش ایرنا، محمد حسین و زینب اسدی لاری فرزندان محسن اسدی لاری مدیرکل امور بین الملل وزارت بهداشت، درمان آموزش پزشکی از در تورنتو کانادا مشغول تحصیل در رشته پزشکی بودند.

مراسم یادبود محمدحسین و زینب اسدی لاری روز گذشته (یکشنبه) در مسجد جامع شهرک غرب با حضور چهره ها و شخصیت های سیاسی برگزار شد.

محسن اسدی لاری مدیرکل امور بین الملل وزارت بهداشت نیز در پیامی از پیام‌های تسلیت و حضور مردم و شخصیت‌های سیاسی و فرهنگی در مراسم یادبود فرزندانش تشکر کرد و نوشت: «من لم یشکر المخلوق لم یشکر الخالق. ایزد منان را سپاسگزاریم که در غمناک‌ترین روزهای زندگی‌مان و در سوگ دو عاشق ابی عبدالله الحسین علیه السلام که به حق ملقَّب به محب الحسین شدند و دو دانش پژوه تاثیرگذار جهانی، ما را از نعمت حضور سروران گرانقدر، اساتید بزرگوار، مسئولان محترم و دوستان معزز برای همدردی با داغدیدگان و عرض ارادت به مقام شهدا بهره‌مند ساخت. برخود لازم می‌دانیم از ابراز همدردی و بذل محبت کلیه عزیزان که با حضور در مراسم و مجلس بزرگداشت نورچشمان عزیزمان محمدحسین و زینب اسدی لاری، به صورت حضوری یا با ارسال گل و پیام‌های بی شمار تسلیت، تقبل زحمت نمودند، قدردانی و سپاسگزاری نموده و چنانچه به دلیل تألمات روحی امکان تشکر از محبت بی کران شما بزرگواران، به ویژه سرورانی که به دلیل کثرت جمعیت امکان عرض ارادت حضوری میسر نگردید، تقاضای عفو و بخشش داریم. ربّنا اَفرغ علینا صبراً و ثبِّت اقدامنا واْنصُرنا علی القوم الکافرین.»

ستاد کل نیروهای مسلح ایران روز شنبه تایید کرد که بر اثر بروز خطای انسانی و غیرعمد، هواپیمای خطوط هوایی اوکراین مورد اصابت قرار گرفته است. این ستاد اطمینان خاطر داد با پیگیری انجام شده اصلاحات اساسی در فرآیندهای عملیاتی در سطح نیروهای مسلح، امکان تکرار این گونه خطاها را غیر ممکن ساخته و بلافاصله مقصر آن را به سازمان قضایی نیروهای مسلح معرفی کند تا با خطاهای صورت گرفته برخورد قانونی صورت گیرد.

یک هواپیمای خطوط هوایی اوکراین روز چهارشنبه پس از برخاستن از فرودگاه امام خمینی (ره) بر اثر خطای انسانی و به صورت غیر عمد مورد اصابت قرار گرفت و در نتیجه این حادثه ۱۷۶ مسافر و خدمه از جمله ۱۴۶ مسافر ایرانی این پرواز جان باختند.