بررسی مرگ مشکوک دو نظامی آمریکا در آلمان

منبع: برترین ها

47

1398/10/23

22:11


به دنبال مرگ مشکوک دو نظامی آمریکایی در پایگاه هوایی این کشور در آلمان، نیروی هوایی ایالات متحده از آغاز تحقیقات در این زمینه خبر داد.

خبرگزاری فارس: پس از مرگ مشکوک دو نظامی آمریکایی در آلمان در هفته گذشته، نیروی هوایی آمریکا دوشنبه اعلام کرد که تحقیقاتی در زمینه علت مرگ این دو نظامی در دست انجام است.

به نوشته «آسوشیتدپرس» دو نظامی آمریکایی به نام‌های «خاویر ایفارت» و «آزس وایتهرست» که هر دو 20 ساله بودند، شامگاه پنجشنبه گذشته در پایگاه هوایی آمریکا در شهر «اسپنگداهلم» در غرب آلمان به دلایل نامعلومی جان خود را از دست دادند.

«والری سیلی» سخنگوی نیروی هوایی آمریکا در این زمینه گفت: «تحقیقات در زمینه علت این مرگ در دست بررسی قرار دارد و اطلاعات بیشتر متعاقبا منتشر خواهد شد.»

این نظامی آمریکایی در توضیح خود افزود که در جریان این حادثه تنها این دو پرسنل نظامی در خوابگاه بودند.

وبگاه «ایر فورس تایمز» نیز در این زیمنه نوشت که در روزهای گذشته به دلیل مسائل امنیتی نام این دو نظامی از سوی نیروی هوایی آمریکا منتشر نشد.

به نوشته این منبع خبری، این پایگاه مکان استقرار گردان پنجاه و دوم شکاری نیروی هوایی آمریکاست .در این پایگاه هوایی جنگنده‌های «اف-16» نیز حضور دارند.

آلمان، میزبان بیشترین پایگاه‌های نظامی آمریکا در جهان است. گفته می‌شود ۲۷ درصد پایگاه‌های نظامی برون مرزی آمریکا، در آلمان قرار دارد.

چندی قبل شماری از نمایندگان مخالف دولت آلمان از برلین درخواست کردند نظامیان آمریکایی را که در این کشور مستقر هستند اخراج کند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو