احتمال بارداری ۲روز قبل پریودی چقدره؟!

منبع: نی نی نما

110

1398/10/23

23:27


در یک قاعدگی منظم، احتمال بارداری ۲روز قبل پریودی وجود ندارد!

احتمال حاملگی قبل از پریودی بسیار پایین است. می توان گفت بانوانی که سیکل قاعدگی معمولی یعنی 28 تا 30 روزه یا طولانی تر دارند و بطور منظم عادت ماهیانه می شوند، بین روز 11 تا 21 تخمک آزاد می کنند. این تخمک فقط برای 12 تا 24 ساعت درون رحم باقی می ماند.
این بدین معناست که این افراد دقیقاً چند روز قبل از شروع عادت ماهیانه می توانند بدون نگرانی از بارداری رابطه جنسی داشته باشند.

آیا می خواهید از روش تقویمی برای جلوگیری از بارداری استفاده کنید و نمی دانید که آیا احتمال باردار شدن قبل از پریود وجود دارد یا نه؟ گرچه که هیچ منبع پزشکی روش تقویمی را به عنوان یکی از روش های نسبتا قابل اطمینان برای پیشگیری از بارداری مطرح نمی کند اما همچنان این رویکرد طرفداران زیادی دارد. در این روش به زوجین توصیه می شود که در بازه تخمک گذاری (روزهایی که احتمال تخمک گذاری در آنها وجود دارد) نزدیکی نداشته باشند. در ادامه این مطلب احتمال باردار شدن قبل از پریودی را بررسی می کنیم.

اگر روش مورد نظر شما برای پیشگیری از بارداری، روش تقویمی است، نه تنها باید بازه تخمک گذاری را در نظر بگیرید، بلکه لازم است طول عمر اسپرم را نیز مد نظر قرار داده و از نزدیکی کردن در 3 روز قبل از تخمک گذاری نیز اجتناب کنید.
گرچه بانوان در هر ماه فقط یک بار تخمک گذاری می کنند و یک تخمک سالم 12 تا 24 ساعت زنده است و توان باروری دارد، اما مردان در هر بار انزال میلیون ها اسپرم تازه تولید می کنند که در شرایط مساعد می توانند تا 6 روز در دستگاه تناسلی بانوان زنده بمانند. بنابراین حتی اگر نزدیکی در خارج از بازه باروری اما در روزهای نزدیک به آن انجام شده باشد، باز هم احتمال بارداری وجود دارد، اما درمورد روزهای قبل از خون ریزی ماهانه چطور؟ آیا احتمال باردار شدن قبل از پریود وجود دارد؟

احتمال بارداری قبل از پریود شدن چقدر است؟
احتمال حاملگی قبل از پریودی بسیار پایین است. می توان گفت بانوانی که سیکل قاعدگی معمولی یعنی 28 تا 30 روزه یا طولانی تر دارند و بطور منظم عادت ماهیانه می شوند، بین روز 11 تا 21 تخمک آزاد می کنند. این تخمک فقط برای 12 تا 24 ساعت درون رحم باقی می ماند.

این بدین معناست که این افراد دقیقاً چند روز قبل از شروع عادت ماهیانه می توانند بدون نگرانی از بارداری رابطه جنسی داشته باشند. هرچه طول سیکل قاعدگی طولانی تر باشد، تعداد روزهای ایمن از بارداری، قبل از عادت ماهیانه بیشتر می شود و هرچه طول سیکل قاعدگی کوتاه تر باشد، روزهای کمتری قبل از عادت ماهیانه با احتمال صفر بارداری وجود دارد. اگر قصد باردار شدن دارید، روزهای قبل از شروع خونریزی برای این کار فرصت مناسبی نیستند.
اما اگر توسط کیت تخمک گذاری یا اندازه گیری دمای پایه بدن و یا به کمک اپلیکشن های مربوطه توانسته اید تاریخ دقیق تخمک گذاری خود را شناسایی کنید، باید بدانید که 36 تا 48 ساعت پس از گذشت این تاریخ احتمال بارداری کمتر می شود، به عبارت دیگر هرچه از روز تخمک گذاری دورتر می شوید، شانس بارداری کمتر می شود. اگر تصمیم دارید که مادر شوید، پس از گذشت 48 ساعت از تاریخ تخمک گذاری دیگر زمان مناسبی وجود ندارد.

اما اگر در حال پیشگیری از بارداری هستید، سعی کنید از سه روز قبل از تخمک گذاری تا 3 روز پس از آن از برقراری رابطه جنسی بدون محافظ خودداری کنید زیرا گرچه احتمال باردار شدن قبل از پریود بسیار کم است اما هیچ چیز غیر ممکن نیست! 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو