مشهد انتخاب اول ایرانیان برای سال تحویل !

منبع: همگردی

97

1398/10/23

20:01


فرقی ندارد در کدام شهر زندگی می کنید. تفاوتی ندارد در شمال کشور یا جنوب آن، شرق یا غرب زندگی می کنید. کافی است به آستان اولیای الهی ارادت داشته باشید تا هر از چند گاهی دل تان هوای مرقد دوست کند و بار و بندیل را ببندید و به جاده بزنید و به زیارت حضرت دوست بروید. لباس های پاکیزه و عطرآگین تان را بپوشید تا در نوروز 99، حاجت روای زیارت امام خوبی ها، حضرت امام رضا علیه السلام شویم. اگر قصد سفر به این شهر متبرک را دارید برای دریافت اطلاعات تور مشهد به این آدرس مراجعه کنید.

تور نوروز 99 و زیارت نگین مشهد

در قلب شهر مشهد، نگینی خفته است که به خاک طوس و به ویژه شهر مشهد، تبرک بی انتهایی بخشیده است. امام رضا (ع) در مدینه چشم به جهان گشود و در شهرهای مختلف عربی، رشد کرد و در محضر پدر بزرگوارشان امام موسی کاظم سال ها مشق عشق می کرده اند. اما بعدها خلفای عباسی و به ویژه مأمون، از ترس نفوذ و علم امام رضا (ع) در میان اعراب، ایشان را به عبارتی به ایران و شهر طوس تبعید کردند. این نعمت از اعراب دور شد و نصیب ما ایرانیان شد و به حق ما نیز قدردان حضور ایشان بوده ایم، ابراهیم بن هاشم قمی، احمد بن محمد بن عیسی، علی بن مهزیار اهوازی، احمد بن محمد بن ابی نصر بزنطی، زکریا بن آدم قمی، یونس بن یعقوب، یونس بن عبدالرحمان و دعبل بن علی خزاعی از شاگردان امام رضا (ع) بودند که در زمان شاگردی نزد آن حضرت، در فنون و علوم مختلفی مانند نجوم، ریاضیات، فلسفه و پزشکی، دستاوردهای زیادی را به دنیای علم اضافه کردند. در تمام این سال ها، حضور حضرت در مشهد، باعث شده تا بسیاری برای زیارت و مصفا کردن دلشان، حتی برای یک بار هم شده، به این شهر مقدس بروند و برای زیارت طلبیده شوند. تور نوروز 99، بهترین فرصت برای کسانی است که دلی غبارآلود و گرفته از روزگار دارند و دلشان، زیارتی جانانه در آستان مقدس امام هشتم شیعیان را می خواهد.

تور نوروزی مشهد

تور نوروز 99، فرصتی برای شناخت مشهد

مشهد دومین شهر بزرگ ایران است و از طرفی به دلیل حضور مرقد امام رضا (ع) مقدس ترین شهر هم نیز به شمار می رود. علت تاب آوری و دوام این شهر که نزدیک به هزار سال ادامه داشته است، وجود حرمی بزرگ، زیبا و همیشه در حال رشد است. حرم امام رضا (ع) از یک مجموعه کامل متشکل از باب های مختلف است. بقعه رضوی که نام مجموعه حرم است، به یاد و بزرگداشت اما هشتم شیعیان امام رضا (ع) پایه گذاری شده است. 818 سال است که از شهادت ایشان می گذرد و نه تنها این شهادت از یاد هیچ زائری، چه ایرانی و چه خارجی، نرفته است بلکه عاشقان حضرت، بیش از پیش به ایشان سر می زنند و طلب کمک از آستانش می کنند. هر ساله، 20 میلیون زائر برای عرض ارادات و ابراز علاقه به حضرت، به مشهد می آیند و چند روزی را در این شهر می مانند. حتی برای کسانی که معتقد و مسلمان نیستند هم، تجربه مشهد و دیدن قطرات جاری و پی در پی این زائران، تجربه ای سوزناک و معنوی بوده است که هیچ وقت نتوانستند آن را فراموش کنند.

شما می توانید در وبسایت الی گشت بصورت آنلاین و براحتی اطلاعات کامل هتل های مشهد را مشاهده کنید و با اطمینان هتل خود خود را رزرو کنید، جهت مشاهده هتل های مشهد به آدرس سایت زیر مراجعه کنید :

http://bia2safa.net/goto/web/url/1123235

تور مشهد

جاذبه های گردشگری مشهد در نوروز 99

وقتی حسابی از زیارت حرم مطهر سیراب شدید، بد نیست سری هم به جاذبه های گردشگری و اماکن مذهبی و دیدنی مشهد بزنید؛ بقعه خواجه رابی یکی از همان اماکن دیدنی مشهد است؛ بقعه خواجه رابی، ساختمان بسیار زیبایی دارد. گنبد آبی و چندین دروازه ی کمابیش بزرگی دارد که همگی با منبت کاری های زیبایی تزئین شده بود. این بقعه را یکی از یاران پیامبر (ص)، به یاد ایشان و رشادتی که در صدر اسلام انجام داده بود، بنا کرد؛ پیامبر (ص) بعد از این که متوجه اختلاف میان پیروانش در خراسان می شود، از مدینه به خراسان سفر می کند تا از درگیری ها و تنش ها جلوگیری کند که مانند همیشه با عنایتی که خداوند به ایشان داشته، موفق به حل اختلاف شد و از جنگی خونین جلو کرد.

موزه فرش نیز در میان بسیاری از گردشگران خارجی که به ایران می آیند، یکی از گزینه های جالب و دیدنی محسوب می شود. تنوع رنگ هایی که در این موزه قرار دارند، سرگیجه آور است. طرح فرش های خراسان مانند ادوار تاریخی این استان، طرح های متفاوتی دارد و هر کدام از این رج های کنار هم چیده شده، فلسفه خاص خود را دارد. یکی از خاص ترین فرش های موزه فرش، فرشی است که از 30 میلیون گره، بافته شده است. بافت این فرش، 14 سال طول کشید و طرحی که بر روی این فرش نقش بسته است از داستان هفت شهر عشق عطار الهام گرفته شده است.

منبع: eligasht.com

اطلاعات تماس:

تلفن: 0218540

ایمیل: info@eligasht.com

آدرس: تهران، خیابان بهشتی، خیابان خالد اسلامبولی، کوچه 23، پلاک 7

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو